Så ja!
P-18/P-20, 2011/2012
På lördag 15:30 lirar p-18 mot Sandviken nånstans i Uppsala. Antagligen inte på Studan.
P-20 lirar mot Bajen på söndag 14:00. På Zinken dåra.
P-20 lirar mot Bajen på söndag 14:00. På Zinken dåra.
Då spelar väl p18 i Relitahallen då?
Lirar inte P18 och P20 alla hemmamatcher i Relita?
Jinxtråd. Torsk direkt för P-18.
f*tta
Engstrand gjorde målen, som vanligt. Han var alltså inte med i A-truppen i går.
Sirius P-18 vann idag mot Bollnäs med 6-5. Jakob Edberg gjort 4 mål och hade dessutom två assist. Här har vi alltså ytterligare en talang på jäsning. Härligt killar!
Nu blev det rätt tråd!
Nu blev det rätt tråd!
Dessutom två hörnmål. ;)
Byn slaktade P20 igår med 14-3, idag tog P18 revansch genom att vinna med 2-5.
Det börjar lukta slutspel för P18. Vinna borta mot Byn är starkt. P20 verkar ha det svårt.
2012-01-08 13:00 IK Sirius BK - Hammarby IF BF
Sirius U-20 ska utklassa bajen på söndag, tror jag ska dit och hejja på blåsvart. Nån mer som är sugen?
Sirius U-20 ska utklassa bajen på söndag, tror jag ska dit och hejja på blåsvart. Nån mer som är sugen?
Relitahallen ska väl tilläggas
P18 vann idag borta mot Falu BS med 5-2. Engstrand tre baljor. Wängelin 2 ass och ett mål. Dags att kolla in grabbarna västringar!
Det gjorde vi väl delvis i våras, SM-finalen mot Boltic? Schysst utveckling på dem. ;)
När P20 fick lite förstärkningar från P18 så vann man mot VSK med 6-3. Engstrand 3 baljor.
P18 8-5 mot Norrtelje!
Engstrand 6 pytsar!! Hoppas han kan få lite speltid mot Vetlanda... om nu inte pojk VM redan har dragit igång då?
Engstrand 6 pytsar!! Hoppas han kan få lite speltid mot Vetlanda... om nu inte pojk VM redan har dragit igång då?
Nu när det går lite trögt för A-laget känns det bra att P18 vinner och vinner. Idag vinst med 9-6 borta mot VSK P18. Tobias Engstrand gör 7 mål!!
Tycker det är bedrövlig när vi ligger under 0-4 mot sandviken och pojken inte får chansen. Vi kommer aldrig få några junisar att blomma ut....
P20 förlorade tydligen med 10-3 mot VSK idag men hade ändå 3-3 i början på andra. Är det så stor skillnad mellan P20 och P18 lagen? Finns blivande "stjärnorna" i P18? Såg att ex. vis Engstrand spelar i båda?
Sirius U-15 spelade en cup i Åtvidaberg och kom till final där man förlorade med 2-1 mot Vetlanda. Det ser onekligen bra ut på ungdomssidan.
P18 fick oavgjort borta mot SAIK. Grabbarna har helt klart chans på serieseger.
bra jobbat, hoppas Sirius är rädda om dessa framtida guldklimpar!
Hehe, noterar att SAIK-Sirius P18 spelades på Jernvallen!! Ont om slantar som vanligt SAIK?
P18:
Engstrand har gjort 41 poäng på 12 matcher.
Wängelin har gjort 32 poäng på 12 matcher.
P20:
4 poäng på 5 matcher, båda.
De är överlägsna sina jämnåriga, men behöver nog växa på sig en eller ett par år innan de är riktigt mogna för seniorbandyn än. Till att börja med får de nog börja bevisa lite mer i U20, även om det laget i sig är sämst.
Engstrand har gjort 41 poäng på 12 matcher.
Wängelin har gjort 32 poäng på 12 matcher.
P20:
4 poäng på 5 matcher, båda.
De är överlägsna sina jämnåriga, men behöver nog växa på sig en eller ett par år innan de är riktigt mogna för seniorbandyn än. Till att börja med får de nog börja bevisa lite mer i U20, även om det laget i sig är sämst.
En olycka kommer sällan ensam. P18 torskade mot Byn hemma med ofattbara 3-10. Killarna måste haft influensa eller något.
Nej o U20 torskade tydligen med 11-3 mot Bajen
...fast det är ju vardagsmat. 10/11 förluster.
Grymt bra av P18 att vända 0-2 till seger 8-3 mot Tillis.
Kämpa på, svart å blå!
http://www.unt.se/sport/ungsport/sirius-spelar-for-sm-final-pa-studenternas-1667869.aspx
http://www.unt.se/sport/ungsport/sirius-spelar-for-sm-final-pa-studenternas-1667869.aspx
Lycka till P16! Sirius hej, hej hej hej
Kul att killarna surfar vidare på förra årets framgångsvåg. Om de tar sig till SM-final i år igen så är de värda guld!
Bra start för P16. Seger med 6-3 i första matchen.
Yes!! Här kommer trevliga nyheter! Sirius P16 slog Villa dito med 4-1. Om Edsbyn vinner mot GT76 är killarna klara för final. Man kan följa den matchen på elitrapport
Sitter på en halvsunkig mobil så har inte alla omständligheter klara för mig. Räcker X? Står 6-6.
Bajs. 7-6, slut.
Vinn mot Byn klockan 17.30!
Så här ligger det till:
Sirius 4p 10-4 (+6)
Byn 2p 11-9 (+2)
GT76 2p 10-12 (-2)
Villa 0p 3-9 (-6)
OBS! nu vet jag inte reglerna men jag antar att om man kommer på samma p räknas först målskillnaden och om den är lika, flest gjorda mål. Inbördes möten faller eftersom vi kan hamna i ett läge där GT76, Sirius och Byn slagit varann. Om vi utgår från ett scenario där Sirius torskar mot Byn med 2 mål; då hamnar de på samma målskillnad men Byn har flest gjorda mål och kommer före Sirius. Torskar Sirius med bara ett mål går man till final oavsett hur det går mellan Villa och GT76. Om Sirius torskar med 2 mål mot Byn måste GT76 vinna med minst 6 måls marginal mot Villa för att passera Sirius. Ser onekligen bra ut men det är lika bra att spöa Byn!
Sirius 4p 10-4 (+6)
Byn 2p 11-9 (+2)
GT76 2p 10-12 (-2)
Villa 0p 3-9 (-6)
OBS! nu vet jag inte reglerna men jag antar att om man kommer på samma p räknas först målskillnaden och om den är lika, flest gjorda mål. Inbördes möten faller eftersom vi kan hamna i ett läge där GT76, Sirius och Byn slagit varann. Om vi utgår från ett scenario där Sirius torskar mot Byn med 2 mål; då hamnar de på samma målskillnad men Byn har flest gjorda mål och kommer före Sirius. Torskar Sirius med bara ett mål går man till final oavsett hur det går mellan Villa och GT76. Om Sirius torskar med 2 mål mot Byn måste GT76 vinna med minst 6 måls marginal mot Villa för att passera Sirius. Ser onekligen bra ut men det är lika bra att spöa Byn!
Matchen GT76-Villa slutade 10-8 vilket gör att GT76 får 4p och målskillnaden 20-20. Sirius kan alltså torska mot Byn med 5 bollar och ändå gå till final (om jag räknat rätt d.v.s.). Ser hoppfullt ut.
Kryss mot byn så det bidde final.
Sjukt bra av småstjärnorna! ser redan fram emot den enda intressanta finalen på Studan i år!
Så kul med final! Kommer garanterat att vara där för att heja fram killarna! Fast dom är ju redan bäst. Kosa mini World cup mästare och nu bäst i semifinalerna. Sirius Hej!
Fantastiskt! Men varför avgörs detta med nästan en månad kvar till finalen? Vad ska de göra fram till dess?
Sjukt bra av småstjärnorna! ser redan fram emot den enda intressanta finalen på Studan i år!
Fast i P18 kan det ju också bli intressant om de goda skulle råka vara lite duktiga och ha lite röta.
När är det dom spelar finalerna.. vi var ju där förra året har jag för mig..
P16 är i final 19 mars på Studan. P18 har inte spelat klart serien än.
P16 finalen är 17 mars tror jag bestämt.
P18 laget slog Bollnäs borta med 5-3. Om jag räknat rätt är de garanterade en 2:a plats i serien eftersom Byn och SAIK möts i sista matchen (då räknar jag med att SAIK slår Norrtelje). Oavgjort mellan Byn och SAIK och Sirius vinner serien. Det blir Vetlanda eller Motala i kvarten. Mycket bra jobbat av P18 killarna. Grattis!
Starkt av P20 gänget att spöa broilerlaget SAIK. Hoppas A-laget har samma inställning mot kexen
Kvartsfinal för P18:
Fredag 2/3 Vetlanda – Sirius 20.15 SAPA Arena
Söndag 4/3 Sirius – Vetlanda 15.30 Relitahallen
Vore ju kul att heja fram kidsen men fan vet om jag ställer mig i den där träningsladan. Varför lirar de inte på Studan?
Fredag 2/3 Vetlanda – Sirius 20.15 SAPA Arena
Söndag 4/3 Sirius – Vetlanda 15.30 Relitahallen
Vore ju kul att heja fram kidsen men fan vet om jag ställer mig i den där träningsladan. Varför lirar de inte på Studan?
Ja man lackar ju ur för mindre. Det skulle ju vara en träningshall- inget annat.
Vill också se matchen, men inte i halljäveln
Jag ska nog se matchen i alla fall.
Ja det är sjukt störigt! Finns ju fan inte ens läktare där!
Och vad får kidsen för bild av sporten?
Nästa generations bandyspelare kommer att vara bortskämda...
Nästa generation?
Mm, men visst, de är rätt bortskämda redan nu. R*litan har nog hämnat vårt hemma-spel. Nog för att det är en träningshall (håller med om att elitbandy inte ska spelas där) så borde Sirius ändå varierat sitt träningsupplägg, tycker jag, och träna på Studan åtminstone någon gång i veckan.
De borde göra som fotbollen som växlar mellan konstgräset och naturgräset beroende på nästa uppgift. Inför hemmamatcher tränar man framför allt på Studan. När man ska spela i en burk kan man ju lämpligtvis träna i en burk också.
Firma Wängan-Engan har fixat 1-0-ledning i P18-kvarten.
Sagda firma stod för 8/13 poäng när Sirius P18 vann med 8-5.
Härligt P18! Ser lovande ut inför returen.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Härligt!
Men det sket ju sig. Vad fan hände i andra? Från 4-4 till 4-9 känns ju inte helt ok.
Inte ok alls, men det är väl så här det ska vara.
Det där måste ha smakat surströmming. Usch!
Det såg så fint ut sen vände allt på fem minuter. Lite sjabbel och hög press från Vetlanda och så gick det som det gick. Gissar att det är bittra tongångar i laget efter det här. Men bra jobbat ändå. Det finns en framtid.
Snacka om mental kollaps av Sirius P18 idag. Man leder med 4-3 en bit in i andra halvlek och verkar ha allt under kontroll. Sen liksom gjorde Vetlanda mål på mål, ja tag mig fan i varje anfall och luften gick ur Siriuskillarna. De blev som paralyserade och åkte inte skridskor, passade fel och solokörde. Man kunde inte fatta att det var samma lag som i första halvlek. Men killarna har, trots dagens debacle, gjort en mycket bra säsong.
Ni som var på plats: Hur kändes det att byta årets så här långt finaste dag mot att kliva in i R*litan? Kallt med vårjackan?
Det var utmärkt trevligt, tack som frågar.
Bandyhall - ett förfall!!!
Prio 1. Stötta Sirius
Prio 2. Bandy ska spelas ute
Prio 2. Bandy ska spelas ute
Satan vilket tungt ras för P16-grabbarna i år igen. Även om domaren borde gett dem minst en minut att kvittera på.
Javisst är det tungt. John och jag bevittnade en ännu värre kollaps då P18-laget fick spö mot Vetlanda i kvarten. Det är liksom inte vår säsong. Allt går emot. Men ett STORT TACK ÄNDÅ P16! Vi är stolta över er. Fortsätt och träna och träna så kommer de stora framgångarna framöver för vi är SIRIUS och vi ger aldrig upp! Sirius Hej!
Det vilar en mycket mörk förbannelse över Sirius.
När man minst anade det så gör motståndarna de märkligaste mål. Inte direkt oförtjänta mål, men märkliga.
2027...då jävlar lär vi få se nåt alldeles extra. Det året är så sönderjinxat så det finns ingen hejd på vad som kan komma.
När man minst anade det så gör motståndarna de märkligaste mål. Inte direkt oförtjänta mål, men märkliga.
2027...då jävlar lär vi få se nåt alldeles extra. Det året är så sönderjinxat så det finns ingen hejd på vad som kan komma.
Jag tycker att slumpjurister skall klara fyrans additionstabell.
Jag tycker att slumpjurister skall klara fyrans additionstabell.
Jo det där var mystiskt, men jag börjar misstänka att det kan ha varit matchklockan som lurade oss. På elitrapport tog matchen slut efter 94.36 nämligen.
Fast matchuret på Studan tickade på till 94.36, kan ha varit därför. Dock kändes det som att han blåste av matchen direkt i samband med avslaget, men Siriusspelarnas humör var ju kasst då också så det jag såg var att domaren utdelade ett par röda kort.