Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Väners-Sirius

Fenomenalt viktig match. Gissar på hedersam förlust. Kommer att sova gott vid Siriusvinst.
Vänersborg ... Det här vinner vi! Annars blir jag fan besviken asså, minst poäng ska vi ha. 4-3 till De goda!
Mickel osäker om spel. Nu gäller det att Maya hittar rätt mot sitt gamla lag.

Mickel osäker om spel. Nu gäller det att Maya hittar rätt mot sitt gamla lag.

Lite olika bud i UNT och på officiella. Kyller är inte med i truppen på oficiella och Mickel är inte sjuk i UNT. Hoppas att UNT artikeln är skriven senare!

Skall bli spännande att se hur man matchar Werner och Putte. Var Werners återgång till vänsterhalvsplatsen mot Kungälv bara tillfällig med tanke på vädret och med tanke på möjligheten till långbollar eller har man formerat om mer permanent?

Ruskigt spännande match i alla fall!!!
Om Mickel inte är hundra så blir det fan nervöst. Men Maya är säkert revanschsugen mot sitt ex-lag, får man ju hoppas om inte annat.

ex17 har ju vikarierat bra för Kyller om man säger så, så det blir intressant att se lösningen där också. Men det stämmer säkert att Kyller inte är med i dagens trupp, han återkom ju i träning för bara någon dag sedan.

Vänersborg har ju en respektabel högsta nivå (den som visades i TV-matchen mot Broberg), men en låg lägsta nivå (krossade av Tillis bland annat). Hoppas inte deras spel når några högre höjder i kväll...
Den ena ångestmatchen avlöser den andra. Poäng är en bonus men är Michel borta då tror jag vi torskar, tyvärr. Bota min ångest Sirius!
Ingen Mickel i laget enligt elitrapport.se. Kämpa Blåsvart!
Har svårt att tro på vinst. Hedersam förlust känns närmast till hands. Hoppas hoppas hoppas jag har fel.
Garanterar seger!
SATAN!!!
Ja bra där Maya!
Maya var sannerligen revanschsugen. Tack!
Det var länge sen jag var så glad över att ha fel.
Heheey poäng till sälen också. Snyggt!
Puuuuuuh, vilken pärs. Vågade inte skriva någonting någonstans av jinxrädsla. Men nu när vi ligger på okval känner jag mig lite mindre akuträdd för nedflyttningsspöket.

Väldigt vad många straffar vi verkar få i år förresten. Det är definitivt en ny känsla.
Jag straffarna känns oroväckande. Dom borde ta slut snart.
Perfekt! Skönt att vara borta så man inte hade en aning om hur det gick tills det var slut.
GAIS är lite för bra tycker jag dock.
Snyggt Sirius!
SIRIUS HEJ, HEJ HEJ HEJ! Underbart! Jag är så lättad och glad! Kram Maya!
Otroligt jävla härligt!
Vinna borta mot Väners i ett pressat läge och dessutom utan Mickel är starkt och borde stärka moral och självförtroende. Hoppas nu Mickel blir frisk tills på fredag så ska Villa få det tufft.
Bara jag som hann tänka "säg inte att vi tappar det här..." vid 4´-6 i 91:a? En tanke som bara en Siriussupporter kan tänka vid en tvåmålsledning på övertid...
Nyllet// Och hoppas att alla elaka tungor som pratar om att Hedqvist ska till Väners och att Broberg därmed letar ersättare har fel, fel och åter fel!
YES!
>>Markus
Vadå? Sägs det att Broberg vill värva nån Siriusspelare?
ojoj grymt viktig och skön seger, känns som en riktig kämpaseger igen. Två kämpasegrar på raken nu, kanske det börjat vända? Tufft att lira utan Mickel och sen även höra Werner missa en straff (igen? varför fick inte Broberg som verkar sprudla av självförtroende och som slog in straff när Mickel missade?) Starkt av Fall att sätta sin straff iaf trots det verkade som att det var nära en räddning till. Kul att Maya och Broberg lyfter sig när det behövs också, fem mål på dessa båda lovar gott. Det känns som att varje match i år är sjukt viktig, vilket förstås är kul för spänningen men mindre bra för nerverna. Hoppas Mickel kan lira på fredag och vi har tre målglada forwards, två mer än vanligt i blåsvart kan man väl säga. Vem är denne Adam Rydberg 95-a som stod med i laguppställningen idag? Ännu en lovande junior? Kul man släpper fram dem men han spelade inte eller? Sen kan man känna att Hellqvist borde kunna sluta med snackutvisningarna snart. Men härligt med två nya poäng, känns lite stabilare nu inför Villamatchen. Bra jobbat! Extra kul när det är kämpasegrar!
Skönt. Det är allt jag har att säga. Fan vad skönt.

med känsla: Rydberg är väl målvakt tror jag? Har varit med i ett par matcher tidigare också. Man kan ju undra lite vart Jani Helin är nånstans.

YES!

Eller kanske "SÅJA!".

Förlåt att jag tvivlade Maya!! Välkommen tillbaka på allvar!

Otroligt skön seger! Då har vi ändå Kyller och Mickel (och Lill-Hydas på lite sikt) som reservkapital :-)