Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Villa

Van som man är vid att Sirius gör mig besviken så utgår jag från förlust, men känslan är bättre än på länge, det kanske är dags att göra en kanonmatch av det snitt som vi har blivit bortskämda av vid ett antal tillfällen föregående säsong..?

Leve Sirius!
Nu måste det börja gå bra. 6-4 inför 1230 fredagspackade uppsalingar.
Vi har ju rätt bra stat sista åren mot Villa. Kul med fredagsmatch då det brukar ge lite extra drag på läktarna.
härligt! yr skvallrar om nollgradigt och nederbördsfritt, peppar peppar
Blir djäkligt glad när UNT skriver att Eskhult var bäst på plan mot Väne?. Jag tror på en fin period framöver med högtider mot Villa och Bajen. Önskar er en grym fredagkväll, och tror på 5-3.

Varm Kir!
Päpp
Idell lovord om Eskils senaste insats är ljuv läsning.

1111 åskådare ser på när Sirius kryssar mot Villa med 5-5.
Det är med stort vemod jag måste meddela att jag inte kan svinga en bägare tillsammans med er härliga västringar på Alex i morgon och ej heller kan jag heja fram vårt vackra blåsvarta gäng på Studan. Trodde på torsk mot Väners och jag märkte att ödmjukhet lönade sig så jag tippar förlust. 1-4 inför 1412 personer.
SIRIUS HEJ!
Generellt verkar det vara en dålig vecka om man heter Villa.
He he.. Ja man kan ju hoppas att det är nån form av omen!

Jag är hur som helst jävligt päpp! Satan vad länge sedan det var man fick se bandy!
Villa är förmodligen Sveriges bästa lag för tillfället och alla former av poäng för Sirius är en sensation. Men va fan.
Jo, Villa är bra nu, 6 vinster och 1 kryss på sju senaste. Fast de har väl inte spelat så där jätteövertygande i alla matcher kanske. Dessutom brukar de ha det jobbigt på Studan - fem raka förluster.
fan sån där statistik vill man ju ha EFTER matchen ;)
Ett villa utan johan andersson tycker jag vi ska kunna hota på hemmaplan. Tror på en 5-4 seger inför 1389 besökare.
Lätt yrregn/microhagel och motvind samt inget varmvatten i duschen kan få villaiterna på knä. Den som har roligast på plan vinner idag.
Nån har kapat Kniv-Jonas konto. Han ska byta password inom kort och hälsar att han tippar 17-1 till de goda.

Jag blev lite orolig där, att han gick in med en antijinx jinxning, men nu känns det bra igen.
Det är fan deppigt att bli nollad på hemmaplan. Dessutom: Tillberga vann stort, Väners tog poäng i Göransson, och Vetlanda var fan inte långt borta att ta poäng mot Edsbyn. Där fick jag för att jag var lite mindre rädd för nedflyttning efter förra omgången. Nu lovar och svär jag att vara livrädd för nedflyttning ända tills (eller om) vi är helt totalt matematiskt säkra för att hänga kvar.
Så sant, att bli nollade på Studan är apdeppigt och vi tog inte en enda utvisning heller. Ser lite halvsmysko ut på elitrapport.se med ett blankt Siriusark. Bara att försöka glömma denna föreställning och ladda för annandagsfest på Zinken.
Känns helt plötsligt inte lika kul att åka till Zinken. Undrar om taktiken blir noll tempo och passar i sidled och bakåt i nittio minuter även dät..? Eller ok vi kan få se lite mer fart, variation och initiativrikedom?
oj vad hände ikväll? Kunde (tyvärr) ej se matchen, men lika bra det tydligen. Hur kan man vara så bleka på hemmaplan och inte göra ett endaste mål på erkänt försvarssvaga Villa? Dessutom utan Daniel A vad jag förstod? Vad har hänt med Mickel i år? Det oroar mig väldigt att han inte längre verkar göra mål på allt han gjorde mål på ifjol. Verkar bara ha varit lite fart framåt sista 15 när det nästan var kört? Suck, det är ett pinans år detta. Vänersborg kryssar mot SAIK borta och Tillberga sopar bort Gais stort...tur som sagt att dessutom inte Vetlanda tog poäng iaf...arma tider!
Det var inte bra, men riktigt så andefattigt som en del andra tycker håller jag inte med om att det var. Dessutom var Villa starkare i defensiven än vad de varit vid många andra tillfällen. Det var väl kanske lite väl fattigt offensivt men Villa var precis lika svaga framåt egentligen. Typisk 0-0 match, eller ska vi säga 1-1...
Ja vad fan. VI öppnade ju jävligt bra. Spelade med ett helt annat självförtroende än vad jag sett tidigare. Sedan blir det ju ganska låst i första när båda lagen spelar tight och bra försvarsspel. Men sett över hela matchen tycker jag vi är bättre än Villa på allt utom hörnor. Med en Mickel i hälften så bra form som i fjol hade vi vunnit den här matchen lätt! Vilka jävla lägen det skapades, och sumpades. Sista 15 är det ju bara Sirius som spelar öht. Och Villa hade väl inte en enda jävla målchans förutom sina fyrahundratusenmiljarder hörnor.
med känsla >> Imponerande hur du kan ha så mkt att säga om en match du inte sett...
CarlApan, jag följde matchen via UNT och har inte skrivit att jag hade några åsikter utan endast tagit del av vad som refererats. Har du någon annan uppfattning om matchen så dela gärna med dig. Det är som synes även flera än mig som undrar vad som hänt med Mickel. Han har faktiskt bara gjort fem spelmål hittills vilket väl är avsevärt färre än förra året vid samma tidpunkt. Sen kan man väl aldrig vara nöjd att bli nollad på hemmaplan? Eller vad känner du själv CarlApan?
Inte vår säsong tydligen. Förvisso 14 matcher kvar men känslan är inte bra. Slutspel kan vi glömma, nu måste fokus ligga på att inte åka ut och/eller undvika kval.
Intressant att vi faktiskt är i ganska exakt samma läge som för ett år sedan. Även då med 8 poäng på 12 matcher och snarlika 45-54 i målskillnad. Avslutningen i fjol med bl.a 7 raka hemmasegrar blir rimligtvis för tuff att kopiera men med en jämnare serie denna säsong kan det räcka med någon pinne mindre för slutspel. Fokus nu ligger dock på att ha fyra lag bakom oss i tabellen till slut.
Jag får liksom Brukarn skämmas... förlåt, förlåt att jag i en sekund av ungdomlig ysterhet blickade uppåt i tabellen.

Sen tycker jag vi gjorde en riktigt hygglig match. Villa fick inget annat än hörnor, vi skapade mängder med chanser. Dock sumpade samtliga toppspelare minst två riktigt bra lägen var och vi är fortfarande helt väck på hörnskytte.

Hade läget i tabellen varit bättre hade jag inte varit ett dugg orolig sett just till gårdagens match, men nu är det bara att hänga kvar som gäller.
Efter en massa grubbel så kan jag konstatera att det finns hopp! Vi slog bort massor av enkla passningar och var till synes inte alls intresserade av returer. Med lite skärpa sätter vi några av våra chanser och med lite hunger petar vi annars lätt in returer.
För övriga bandysverige, som inte såg matchen, kan man tro att det var en programenlig Villaseger. För oss som var där kan det konstateras att resultatet var högst oförtjänt, då blåsvart var värda segern.

Frustrerande då det inte var första gången i år vi blir snuvade på poängen då vi spelmässigt är bättre än motståndarna. Samtidigt är det ju bättre så än att vi förlorar och blir utspelade. Räknar fortarande med att segrarna måste komma framöver. Sedan håller jag med Farbror om att man måste visa mer hunger vid målchanser, och hugga på de returer som uppstår.

Sedan är det beklämmande att se topptippade lag som Bollnäs och Villa bara vara ute efter hörnor, och inte ha mer konstruktivt eget anfallsspel. Anser att denna utveckling är en fara för bandyns framtid. Ett förslag är att förlänga avståndet för hörnskyttarna till målet, för att göra det svårare och slippa hörnfiskeriet.
Det klankas en hel del på Sirius på bandysverige.se, ett forum som chanserar dag-för-dag. Ett av inläggen från en Villait är komiskt så det förslår. "Sjukt att det kostar 150 spänn för att gå in på studan, för att stå ute och frysa med". Sedan skryter de (villafansen) över hur många biljetter som är sålda till annandagsmatchen och uppmanar oss andra att köpa biljett! Så alla västringar, skynda er och köp en biljett annars kanske ni missar att se det fantastiska laget Villa spela bandy i den fantastiskt vackra, trevliga och stämningsfulla arenan! Villaiterna måste ha enorma mindervärdeskomplex eftersom de har sånt stort behov av att hävda sitt lag och sin hall. Tråkiga reaktioner för jag har alltid sett Villa som en frisk fläkt i bandysverige.