Tifo
· 2011-12-25 20:39
· 3285 visningar
Vi borde ju ha en matchtråd också!
Päppen är givetvis total! Men lite orolig för vädret är jag. 7-10 plusgrader och blåst. Låter inte så kul.. Annars borde ju detta vara lätta poäng med tanke på att John har sett Östros!
Intervju med Eskil i SVD. Ingen rolig rubrik direkt..
http://www.svd.se/sport/en-lirares-sista-show-pa-zinken_6724569.svd
#1 ·
haze
· 2011-12-25 22:49
Pizza-Elving avstängd och ingen PN vad det verkar.
Kom igen nu Blåsvart. Ge oss en hjältematch på Zinken!
#2 ·
Sutra
· 2011-12-26 07:14
Istanbul bjuder idag -1 och solsken. Perfekt bandyväder således och önskar er en grym match. Räknar med att ni sjunger slut på köpebröderna!
4-4. 2803 pers.
#3 ·
Sakul
· 2011-12-26 14:55
Den här matchen förstör min jul. Både julafton och juldagen görs skitkassa retroaktivt.
#4 ·
Nyllet
· 2011-12-26 15:29
Starkt att ta en pinne på Zinken och äntligen får vi göra mål på övertid. SIRIUS HEJ!
#5 ·
Sakul
· 2011-12-26 15:29
Åh, det kom en kvittering. Trevligt. Men att man hade ledningen med 4-1 är ju svårt att snacka bort...
#6 ·
Tifo
· 2011-12-26 15:52
Så jävla skön pinne! Och äntligen får Mickel lite utdelning! Annars var ju första halvlek lite roligare än andra om man säger så.. Men att vi äntligen får med oss marginalerna känns ju helt underbart!
I övrigt ser det ju inte så kul ut dock... Vetlanda hämtade upp 0-4, Broberg vann mot SAIK, Vbg leder mot Villa.....
Sjukt skönt att se Mickels kvittering gå in! samtidigt lite oroväckande att se raset nät Fall tvingades gå ut. Hoppas verkligen att det inte var allvarligt, vi behöver Fall - särskilt o den form han var igår. bäst på plan tills han tvingades av. Den som vill få sig dagens dos bitterhet kan läsa matchreffet på Bajen Bandy. Allt var domarens fel...
#9 ·
Tifo
· 2011-12-26 22:38
Ha ha! Alltid kul med bittra referat!
Detta är mer nyanserat!
http://www.svd.se/sport/oavgjort-pa-annandagsbandyn_6733399.svd
Jag kan förstå att Hammarbyarna är lite sura på domarna faktiskt. Men det där referatet var den värsta gnällorgien jag läst, de får ju domarinsatsen att låta som den största rättsskandalen sen Dreyfussaffären. Släpp det och gå vidare, liksom.
Det är väl ganska känt att megapajasen som drivers Bajen Bandys SF är en världsfrånvänd rättshaverist? Inget att bry sig om. Dessutom lever han i villfarelsen att Sirius är typ bandyns motsvarighet till AIK/DIF. Låt snubben hållar, de lär väl lira final förr eller senare ändå.
Bajen = bäst på emo.
Storlag juh. Värsta traktortifot som entré. Klass.
#13 ·
Sutra
· 2011-12-27 07:47
Storglädje att läsa gnället på Hammarbys hemmis. Fint med pinne igår! Säkert psyyykiskt viktigt.
Kn någon upprätta en kalkyl som gör att jag återfår lite hopp? Vad sägs om sex poäng på de närmsta fyra matcherna? Saknar Hundstjärnan; när kan Studanbloggen trampa igång? Inte lika roligt på jobbet längre.
Emo-Bajen.
Det är ju lätt att se sånt man vill. Med blåsvarta ögon från läktaren upplevde man ju den straff som de faktiskt fick som ganska billig. Sen fanns ju även ett par hårfina offsideavvinkningar som bland annat drabbade Viktor som annars hade blivit sopren!
Härlig pinne, men man hoppades ju faktiskt på mer när vi hade 4 - 1!
Måtte Fall bli spelklar till på fredag...och sen vill jag ha -2 och vindstilla tack!
#15 ·
Nyllet
· 2011-12-27 10:43
Jo, den där skribenten på Bajens hemsida är en grinig en men så arbetar han på Stockholms högskola. Oj, ursäkta, universitet kallas det nuförtiden.
Tycker Bajens straff såg rätt klar ut. Däremot kan jag tycka att Öhrlund fegade ur helt när han drog ut frislaget ur straffområdet när Sudden rann igenom. Dubbelutvisningen - klart att båda ska ut. Däremot hade ett matchstraff om Eskhult varit svårt att snacka bort. Meningen eller ej, men han slog faktiskt pipan ur handen på domaren. Men det hade ju inte påverkat matchen eftersom det var mindre än tio kvar. Sedan glömmer rapportören straffsituationen på Mickel på övertid.
Begriper inte heller gnället på munskyddsutvisningen. Oavsett hur det knäppts upp är väl reglerna solklara - man måste avbryta och rätta till. Spelar man vidare är det en femma. Det handlar inte om känsla - det handlar om regler som finns till för spelarnas säkerhet.
Ingenstans har jag heller läst om Sirius ribbskott (Mickel eller Broberg) just före kvitteringen. Och att klaga på Spjuths tackling just innan Mickels mål är rent löjligt. Domaren släpper trettio sådana per match oavsett vad det står på ryggen.
Men visst, man ser det man vill se och är som supporter tämligen enögd i många fall. Säkert några fler grejer som drabbade Bajen igår eftersom de hade mer boll, men nog fan har man sett bra mycket ojämnare domarinsatser.
En sak som jag önskar att domarna kunde visa ut mer för dock är dessa jävla helplansfasthållningar. Drabbade både Sirius och Bajen igår. Om en spelare hänger i en annan i tjugo-trettio meter ska han ut.
#17 ·
Tifo
· 2011-12-27 13:42
Klart de gnäller! De är ju vana att få ett par bonustrallar varje match, och det fick de inte idag!
#18 ·
Nyllet
· 2011-12-27 19:42
Ovisst om Fall kan spela på fredag men inget i handen var brutet. Det senare tackar vi för.
#19 ·
RRR
· 2011-12-27 21:59
Mycket bra domare för övrigt, han påverkade inte matchen, precis som domare ska. Bajen gnället var bara patetiskt, har de aldrig blivit ordentligt bortdömda nån gång? Garry har några domare de borde få spela med jämt i så fall, som straff
Tycker Bajens straff såg rätt klar ut. ...
Förmodligen har du rätt! Jag stog i princip så långt bort från situationen som man kan om man befinner sig på en långsidesläktare. Men min poäng att man kan bli ganska enögd (även om man inte är Bajen-skribent) har du fångat klockrent i Erik och Mickels "strafflägen".
En liten anekdot från matchen:
Tre äldre Hammarby-farbröder (till och med äldre än jag) har hamnat snett på det och tillbringar hela första halvlek på "Sirius-läktaren"! Inlednigsvisa kaxiga kommentarer avtar till tystnad och mummel och svordomar i takt med Sirius bländande första 25-30 minuter! Kaxigheten börjar återkomma vid 2 - 4 och övergår i triumferande självbelåtenhet vid 3 - 4.
- (Äldre glad Hammarby-farbror) "Varför applåderar ni inte? Årets snyggaste mål kanske? X-et i krysset med ryggen mot mål!!"
- (Inte fullt så gammal Sirius-farbror, dvs jag) "Jävla slumpmål. Passningen var ju inte ens menad dit. Studsade ju på Hellqvists klubba och friställde TVÅ offside stående grönvita. Och det där djävla skottet gör han bara en gång på tusen! Köp en lott!"
Under andra halvlek har yngre Sirius-farbror tappat kontakten med äldre Hammarby-farbror som förmodligen tagit sig till läktare med likasinnade. När sagda Sirius-farbror lämnar Zunken stöter han av en slump på samma Hammarby-farbror igen!
-"Du applåderade väl Mickels kanonvolley? Årets snyggaste på Zinken kanske ?"
-(Äldre och sur Hammarby-farbror) "Köp en lott!"
Man blir liksom aldrig besviken på matcherna på zinken det är liksom alltid rafflande och något extra. Man pratar extra grodigt dagarna efter också.
Måste ju bara tillägga att larsa var helt enastående den tid han var på isen och sirius helt under isen när han inte var på...den...ja. Jag missade förövrigt helt att han gick av men det förklarade ju lite såhär i efterhand den totala genomklappningen i andra. Gött med en pinne iaf även om det börjar bli lite obehagligt långt upp till övre strecket nu.