Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Väners: The Mayan Empire Strikes Back

Nu på fredag kl 19:00, jag är på Alex runt 16:30. Fru och barn hakar på och tar en pizza. Dock sket de väl i matchen.
Vinst! 7-3 inför 1623 pers. Tror jag hoppar alex dock.
Knepig match för jag anar att vi kommer att få se ett defensivt Väners som satsar på kontringar. Vinst är viktigare än skönspel så här gäller det att kriga av bara h-vete. 5-3 till de goda inför 1225 pers. Pizza och bira på Alex låter som en perfekt uppladdning.
Väners är ju bra konstiga i år. Tar bara poäng mot topplag. Tur att vi inte är ett sånt i just den här matchen.
med fall 10-2 utan fall 9-3 inför 1365
Lär bli utan fall va? Hoppas Maya vet några hemliga trix.
Krossa Halldyrkarna och Elitseriestängarna.
Ahhh börjar bli fett taggad!!
Var inte Maya lite för mullig för Väners? De har inte haft det helt lätt med personalfrågorna i år, kan man ju tycka. Jag tror på 7-1, 1453 pers. Mayborn gör fyra mål, och ett fyndigt blogginlägg.
Höga krav på UNT-sporten: "Mayborn tränade för fullt i går kväll och är redo att gå in. Senast borta mot Vänersborg i mitten på december gjorde anfallaren tre mål mot sin gamla klubb och var tungan på vågen när Sirius vann med 6–4. En sämre ersättare får man leta efter."
Ja, det där fnissade man ju lite åt.
Taggad
8-4 till de goda. Fast innerst inne är jag långt ifrån så pass säker. 1211 pers tittar på.
Tror på uddamålsvinst, 1326 pers
Haha snyggt skrivet av UNT.
närdå
Vindstilla, ett par minusgrader och ett snyggt segermål på övertid. Bandy är vackert!
Huvaligen! Vet inte om mitt hjärta klarar av flera gastkramningar. Ni gör mig till ett NERVVRAK!!! Men TACK ändå!
SIRIUS HEJ!
Usch en sån tillställning. Obehagskänslor i 85 av de 90 minuterna.

Underlig kille i buren för Väners. Han varvade idioträddningar med att stå och toksova (eller möjligen inte ha koll på hur stort målet var, för vid Mikkels strut försökte han inte ens sträcka ut armen).

Fan att vi inte ska kunna få till nåt skytte. Varje gång de sköt utifrån träffade dom mål och det blev farligt. Våra skott var mer knallpulver. Och så hörnorna... HÖRNORNA!!!

Lysande att Sudden blir matchhjälte i vanlig ordning i viktiga lägen. Han hade inte många rätt framåt idag, men ändå är det han som avgör.
Erik Sundin är bästa Sundin!
Måste säga att några av dribblingarna mickel gjorde var det värsta jag sett på en bandyplan. Vilken fart! Vilken teknik! Bandygodis när det är som bäst.

Skönt att vi kunde vinna utan fall och Sudden - vilken kille ...puuh man blir så glad.

Gott nytt år för fan!
Vill också tacka västra för vad jag tycker var årets insats (iaf på hemmaplan).
Det var ett riktigt jävla såååjaaa-mååål! Vackert. Tror jag psykade keepern lite, omän på sportsligt vis.
Både Kalle och Mickel har hittat en helt annan fart och självförtroende! Härligt att se, för där har vi ett ruskigt sparkapital om de kan blomma ut ordentligt!
Men Kalle kan man väl dock begära lite mer av? Eller är han inte bättre än så här?
Det här med att slå långa diagonalpassningar snett-hemåt vid ledning gillar jag inte. Werner hann halka, bollar råkades gå till fel adress och allmän oro och målchanser hann på så sätt skapas. Vi kontrollerar inte ledningar på samma stabila sätt nu som förr. Ser mycket hellre att vi tappar boll på offensiv planhalva - än mitt på - eller rentav vår egna. Jag tycker att Eskil och Mickel lyft sig flera snäpp på slutet och det är ack så viktigt!
Ni ska se att det blir bättre fart på Sirius när temperaturen börjar krypa nedåt.