Mossberg
· 2012-01-05 19:34
· 3188 visningar
Någon som har koll när Alexander slår upp sina portar imorn?
Matchen vinner de goda med 4-3 inför 1892 Uppsalabor
#1 ·
johann
· 2012-01-05 20:08
12? Annars kan man ju hänga på låset från 11, brukar vara nån där.
alex öppnar 10 va där eller va en fyrkant!
3 minus, sol och avslag 13.15. Det är såna här bandydagar man lever för!
#4 ·
Tifo
· 2012-01-05 22:35
Päppen är givetvis 100%! Borde kunna bli riktigt mycket folk på Studan med tanke på förutsättningarna!
Jag jobbar natt, så till 10 orkar jag nog inte. Siktar på en fyrkantspizza kl 12 istället.
Vi vinner. Med vad? Tja jag kan väll dra till med ett tråkigt tips som typ 5-4 inför 1879 pers.
#6 ·
Nyllet
· 2012-01-06 10:46
Det här blir ruskigt svårt. Kommer vi i underläge tidigt i matchen blir det torsk med 7-2. Kan vi hålla jämt en bra bit in i andra halvlek kanske kanske, fast jag vill inte säga det. 2051 pers.
#8 ·
Markus
· 2012-01-06 11:53
... och kanske en hammarbylastbil också.
#9 ·
Sakul
· 2012-01-06 15:31
Det var ju så jävla uppenbart att dom skulle sätta den dar hörnan. Och vi blir bestulna på ett mål efter säsongens mest felaktiga offsideavblåsning. Bittert, men aja. Inte så jävla farlig domarinsats annars. Vändning och en poäng åtminstone. Sen är ju bajarna lite patetiska som vanligt, peka finger åt publiken och sänka Siriusspelare hit och dit. Och knallskott... Välförtjänt matchstraff, även om det kanske borde varit någon blåsvart utvisning där också. Bra och jämn bandymatch iaf. Två bra målvakter. MEN DET VAR FÖR I HELVETE INTE OFFSIDE SJÖSTEN DIN JÄVLA SOPA! Så. Jag är klar.
#10 ·
Joint
· 2012-01-06 16:19
Haha, Hedberg var ju inte så jädra bra (Bajen+målvakter= soll). Jag upplevde det bortdömda offside-målet felaktigt också (ass Johansson som dömde där, tror jag), men det är svårt att avgöra från den vinkel jag stod i. Skönt att se Sirius knoppa in några hörnor i dag. Övergreppen på slutet var riktigt fult. Rena rama hockeyfasonerna. Surt som fan att vi inte kunde hålla ut och vinna. En poäng med lite bitter eftersmak, känner jag.
#11 ·
Tifo
· 2012-01-06 16:20
Håller med Sakul. Underhållande match! Vi är grymma i andra! Jävligt starkt att hämta upp underläge ggr 2 mot Bajen. Och att Bajen skämmer ut sig som de gör på slutet är ju bara djupt tragiskt, men gör det ju ändå så mycket skönare att hålla på ett lag som Sirius som har vett att uppföra sig och är sportsliga!
#12 ·
Nyllet
· 2012-01-06 16:22
Tycker Sirius, trots en tappad pinne i slutet, gör en bra match. Bajen använde samma taktik som många andra lag d.v.s. backade hem och då fick Sirius problem att hitta luckor. I andra öppnade spelet upp sig och det vart riktigt spännande. Jag kan ta ett oavgjort resultat men definitivt inte det bortdömda målet. Den enda möjligheten att det var offside är att Siriusspelaren (Viktor?) stod offside då skottet avlossades i annat fall var det ett grovt hjärnsläpp av Herr Sjösten. Ska bli intressant att se en eventuell videoupptagning av händelsen. Bajens nr 3 och även tränare Stefan Karlssons uppträdande efter matchen är ju patetiskt. Vilka fjollor.
Fantastisk version av ''Nu grönskar det''!
#15 ·
Nyllet
· 2012-01-07 11:16
Tänk att man kan se en match med så olika ögon. Jag har precis läst Rune P:s analys av matchen på Bajens hemsida. Några saker är vi dock överens om. Att vädret var bra och att derbyn mellan Sirius och Bajen är kul. Gott så långt. Blev t.o.m. lite häpen när Rune som svar på Tifos? inlägg säger att han hoppas Sirius klarar sig kvar i elitserien, trots den tråkbandy vi spelar. Man bugar och bockar. Detta är oerhört stort för att komma från en bajare som sällan har något positivt att komma med vad gäller andra lag. Nåväl, det fanns naturligtvis en hel del i skribentens analys som jag inte håller med om och en sak som förbryllar. Uppenbarligen såg han klart och tydligt Werners hörnmål eftersom han t.o.m. raljerar över hur bollen liksom gled eller studsade in i mål men däremot såg han inte Pizzans överfall på Siriusspelaren. Falkögon i ena ögonblicket för att vid det senare tillfället bli ett blindstyre. Men det ju klart, han kanske var iväg och köpte sig en korv (ironi).
Han kanske återfuktade tinnertrasan vid det tillfället. Joxa med trasan.
Brukar svalka gradvis efter matcherna, men idag är jag faktiskt ännu mer upprörd. Brobergs 3-2 är bland de galnaste domslut jag upplevt. För att inte tala om det mest inkompetenta - ass ser endast en sopren spelare som slår in bollen i tomt mål och fågelhjärnan tänker "öhh, det måste vara offe". Han kan ju inte ens ha sett/reflekterat över anfallet. Varifrån tror han Broberg kom dit? Stod och snackade med målisen? Grrr! 3-2 till Sirius då, istf 3-2 till Bajen hade varit viss skillnad...
finns det några rörliga bilder från matchen så man kan kan fylla sitt liv med lite extra rage?
Jorå
http://www.unt.se/24unt/#category=1089622&date=2012-01&clip=1622909&startTime=0m0s
Jo fast det fanns ju inget i dom där bilderna att förargas över...föruton pizzas larviga slagskott dårå.
#21 ·
Golli
· 2012-01-09 10:31
Bajen skall vara glada för en pinne. Irriterande med allt oflyt. Med en mer normal poängskörd efter det spel som presterats hade vi legat på slutspelsplats.
Dags för en Budapestresa snart!?