← Sirius Bandy
Värstinglistan
Brukarn
· 2012-01-13 18:11
· 2921 visningar
Inspirerad av Nyllets inlägg i matchtråden - det finns många lag i serien man ogillar av olika anledningar. Men vilka är egentligen värst? Här är min ranking. Det var stenhårt om de tre första platserna kan jag säga. Vad tycker ni andra?
1. SAIK (Ekodoping, häpnadsväckande arrogans och värsta hallen. SAIK är värst)
2. Tillberga (Pajaslaget nr 1, fullständigt onödiga)
3. VSK (Klart att VSK kommer högt på en sån här lista. Dräggigast supportrar)
4. Vänersborg (Det förtjänar de för att ha varit drivande att stänga Elitserien)
5. Edsbyn (Gillade dem bra en gång i tiden, men Järvenhärvan ändrade på det. Hallpionjärer.)
6. Vetlanda (Dåligt publiklag, känns menlösa. Skulle hellre se Nässjö eller Tranås)
7. Hammarby (Tramsins lakejer, men de spelar ute och brukar iaf vara kul att möta)
8. Villa (Den hemska hallen är väl det enda som finns att hålla emot dem)
9. Broberg (Spelar för fult för min smak, plus att rivaliteten från division 1 tiden fortfarande spökar. Men OK, ändå ett klassiskt lag)
10. GAIS (OK, rätt mycket av ett köpelag, men jag hoppas att bandysatsningen i Götet bär sig)
11. Bollnäs (Det finns väl invändningar, främst estetiska, men jag gillar Bollnäs. Förtjänar ett guld snart)
12. Kungälv (Kungälv...)
13. Kalix (...och Kalix är väl de två enda lagen det inte finns någonting att hålla emot öht)
#1 ·
johann
· 2012-01-13 19:47
håller med om allt, men för mig är vsk värst
#2 ·
Joint
· 2012-01-13 20:02
Min lista bottnar kring lite olika. Något i den här stilen:
1. VSKK (Motivering överflödig...)
2. Tillis (Främjar inte bandyeliten med sina usla publiksiffror. Zocke kan återkomma när han byggt upp något värt namnet.)
3. SAIKK (Ekodopningen, arrogansen och halljippot som sagt. Och indoktrineringen av Bella.)
4. Vetis (Tjust kulle var en mental bandybana, Sapa Arena verkar vara ett mentalsjukhus. Känns extremt osexiga.)
5. Bajen (Tramsin, uppkäftiga spelare och potentiella rötägg som vill sno flaggor. Nyemissioner och externa köp som Nilsson provocerar.)
6. Väners (Hallförfall och deras driv att försvåra degradering försämrar ens syn på dem.)
7. Villa (En ständigt propagerande hall, som dock lockar mycket publik, men som sedan går hem och leker sandlåda på nätforum.)
8. Gajjs (Historielöst köpelag med svagt intresse trots "namnbytet" från SK Höjden. Inställda matcher. Småkul med GBG-lag och Heden, annars.)
9. Byn (Sympatiskt lag egentligen, men usch för Järven-fusket med tillhörande förnekande bland ALLA inblandade. Först med disco.)
10. Kungälv (Oförtjänt låga publiksiffror sett till deras framfart i år. Bottnar nog kring någon avundsjuka - vi är FAN bättre än dem.)
11. Bollnäs (Sävstaås är rätt skön, men det slutar ju ALLTID med torsk där. Fula matchtröjor som deras, förvisso bra, supportrar bär i stor utsträckning. Hörnfiskar som få.)
12. Broberg (Hällåsen känns bandy, men det verkar dessvärre inte hemmapubliken tycka. Spelar traditionellt rätt fult, men vafan.)
13. Kalix (Har svårt att känna något för dem. Trist med halvtaskiga publiksiffror, men känns bra med ett norrlag och då känns Kalix fräschare än Happis-Torneå.)
#3 ·
Sutra
· 2012-01-13 20:03
Det här kräver lite betänketid. Ettan är stenklar, men sen måste man väga gamla oförätter mot modernare idiotier etc. Och hall-koefficientens vikt är jag osäker på; åtminstone ett lag som jag tycker rejält illa om, tjänar ev oförtjänt mycket på att spela utomhus.
Tar brukarns men byter plats på tillis o bollnäs. Hur kan man ogilla ett lag som motarbetar vsk?
#5 ·
Joint
· 2012-01-13 21:15
Tar brukarns men byter plats på tillis o bollnäs. Hur kan man ogilla ett lag som motarbetar vsk?
Bra poäng det där med Tillis, faktiskt. Borde således kanske sjunka ett par hack i värstingtabellen.
#6 ·
haze
· 2012-01-13 21:22
Nåt i den här stilen för min del:
1. SAIK (Ohotad etta sedan1992 och värre för varje år som går)
2. Tillberga (Åk ur snälla och lämna plats för ett lag som drar lite publik. Det räcker med ett gurklag)
3. Villa (Bror Duktig-attityd och snorkiga hallsupportrar. Gillade ju Villa en gång i tiden.)
4. VSK (Roliga derbymatcher i början av 90-talet förlåter en del)
5. Vänersborg (Väcker inga som helst känslor)
6. GAIS (Vet inte riktigt vad jag tycker om GAIS ännu)
7. Broberg (Spelar ute, det förlåter en del)
8. Edsbyn (Visst, Järven och hallpionjärer men på något sätt svåra att tycka illa om)
9. Hammarby (Roligaste laget att möta och Zinken en häftig arena)
10. Bollnäs (Bland de roligaste bortamatcherna, alltid bra drag)
11. Vetlanda (Stenhårt brandskattat på lirare och lider lite med dem faktiskt)
12. Kungälv (Tufft utelag med coole tränaren Österberg)
13. Kalix (Utan Kalix ingen riktig elitserie, respekt rakt av)
#7 ·
Sakul
· 2012-01-13 22:28
1. SAIK (Läs Nyllets inlägg. Går inte att summera det bättre)
2. VSK (Jag menar, seriöst. Supportrarna, hallen, allt)
3. Vänersborg (Nästan enbart tack vare hur fruktansvärt rädda de är för att ramla ur. Vore utan tvekan det lag jag skulle tycka vore roligast om de åkte ur i år. Herregud vad jag skulle skratta. Hallen hjälper väl inte heller direkt, men annars finns det väl inte mycket att ogilla egentligen)
4. Edsbyn (Fifflare. Hallpionjärer. Men svårt att tycka jätteilla om dem)
5. Broberg (Blev bara otroligt störd av hur fult de spelade när de varpå Studan senast. Annars spelar de ju åtminstone ute)
6. Tillberga (Meningslösa, ja. Men också harmlösa. Har väldigt svårt att störa mig lika mycket på dem som Väsby eller valfritt annat meningslöst fotbollslag)
7. Vetlanda (Känns bara väldigt meh)
8. Hammarby (Säga vad man vill om Tramsin, men Bajen drar iaf publik, spelar ute och spelar roliga matcher mot oss)
9. Villa (Hallen. Annars vettefan. Drar ju uppenbarligen publik)
10. GAIS (Äh, de kan väl få spela lite bandy i Götet)
11. Bollnäs (Ute. Publik, som till och med ger lite ljud ifrån sig)
12. Kungälv (De verkar väl vara rätt sköna gubbar)
13. Kalix (Vad finns det att tycka illa om?)
Äh, lyckas inte få någon ordning att kännas rätt. Svårt. Topp tre och sista tre känns ganska klara iaf.
#8 ·
Nyllet
· 2012-01-13 23:58
1. SAIK - hine håles eller satans lag (varför klär dom sig annars i helsvart?)
2. Tillberga (ett onödigt lag helt enkelt)
3. Vänersborg (har aldrig gillat dom - vet faktiskt inte varför)
4. Broberg (spelarna ser ut att vara släkt med banjoliraren i filmen "den längsta färden" och sen gillade jag inte Brobergs agerande i Hedqvistaffären)
5. VSK (kaxiga supportrar och så spelar de i en ödslig hangar)
6. GAIS (uppriktigt sagt är jag totalt likgiltig inför GAIS. Publiksiffrorna bådar inte gott)
7. Vetlanda (fula klubbdräkter och drar lite publik. Nöne gillade Vetlanda vilket fick mig att tycka motsatsen)
8. Villa (säger precis som haze; gillade Villa förut men tycker fansen "ballat ur")
9. Bollnäs (otroligt fult matchställ men de är väl okej fast Bollnäs-Johan drar ner betyget)
10. Bajen (såå viktiga för svensk bandy och visst är det roligt med derbyn mot Bajen?)
11. Edsbyn (läste ett underbart primalskrik av John från säsongen 08/09. Tycker precis likadant)
12. Kalix (har liksom inget emot Kalix och visst kan det vara bra med bandyorter högt i norr)
13. Kungälv (verkar vara en mysig klubb med bra supportrar)
Och hall-koefficientens vikt är jag osäker på...
Det är en bra fundering. Av min lista att döma är den extremt betydelsefull. Men jag tror faktiskt inte den skulle se så radikalt annorlunda ut om vi fortfarande levde i en hallfri värld, vilket jag tolkar som att det är det klubbar som redan är moraliskt korrumperade som bygger hall.
...fast Bollnäs-Johan drar ner betyget...
Det är verkligen lätt hänt att omdömet påverkas av vad diverse enskilda gökar häver ur sig på bandysverige.se, men jag försöker ha överseende med sånt. Jag hoppas iaf att andra bandysupportrar inte bygger sin uppfattning om Sirius på "Bandygubben"...
#10 ·
Joint
· 2012-01-14 01:06
En snubbe (troll?) kan inte vara talesman för en hel förening, däremot brukar Villa vara många och låga på nätet ofta. Gör sitt, onekligen.
1. SAIK (Har fortf mardrömmar av äckelbygget, eko-doping kommer i andra hand.)
2. Bajen (Jag hatar verkligen spelarna och alla supportrar, vill inte att dom ska åka ut dock. Plus för zinken.)
3. VSK (Jävla likkista, alla som bor i Västerås är värdelösa.)
4. Byn (Järven-fusk och hall-pionjärer.)
5. Väners (Stängd serie och hall.)
6. Villa (Mässhall och idiotsupportrar.)
7. GAIS (Dom har ju Murhén...annars kul med lag från Götet.)
8. Vetlanda (Nu har dom hall, annars trevliga supportrar och bra Statt.
9. Broberg (Tja där har jag inget speciellt. Det är ok att spela fult.)
10. Bollnäs (Spelar ute, bra publik men Hellmyrs är en jävla råtta.)
11. Kungälv (Inget dumt att säga direkt.)
12. Kalix (Jag gillar bäverhojt på morgonen, dessutom värmde dom glöggen på hotellet. Stort!)
#12 ·
Nyllet
· 2012-01-14 09:43
Brukarn, du har helt rätt man ska inte döma ett lag utifrån en fanatisk supporter men så kan det bli när känslorna regerar över förnuftet en sen kväll då några glas vin fördunklat omdömet. Så kanske Bajen och Bollnäs skulle byta plats men det är egentligen likgiltigt om de placeras 9:a eller 10:a.
Ska erkänna att det var svårt att rankordna de 8 sista lagen. GAIS t.ex. borde kanske kommit längre ner. Det är ju inte fel att Götet finns representerat i högsta serien och jag har inget emot dem men det var nog Muhrén som gav mig obehagliga SAIK-vibbar. I efterhand tycker jag kanske att Byn kom lindrigt undan men lagt kort ligger.
Vore roligt att se andra lags supportrars listor, misstänker att de skulle se helt annorlunda ut. Typ så här:
3. Sirius (Sveriges tråkigaste lag, bakåtsträvande supportrar som helst vill spela på sjöis, torra bullar)
13. SAIK (Jättegod oxfilé, bra cognac och härlig orkester)
#14 ·
RRR
· 2012-01-14 19:25
1. SAIK (Suger fetpung, hur kan någon tycka om dem? Allt är fel)
2. Tillberga (lägg ned, tråkigt lag som bytt namn)
3. VSK (allt är äckligt med VSK)
4. GAIS (suger fett, lägg ned, se Tillberga)
5. Villa (för många internet-troll för min smak, innebandynäste, usch)
6. Vänersborg (Älgarna är trevliga men hallbandy...)
7. Broberg (Fulspel men ändå Hälsingland=bandy)
8. Hammarby (Roligaste laget att möta eftersom det blir täta matcher och alltid mycket folk, men fotbollskänsla)
9. Bollnäs (Äkta bandykultur, en del dräggsupport men hälsingland är ändå hälsingland)
10. Vetlanda (Talangfabrik och bandykultur men hall av aluminium suger)
11. Kungälv (Ett äkta bandylag med utomhusbana under motorvägen, PUNK)
12. Kalix (Norrbotten är BANDY!)
13. Edsbyn (Ligger närmast mitt hjärta efter Sirius, innebandy men trähall i alla fall)
Underbar tråd, ursäkta om man sticker in som edsbysupporter.
1. Bollnäs (gillar ju Westh, men…nej, det går inte att toppa giffarna på en ogilla-lista)
2. SAIK (Anderstedt personifierar allt det arroganta och osympatiska, Sveriges dyraste bibliotek)
Sen ingenting, sen ingenting, sen ingenting, sen…
3. Tillis (menlöst lag i menlös hall utan publik, Fossa fortfarande pinsam)
4. Villa (det är nåt med den högst omotiverade självgodheten, en del rätt dryga spelare)
5. Gais (visst, kul med bandy i centrala Gbg men det verkar ju ändå inte funka publikmässigt)
6. Bajen (är ju viktiga för bandyn, är ju kul på Zinken, var ju med 21 mars 2004 men har ju Stefan Karlsson)
7. Sirius (många sympatiska spelare o supportrar men har j-vligt svårt för Berglunds låtsatsintellektuella von oben-attityd, trolig elfte plats utan honom)
8. Vänersborg (bra publiksiffor sett till prestationerna, inget egentligt emot förutom rätt trist bandy då…)
9. Västerås (hade varit säkra på topp-två för tio-femton år sedan, men idag inga större agg faktiskt)
10. Kungälv (gör det bra utifrån nog rätt taskiga förutsättningar, väcker typ inga känslor)
11. Broberg (blundar för Fryklund o fulspel och ser massor av egna produkter, värda framgång)
12. Vetlanda (sympatisk plantskola som ständigt blir söndervärvade, som Byn på 80/90-talet)
13. Kalix (solklart andralag, Palle för evigt en hjälte som är värd allt gott)
Topp-två är solklara och säkert representativt för 90% av alla farmare. Resten högst individuellt inklusive det där med Berglund, men det sitter i djupt redan sedan hans VSK-tid. Sorry.
#16 ·
Sutra
· 2012-01-15 11:01
Orkar inte argumentera så mycket; utan kör enligt ett objektivt vetenskapligt system där följande ger minuspoäng: (O) Ondskefaktorn. Historiska oförrätter, ondska, hemska fans etc. Kan vid hög vidrighet ge två poäng. (F) Fuskfaktorn. Ekonomiska oegentligheter etc. Förmodligen skall fler F delas ut, jag har fördålig koll. (H) Hallfaktorn. (T) Tongivande idioter. PN, Fosshaug etc. (L) Löjlighet. Mediagull, "bohemcharm" etc. Onödighet.
1. SAIK (O, O, F, H, T)
2. VSK (O, O, H, F)
3. Hammarby (F, T, O, L)
4. Edsbyn (H, F, O)
5. Tillberga (H, T, L)
6. Vänersborg (H, O)
7. GAIS (T, L)
8. Vetlanda (H)
9. Broberg (O)
10. Villa (H)
11. Bollnäs (T)
12. Kalix
13. Kungälv
Fortfarande osäker på om jag räknat rätt på hallfaktorn. Bored kanske vara dubbel i vikt eftersom hallar ju dödar bandyn. Och det är ju dumt. I så fall blir listan så här:
1. SAIK (O, O, F, H, H, T)
2. VSK (O, O, H, H, F)
3. Hammarby (F, T, O, L)
4. Edsbyn (H, H, F, O)
5. Tillberga (H, H, T, L)
6. Vänersborg (H, H, O)
7. Vetlanda (H, H)
8. Villa (H, H)
9. GAIS (T, L
10. Broberg (O)
11. Bollnäs (T)
12. Kalix
13. Kungälv
Men gu va svårt! Känns ju som alla klubbar (undantaget K o K) som hamnar under fjärde plats kommer billigt undan. Och vad tusan; bara för att de inte haft tid/råd att bygga en hall, så framstår ju klubbar som Broberg som Moder Teresa; känns ju inte helt fräscht.
Jag vill ha en stängd serie med K, K, Lesjöfors, Hälleforsnäs, Tranås, Nässjö, Falun och de goda.
#17 ·
RRR
· 2012-01-16 22:35
Slottsbron, glöm inte Slottsbron. och Skutskär, Karlsbyheden och Söderfors
eller varför inte Vesta och Lövdahl hette han väl skyttekungen?
Topptrion är ohotad. Helt ohotad. Sedan är det mest gamla oförrätter och allmän feeling som får råda.
1. SAIK (Göransson, okonkursen, idiotin, frisyrerna)
2. VSK (Hangaren, ondskan, smygnazismen)
3. Hammarby (drygast tränare, spelare och fans. Otillbörligt gynnande)
4. Bollnäs (fult, aptrist spel trots material, spöar alltid De Goda)
5. Broberg (en turnerande våldsmaskin, hanteringen av Hedqvist)
6. Vänersborg (så.fruktansvärt.meningslösa, seriestängare)
7. Edsbyn (hallpionjärer, Järven. Men ofta trevliga fans och en del spelare jag gillar)
8. Tillberga (Hangaren igen, publiken. Gillar dock attityden och att de tar kampen mot VSK inifrån Mordor.)
9. Villa (Hallfan. David Karlsson. Men mycket (men dryg) publik, klassiskt lag med bra namn)
10. GAIS (gillar ambitionen att ha bandy på Heden. Gillar uppstickare sportsligt.)
11. Vetlanda (planstskola, klassiskt lag, smålandsfönster - men plåtlådan gör det svårt framöver)
12. Kalix (Norrbotten ska vara med, och det ska vara Kalix!)
13. Kungälv (Punk. Arena med motorvägsbro och nattklubbsbelysning. Klack. Tuta-och-kör-bandy. Uppstickare.)