Vinn matchen, Sirius. Jag har väl inte så mycket mer att säga.
Sirius-Tillberga
jag hoppas "bandyzocke" kommer vara ett instrumentalband efter den här matchen.
obs. smalt skämt
Nu ska vi krossa!
Jag vill se målskillnad!
Jag vill se Mickel göra minst tre baljor!
Jag vill se minst 1000 pers på läktaren!
Jag vill hinna till alex för en hawaii special + stor stark innan match!
Jag vill se målskillnad!
Jag vill se Mickel göra minst tre baljor!
Jag vill se minst 1000 pers på läktaren!
Kan acceptera ett kryss om det blir 0-0
Känns rätt att byta ut Sudden mot Maya dock. Nåt måste göras.
Jo han har sett lite stelare ut än vanligt(?). Måste ha dragit ner på skåpsupandet. Tack och lov är ju det en trend som kan brytas!
Utan banan?
Den har redan banan för fan! Kom in i matchen!
6-2 inför 978 pers. Förlust och jag kommer att sparka sönder något. Katten kanske, hon är ju 21, döv och nästan blind.
SIRIUS HEJ!
SIRIUS HEJ!
Jo, jag vet det men man kan ju plocka bort den som jag brukar göra....
Knappt Ultra att sparka sönder katter vid förlust. Är Sverigescenen informerad?
Jag kan ta dina bananer lars så får jag X-tra!
Vafan! Dålig klass på gastronomi-Västra. Bananer är inte mat. De är typ frön på män jävla växt och ska INTE blandas med mat.
För övrigt skulle jag känna mig mycket friskare om vi vann med bortåt 11 bollar idag. Men jag har fan bad feeling idag.
För övrigt skulle jag känna mig mycket friskare om vi vann med bortåt 11 bollar idag. Men jag har fan bad feeling idag.
1-2, berglund avgår och eskhult slutar. micke jakobsson får en bärande roll nästa år
Erlingmark >> Käft!
Vi kör på det.
Missar matchen. Satans helvete! Se till att krossa Tillis nu!
1-2, berglund avgår och eskhult slutar. micke jakobsson får en bärande roll nästa år
Tragikomiskt, men ack så vackert.
känns rätt att ta bort Sundin, han har tyvärr inte tillfört mkt i år annat än tre hörnmål och ett avgörande mål iofs, men Maya har nätat när han varit med och är värd en ny chans och upp nu med Virre direkt från start och Mickel högre upp på spets.
känns som ödet grinar Sirius i ansiktet igen med snövädret som precis drar in, lär väl mera gynna Tillberga inbillar jag mig?
Att Tillberga fick in första hörnan i snöhelvetet känns väldigt väldigt typiskt. Det här kan bli en vidrig kväll.
0-2. Jag känner igen det här från förra säsongen.
Nä, nu åker Tillberga upp i topp på värstinglistan. Jag hatar deras meningslösa existens så jävla mycket. Fan.
Nä, nu åker Tillberga upp i topp på värstinglistan. Jag hatar deras meningslösa existens så jävla mycket. Fan.
usch, det här är bara för pinsamt
Tur för katten.
Alltså det ska ju inte behöva bli så här mot Tillis på hemmaplan kan jag tycka, utan att ha sett matchen bör tilläggas. Men jag måste säga att det är jävligt starkt av Mickel att våga kliva fram i sista minuten och lägga en straff i ett helt avgörande läge när han missat två på raken! Fy satan vad skönt att han fick sätta den!
oj pust...varför ska det behöva bli så här mot Tillberga? Men oerthört starkt av Mickel att tordas slå straffen...och sen sätta den! Väldigt imponerande efter ännu en rätt svag insats.
Jag lägger av nu, orkar fan inte mer.
Så här skrev jag i helgen efter Sandvikensmatchen.
"Kanske låta Sudden vila en match? Värt att prova mot Tillberga där det i alla fall blir seger sju dagar i veckan."
Så rätt jag brukar ha.... ;-)
"Kanske låta Sudden vila en match? Värt att prova mot Tillberga där det i alla fall blir seger sju dagar i veckan."
Så rätt jag brukar ha.... ;-)
Just nu upplever jag en sorts post traumatic stress syndrome.
och jag skrev att det känns som att alla bara räknar med att hämta hem två lätta poäng och det blev det ju inte, men tycker man ställde upp med bra uppställning idag, vet inte varför det blev som det blev i första halvlek? Blev paralyserade av att Tillberga tog ledningen? Hoppas nu den fantastiska vändningen ger råg i ryggen sista sju omgångarna. Den var verkligen fantastisk och påminner lite om Finland Sverige i hockey----med skillnaden förstås att Finland är mkt bättre på hockey än vad Tillberga är på bandy. Usch man vet aldrig var man har detta gäng, varför är de så med Tillberga år efter år? Ändå olika spelare ju
...... men katten är i alla fall i god hälsa, om man bortser från att hon är döv och halvblind.
sex olika målskyttar också, rätt ovanligt!
Skönt att kunna vinna skitmatcher också.
helt jävla tom
Nu vann vi och det är huvudsaken men vad dåliga vi var i första halvlek. Okej, man kan skylla på snön men det gills inte. I andra fick vi se ett Sirius som vi alla vill se. Fart i kombination med en enorm vilja. Bollen skulle bara in i mål. Skönt att Putte fick göra mål.
Fan va häftigt. Jävligt synd att man missade Studan ikväll.
Jag är helt slut. Ställde mig bakom storspelande (första 45') Herajärvi och skrek mig tokhes. Känslan när Mickel bommar in segermålet i slutsekunden på en ganska billig straff (trodde på hörna)..... E U F O R I !
Ååhh, vad kul det är med bandy!!
(Starkt av Mickel att inte tveka en sekund...upp i taket bara!)
(Starkt av Mickel att inte tveka en sekund...upp i taket bara!)
Förresten, Mickel log INNAN straffen slogs. Kyligt eller vad? Haha, sicken stjärna! Svar på tal!
Men med lite perspektiv på det hela: Onormalt att man ska bli så här glad över en hemmavinst mot seriejumbon. Men vafan, tack, nu känns vi borträknase från nedflyttningsplatserna i alla fall. Förlust och det hade skillt endast fyra pinnar, fatta ångest.
Men med lite perspektiv på det hela: Onormalt att man ska bli så här glad över en hemmavinst mot seriejumbon. Men vafan, tack, nu känns vi borträknase från nedflyttningsplatserna i alla fall. Förlust och det hade skillt endast fyra pinnar, fatta ångest.
Inte bra för hälsan detta, men ack så skönt! "Att pendla mellan hopp och förtvivlan" börjar bli ett rätt slitet uttryck i min vokabulär i samband med match. Helt rätt av Mickel att vilja ta straffen som vanligt (även om jag själv blev livrädd när jag såg att han hämtade boll)!
Tyckte Mayborn visade otippad glöd och peppade de andra när det hängdes som mest med huvudena. Om jag inte såg helt fel drog han ihop laget för ngn form av teamtalk i samband med ett frislag i slutet av första? Gillart!
Tyckte Mayborn visade otippad glöd och peppade de andra när det hängdes som mest med huvudena. Om jag inte såg helt fel drog han ihop laget för ngn form av teamtalk i samband med ett frislag i slutet av första? Gillart!
Kan man få någon ögonvittnesskildring nu då? På UNT's referat lät det väl ändå som att Sirius spelade rätt bra, men försvarsspelet tycktes väldigt virrigt. Och straffen... var den straff?
Det är ju helt sjukt med alla dessa övertidsavgöranden. Det här var sjätte matchen som avgjordes på övertid, tre till vår fördel och tre till vår nackdel. Det är ju helt extremt, vanligtvis händer det väl någon gång per säsong, typ.
Det är ju helt sjukt med alla dessa övertidsavgöranden. Det här var sjätte matchen som avgjordes på övertid, tre till vår fördel och tre till vår nackdel. Det är ju helt extremt, vanligtvis händer det väl någon gång per säsong, typ.
I första var vi ruttna men jag skulle vilja hävda att det var i försvaret det var värst även om vi inte skapade så mycket. Tillis anföll inte ihjäl sig heller men det blev märkligt enkelt för dom att skapa riktigt klara lägen i straffområdet. Inte direkt virrigt försvar utan mer bara ihåligt. I andra gör vi det bra större delen.
Straffen kändes klar även om uppsåtet inte alls var fult men Tillisspelaren kom in i hög fart, långt ut och nära kortlinjen i straffområdet, mot bollförande siriusspelaren som just tvärnitat och bentacklade då.
Straffen kändes klar även om uppsåtet inte alls var fult men Tillisspelaren kom in i hög fart, långt ut och nära kortlinjen i straffområdet, mot bollförande siriusspelaren som just tvärnitat och bentacklade då.
trist bara att Broberg segar till sig poäng igen, de är verkligen seeega nu, vill inte förlora. Starkt att rädda poäng både mot VSK o Bajen trots klara underlägen! Nu på fredag avgörs säkert en del då Sirius måste slå Bollnäs (hur många tror på det?`) och Broberg har Villa hemma, kan ju gå hursomhelst där.... Nej det är nog ännu bara att hoppas på okval i år. Sirius är tyvärr för ihåliga verkar det som och har ju inte spelat in många poäng mot topp8 hittills (bara Kungälvsegrarna o två oavgjorda mot Bajen och en mot Broberg), känns som man torskar en del på alla dessa oavgjorda som kunde varit några segrar till...Men man måste börja vinna mot topplagen nu!
Galet. Helt jävla galet.
Andra halvleken måste ju varit rätt bra, 6-2 på en halvlek är alltid bra, särskilt mot en motståndare som går in i den med en trygg ledning att bevaka.
Men efter dagens pärs har jag bestämt mig för att inte titta uppåt i tabellen mera. Fokus på att greja kontraktet, gör vi det är jag nöjd.
Men efter dagens pärs har jag bestämt mig för att inte titta uppåt i tabellen mera. Fokus på att greja kontraktet, gör vi det är jag nöjd.
Maya föll ganska pladaskt också, om man säger så. Men visst, det var mer straff än kvarten innan då publiken började skråla efter en brytning i straffområdet... För övrigt kändes det som att att TB skulle tappa. Aldrig sett en spelare skälla så mycket på sina egna och med svordomar inbakade i detta. Om det taggade spelarna? Vettefan, men kändes spontant väldigt oharmoniskt.
Första halvlek var TOTAL katastrof, åtminstone bakåt. Svårt att veta om man skulle skratta eller gråta. Vi kom till några lägen offensivt, men då kom en kavalkad av missade bollar och hål i luften. Försvarsspelet satt väl inte direkt perfekt i andra heller, 2-4 får de fruktansvärt enkelt och 5-5 är århundradets onödigaste bolltapp, men det är såklart starkt att vända på matchen och vi hade fler lägen. Rättvist var det nog ändp till slut.
Men fyfan... Det här var ju en så fruktansvärt typisk match för den här säsongen, och när Tillis sätter 5-5 så är det egentligen bara att skratta åt hur uppenbart det var att det skulle komma. Ännu bättre blir det när vi får straff, hade det fortsatt enligt mallen hade ju Mickel missat den. Var tvungen att både vända mig om och dra ner mössan över ansiktet och bara vänta på antingen jubel eller ångestskrik. Det var några ganska långa sekunder från det jag hörde domaren blåsa, tills jag hörde skottet gå av och till slut jublet komma kan jag säga.
Men fyfan... Det här var ju en så fruktansvärt typisk match för den här säsongen, och när Tillis sätter 5-5 så är det egentligen bara att skratta åt hur uppenbart det var att det skulle komma. Ännu bättre blir det när vi får straff, hade det fortsatt enligt mallen hade ju Mickel missat den. Var tvungen att både vända mig om och dra ner mössan över ansiktet och bara vänta på antingen jubel eller ångestskrik. Det var några ganska långa sekunder från det jag hörde domaren blåsa, tills jag hörde skottet gå av och till slut jublet komma kan jag säga.
Tyckte straffen kändes solklar. Ingen i Tillis protesterade nämndvärt och syndaren åkte deprimerad därifrån och satte sig. Fruktansvärt klumpigt ingripande, men det är bara att tacka och ta emot.
Försvarsspelet var riktigt sunkigt emellanåt. Målen kom efter rejäla bjudningar. Varken Håkan eller Max hade en bra kväll och mittfältet glömde plocka upp sina killar, varvid Tillis alltid hade en man ren. Sälen räddade oss med att nypa friläget, men bidrog till ettan som han tappade till hörna.
Framåt var tempot en katastrof i första halvlek. Eller tempot, det var ju som om jag och Farbror varit på plan, dvs totalt stiltje! Men jävlar vilken skillnad det blev i andra, även om vi tappade efter en härligt aggressiv inledning.
Försvarsspelet var riktigt sunkigt emellanåt. Målen kom efter rejäla bjudningar. Varken Håkan eller Max hade en bra kväll och mittfältet glömde plocka upp sina killar, varvid Tillis alltid hade en man ren. Sälen räddade oss med att nypa friläget, men bidrog till ettan som han tappade till hörna.
Framåt var tempot en katastrof i första halvlek. Eller tempot, det var ju som om jag och Farbror varit på plan, dvs totalt stiltje! Men jävlar vilken skillnad det blev i andra, även om vi tappade efter en härligt aggressiv inledning.
ja med likadant försvarsspel blir det nog tvåsiffrigt bakåt mot ett lag som Bollnäs och sina finnar. Men ändå lite imponerande att man lyckades vända igår. 0-3 hemma i HT mot Tillberga måste ju ha känts som en katastrof och nerverna utanpå tröjorna. Hoppas det ger framgång även imorgon!
Alltså, så sunkig var väl inte första halvlek? Återigen är det ju sanslöst innefektivt (och lite otur med två ramträffar) men sett till antalet klara målchanser borde vi med normal utdelning också haft minst 3 mål ihalvtid. Tycker att bredden i spelet har blivit betydligt bättre nu när Werner återvänt till sin halvplats. Känns ändå som vi har lite smygform. Om Bollnäs tre förluster är tecken på nedåtform kanske vi ändå kan störa de i morgon? Men det är ju inte ofta vi tar poäng på åsen...
Jo så sinkig var den. Om vi skulle kunna fått in 3 så hade Tillis kunna fått in 6.
Jag är lite inne på samma. Inte fan var första halvlek så jäkla sunkig. Med tanke på underlaget och motsnön skapade vi faktsikt jäkligt mycket. Två bollar i stolpen, Mayas båda skott från straffpunkten. Mickels sjuka miss när han rundar Herajärvi och missar det öppna målet. Med mer, med mer. Försvarsspelet kunde ju dock gärna få ha varit lite tajtare...
Mest irriterande - förutom att Mickel fortfarande ser så ofokuserad ut i spelet och missar toklägen - är att en sådan som Eskhult på övertid ger bort bollen till kvittering genom att försöka dribbla och hålla bollen djupt på egen planhalva i stället för att få bort den. Han borde köpa tårta till både Mickel och tillisbacken som tar Sveriges mest korkade straff.
Mest irriterande - förutom att Mickel fortfarande ser så ofokuserad ut i spelet och missar toklägen - är att en sådan som Eskhult på övertid ger bort bollen till kvittering genom att försöka dribbla och hålla bollen djupt på egen planhalva i stället för att få bort den. Han borde köpa tårta till både Mickel och tillisbacken som tar Sveriges mest korkade straff.
första halvleken var pinsam. Så mkt felpass och loja ben så man undrade vad grabbarna hade i flaskorna. Det va snudd på att jag rev säsongsplåten i vredesmod och jag under verkligen hur någon kan tycka att det såg ok ut?
Håller med Apan. Första halvlek var katastrof. Inte kul att vara försvarsspelare i Sirius då när man inte får hjälp från någon annan lagdel.
håller med dig, hur kan man annat tycka än att första halvlek är sunkig när man ligger under HEMMA mot seriens särklassiga jumbo med 0-3. Sen anser jag inte det spelar någon roll om man så utförde glansnummer ute på planen men tappar 3 mål bakåt och gör NOLL (0) framåt. Lite högre krav måste man väl ändå få ha på sina hjältar?
... hur kan man annat tycka än att första halvlek är sunkig när man ligger under HEMMA mot seriens särklassiga jumbo med 0-3. Sen anser jag inte det spelar någon roll om man så utförde glansnummer ute på planen men tappar 3 mål bakåt och gör NOLL (0) framåt...
Jag tycker det i alla fall, så det så!
Menar du på fullt allvar att om exempelvis våra två stolpträffar trillat in så hade spelet varit "osunkigt"? Erlingmark och jag kommenterade ju hur spelet såg ut och att Sirius hade betydligt fler klara målchanser än vad Tillis presterade. Att de gör 3 och vi inget får väl krediteras på förvarssmissarnas och innefiktivitetens konton medan spelet i stort inte såg mycket sämre ut (kanske tom bättre) än exempelvis matcherna mot Kungälv.
Låter lika omotiverat positivt som tränarsnacket i halvtid. Var nog fler än jag som reagerade över att "det såg bra ut och vi har bra go".
Skönt med splittring!!!
Jag tyckte verkligen vi sög i första och det rejält. Visst, det skapades ett gäng chanser, men många avslut var ju så lama att man skrek rakt ut i kramp.... Och chanserna kom ju oftast av en slump och ett chansinspel. Inte beroende på snygga uppåkningar och släpp till killar som kom i fart.
Jag vidhåller att Farbror och jag har lika mycket tempo i kroppen som blåsvart visade i första :-)
Jag hade gått hem om jag hört tränarna säga så efter första. Tur att det inte hördes till korvkön, då hade jag missat hela dramatiken.
Jag tyckte verkligen vi sög i första och det rejält. Visst, det skapades ett gäng chanser, men många avslut var ju så lama att man skrek rakt ut i kramp.... Och chanserna kom ju oftast av en slump och ett chansinspel. Inte beroende på snygga uppåkningar och släpp till killar som kom i fart.
Jag vidhåller att Farbror och jag har lika mycket tempo i kroppen som blåsvart visade i första :-)
Jag hade gått hem om jag hört tränarna säga så efter första. Tur att det inte hördes till korvkön, då hade jag missat hela dramatiken.
Skönt med splittring!!!
:-)
Men i morrn står vi enade igen! Då skall Bollnäsorna få se på retroaktiv effektivitet. Nu jävlar....
sist jag kollade får man inga stilpoäng. dessutom hade tillis hade ett gäng riktigt bra lägen också i så väl första som andra.
Fast MB sade samtidigt att de skulle vända på det i andra halvlek och det gjorde man ju... ;-)
Kan tänka mig 1:a halvlek i går var ett bra exempel på när Relitahallen blir en nackdel. Man nöter ett spelsystem i hallen som blir helknepigt att fullfölja i snö/motvind och resultatet blir därefter. Sen speglar väl inte 0-3 hur det såg ut men Tillis var effektiva och fick fart med vinden i ryggen. Tycker hursomhelst att inställningen efter paus var alla tiders då vi skapade chans på chans i medvinden.
Snökanon och vindmaskin i Relitahallen så spelarna kan förbereda sig olika väderförutsättningar eller träna helt enkelt på Studan ibland. Vi spelar trots allt 19 av 26 matcher utomhus denna säsong och det lär bli minst lika många nästa.
Kul med Mayborn som var spelsugen och visade vilja. Det behövs en joker i spelet om vi ska kunna utmana om sista slutspelsplatsen och Maya på rätt humör är riktigt vass framåt. Hoppas han får chansen mot Bollnäs i morgon.
Snökanon och vindmaskin i Relitahallen så spelarna kan förbereda sig olika väderförutsättningar eller träna helt enkelt på Studan ibland. Vi spelar trots allt 19 av 26 matcher utomhus denna säsong och det lär bli minst lika många nästa.
Kul med Mayborn som var spelsugen och visade vilja. Det behövs en joker i spelet om vi ska kunna utmana om sista slutspelsplatsen och Maya på rätt humör är riktigt vass framåt. Hoppas han får chansen mot Bollnäs i morgon.
håller med dig, hur kan man annat tycka än att första halvlek är sunkig när man ligger under HEMMA mot seriens särklassiga jumbo med 0-3. Sen anser jag inte det spelar någon roll om man så utförde glansnummer ute på planen men tappar 3 mål bakåt och gör NOLL (0) framåt. Lite högre krav måste man väl ändå få ha på sina hjältar?
Nu håller jag förviso med i sak att det såg dåligt ut i första (och andra tycker det inte var så dåligt) men som jag förstått det så såg du inte matchen? Om inte så är det ju faktiskt svårt att uttala sig om spelet. Sen kan man kanske då iofs tycka att resultatet talar för sig själv men det är oftast att göra det lite väl enkelt för sig.
Vad jag menar är att jag har sett Sirius göra fan så många sämre halvlekar den här säsongen än den första igår. Exempelvis båda mot GAIS och båda mot VSK. Jag tycker ju inte att det var bra. Men jag tycker Sirius skapade fler klara chanser än Tillberga. 0-3 är ett jävligt märkligt resultat efter den halvleken, vilket ju tom Tillbergatränaren så i halvtid. När det gäller försvarsspelet tycker jag andra halvlek var precis lika usel som första.