I morgon. Få se om vi är där vi vill vara då. Jag vill och kommer att vara på Studan.
Sirius-Vetlanda, 24:e jan
Öhh nu måste vi vinna. 5-2 inför 1123 pers. Blir nog en skitmatch.
Siktar på Alex strax efter 16:30. Måste kolla ekonomin först.
Tänk vad skönt det skulle vara med en komfortabel seger någon gång. Säg 4-0 i halvlek och 3-1 i andra. Haha, drömmare där! Det är ju Sirius som har hemmamatch så det kan du fetglömma! 5-4 till de goda och Mickel gör 5:an när det är 1 min kvar av matchen. 1039 pers på Studan. Väderleksrapporten säger molnigt, 3 m/s och -4 C.
Hah, fan vilket fantastiskt perfekt läge för sänka er i ån-ramsan! Vi möter ju till och med Byn i matchen efter.
NU JÄVLAR!
NU JÄVLAR!
"På vår resa fram till kvarten" då eller?
givet!
Maya ut - Sudden in igen.
Har svårt att se varför sudden får komma tillbaka igen, Maya gjorde iaf en kasse förra gången.
Har svårt att se varför sudden får komma tillbaka igen, Maya gjorde iaf en kasse förra gången.
Vore kul om Tobias Engstrand fick lite speltid i morgon. Viktigt att tänka framåt och här verkar vi ha en kille med potential.
Med flyt så leder vi med 7-0 efter 34 min och han får ett byte. Känns som det är ungefär sånt scenario som krävs för att junisar ska få chansen. Men bästa lag ska spela såklart.
jo svårt avgörande när man både måste vinna matcher och även BORDE tänka framåt. Risken är ju uppenbar att en så lovande spelare som Engstrand ledsnar i blåsvart och lockas till Bajen, SAIK, VSK eller liknande som betalar bättre och ingen Berglund i dörren som bromsar juniorerna. Tyvärr anser jag att Berglund gör det. Ge killen chansen vet jag! Tycket Berglund jr gjorde några riktigt lyckade inhopp ifjol och såna som Max och Lillhydas har snabbt kommit in. Hög tid att börja växla ut det åldersdigna laget som ändå inte visar resultat.
Jag tyckte inte att Berglund jr. gjorde lyckade inhopp förra året. Att han slängdes in i den avgörande kvarten var inget annat än helt huvudlöst.
3-3 inför 743 åskådare. Misär.
Jag tycker mig märka en viss uppgivenhet och ett gryende missnöje här på forumet? Om inte ens de mest inbitna supportrarna tror på "mirakel" så är det säkert ännu sämre ställt hos medgångssupportrarna. Gissar på publikt bottenrekord för säsongen med 589 åskådare! Långnäsa till alla som stannat hemma när blåsvart bjuder på gladbandy i 90 minuter och bättrar på målskillnaden efter 11-2 med bl.a. 5 fullträffar från Mickel som det plötsligt lossnar för!
Sen tar vi VM uppehåll, laget åker på "träningsläger" till Budapest och kommer hem och bara "äger" de sista 5 omgångarna och säkrar därmed slutspelsplatsen redan innan matchen mot GAIS som överraskande torskat hemma mot Tillberga! I slutspelet blir vi valda av VSK som lyckats ro hem första platsen i serien. Inför 6000 åskådare avgör Sudden i sudden i match 4 för att säkra semifinalplatsen...sen ser jag inte mer i kristallkulan :-)
Sen tar vi VM uppehåll, laget åker på "träningsläger" till Budapest och kommer hem och bara "äger" de sista 5 omgångarna och säkrar därmed slutspelsplatsen redan innan matchen mot GAIS som överraskande torskat hemma mot Tillberga! I slutspelet blir vi valda av VSK som lyckats ro hem första platsen i serien. Inför 6000 åskådare avgör Sudden i sudden i match 4 för att säkra semifinalplatsen...sen ser jag inte mer i kristallkulan :-)
Låter bra Big Spender. Jag väljer att tro på dig.
Det positiva med uppgiven stämning är att Janne Johansson skriver mindre i UNT. Sen börjar fotbollen, då vaknar Olov till, eller hur?
låter ju som en våt dröm Big Spender, låt oss hoppas den slår in ...
Jag tror vi tar 8-10 pinnar till , sen får vi se hur långt det räcker.
Idag vinner vi i motvinden med 7-1
Werner gör 4 hörnmål och ett på straff.
Idag vinner vi i motvinden med 7-1
Werner gör 4 hörnmål och ett på straff.
oj den ena drömmen våtar än den andra :-)
Jinxgate. Men okej, klart 40-taggaren Nordén och VBK:s B-lag ska slås med enkelhet. Men det tänkte jag inför mötet mot 40-taggaren Fosshaugs allsvenska Tillberga också. Den blå-svarta poängskörden känns svårsiad. Kvällen blir säkert vidrig som inåt helvete.
Med tanke på att det bara är 47 som attendar på fejjan så tror jag att det endast kommer 657 pers men åskådarantalet justeras upp till 847 så att det inte ska bli för pinigt.
Lite svårt att gissa publiksiffran nu när arrangörerna gått ifrån vanan att sätta den till strax över 1000 pers. De kände väl att det inte var hållbart att skarva så pass mkt mot Tillberga :D Tror ändå på 1054 pers. 2-1 till de goda. Mulet men uppehåll.
När tänkte folk börja Alexa?
klokke sytten!
Sykiskt sent! Funderar på att dra nu...
Jag börjar tycka att jag gjort mitt på UU idag, drar till Alex inom kort.
Då gör jag också det!
hippies...
Har just druckit ur ungdomens källa och tippar 6-2 till de goda. Publiksiffran blir däremot av det grinigare slaget, 777 st.
Bravo Garry! Skönt med en någorlunda stabil seger, och vettiga resultat för Broberg, GAIS och Väners dessutom.
Stabil och stabil. Känns som om det hade kunnat gå helt annorlunda om inte Sälen hade räddat friläge på friläge och dessutom skrämt straffskytten.
Skönt att det kände som att det släppte på slutet. Virre, Larsa och Sälen dagens hjältar.
Skönt att det kände som att det släppte på slutet. Virre, Larsa och Sälen dagens hjältar.
Kul som fan också att Virre är Sirius bästa poängplockare i år. Respekt!
Underbar seger! Men jag var inte trygg förrän 6-2 målet satt. Ja, jag håller med, Virre är grym.
Helt plötsligt ser tabelläget ljusare ut! Även Putte förtjänar en liten applåd tycker jag.
Ja Viktor Broberg är verkligen Sirius utropstecken i år, fantastiskt fin säsong mot bakgrund av framförallt att han varvade ner ifjol och sen dessutom fick rätt lite speltid i början. Jättekul! Har alltid gillat honom som allt som oftast presterat i Siriuströjan! Härligt att han får mycket mera speltid nu också!
Stabil var kanske fel ord. Men någorlunda klar iallafall, i mål räknat.
Hur trevliga resultaten än var idag så kan jag inte låta bli att störa mig lite på allt prat om slutspelsjakten, från spelare, ledare och journalister. Vad hände med det skönt fluffiga snacket för några år sedan, när allt bara handlade om att få spelet att stämma, och ingen tog ord som ens påminde om resultatmål i sin mun? För ärligt talat är det ju i år vi borde prata om att få spelet att stämma, när vi så väldigt sällan i år som vi kommit upp i något som liknar slutspelsstandard, och får slita hund för att lyckas besegra nedflyttningslagen på hemmaplan.
Vill egentligen inte gnälla på spelet, men jag känner inte riktigt igen tonerna kring laget. Jag saknar den där laissez-faire-attityden till tabellen från förr när allt bara gick ut på att få spelet att klicka, jag tror det skulle behövas nu!
Hur trevliga resultaten än var idag så kan jag inte låta bli att störa mig lite på allt prat om slutspelsjakten, från spelare, ledare och journalister. Vad hände med det skönt fluffiga snacket för några år sedan, när allt bara handlade om att få spelet att stämma, och ingen tog ord som ens påminde om resultatmål i sin mun? För ärligt talat är det ju i år vi borde prata om att få spelet att stämma, när vi så väldigt sällan i år som vi kommit upp i något som liknar slutspelsstandard, och får slita hund för att lyckas besegra nedflyttningslagen på hemmaplan.
Vill egentligen inte gnälla på spelet, men jag känner inte riktigt igen tonerna kring laget. Jag saknar den där laissez-faire-attityden till tabellen från förr när allt bara gick ut på att få spelet att klicka, jag tror det skulle behövas nu!
Virre seglar sig fram som allt mer given 10 Ryssar-man 2lax12. Skönt att det redde upp sig i andra. Igen.
intressant Brukarn, ligger kanske något i det du säger, när man tidigare inte varit "fixerade" vid resultat så har spelet släppt loss mera och nu när man hela tiden talar om måstematcher och slutspelsjakten så skär maskineriet...kanske en förklaring till varför det gått så dåligt? Spelarna har satt krav på sig själva att prestera resultat, vilket man inte varit vana vid tidigare år?
Det är klart, kraven ökar ju hela tiden, och har man gått till slutspel tre år i rad är det svårt att låtsas om som att det inte skulle vara ett mål. Men lite känns det som man tappat bort den inställning som definierade det berglundska Sirius som gjorde oss så bra tidigare år. Tror inte det är den enda förklaringen att det går sämre i år, men kanske en del av den.
Mycket trevliga resultat idag!
Personligen tycker jag att det är rätt skönt att det är lite mindre av den där hippie-frireligösa attityden även om jag tyckt det varit gott om irriterande uttalanden även i år.
Som elitidrottsman kan man ju inte klappa ihop så fort man inser att idrott handlar om resultat. Om psyket skulle vara så klent så är jag verkligen orolig.
Som elitidrottsman kan man ju inte klappa ihop så fort man inser att idrott handlar om resultat. Om psyket skulle vara så klent så är jag verkligen orolig.
Det som räknas är väl hur man når resultat. Jag tror att den hippiefrireligiösa attityden var en viktig komponent i vad som förvandlade oss från ett hopplöst bottengäng till ett slutspelslag.
Jag saknar den hippiefrireligiösa attityden. Jag vill bara ha kul!
Jag vill vinna!
En annan undring om matchen igår: Det verkar som att Sirius klarade sig undan utvisning i samband med Vetlandas straff. Hur är detta möjligt? Är det någon ny regeltillämpning som jag har missat?
Det är väl lättare att inte prata om resultat när man har konstant medvind. (08/09 t.ex)
Det har du rätt i Brukarn, varför fick inte siriusspelaren (vem det nu var) sitta på botbänken när straffen missades? Märkligt.
Jag tror trycket från omgivningen (och kanske vissa spelare bl.a. Virre) har gjort att man ändrat strategi från ”att få det blåsvarta spelet att stämma” till ett tydligt mål. Personligen tror jag att Siriusledningen (och även spelare) inför säsongen hade ett ännu högre (men inte uttalat) mål på agendan nämligen att ta sig till semi.
Jag tror trycket från omgivningen (och kanske vissa spelare bl.a. Virre) har gjort att man ändrat strategi från ”att få det blåsvarta spelet att stämma” till ett tydligt mål. Personligen tror jag att Siriusledningen (och även spelare) inför säsongen hade ett ännu högre (men inte uttalat) mål på agendan nämligen att ta sig till semi.
CarlApan skrev.....
Stabil och stabil. Känns som om det hade kunnat gå helt annorlunda om inte Sälen hade räddat friläge på friläge och dessutom skrämt straffskytten.
Ja, det är tur vi har Sälen. Hans superräddning mot Tillis när det stod 3-4 var väldigt viktig. Hade Tillberga gjort 5-3 tror jag vi hade torskat. Och nu mot Vetlanda gjorde han några klassräddningar. Alltså, vi hade kunnat vara inblandade i bottenstriden. Nu skiljer det 9p till bottenlagen och eftersom det är 5 matcher kvar har vi i praktiken undvikit direktnedflyttning. Känns skönt.
Ja, det är tur vi har Sälen. Hans superräddning mot Tillis när det stod 3-4 var väldigt viktig. Hade Tillberga gjort 5-3 tror jag vi hade torskat. Och nu mot Vetlanda gjorde han några klassräddningar. Alltså, vi hade kunnat vara inblandade i bottenstriden. Nu skiljer det 9p till bottenlagen och eftersom det är 5 matcher kvar har vi i praktiken undvikit direktnedflyttning. Känns skönt.
Att det inte blev utvisning beror väl helt enkelt på att domaren inte ansåg att förseelsen skulle resultera i en utvisning. Det är väl inte utvisning per automatik bara för att lagbrott sker i straffområdet?
Att det inte blev utvisning beror väl helt enkelt på att domaren inte ansåg att förseelsen skulle resultera i en utvisning. Det är väl inte utvisning per automatik bara för att lagbrott sker i straffområdet?
Men så var det väl förut? Eller? Tror aldrig jag sett en straff som inte givit en utvisning iallafall.
Jag är inne på Tifos linje. Det ska väl bara vara utvisning om förseelsen i sig är utvisningsberättigad. Nu såg jag inte exakt hur ren Vetlandingen var men om det t.ex var slag på klubban utan att det var friläge så blir det straff utan utvisning.
Det verkar faktiskt som att den regeln ändrades redan inför 08/09. Det hade jag helt missat, kan iallafall inte komma ihåg att jag sett det hända.