← Sirius Bandy
Sirius - Kalix! Gratis inträde
CarlApan
· 2012-02-11 09:33
· 3948 visningar
Matchdag och ingen tråd. Har alla gett upp allt redan. Det här intresset bådar inte gott för publiksiffra. Jag hoppas verkligen att sirius kan vinna klart nu över ett bottenlag. Vi måste kunna göra mål och jag vill se målskillnad!
Tippar 7-2 inför 1236 pers (det är ju ändå gratis inträde så lite folk kommer väll)
#1 ·
Nyllet
· 2012-02-11 09:52
Ytterligare en måstematch och som CarlApan skriver, vi måste fixa till vår målskillnad. Vis av erfarenhet från tidigare hemmamatcher denna säsong är jag dock bara jätteglad om vi vinner. 4-2 inför 1123 pers.
SIRIUS HEJ!
#2 ·
haze
· 2012-02-11 10:28
Ja, nu kör vi. Bra bandyväder verkar det bli också.
#3 ·
Sutra
· 2012-02-11 12:59
Önskar er en fin match, oavsett tabell etc! Broberg gör tre.
Nu kör vi över Kalix! Full fart och 9-2 inför 1734 "gratisätare".
#5 ·
Joint
· 2012-02-11 14:39
5-3 inför 2017 åskådare.
#6 ·
Tifo
· 2012-02-11 15:25
Smärtsamt att missa detta, men jag sitter fast på jobbet. Får nöja mig med att kolla Bajen på teve och hålla tummarna för att de gör sitt mot GAIS samtidigt med liverapporteringen från Studan.
smärtsamt ja, pinsamt ja... vad säger man, smärre katastrof detta blåsvarta lag i år, vilket rejält bottengäng man tyvärr är! Hur tusan kunde man tappa poäng idag??? Varför anlitade man inte en psykolog tidigare på säsongen när laget redan från början underpresterade?
#8 ·
Tifo
· 2012-02-11 19:24
Ja det här sket ju sig duktigt. På alla plan. Helvete.
Hemskt... hemskt.... bara hemskt!!!!!
hur fan kan man vara så dåliga att man inte stänger den här matchen direkt? Varför har Mickelsson inte huvud nog att säga ifrån att slå straffar när han missar minst två av tre? Är jäkligt dåligt mot laget tycker jag. Den mannen har mycket att bevisa, hans säsong har varit en mindre katastrof i Sirius och det är mkt pga alla hans missar man tappat många onödiga poäng. Men idag måste hela laget ta åt sig skiten. Fan vad dåligt och svagt! Man har nu lyckats ta hela tre poäng av åtta mot de båda sämsta lagen, dit tyvärr snart blåsvart själva räknas. Är heligt förb-d
#11 ·
Markus
· 2012-02-11 19:53
Bara att konstatera att slutspel är kört och att det inte har ett dyft med otur att göra utan att Sirius inte har varit bättre än vad tabellen visar. Truppen är ju egentligen bra, men taktiken har inte funkat denna säsong och det är svårt att se att vi har tagit något steg framåt...
Nåväl, leve Sirius!
#12 ·
Markus
· 2012-02-11 19:55
Tycker att det är helt fel att skylla denna säsong på Mickelsson, visst, straffarna är katastrof, men när det gäller anfallsspelet i stort får han få bra bollar plus att Sirius inte anfaller särskilt mycket. Mest spel i sidled och hemåtpassningar.
Hans konto för missar är välfyllt o främst alla straff missar, man måste ha råg i ryggen o säga ifrån när han missat så många o Viktor finns att slå dem, men givetvis är det inte hans fel ensamt, alla bär skulden inte minst demonen Berglund. Finns bara två som kan få bra betyg, Sälen och Viktor, resten... Skäms!
Allvarlig fråga: klarar detta svaga Sirius ett kval mot en motståndare som gjort tvåsiffrigt många ggr i vinter? Håller säkert samma klass som Kalix minst...är väldigt orolig för kvalet som väntar inom kort.
Läser man nu även på unt.se så börjar man ärligt talat undra om den här Berglund är klar i skallen. Helt plötsligt så ser man bara uppåt o tidigare år så läste man inte tabellen... Arme man du lever inte direkt som du lär ut... O denne Söderman...
#16 ·
Nyllet
· 2012-02-11 21:46
Något står inte rätt till i Sirius bandy! Allvarligt oroad över att Sirius inte klarar kontraktet. Snälla Sirius visa hur fel jag har!
jag tycker att denne Berglund svävar ut mer och mer och undrar verkligen vad han gjort med detta laget? Truppen är helt klart på tok för bra att ligga där man ligger. Spelidén är helt fel och truppen utnyttjas helt fel. Dessutom har man lyckats ta ur all form av självförtroende ur kroppen på dessa normalt duktiga killar! När ex. vis missade Mickel så många straffar som i år eller så många frilägen som han missat? Denne Berglund har mycket att förklara. Luddigare typ får man ju leta efter. Tänk om Sirius haft en ledare som Kent Hultqvist med detta laget!
... och just nu struntar jag i att den mannen sägs ha räddat Sirius sista åren. Jag lever i nuet och tabellen gäller just nu. Annars hade likaväl Tre Kronor kunnat kalla in Forsberg, Näslund och Sundin till nästa match.
#19 ·
Nyllet
· 2012-02-11 22:18
med känsla, låt oss vänta med de djupgående analyserna när serien färdigspelats. Just nu känner jag bara oro och misströstan.
så sant Nyllet, radera, editfunktion tack, men är så otroligt besviken. Något är jättefel med detta Siriusbandy och det kände man ju nästan tidigt på säsongen. Killar som älskat spela på Studan och känt allt stödet verkar helt plötsligt rädda att spela där. helt okay tappa poäng uppe i Kalix men inte hemma...
undrar även om det här med Relitahallen var så himla klokt, bättre har man ju def inte blivit o att spela matcher på annan arena där man tränar tror jag någon glömde att tänka på? Spelarna verkar väldigt mkt osäkrare hemma än borta och nu är ju nästan Sirius ett bättre bortalag än hemmalag, för två säsonger var det nästan 100% vinst hemma och nästintill bara bortaförluster. Tror detta spelar roll tyvärr, vem kunde drömma om det.
Spelmässigt tycker jag vi gjorde en riktigt bra match i första. Jag har lite svårt att se hur Berglund själv ska kunna gå in och scora! Frilägen måste sättas, så är det bara.
Sen är det ju vanvett av Mickel att slå straffen själv. Man ska aldrig, aldrig, ALDRIG slå en straff efter att själv blivit ordentligt krokad. Jag var helt övertygad om att han skulle bränna den. Lagkapten Fall ska helt enkelt gå in där och säga: "Nej, Viktor tar den". Att sen Mickel bränt några gör inte saken bättre, den som blir fälld ska aldrig så den!!!
Vad som hände i halvtidspausen är sen en av livets stora gåtor. Vi dominerade och spelade bra i första och borde rimligen haft minst 5-1 med oss till andra och då bara rullat på för att göra en 10-12 plusmål. Men laget var helt förlamat, undantaget Kyller, som räddade oss från en förlust med två riktiga klassbrytningar i tuffa lägen.
Fall, lagkaptenen...
Kalix gjorde mål på sin första chans, efter halva halvleken. redan där ska Sirius leda med fyra-fem bollar. Första halvtimmen är bland det bästa jag sett spelmässigt hittills i år, mot ett av de pissigaste lagen visserligen. vad som sedan skedde i omklädningsrummen i paus är outgrundligt. visst var Kalix ett helt nytt lag, men det var Sirius också. Obeskrivligt uselt försvarsspel i andra, där framför allt Max hade det enormt svårt.
Men det värsta är hur alla började tjuta på egen hand i motgång. Sälen försökte skrika ihop folk, men alla bara tittade bort. O-Sirius.
sedan är det ju så att Sirius faktiskt kan ligga på slutspelsplats så här dags om en vecka.
#25 ·
Sakul
· 2012-02-12 09:29
Första fem, tio minuterna kändes det helt seriöst som att det skulle bli tvåsiffrigt, för så jävla mycket bättre var Sirius då. Kanske hade kunnat rinna iväg om Mickel satt straffen. Men även efter det var vi betydligt bättre än Kalix, som var helt värdelösa, det var bara att försvarsspelet var en total katastrof vid samtliga mål. Fy fan vilken jävla ångestsäsong, jag orkar inte.
Visst skapade vi mycket i första men det förklarar inte genomklappningen i andra. Vad max sysslar med i andra förstår jag inte, hur kan kalle gå från att vara bäst på plan i edsbyn till osynlig? Hur kan mickel få lägga straffen? Varför glider vårat rus på hörnor halva vägen i andra istället för att göra som hydling trampa hela vägen och äta upp bolljäveln? Hur kan så många se så totalt jävla ointresserade ut samtidigt? Hur ska vi undvika kval?
Det är en del av dom frågorna jag vill ha svar på för jag kan inte lista ut det själv.
Saknas en ledargestalt på plan i år. En Pierre Roos. Många som tyvärr inte tar sitt ansvar!
#28 ·
Joint
· 2012-02-12 15:25
Nu kan väl alla - en gång för alla - sluta snacka slutspel. Broberg besegrade ju just Kungälv.
Matchen i går ............. Bedrövlig.
Ja det var ju änå rätt väntat. Både Broberg, Gais och Vänersborg har ju visat sig väldigt sega och kommer nästan alltid igen o viker inte ner sig som Sirius . Eg märkligt då dessa lag ju inte har bättre trupper än Sirius. Nu är det tre vinster som gäller för okval tack. Är rädd Sirius inte klarar det.
#30 ·
Joint
· 2012-02-12 16:31
Tycker inte att Sirius varit bättre än något av de lagen direkt, så helt orättvist är det inte att Sirius missar slutspel. Broberg är bra, Gais har varit med varje match och fått utdelning därutefter, Väners har varit lite upp-och-ned men visat hög högstanivå och nu förstärkts av Boom-Boom. Men jag håller med om att deras trupper nödvändigtvis inte behöver vara bättre än vår. I bandy värderar man ju kontinuitet högt också, och det har vi ju haft, men det har gett föga i år. Jag tycker det är oroväckande att glädje tycks saknas. Visst, tavelläget är knappast särskilt kul, men man försöker inbilla sig själva att man "gillar läget", etc. Men det syns inte till så mycket glädje i spelet eller på spelarna. Första halvlek i går var helt okej. Inledningsvis riktigt bra, men det berodde nog minst lika mycket på att Kalix "inte var där". Sirius såg helt paralyserade ut i andra när Kalix gick in i närkamperna och började vinna bollar på ett helt annat sätt än i första. 1-0 i halvtidssnack till Kalix ledartrojka där, helt klart. Så jäkla surt. Jag våndas inför eventuellt kval.
#31 ·
RRR
· 2012-02-13 07:31
pinsamt
#32 ·
Markus
· 2012-02-13 12:42
Joint skrev: "så helt orättvist är det inte att Sirius missar slutspel"
Dagens understatement... Sirius får ju kämpa för att ta poäng mot Kalix, Tillberga (ok, bortamatchen) m fl. Och har tyvärr väldigt lite eget spel. Om man inte räknar sidledspassar och hemåtspel... ;) I ett eventuellt kval borde man klara av att föra matcherna, men jag misstänker att den försiktiga taktiken knappast kommer att överges.
det finns ett antal herrar som borde stå till svars för den här riktigt usla säsongen, jag tycker det är otroligt dåligt att inte få ut mera av detta laget. Men tyvärr är det nog ett antal spelare som passerat sitt bäst före datum...
det finns ett antal herrar som borde stå till svars för den här riktigt usla säsongen, jag tycker det är otroligt dåligt att inte få ut mera av detta laget. Men tyvärr är det nog ett antal spelare som passerat sitt bäst före datum...
Jo du har sagt det några gånger håller med dig på vissa bitar men snälla sluta va i varenda tråd o skriv samma sak hela jävla tiden.
ok var får man skriva då? verkar vara en rätt censurerat forum detta där endast ett fåtal får uttrycka sina känslor.
nej men alla inlägg du gör handlar om samma sak gå igenom dina senaste 30 inlägg och se om du har skrivit något annat än att allt e fel blablabla.
Med känsla: Nej, naturligtvis får man uttrycka vilka åsikter man vill här, men som Kniv-Jonas säger så tenderar du att bli en aning... tjatig.
#38 ·
Joint
· 2012-02-13 18:29
Dagens understatement... Sirius får ju kämpa för att ta poäng mot Kalix, Tillberga (ok, bortamatchen) m fl. Och har tyvärr väldigt lite eget spel. Om man inte räknar sidledspassar och hemåtspel... ;) I ett eventuellt kval borde man klara av att föra matcherna, men jag misstänker att den försiktiga taktiken knappast kommer att överges.
Håller med. Vi tenderar ju att anpassa oss efter motståndet någorlunda. Möter vi Edsbyn spelar vi försiktigt och är hyfsat med på så vis, möter vi Kalix försöker vi föra spelet vilket vi inte alls är särskilt bra på heller. Inte ens mot bottenlag kan man tokköra, utan det ska krånglas in i det sista. Vi har ju i princip ingen kross mer än möjligen TB borta. Ett kval vore vidrigt.