Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Broberg-Sirius

Sirius anordnar resa till söderhamn på onsdag och det finns 20 platser kvar på deras buss. Om man vill åka med så kostar det 250 kr då ingår buss,mat,inträde samt fika. Bussen går 16:15 från ukk.

1. Kniv-jonas
Fan jag hade ju precis bestämt att jag inte skulle åka. Ingår fighting spirit från Blå-svart hela matchen?

Fan jag hade ju precis bestämt att jag inte skulle åka. Ingår fighting spirit från Blå-svart hela matchen?

Jag garanterar det annars stormar vi omklädningsrummet :) Klart du ska med!!!!
Är det Sirius själva som ordnar resan? Åker man med spelarbussen eller vadå?
Det stod inget om nån bussresa på hemsidan.
Tja, har ju sett Sirius få däng i både Sandviken och Bollnäs denna säsong så det är väl lika bra att checka av Söderhamn också.

1. Kniv-jonas
2. haze

Är det Sirius själva som ordnar resan? Åker man med spelarbussen eller vadå?
Det stod inget om nån bussresa på hemsidan.

Det är en sponsorbuss.
Älskar att vinna. Älskar att förlora.

1. Kniv-jonas
2. haze
3. Hawkeye
Brobergs studentpris är grymt. 40 pix! Se och lär, Sirius.

Ska du med?
1. Kniv-jonas
2. haze
3. Hawkeye
4. John
5. Andreas
6. Kniv-stefan
1. Kniv-jonas
2. haze
3. Hawkeye
4. John
5. Andreas
6. Kniv-stefan
7.Robert
8.David
9.Hannes

Fast den rabatten lär ju utnyttjas av sisådär 8 pers per säsong i lärdomsstaden Söderhamn. ;-)
om någon mer ska med så måste jag veta det senast 19:00 idag!
Jaha hur går matchen då?

Gissar på torsk med 6-4.
Nej, ikväll är det dags för en meningslös skrällpoäng. 5-5, samtidigt som givetvis både GAIS och Vbg också plockar pinnar.
Intressant att läsa intervjun med Viktor i dagens UNT. Lite under ytan framkommer kritik mot spelsystemet eller är det bara jag som är paranoid? Hur som helst, i kväll blir det förlust med 6-1.

Nej, ikväll är det dags för en meningslös skrällpoäng. 5-5, samtidigt som givetvis både GAIS och Vbg också plockar pinnar.

Har ju svårt att se en skrällpoäng som meningslös i och med att Väners-GAIS möts nästa omgång. Just nu hoppas man ju mest på att sista matchen mot GAIS gäller mer än äran.
viktor har aldrig varit något fan av berglunds filosofi, det är "allmänt" känt. jag tycker han varit bäst i år så han får säga vad han vill :)

synd att man jobbar ikväll, hoppas fikat smakar för er som åker!
all heders till Viktor som törs säga vad han tycker, det känns som att säkert flera har synpunkter. Hoppas iaf att ni som reser får en trevlig match med "rätt" resultat. Svårt tro Sirius skall vinna men verkar ju som man spelar lite bättre mot bättre lag än bottenlagen. Kanske oavgjort i bästa fall 4-4. Men vore ju kul med en rubrik i morgondagens UNT "Broberg sänkte Broberg"
Idag vill jag se saik utklassa gais, jag vill att kalix slår vänersborg, kungälv slå vetland och sen ska vi vinna med 7-1 då finns det en liten liten liten lite chans på slutspel om vi vinner resten plus att ett taggat vetlanda slår broberg i sista matchen!
Mina resultattips för kvällen:
VSK-HaIF 6-4
BGIF-TB 10-1
Gais-SAIK 3-5
VBK-IFKK 2-6
B/SIF-IKS 6-4
KBF-IFKV 4-5
Virre är helt klart säsongens utropstecken! Och hans snack är bra. Även om jag saknar ett uttalande i form av typ: "Nu ska vi I FÖRSTA HAND se till att säkra kontraktet, sedan får vi se hur långt det räcker". Men det är inget jag förväntar mig från vinnarskallen Virre, däremot skulle väl Berglund kunnat säga något i den stilen i stället för att skylla den miserabla säsongen på bygge av omklädningsrum och ett dataintrång som verkar luddigare än luddigast.

Och ja, visst kommer lite kritik mot spelsystemet fram under ytan. Jag har varit inne på det i ett kvartal och instämmer således i att: "Vi har en landslagsspelare som är fruktansvärt duktig, men vi spelar inte på ett sådant sätt att vi gör mycket mål, och med vårt spel får en forward två, tre lägen under en match och gör man inte mål på de chanserna är det inte lätt. Vi måste utnyttja en spelare i Mickelssons klass mycket bättre".
http://www.vastrasidan.se/web/hundstjarnan/

Tycker inte att det var kritik under ytan direkt. Det var öppen kritik.
Jo, uttalandet i sig var öppen kritik, men om man säger sådant utåt kan man ju undra hur det är ställt inåt?
Är vi ett gäng i harmoni?
Sådär har väll Broberg sagt hela säsongen typ?
Det är ju bara Viktor o Sälen som kan få ett bra betyg i år. Otroligt man inte utnyttjade Viktor mera första halvan. Han presterar ju hela tiden, en fantastisk förebild!
Med lånade klubbor blir det inte lättare att vinna...
Närå, de riktiga klubborna kommer. I supporterbussen... Låneklubborna var bara för uppvärmningen tror jag.
Kanske hade gått bättre med lånade klubbor...
Kvalet närmar sig.....fy f-n vilken eländig säsong!
Liten tröst är att Sirius P18 leder med 5-2 mot Tillis. Sirius låg under med 0-2 en bit in på första.
Skönt om den matematiska chansen till slutspel försvinner också, så kanske alla kan börja fokusera på det som verkligen betyder något. Att börja klura på hur man bäst slår Ljusdal eller ÖSK. Skulle helst se de två sista omgångarna som träningsmatcher inför kvalet.
Exakt Brukarn. Man får lite tid att analysera lagens kvaliteter och brister
Vetlanda mycket nära kvalplats. Ja det ska till ett under för att de missar kvalplatsen och då får vi möta ÖSK eller LBK.
Hyvää Suomi!!! Arni gör 4-2 för SAIK
Då jag var på plats kommer min analys här:
Det såg inte bra ut! Ändå kul att vi fick gör mål.
Sälen var sinnessjukt bra i andra! Det var kul! Och vi gjorde ett mål! Det var kul! En gubbe kräktes i bussen och på Kniv-Jonas! Det var eh.. intressant! Resten kan vi kanske glömma.
En liten Brobergare erbjöd oss 10 spänn för att jaga honom en bit inför hans polare. Märkligt då jag trodde bingolotter var valutan i Söderhamn.

Ljuset på Hällåsen blir banne mig gulare och gulare för varje besök.

En liten Brobergare erbjöd oss 10 spänn för att jaga honom en bit inför hans polare. Märkligt då jag trodde bingolotter var valutan i Söderhamn.

HAHAHAHA!!! Dagens bästa!