Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Arosderby! IKS -VSK, Lördag 18/2 16.00.

Fan om vi inte gör nåt annat i år så vill jag iaf spöa gurkorna.

Jag drömde inatt att matchen spelades i regn och modd men under nån märklig presenning som drogs bort i andra och solen strålade fram. I första halvlek var jag Mickel och gjorde två kalasbaljor varav en uppåkning på högerkanten i minst 50 km/h. I andra halvlek var jag Sälen och hade egentligen inget att göra. Jag har för mig att vi vann med 4-0 och det var ca 5000 pers på läktaren.

Om det är nån gång i livet jag ska ha en sanndröm så är det väll ändå idag. Mitt tips blir som ovan.
Väl drömt!!! Må din dröm bli sann!!!
Huvudrubrik på UNT:s första sida:
Sent ska syndaren vakna! Sirius spelade drömbandy på Studan och utklassade VSK med 12-0!
VSK har gratis supporterbuss om nån missat det. Dags att sluta upp i klacken nu, även ni som brukar stå och muttra med en bulle i vanliga fall. Lite jävla unity i miserabla tider.

Även om laget suger vill jag lämna Studan stolt över Västra och att vi aldrig sviker fast det blåser. KOM IGEN VÄSTRA!
TAGGA!
Ser framför mig ännu en klassisk snömach där vilt krigande blåsvarta spelare lyckas pricka in den avgörande bollen i 87 minuten till 3-2 (Sundin såklart) några hemska nervösa minuter följer och Sälen räddar friläge.

Vet inte om hjärtat kommer palla detta senario dock så jag hoppas på CarlApans sanndröm.
Ja det är dax för alla att komma o skrika!!
Och vilken publiksiffra gissar ni? CarlApans våta dröm på 5000 är väl lite optimistisk med tanke på omständigheterna? Själv tror jag det blir säsongens sämsta publiksiffra d.v.s. 668 pers.
En friserad siffra gör att vi landar på 912. Till detta gör vi en riktigt bra match, men faller med uddamålet sedan Kristiansson inte klarat trycket från Gnäll-Ted. Några tveksamma utvisningar samt en feldömd straff ger gurkseger med 5-4
man kan ju fundera lite på vad som gjort VSK så bra i år? De har ju inte direkt varit kända för att spela offensiv bandy men i år har man ju framförallt hemma sopat banan med flera lag och ändå har man ju inte på pappret så bra lag som Villa, SAIK, Bollnäs framförallt. Endast Jonas Nilsson som är nära landslaget osv.
De har väl inte direkt varit kända för att spela defensiv bandy å andra sidan? De är bra, helt enkelt. Senaste SM-guldet de bärgade hade de hela NOLL landslagsspelare i truppen kan man tillägga.

Det vore trevligt om vi kunde slå vsk. Som plåster på såren för en dålig säsong, och som ett litet hopp om okval. Broberg säkrade ju nämligen slutspelsplatsen i kväll, så fyra poäng skulle eventuellt kunna räcka då Väners möter Bajen borta i sista och vi själva kan ha ett direkt avgörande om icke-kval mot Gais. Det värsta vore om Gais och Väners gick in för att kryssa, för om de gör det så känns det som att de båda räddningsplankorna är i sjön.

Skippar att tippa resultat, men var ju bara tre pers ifrån att tippa rätt publiksiffra senast så det kan jag ju ge mig på igen. 876 personer sluter upp, varav 76 är smutsiga.
Har faktiskt en rätt bra känsla för den här matchen. Tycker det har varit bra snack i veckan, både i media och på stadens kaféer. Och med kvalet som hängslen kan det kanske släppas lite hämningar idag.

Men eftersom det handlar om Sirius spelar jag tungt på Murphys scenario - Siriusseger i kombination med kryss mellan Väners och GAIS. Och om Sirius leder stort i paus (hur nu det skulle gå till) tänker jag fan slänga in ett lakan på kryss i GAIS - Väners som ju börjar 17.
Nja, leder vi stort i paus vill nog göttteborrrrgarna kliva fram.

Vi måste gå för seger med 4-5 mål. En knapp vinst, så kan dom lugnt göra upp om oavgjort. Och Vbg lär ju hur som helst vara nöjda med oavgjort idag.
Trist att missa matchen, men fan vad skönt, och starkt gjort, med vinst!

Nu är det bara att sitta här i 45 minuter till och gnälla på hur uppenbart uppgjord Väners - GAIS är innan man bara ger upp och börjar inrikta sig på kvalet.
2 missade straffar på tre min men nu iaf 3-2 vbg
Hmm 5-2 finns det en räddning ändå för Sirius?
Jag älskar Väners!
Bra jobbat Vänersborg! Vad skönt ändå! Helt avgörande mot Gais nu.
"med känsla", har du ens Siriussympatier? Inte en kommentar om dagens match på Studan?

JAAAAAAAA! Plåster på såren, som sagt. Att slå vsk. Och på så sätt få upp hoppet om okval. Redan på tisdag sätts alltså Sirius nerver på spel. Vinner man slipper man kvala, förlorar man eller speler oavgjort blir det kval och då med en negativ känsla. Men känslan just nu är god. Säsongens bästa inställning i dag, och det räckte till seger, dessutom inga krusiduller i spelet (Berglund, vart var du?) och nederbörd tycks passa oss ganska bra. Tack Väners, för övrigt. De har gjort sitt förtjänt av slutspel egentligen, kanonsäsong av dem.
Otroligt... Lugn jag skall avreg mig, allt man skriver o tycker är fel o dessutom tydligen det man EJ skriver... sorry, men givetvis kul att man vann idag o bra jobbat antar jag, såg tyvärr inte matchen
Min dröm blev inte sann men jag är jävligt nöjd iaf. Fan va gött det är att tvåla till gurkorna!

Hoppas på storm och drivis i götet eftersom vi har en tendens att vinna träsk-matcherna.
Härligt med lite bandyglädje! Känns som det var längesen sist.

Och härligt att vi som ska till Göteborg får se en match som betyder någonting. Tufft som fan visserligen, men nu ser jag det som att vi har allt att vinna.

Otroligt... Lugn jag skall avreg mig, allt man skriver o tycker är fel o dessutom tydligen det man EJ skriver... sorry, men givetvis kul att man vann idag o bra jobbat antar jag, såg tyvärr inte matchen

Fel och fel. Det är ju ett forum där vi diskuterar och då får man ju räkna med att folk håller med ibland och ibland inte.

Av ren nyfikenhet undrar jag också hur många matcher du sett i år?
Störtskön Siriusseger! Som den här säsongen sett ut passade det nog bra att slippa bekymra sig om finlir med tanke på väderförutsättningarna. Primitiv lyfta- och köttarbandyn i kombination med bra inställning räckte bra idag. Sirius slog väl fler långbollar idag än man gjort totalt de senaste säsongerna. Kul som fan att matchen mot GAIS gäller något.

Tänk att vi fick en chans till! Tack Väners! Respekt! VSK trodde jag skulle aspirera på SM- titeln i år men nu tyckte jag de var rätt sunkiga. Som sagt, skönt att slå gurkorna, speciellt härligt när de hade en liten klack med sig. Sirius Hej!

Otroligt... Lugn jag skall avreg mig, allt man skriver o tycker är fel o dessutom tydligen det man EJ skriver...

Du är ett missförstått geni?
Känns bra på något sätt, lugn i sinnet och med goda förhoppningar om att det ordnar sig till slut. Nu är det GAIS som har pressen på sig för vi var redan uträknade, mer eller mindre, åtminstone enligt mig. God Natt västringar!
I går kväll funderade jag på att söka nån slags supporterpsykiatrisk klinik eftersom jag mest blev förbannad när de äntligen vann. "Så djävla dags djävla nu liksom." Den här säsongen, så långt från Studan och så ruttna resultat, har inte varit bra för mig.

Men idag känns det bra. Västerås är alltid en "titelmatch". Inget snack. Att slå dem hemma, med gurkloafers på plats är alltid fint. Bra gjort. Tack!

Och Sirius kan avgöra detta själva. Tror på en klassisk supporterresa med spektakulära inslag. Småningom en bortaguide till Heden kan man tänka.

Heja Sirius!
Återfick lite av tron på idrotten igår. Var helt övertygad om att man skulle göra upp om ett 3-3 resultat i Vänersborg.

Hade det varit på Örjan Gunnarssons tid så.... :-)