← Sirius Bandy
GAIS - Sirius tis 21/2
Brukarn
· 2012-02-20 17:10
· 4919 visningar
Matchtråd!
Lätt blir det inte, men känslan är ändå bra. Vi har allt att vinna! Jag hade intrycket av att GAIS var jäkligt hemmastarka, men det stämmer ju faktiskt inte. Om Sirius vinner imorgon får GAIS exakt samma tabellrad hemma som borta. Låt oss se till att det blir så!
#1 ·
Nyllet
· 2012-02-20 18:14
Jag har också en bra känsla. Alla trodde att chansen till okval försvann när vi förlorade mot Broberg. Att Väners spöade GAIS kom verkligen som en angenäm överraskning. Tror killarna i laget upplever detta som en superchans till viss upprättelse. Så ett supertaggat Sirius åker till Götet för att göra upp och dom kommer inte att ge sig i första taget. Men tippa törs jag inte. Sirius Hej!
Jag kontrar med att ha en dålig känsla. För utflykts-västras skull bör man iaf vinna. Tyckte det va hemskt ohyfsat att torska när vi åkt ända till kalix. Kör på 4-3 typ.
Eftersom jag bokat om en massa saker för att kunna åka till kvalet i Örebro, så vinner vi ikväll! Eskhult visar vägen med ett tidigt mål, surströmmingarna måste blotta sig och Mickel kontrar in tvåan. Vi vinner slutligen med 4-2.
#4 ·
Sutra
· 2012-02-21 14:23
Hittade följande i en gammal diktsamling av Karin Boye:
"Rena rama kaffeveden,
Gör Sirius av GAIS på Heden,
Matchens alla skilda skeden,
äger Blåsvart faktiskt, med en,
klack som åter sluter leden,
för att stötta. Så, bereden
väg för Sirius på Heden!"
#5 ·
Nyllet
· 2012-02-21 15:31
Lysande Sutra!
Sirius hej, hej hej hej
#6 ·
Joint
· 2012-02-21 18:26
Jag börjar känna mig nervös. Har en blandad känsla. 60/40-fördel för Makrillarna.
Undra om Berglund har anslutit sig den här gången? Då är det i stället 70/30-fördel åt götlaborgarna.
#7 ·
johann
· 2012-02-21 18:47
ja berglunds kassa hörnrus kostar oss alltid ett par baljor
#8 ·
Joint
· 2012-02-21 18:59
Berglunds ledarskap...
#9 ·
Nyllet
· 2012-02-21 19:02
Undrar om Murren spelar. En halvsjuk Murre får gärna spela men inte en frisk.
KUKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#11 ·
Nyllet
· 2012-02-21 21:34
Tja, rätt signifikativt för säsongen som helhet så man borde egentligen inte bli förvånad. Kvalet är nu ett faktum. Återstår att se vilket lag vi får möta.
Det är inte rätt mot er som åkte. Skämmes.
Tror resultatet hade blivit ungefär samma ändå även om killarna inte åkt ner till Götet.
#14 ·
johann
· 2012-02-21 21:47
Hade hellre varit där och varit självmordsbenägen än hemma vid tv:n. Alla borde skämmas, men inte för länge för de ska FAN vinna kvalet.
fy fan vad pinsamt! har man ingen som helst moral eller heder iaf mot de supporters som för dyra pengar åkt ner för att stötta. Något är helt klart inte alls bra i årets Siriusbandy. Det börjar lukta riktigt illa!
#16 ·
Nyllet
· 2012-02-21 21:58
Deppigt som fan men nu måste vi stötta laget i kvalet så in i norden. Att åka ur eliten just denna säsong är mer eller mindre en katastrof inte bara för Sirius som förening utan för bandyn i Uppsala. Det vore synd med tanke på hur bra ungdomsbandyn har utvecklat sig de senaste åren. Vi ligger i topp eller bra till från P13 till P18. Här finns framtiden så vi får inte slarva bort denna potential.
Jag måste säga att jag inte riktigt har greppat situationen än.
#18 ·
Joint
· 2012-02-21 22:27
Icke respektfullt mot de tillresta att sluta spela i andra halvlek. 7-0 är ett pinsamt resultat mot ett lag som kommer från samma division som vår nästa motståndare. Det finns mycket att analysera kring IKS, MB och allt därtill men nu måste bara fokus ligga på att behålla vår elitstatus. Jag skiter i om det sker snyggt eller fult, men inte fan ska vi åka ur. Det finns inte på världskartan. Tillsammans fixar vi det här!
Kan någon förklara hur detta äckliga kval går till? Är det bäst av två matcher? Vad gäller om man vinner en var? Målskillnad? Mål på bortaplan osv?
Usch det här bli otäckare än vad jag trodde, även om jag inte är innerst inne överraskad, men så här som idag...
Hur ska detta lag kunna vända upp och spela en offensiv bandy för att vinna? Som Joint skriver, nu spelar det ingen roll hur det sker, bara man vinner. Hoppas dessa rädda mannar törs våga vinna bara...var är klubbkänslan och klubbhedern just nu? Borde man inte fått energi från VSK matchen? Vad hände ikväll egentligen?
#20 ·
Nyllet
· 2012-02-21 23:09
Precis som Joint skriver måste vi först fixa elitstatusen. Därefter följer analyser och slutsatserna av säsongen som varit. Men redan nu kan man konstatera att om Sirius klarar kvalet måste man värva nytt till nästa säsong. Uppriktigt sagt tror jag bandyn i Uppsala har små möjligheter att överleva som elitsport om Sirius varje år hamnar i den nedre regionen av elitserien. Uppsala är en för stor stad och bandy en för liten sport för att det ska kunna fungera. Laget måste ha tillräcklig kvalitet för att ta sig till slutspel och allra helst ligga bland de fyra bästa. Då kommer publiken samt sponsorerna och då överlever och utvecklas sporten i Uppsala.
tycker som du Nyllet, publik och sponsorer kommer när man vinner och spelar "rolig" bra bandy. Det finns för mkt som annars konkurrerar om uppmärksamheten. Man måste sannolikt även förstärka sin säljsida för att sälja in produkten bättre och mot rätt målgrupp. Hoppas att laget verkligen kan ta sig samman efter detta, ha ett eller många bra snack, höja pannan och visar ett jävlar anamma som de aldrig visat tidigare. Kanske borde man förstärka inom lagledningen inför dessa matcher? Något har ju även gått fel där. Timeout efter 0-5 idag ex. vis.
Åhhh...mitt älskade kära Sirius Bandy! Vad ni utsätter mig för i lycka och lidande under en säsong...
Att vara Sirius-supporter är...underbart och karaktärsdanande !
Det är iofs klokt att som många skriver fokusera på kvalet och ta diskussionen sen. Samtidigt måste man undra vad blåsvart höll på med idag. Vad var taktiken egentligen? Det fanns ett lag på planen, tyvärr i grönsvart, och 13 vitklädda statister som åkte omkring utan plan eller mening. Så här katastrofalt illa får det inte se ut i en direkt avgörande match. Vi måste sluta oss samman för att fixa kvalet, ja, men de som ska fixa biffen ute på isen måste nog ta sig en rejäl funderare på vad de sysslar med. Grundläggande saker som hur ett lag ska jobba ihop måste fungera, annars lär vi inte slå Vide en gång.
Ta er samman nu blåsvart. Ni kan så inihelvete mycket bättre.
#24 ·
Joint
· 2012-02-22 02:48
Jag förstår din frustration och det är befogat, Brukarn. Jag tror (hoppas, nästan) att spelarna gav upp efter 3-0 drygt 10 minuter in i andra halvlek. I det läget skulle det krävas fyra blå-svarta mål för att fixa okvalet. Dock tycker jag det inte är försvarbart gentemot sina tillresta fans att lägga sig ned och dö på det sättet. Och egentligen tycker jag inte att Sirius från början ska behöva vara sämre än Gais, men jag vet inte hur det såg ut fram till 2-0. Återigen har vi många hörnor, nämligen nio, utan att göra mål. Visst är det intressant att höra reflektioner från er som var på plats, men vi ska inte måla fan på väggen helt och hållet nu för nu gäller det fan att klara sig kvar och det har vi störst chans att göra genom att stå enade. Västra fixar kval-buss, väl?
Hata allt!!!
#26 ·
Sutra
· 2012-02-22 08:44
I nästa diktsamling, strax före självmordet, skaldade Boye följande:
"Stöttade av Västra åkte Sirius till Götet,
Västra var på läktaren, Sirius bakom flötet,
Tålamod har Västra jämt, men mot slutet tröt'et
Tyngda utav sorg och kval, lämnade man mötet"
det vore intressant att höra lite från er som såg matchen på plats, vad som egentligen hände? Förstår ännu inget av ett sånt magplask som igår.
#28 ·
haze
· 2012-02-22 14:32
"Vi var inte där" är en rätt överanvänd tränarkommentar. Passar dock utmärkt på gårdagens begivenhet.
Då är det dags att börja åka dit då.
men vad anser ni gick snett? av Unt-s kommentar så verkade ju laget taggat vid start? Förlust mot Gais med 0-7 finns ju bara inte på världskartan (innan igår kväll...)
#31 ·
Nyllet
· 2012-02-22 17:25
Äh, nu glömmer vi denna skitmatch och går vidare. Ni som var där får radera matchen från näthinnan (använd solglasögon i några dagar) och vi andra låtsas att den aldrig spelades. Nu j-vlar laddar vi inför kvalet. Jag hänger med på supporterbussen om det blir någon. Häng med du me med känsla. Gemenskap dödar ångesten.
#32 ·
70
· 2012-02-22 19:52
Kommer Elitserien att vara stängd fr o m nästa säsong???
Halvstängd, de allsvenska vinnarna får kvala mot de 2 sista i ES istället för att gå upp direkt.
#34 ·
haze
· 2012-02-22 20:15
Om jag minns rätt ska lag 11-14 i elitserien och lag 1-2 i de allsvenska serierna delas in i två fyrlagsgrupper där de två bästa i varje grupp går till elitserien.
#35 ·
Nyllet
· 2012-02-22 20:23
Hmm.... tror ThomasD har rätt där haze men är inte 100% säker