Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kvalmatcher

Satt och funderade på Max. Tror ni han kommer få spela om vi möter Örebro?
Han är ju på lån därifrån..

För övrigt så tycker jag mest att allt suger och har jävligt svårt att motivera mig för att stötta detta surlag. Trodde verkligen det skulle räcka långt i år
Åka buss å åka buuuuuss.
är det kanske läge att flytta ner Hellqvist ett steg för att få lite mera "pondus" i försvaret? Det känns ju som att försvaret är mer än ihåligt igår? Eller spela Putte på halvan och flytta upp Werner ett snäpp? Känslan är att Werner har lite svårt att hänga med därnere och att hans kvarvarande kvalitet kanske ligger på det offensiva med lyft och framspel till Mickel och Victor? Nån ändring känns det ju som att det är nödvändigt! Lillhydas verkar ju tyvärr inte heller vara tillgänglig i matchtempo. Sen gäller det ju att ha lite offensiv också.
med känsla putte gick ner på halven funkade inte alla låt werner behålla platsen.
men Putte spelade ju halva rätt mycket förra året om inte mitt minne sviker mig helt? Känner att Werner inte hinner med alltid bakåt... Sen är ju mittförsvaret ibland rena sållet. Behövs nån tuffare som Hellqvist där kanske?
Jag tror inte det är läge för några större analytiska förändringar eller radikala ommöbleringar inför dessa två matcher.
I så fall vill jag bara förändra i den mån att man ska spela enkelt, så som mot VSK. Dela upp laget i två lagdelar som Virre sade i Sirius-TV, variera spelet, trampa utav bara helvete och visa hjärta! Inget krångel, inga konstigheter. Let's fucking do this.
Precis i kvalmatcher är det vilja och krigande som gäller mer än små taktiska förändringar.

Som coach Taylor säger,
Clear eyes, full hearts...
CAN`T LOOSE !
... och "alla" de som inte visade hjärta igår då?
Bär fortfarande våra färger.

men Putte spelade ju halva rätt mycket förra året om inte mitt minne sviker mig helt? Känner att Werner inte hinner med alltid bakåt... Sen är ju mittförsvaret ibland rena sållet. Behövs nån tuffare som Hellqvist där kanske?

Jag börjar verkligen lacka ur på dina inlägg "med känsla".

Jag kan acceptera att du är besviken...det tror jag vi alla är men du verkar finna nåt slags nöje att hela tiden "strö salt i såren". Du har faan i mig bara skrivit kritiska inlägg ända sedan du började. Skulle man räkna alla gånger du använt ordet "tyvärr" så blir det säkerligen dubbelt så många som summan av dina inlägg. Dessutom har du förutom "Berglunds nedmontering av laget" snart sågat varenda spelare i laget. Det är "hellre X-et från Bajen som kapten än Fall", "Mickels missar", "långsamma Sundin", "mittförsvar som läcker som ett såll" etc.

Men när du nu börjar säga att "Werner inte hinner med" och att vi borde spela Putte på halven i stället så börjar man ju undra om du överhuvudtaget går och kollar på matcherna? Läser du bara UNTs direktrapportering? I början av säsongen spelade Putte halv, precis som i slutet av förra säsongen, men Puttes offensiva åkningar från förra året fanns inte riktigt kvar. Dessutom blev det ofta väldigt öppet på hans kant. Från det att Werner klev tillbaka till sin vänsterhalvsplats så har det varit betydligt svårare för motståndarna att komma igenom på den kanten. Dessutom bidrar Werner som nästan enda spelare i laget med lyr/flipp-alternativet vilket vi haft stor nytta av i många av våra vinster i år som exempelvis senast hemma mot VSK. Men du såg väl "TYVÄRR" inte den matchen heller?
frågar endast, hur avregistrerar man sig här och hur utträder man ur det här sällskapet? Jag misstog mig grovt när jag gjorde min entré. Jag önskar er dock all lycka med er förening och även för Sirius som klubb som jag fortsätter att följa och stöjda som jag alltid har gjort.
med känsla: Man låter väl bli att skriva bara, det är inte så krångligt.

Håller fö med Joint; tror att man skall spela enkelt. Åka utav bara helvete, skjuta av bara helvete, kämpa utav bara helvet etc. Spelidén handlar om att vinna två matcher; inget annat.

Det positiva är att det blir en avslutning på Studan. Det kan absolut bli en upprättelse för laget och en fest för festgänget. Går matchen i hyfsad tid kan det vara eftermiddagssol, Kir och bara överkroppar. Önskar så jag var där!
BUSS!?
Möter vi örebro borde det vara lätt att fylla en buss, möter vi ljusdal kan det vara krångligare.
Men vi startar väl en lista

1.Kniv-jonas
1. Kniv-jonas
2. Garligur
Och jag vill att vi slaktar i första matchen, eftersom jag troligen bara hinner se 30 minuter av lördagskampen.
äsch gör en buss tråd
1. Kniv-jonas
2. Garligur
3. haze
Vi håller resan i en egen tråd, så anmäl er inte här.
1. Kniv-jonas
2. Garligur
3. haze
4. CarlApan
Hehe
Rebel mode!
jävla tok
Gött att ljusdal leder efter halva iaf. Go Ljusdal!
Jag känner en tjej som heter Marie - ett kex från Örebro!
Till kvalmatcher, allas våra hjärtans kval.

Tänkte kolla om någon har koll på Thermospolicyn på Behrn Arena (lådjävel), skulle behöva lite lugnande.
Undrar dessutom om någon äger en snökanon att ta med? annars vore det kanske något att investera i för västra

snö+sprit= Stämning
Man får inte ta med egen dryck in, det är ju en inomhusarena
smuggla går alltid.
Fan så skönt att vi lyckades vinna med ett par bollar till slut! Man blir lite glad också när man läser Ex17s kvitter; "Fantastisk support från västra. Ni är och kommer alltid vara landets bästa!"

Nu tycker jag väl iofs att vi inte gjorde vår bästa match kanske, men det värmer ändå!
Skönt att det redde ut sig. Jag förstår mig inte på taktiken i första halvlek, då Sirius spelar och uppmanas (av kroppsspråket på bänken att döma) att spela försiktig bandy. Det blev bättre i andra halvlek då man efter reduceringen vågade köra och släppa lite på tyglarna, även om den handlingsförlamade svackan där i mitten av halvleken var ganska djup och sååå synonym för säsongen som sådan. Jag förstår inte varför vi ska hålla på och torrjucka mot Örebro. Förespråkar kööööör-bandyyyyy i returen. Kexen hänger ju inte med när vi trampar i gång, och sista halvtimmen såg man hur orken tröt hos dem. Nu gör vi historien kort på lördag.

Kul med Västra-beröm, men visst hade vi kunnat göra en ännu bättre läktarinsats. Med det manskapet på plats ska vi kunna skapa bättre stämning, men utspriddheten och beblandningen gjorde väl sitt, antar jag. Nervositeten gjorde nog en lite tyst också emellanåt.

Apropå hallen med den knaggliga isen tycker jag att den, liksom alla andra hallar, var rätt trist. Men den här var popcornsbefriad och dimensionell. För Allsvenskan.
Hallen känndes iaf så mkt bandy som en hall blir. Den var bonnig och spartansk och inget köpcentra.

Sen är det som sagt synd att dom som skriker alltid ska sprida ut sig. På lördag får vi skrika tills lungorna spräcks helt enkelt.

Matchen var kanske ingen höjdare men en del fina uppåkningar i andra. Synd bara att vi ska åka med bollen ända in över linjen hela tiden.
Tack Sirius och tack västra! Jag var skitskraj för denna match, rädd för att våra blåsvarta hjältar skulle mentalt kollapsa och torska mot en sämre lag som har allt att vinna. Men det ordnade sig och hemresan blev riktig angenäm tillsammans med världen trevligaste folk d.v.s Siriusfans!