Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Örebro hemma imorgon - säsongens sista match

Ni som var i Örebro kanske känner er lugna och avslappnade men jag som missade är svinpepp.

Vore skönt att avsluta med en skön känsla, både för oss och de spelare som ska fundera över sin blåsvarta framtid...

Eller så torskar vi med 7-0.

Får se.
Lugn och avslappnad har jag inte känt mig sedan 1996. Men vi har iaf ett rätt bra utgångsläge.
Kommer laget och hänger på Alex efter matchen?
Vi måste ju bara vinna. Har dock noll uppfattning om vilken publiksiffran kan bli. Det fanns ju ett stort intresse av att åka i onsdags iaf. Är man alltför positiv om man tippar 2013 pers? 7-2 i vinst iaf.
6-3 inför 789 pers.
Publik blir väl 900-1100 någonstans. Jag tippar 7-3, men vet att det kan sluta i princip hur som helst med Sirius på planen...
Nu är det nog bäst om någon visar antijinx-kurage...

Det är väl en handfull HJÄLTAR som pensionerar sig imorgon. Jag gissar att Werner, Kyller och X-17 seriöst överväger att bli läktarexperter. Dom förtjänar något extra imorgon.
Så karriärsförlängande var R*litan...
Känns som att åtminstone Kyller lär pensionera sig dock. Där snackar vi hjälte!
Höll på sätta morgonkaffet i halsen när man läste i UNT att Viktor, Kyller och Boivie är sjuka och att det är osäkert om de kan spela. På Sirius hemsida verkar det vara främst Kyller som inte kommer till spel men inte bra med halvkrassliga spelare så nu blev jag orolig. Den viktigaste matchen på hela säsongen och vi har knappt fullt lag - signifikativt för hela denna miserabla säsong.
De e så kul å va sjuk.

KÄMPA för fan blåsvart!
Ja jag har laddat med wirre å vessla och så är man sjuk. Halsen går knappt å få ner saliv, än mindre öl i.

Hoppas vi leder med 5-0 efter en kvart så man slipper skrika så mkt.
Jag tror på en fin match i solen. 8-2. Pensionärswannabeerna njuter av spelet och Västra och får svårt att lägga av.

Sirius Hej!
Skönt att det löste sig. Klasskillnad ändock, en klasskillnad som inte lär bli mindre i och med den moderna bandyn där serieseger innebär kval.

Nu är jag för övrigt övertygad. VÄRVA LARS BUSQVIST! Fort som fan bara. Snubben har gjort flest mål någonsin i ÖSK och kan uppenbarligen förvalta målchanser. Riktigt bra. I övrigt en intressant silly att vänta nu då.
Pust. Känns skönt på något egendomligt sätt att denna eländiga säsong tagit slut. Normalt sett brukar jag bara känna vemod men inte denna gång. Man vill liksom nollställa allt och börja om från början. Vilka stannar och vilka får gå? Förstärkningar behövs och en djuplodande analys av taktiken bör göras som enligt mitt amatöröga fungerat minst sagt skralt.
Pust som sagt!

Efter en härligt fartfylld första kvart blev resten av första halvlek krampaktig och tempofattig...men det kändes ändå aldrig som någon fara på taket.

Busqkvist känns väl som bäst före datumet gått ut ändå? Då känns väl 91an Folkesson mer som ett framtidsnamn? Bra skridskoåkning och ett bra skott och bara 21 år!
Det fanns några lovande gallerspelare i ÖSK, helt klart. Men det behövs färdiga spelare i Elitserien också. Lovande gallerspelare finns redan i de egna leden. L.Buskqvist må vara 33 bast, men han drämmer in baljor. Örebros bäste målskytt genom tiderna är han nu, efter att ha drämt in 42 baljor den här säsongen. Alltså, han gjorde fem mål på Sälen. Bara en sådan sak. 2017-kontrakt på L.Buskqvist, så kan vi ha 2027-kontrakt på hans lillebrorsa Björn, som har ett förflutet i Uppsala, och gjorde 28 mål den gångna säsongen.
värvar vi L.Buskqvist tar vi inte ett steg uppåt!
Buskqvist har ett bra skott, visst, men allsvenska spelare som har sin topp bakom sig - och en inte särskilt fantastisk topp ens - känns inte så intressanta. Snarare i så fall 90-talesterna Robin Olsson och Simon Folkesson.
91:an Folkesson vill jag inte se i Sirius. Han gjorde ju inget annat än att gnälla och vifta med armarna, både på dommaren och sina lagkamrater. Påminde mig om en annan liten gnällkärring... Patrik Nilsson
91:an hade ju grymma uppåkningar men till skillnad från big spender tycker jag att han hade ett skott som skulle försvinna i mängden bland västra sidans straffskyttar.
91:an hade speciellt kroppsspråk, inte mycket mer än så. Knutsson gick från Örebro till Vetlanda till Västerås och har gjort det strålande. Busen skulle kunna göra detsamma. Han skulle säkert pangat in likvärdigt med mål som vår landslagsstjärna gjort. Mycket mål för pengarna. Men visst, vi kan mycket hellre värva Sigge för min del och ta det där steget *hrrrm* men då ska det ju slantar upp gott om stålar också.
säger det igen en spelare som enbart lever på skottet i allsvenskan ska vi inte ha, knutsson har ju iaf lite tempo i sig.
Fast "en spelare som enbart lever på skottet" är ju lite vad vi har saknat... ;)

Fast "en spelare som enbart lever på skottet" är ju lite vad vi har saknat... ;)

Nej för det skulle vara som att spela med 9 utespelare våran chans ligger ju i att alla jobbar stenhårt.
Att villa men inte kunna... Tyckte inte Busen lökade så mycket. Fem mål på Sälen - oueeeeh!
Om man säger så här, Maya tar inte så många skär heller... Men målar gör han, han med. ;)