Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

BOIS Dam

Hygglig spurt av BOIS i den helt avgörande seriefinalen.
Krävdes vinst för uppflyttning. 2-2 i paus.
2-4 till Kalix efter 65 min som stod sig till 84:e (efter att BOIS missat straff i 69:e) då reduceringen kom.
Sen 4-4 efter 90 min och 5-4 efter 91.48...
4-4 och 5-4 gjordes av två 14-åringar.
Grattis!
Det var grymt spännande, BoIS hade spelet hela matchen men lyckades inte få in bolluschlingen, missade två straffar, gorde ett par smärre misstag och Kalix nätade och på det en fantastisk avslutning. Jobbigt för Kalixjejerna att åka hem 100 mil...
Synd att inte fler tog chansen att se matchen, bra drag i Relitahallen
Äh, det blir bara fler som tär på moderkroppen.... Det har känts så bra att elitsatsningen på den fjolliga plastbollen falerat, nu kommer ytterligare något som tär och suger, även om de heter Bois.

Ja, jag vet, jag är grinigare o bittrare än Janne som skriver 100 kommentarer på unt. Men har man fyllt 50 så är man i sin fulla rätt att va det :-)
Och, likt Janne kommenterar jag också mig själv....

För åsikterna ovan är från en som jobbat 25 år på ett av stans största företag, vilket sällan eller aldrig skänkt en krona till stadens idrott.... Men jävlar va duktiga vi har varit på att sponsra Ålands segelsällskap!!!

(Och jävlar var jag skäms för detta)
jag tycker att alla som spelar bandy är bra, med två undantag, VSK och SAIK, de får gärna gå i kk