Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Turne: Bunkeflo och Örgryte

Vilka tänker åke ned till Malmö och/eller Göteborg? För Bunkeflomatchen så har Erik i Malmösektionen utlovat övernattning och frukost till alla Siriussupportrar (sålänge vi inte blir typ 50 pers)
Trodde jag skulle kunna vara ledig från jobbet o flyga ned men det skiter sig.
Bunkeflo ser lite löst ut men till götet kommer jag.
Västkustska Sidan Siriussupporters välkomnar alla turnerande supportrar till Goa Götet. Jag hoppas kunna sluta upp med er i Malmö och följa med tillbaka till Gbg. Brukarn, Alex och Lindgren är inbokade för övernattning på Hisingen. Därmed är nog platserna slut hemma hos mig. Dessutom ska jag med till uppsala efteråt hade jag tänkt. Gött mos!
Det visar sig efter lite efterforskning att jag mycket väl kan komma att se båda matcherna, firar midsommar utanför Orust, och åker sen ner till syrran i trellehulla, bor där en dryg vecka och tittar på BIF-matchen. Sen åker jag hem via götet och ser ÖIS-matchen. Vore sjukt kul. Ska kolal nu i veckan om det är genomförbart också ;9
Jodå jag tänkte pricka in båda matcherna. Det vore bra med samlingsplatser på båda ställena nån eller några timmar innan matchstart! Övernattning i Malmö behöver jag ej och i gtb har jag bokat vandrarhem.
Det blir ÖIS för mig, familjen å fraktionen Göteborg-Nåntuna Siriussupporters. Jag kan dock inte bjussa på några sovplatser.
OK, jag gör en liten informell lista, Brandur brukar alltid vilja veta hur många som kommer:

Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H, Jerry (?), Carling, Tifo

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Carling, Tifo, LindgreN, Tobbe (+ hur många?), AWK (?)
Jag ska försöka ta mig till Örgyte iallafall. Det är ju Metaltown i gbg på lördagen innan och det vill man ju inte missa. Om det går bilar någon väg hakar jag gärna...
Jag är nog två eller tre personer i Malmö och i bästa fall två i Gtb.

OK, jag gör en liten informell lista, Brandur brukar alltid vilja veta hur många som kommer:

Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H, Jerry (?), Carling, Tifo

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Carling, Tifo, LindgreN, Tobbe (+ hur många?), AWK (?)

F-n också. Blir inget för mig. Jobb och brist på syster gör att det skiter sig. Varför ska folk ut och resa så mycket över sommaren. =@

Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H, Jerry (?), Tifo

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Tifo, LindgreN, Tobbe (+ hur många?), AWK (?)
Jo jag kommer mot till matchen mot bunkeflo, ska även se över matchen möt örgryte, men arbete kommer antagligen sätta stopp för det. Antagligen kommer tjejen med till matchen i rikemanslandet oxå (alltså bunkeflo limhamn).
Jag lär åka på Bunkeflo-matchen med min andra hälft.
Jerry// Även Örgryte är väl rikemansland, även om matchen inte spelas i den stadsdelen. Borde inte Bunkeflo-folket kunna lösa den klubbens ekonomiska underskott på över 3 miljoner?? ;-)
Brukis//Mot ÖIS blir vi väl mig själv plus två vuxna och en 16-månaders.
Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H, Jerry +1, Tifo (+ 2?), Roderick +1

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Tifo (+1?), LindgreN, Tobbe (+ 2½), AWK (?), hoff
Och som sagt borde vi bestämma träffpunkter inför matcherna. Jag kommer att ha mkt begränsad tillgång till moderniteter såsom den här internetflugan from midsommar och skulle därför gärna se att vi kunde bestämma det ganska snart..
Moderniteten mobiltelefon har du väl iallafall? Isåfall löser det sig. Annars så är jag och säkert fler med mig baserade på Möllan under Malmövistelsen, och där finns det ju gott om trevliga ställen.
Jo en sån har jag faktiskt, men har de mobiltäckning i Skåne?
Markus/// Jo det finns säkert ett antal personer som ensamma skulle kunna gå in och ordna den ekonomiska biten, men de håller väl på malmö eller så. Vad vet jag klubben är ju uppenbart inte så rik, men området är fint värre, ;-)
Hallåj blåsvarta fränder! Är utflyttad Uppsalabo som följer Sirius i alla dess former och när det nu vankas Skånematch kommer jag givetvis och hejar på Blåsvart. Räkna in mig, pappsen och en 4-åring i de blåsvartas skara mot Bunkeflo!
Det bor väl en hel del Siriusmänniskor i Malmö och Lund???
Hahaha, här kan ni skåda Bunkeflos supporterskara, när de blir överröstade av några pajasar och en grupp cheerleaders - i ett barnprogram!
Nästan så absurt så att ESK-klacken borde delta. ;-)
[url]http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=754719[/url]
Är det inte Dynghåla support som klätt ut sig?
Man skulle kunna tro det. :)
haha mycket roligt

det blir en lätt match för VSS

Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H, Jerry +1, Tifo (+ 2?), Roderick +1

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Tifo (+1?), LindgreN, Tobbe (+ 2½), AWK och Johanna (+ev. nån till), hoff

Hahaha, här kan ni skåda Bunkeflos supporterskara, när de blir överröstade av några pajasar och en grupp cheerleaders - i ett barnprogram!
Nästan så absurt så att ESK-klacken borde delta. ;-)
[url]http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=754719[/url]

Gud så roligt!
Biff! Biff! Biff! :D
All publicitet är bra publicitet sägs det ju. Men i det här fallet är jag tveksam...
Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H (+ 4), Jerry +1, Tifo (+ 2?), Roderick (+1), Siriusskåning (+ 1½)

Örgryte:
Brukarn, 70, Oskar, Alex, Erik H (?), Tifo (+1?), LindgreN, Tobbe (+ 2½), AWK och Johanna (+ev. nån till), hoff

Före Bunkeflomatchen föreslås samling på Nyhavn på Möllevångstorget c:a 16.30. Sedan tar vi bussen ut till Limhamn kl 17.55.
Jag döööör! Så otroligt komiskt!

Det bästa är nästan den första ramsan med handklapp i genetsik otakt och skanderandet av "Booonkefljoo, Booonkefljoo, Booonkefljoo!". Men "Biff! Biff! Biff!" är inte heller så tokig!

Tyvärr spräcktes mina BIF-ÖIS-planer av ett barndop på lördag. Jag satsar på en tur till Listerlandet i stället.
Ytterligare två personer till Bunkeflomatchen

Bunkeflo:
Brukarn, 70, Kniv-Jonas, Oskar, Alex, Erik H (+ 4), Jerry +1, Tifo (+ 2?), Roderick (+1), Siriusskåning (+ 1½), AWK och Johanna,

Örgryte:

Före Bunkeflomatchen föreslås samling på Nyhavn på Möllevångstorget c:a 16.30. Sedan tar vi bussen ut till Limhamn kl 17.55.

En snabb fråga vem kunde man sova hos.
Härligt AWK, 20 pers isåfall. Fast alla är kanske inte riktiga Siriusfans, men ändå!

kniv-jonas: Det är Erik i Lund som bjuder på övernattningen.
Jag kommer till bunkeflo.
Öl innan låter perfekt.
Vi får se om vi som åker tåg hinner fram till matchen, det är inställda tåg och förseningar idag tack vare ovädret. De pratar om förseningar på 1,5-3 timmar, vilket iofs borde vara lugnt eftersom vi har mer än 4 timmar till godo. Men bärsen på Möllan kanske hänger löst om det inte slutar regna.
jag missar örgryte, men jag ska försöka få ditt mina gbg-vänner.
Ööööh va jobbigt. Kan dom aldrig få ordning på Götaland? Det är ju jämt en massa naturkatastrofer o skit där nere. Anpassa hela regionen efter de yttre omständigheterna! Nåja hoppas vi ses på Nyhavn, och framför allt på matchen!
Öis fick R Jonsson utvisad i dag. Gör inget om det blir några till så att vi slipper några Öisare ;-)
foljer der med flaggor po matcherna
men vill henga me till malmo ok skratta ot bunkeflo klacken villken skam
Innan Örgryte ska vi tydligen träffas på 7ans ölhall på Kungstorget. Det finns tydligen en Siriushalsduk där!
Taget! Vilken tid?
Åh, nu har jag tittat på inslaget med bunkefloklacken igen. Det är helt fantastiskt bra!
Jupp! Kan ses om många ggr. ;)