Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Cupen 12/13

Nu är cupen lottad, vi möter Sollentuna United i första omgången den 5:e augusti.

När släpps biljetterna???
oj det blir spännande
Bortaplan förmodar jag? I Gävle?
Sirus möter Sollentuna United borta i cupen den 5 augusti.

http://svenskfotboll.se/cuper/svenska-cupen-herrar/alla-matcher-2011/

Bry er inte om att det står 2011 i länken, det är spelprogrammet för 2012 på sidan.
Jag tippar 4-1 till Sirius inkl ev bonusstraffar
Vilka har Sollentuna unitat sig med?
5 aug blir jag 29, igen. Ass i Sollentuna är ju min STORA idol!! Vilken present, gissa vart jag kommer ha mitt kalas... Firade min 27 års dag med att åka till Alkmaar och se AZ-Arsenal så varför inte fira 29 (+1) i en Stockholmsförort?
Jag fyller 29(-1) den 5:e aug. Värsta ballt.
Jag fyller 40 i helgen. Alla måste bjuda mig på bärs på Alex på mån.

Jag fyller 29(-1) den 5:e aug. Värsta ballt.

Bakar någon tårta till oss?
Bake-off á la John?

Jag fyller 40 i helgen.

Det var på tiden. Du har ju sett ut som 40 sen Dackefejden.

[quote1334850962=dissteffe]
Jag fyller 40 i helgen.

Det var på tiden. Du har ju sett ut som 40 sen Dackefejden.
[/quote1334852126]
Har jag?
Jag slentrianförolämpar bara lite. En dålig vana jag har.
haha
Hahahaha. Underbar vana.

Jag slentrianförolämpar bara lite. En dålig vana jag har.

En rolig dålig vana
Enligt dagens UNT spelas cupmatchen borta mot Sollentuna den 1/8.
Skinnaråsens IP, lär vattnas i munnen på Brukarn nu
eller Sollentunavallen såg jag nu. De har lirat på båda i serien. Osexigt.
Man missar tyvärr cupfesten på Sollentunavallen, det svider litegrann.
Jag tar bilen dit, men jag jobbar i Stockholm på dagen. Hemskjuts kan dock erbjudas.
Vilken tid är cupmatchen? Är det 19:00? Och är det 100 att den verkligen liras 1:a aug?
Enligt svenskfotboll.se är dä dä
Lutar nog åt att jag drar dit. Skulle ju passa bra att aspirera på en plats i rallyproffset 70:s bil på hemvägen också.
jag kommer om jag lyckas tredja skift
Saxat från Sollentunas hemsida:

"1/8 19:30-21:30 Svenska Cupen mot IK Sirius (Sollentunavallen)"

Nån som ska ta en öl i närheten innan matchen?
Måste säga att Cupen känns ovanligt sval i år. Kan vara för upplägget. Annars har jag ju till skillnad från många andra inte haft något emot Svenska Cupen - tvärtom. Men jag flaggar mitt intresse för att åka på denna cupmatch hur som haver, om någon bil från Uppsala behagar att rulla dit.
"Årets cup har gjorts om ordentligt. Den omgång som lottas i morgon (i dag alltså/Steffe) är den sista med regelrätt utslagning. Istället går de 32 vinnarna vidare till gruppspel i åtta grupper med fyra lag som möter varandra en gång.

Gruppspelet sker under mars 2013 och därefter är det cupspel igen. De åtta vinnarna möts i kvartsfinal 17 april 2013. Semifinalerna spelas 27 april och de två finalisterna möts i Swedbank Arena antingen 23 eller 26 maj 2013."

(Källa: Siriusfotboll.com)
Unga skjutjärnet twittrar om att vi får Hammarby i nästa cupomgång.

Kan inte SvFF ordna fler Cup-fester i Gävle fast helst med mer krångel? Säg utröstningar, ringa en kompis och frimärksmässa i halvtid?
Bajen hemma, TREVLIGT.
Kolla era kalendrar:

http://www.siriusfotboll.se/web/article/bajen-pa-studan-i-cupen/
That MC Hammer-team. Låter marginellt svårare än Sollentuna United i mina öron.
Sirius-Hammarby på Studan kl 19 och Magnus Uggla i Flustrets trädgård kl 20. Lär vara livat runt Stadsparken den kvällen.
Frimärksmässa i halvtid och jag är gjuten!!
Den där krocken med Uggla gillar jag inte. Hur många Västringar tappar vi på den?
svårt att tro att uggla går på kl 20, troligen insläpp då

svårt att tro att uggla går på kl 20, troligen insläpp då

Möjligt. Med tanke på att det är en veckodag och Uggla spelar utomhus lär de dock inte få spela för sent. Finns en del bostäder på nära avstånd. Tror även att snuten är hyfsat mån om att det inte är köer vid Flustret när Bajen-fansen ska promenera mellan Studan och Resecentrum.
tänkte inte på vardagsaspekten... folk får väl gå på första halvlek iaf!
IK Sirius går väl ändå före Magnus Uggla för en äkt-västring..?
Kom igen, vore kul om vi slapp bli allt för utsjungda på vår hemmaplan.
Vänta, hallå, vad händer... Utan att på något sätt vilja stöta mig med någon, men lyssnar västringar i någon större utsträckning på Uggla? Han är väl lika hipp som typ Sonja Stjernqvist?
Gamla Uggla känns rätt västra. Men det är mest "man ser dem hångla i mataffärer" det sjungs om nuförtiden...

Gamla Uggla känns rätt västra. Men det är mest "man ser dem hångla i mataffärer" det sjungs om nuförtiden...

Absolut. Den dagen han kör Livets teater (iofs med bajenpekoralet Barn av sin stad), Va ska man ta livet av sig för och Vittring på Gläntans Fritidsgård är vi där mangrant.

IK Sirius går väl ändå före Magnus Uggla för en äkt-västring..?
Kom igen, vore kul om vi slapp bli allt för utsjungda på vår hemmaplan.

Nu ska inte jag gå på Uggla men jag tror inte nån som har köpt en biljett för flera hundra kronor skiter i den bara för att se en cupmatch. Man kan vara äktvästring ändå.
Förstår alla som väljer uggla före det är en cup match där jag tycker vi ska spara spelare o undvika skador superettan är målet inget annat!
Måste nog hålla med Jonas lite där, serien måste vara prio ett. Dessutom, vem fan tänker åka på det där gruppspelet som väntar om vi faktiskt råkar vinna?
Ja, det är alltid lite kluvet med cupen. Men vad det gäller det där gruppspelet så antar jag att det körs på vanligt sätt hemma-borta? Det är väl inget nytt Gävleexperiment det handlar om?

F.ö. tror jag Sirius och Ugglas gemensamma publikbas är liten på gränsen till obefintlig.
Uggla slutade vara bra för länge sen. Klart alla ska på cupen! Gruppspelet är förresten hemma/borta-spel, så det är inget sammandrag.
Jag vill gärna ha en lista på kriterier på en äkt-västring.

Måste veta om jag kan gå på uggla eller inte.
Saken avgörs enklast med en lista över tre fiktiva konserter som skulle ha högre prio än en kvartsfinal i bandy:

1. Syd's Pink Floyd
2. Ziggy's avskedskonsert
3. Jason and the Scorchers på Rackis (möjligen Triffids på Rackis)
Huvudsyftet kan ju vara att stödja Sirius före massa annat tjafs. Men vad vet jag, ska hålla käft nu så kan ni märka ord på någon annan.......
Du sviker då aldrig när man skämtar med dej joint.
Fan biljetterna kostade ju skjortan, men Uggla vill jag verkligen se. Han ska ju förfan köra typ bara sena 70 och tidigt 80-talsgrejer enligt utsago. Börjar dock kvällen på Alexander i vanlig ordning.

"Allting som jag vill kan jag göra! A-aaaah!"
För övrigt så gäller säsongskorten på torsdag.
Jag har tre säsongskort
Det va många.
Vore kul med lite "oväntade" spelare i startelvan mot Bajet, typ Blomman.
Jag tror att Sirius har en hyfsad chans att vinna på torsdag:

http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=36bfef24-50d7-470b-aa05-7fd977ecadff

Vi har absolut en hyfsad chans att vinna på torsdag. Beror lite på hur lagen ställer sig till cupen, men jag tror att båda tänker så gott som köra med bästa möjliga lag. Vi vill väl förstås avancera och få bra tävlings-försäsongsmatcher 2013, och vara med i tävlingen, och jag har svårt att se Bajen underskatta oss i deras nuvarande trevande form. Och med tanke på att de var i cupfinal häromåret så är det ju inget snack om att de tar cupen på allvar.

Jag hoppas på god uppslutning i klacken.
Jag vinner hellre cupen än går upp i superettan om det är garanterad cupseger.

Europa > S1

Jag vinner hellre cupen än går upp i superettan om det är garanterad cupseger.

Europa > S1

Jag vinner också hellre cupen än går upp i superettan men bara om det är garanterad seger i UEFA European League!!

jag tror att båda tänker så gott som köra med bästa möjliga lag

Jag blir inte jätteförvånad om Blomman, Jocke och OZ får speltid. Hammarby får gärna ge Monday James chansen, han är inte direkt den snabbaste försvarsspelaren i superettan.
Jag ser hellre seriematcher men eftersom jag är hemma denna vecka kanske jag går på matchen ändå. Gäller årskortet????
Årskortet gäller, RRR.

Bästa möjliga lag kanske är att vila ett par slitna spelare från måndagens match, i och för sig.
Alltid kul med cupmatch! Men visst, vi har ju inga jätteroliga erfarnheter av att göra riktigt bra cupinsatser mot Stockholmslag mitt i seriespelet. Bäst att vila folk med småskavanker och spela sådana som Blommorna, OZ, Björk, etc.
Får han debutera redan imorgon?

http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=af4ff09f-57dd-49d0-ab3c-4bf3233c9c3e

Cyklade förbi Studan (vid tennisbanorna) och noterade att nån sprayat fyndiga slagord typ "HATA BAJEN" och "BAJEN HORUNGAR" där. Lär ju vara råfräna Uppsalagnagare som varit framme men det hindrar ju inte att alla i Uppsala kommer att tro att det är VSS som skrivit det.
Åh vad tröttsamma kidz är.

Cyklade förbi Studan (vid tennisbanorna) och noterade att nån sprayat fyndiga slagord typ "HATA BAJEN" och "BAJEN HORUNGAR" där. Lär ju vara råfräna Uppsalagnagare som varit framme men det hindrar ju inte att alla i Uppsala kommer att tro att det är VSS som skrivit det.

Du är huvudmisstänkt.
Typiskt västra-lingo ju.
Det skulle vara intressant att se Sirius starta som följer:

Bylle - Linus, Kalle, OZ, Elliot - Moses, Sal, Dalle, Jocke - Ante, CG

Kanske lite väl offensivt på mitten, men vi chockar Bajen i första och så byter vi in Kim och/eller Blomman i andra och säkrar bakåt...

Sprayat på tennisbanorna eller var då?

Får han debutera redan imorgon?

http://www.hammarbyfotboll.se/Article.aspx?id=af4ff09f-57dd-49d0-ab3c-4bf3233c9c3e

Nej. Han är inte spelklar enligt fotbollsbloggen på UNT.
Kollade klottret och det var faktiskt signerat AIK Ultras...
Nåt Alex idag? I så fall är jag där strax ca 16:30.
Kan som sagt komma tidigast 18:00.
Också runt 16:30. Sedan ska jag ta en enskild promenad till studan.
Startelvan från fotbollsbloggen:

"Sirius ställer upp med följande lag mot Hammarby (4–2­–3–1): Jonas Bylund – Jakob Bergman, Carl Nyström, Viktor Lövgren, Elliot Käck – Kim Skoglund, Jakob Björk – Ian Sirelius, Danil Benyahia, Joakim Blomquist – Alagie Sosseh.
Avbytare: Martin Karlsson (mv), Oscar Zettergren, Karl Larson, Moses Ogbu, Sal Jobarteh, Ante Björkebaum, Christer Gustafsson"

Det ska bli spännande att se 16-årige Jakob Bergman mot tufft motstånd.

Benyahia från start var den stora överraskningen, trodde han skulle spelas in försiktigt. Annars bra att det byts spelare på många positioner. Det vore småtrevligt att vinna ikväll, men det är livsviktigt att göra det på söndag.
Webbradio här: http://webbsidor.hopto.org:8000/listen.pls

Fungerar utmärkt på Mac iaf.
Skrev jag "småtrevligt att vinna i kväll"? Jag menade skitkul! Starkt Sirius!
Cupen är cupen, men det är klart det är roligt att knäppa större lag på näsan. Nu får vi se fram emot Helsingborg på Löten i mars, eller nåt sånt. Bra första halvlek. Spelet och orken dog ut efter utvisningen, men en stabil defensiv gjorde att vi höll ut ändå. Bra jobbat!
Underbart! Och rättvist!!
En heroisk insats. Jösses var trötta benen var mot slutet.
Kul idag, 16åringen var fan lysande. Kim var precis så bra som jag förväntat mig att han ska vara hela säsongen.
Ujujuj vilken fantastisk fotbollskväll. Första halvlek är den bästa jag sett Sirius göra, Dalle var magnifik på mittfältet tillsammans med Kim och så Ian och Jocke som vinthundar på kanterna. Jag trodde det var morsning och goodbye efter utvisning och kvittering. En heroisk insats efter det. Och bara att se lagets glädje efter Bajens sista straff var ren magi. Fotboll när den är som bäst!!! Och Nyström, jag tyckte fan det var landslagsklass på honom ikväll!!!
Jo, bergman har tagit steg. Fr a vågade han mer idag. Dock kommer väl Bajens kvittering från hans yta.
Helt ok insats idag, men kan inte låta bli att konstatera att Bajens självbild inte alltid är så lämplig för det egna laget och prestationen.
Vill passa på att ge en eloge till klacken. Röstmässigt överröstade ni bajens klack, men deras trumma hördes typ till Kåbo golfklubb.
Före matchen tänkte jag "vad som helst utom förlängning". Men jävlar vad kul det var! Älskar straffläggning! Kim var fantastisk! Är också otroligt imponerad av Lövet som går in på rätt ovan plats och är mer eller mindre felfri. Och Bergman! visserligen hade han det lugnt på sin kant där Bajen hade en junis istf Lallet men ändå, 120 min mot Bajen på det sättet. grymt bra!

Enda ångesten nu är ju att det är sjukt viktig match redan på söndag. En sådan här match tar MYCKET energi...
Skadeglädjen är den enda coola glädjen.
Läser igenom Bajens SF, favoritkommentaren hittills:
"Era jävla rikssopor.
En man mer mot ett pisslag som för det mesta består utav rester från Bajens tidigare skitlag och vi förlorar.
Jag ska bua ut er så jävla hårt mot Landskrona. Hoppas ni skäms ballen av er, sopjävlar."

Rätt fokus, sköna bohemer.
Håller med fyran också. Helvete vilka problem de har. Uppkäkade centralt och extremt svaga kanter med alla skador. Adelstam den enda som tillför något, resten såg ut att vilja vara någon annanstans. Sjukt tuff höst väntar för dem.
Men alla lag hat det bra om man jämför med ESK. Totalkaos där och 0-4 idag... Tränarbyte på g sägs det.
Ja, Siggi lär ju vara drömvärvningen för alla svenska klubbar nu. Valsta?
Tror han skulle passa i Väsby.
"Det är sannerligen ingen sprudlande tillställning som de tillresta Bajenfansen bjuds på, matchens behållning är istället munterheten som den fantastiske speakern framkallar på ”Studan”; hans varje utrop tar en tillbaka till pilsnerfilmernas och 40-talsreferatens tidsålder."

Som alltid när vi möter något storlag i cupen väcker Åke motståndarnas fascination. Vad ska vi göra när han går i pension? Kan vi skola in 70?
Carl Nyström. Var skickar man kärleksbreven? Magisk fotbollskväll på Studan. Tack, Sirius.
Ja, Carl Nyström har verkligen växt. Ägde egna straffområdet igår. Nu har jag sett Bajen två gånger på två veckor. Baserat på de två matcherna har jag inte sett en enda spelare jag skulle vilja se i blåsvart.
Haha har suttit och läst bajarnas sf-forum. det måste verkligen vara skönt att som spelare ha fansens stöd även i motgång...eller vänta.

Fantastiskt jävla kul igår. Calle grym och Dalle kan bli hur bra som helst. När blir de klart vilka vi får möta här näst?
Om det här är en Dalle som inte är på topp så kommer vi ha otroligt mycket nytta av honom om han klarar av att hålla sig skadefri. Tror inte han gjorde ett misstag under tiden han spelade, vilka passningar.

Sen var det helt klart Glenn Hysén-klass på Calle igår, helt lysande.
Lottning till omgång 3 (gruppspel) i december. matcher i mars.
Lottning till omgång 3 (gruppspel) i december. matcher i mars. Fränt upplägg.
Den där lite skamliga sidan av en själv väcks till liv i en situation som denna. Man går in på SF bajens forum och ler så smått :-) av alla kommentarer. Dessa är, ta mig fan, 10 gånger värre vad gäller ilska, ångest och uppgivenhet än våra bandysilly kommentarer och slår garligurs depressiva inlägg med hästlängder.
Det är en fröjd att bo i Hammarbyland en dag som idag. Smilet vill inte ge sig. Som påpekats tidigare här är bajenforumet en orgie i invektiv. En av de roligare var den här "lite bibliskt över bajen. först dom 7 feta åren (2001-2007 och nu fucked in ass åren. moses i egypten. fan måste sluta röka puk och läsa bibeln på natten"
Fakta om lottning/seedning till gruppspelet,
http://fogis.se/imagevault/images/id_72226/conversionformattype_websafe/scope_0/imagevaulthandler.aspx
Tackar. Det var onekligen uttömmande.
Se där! Vi har rätt till två hemmamatcher.

Se där! Vi har rätt till två hemmamatcher.

Storklubbarna står på rad för att få komma till Löten.
Snuten och SvFF kommer att gapskratta när vi frågar om det är Ok att vi lirar tävlingsmatch mot typ AIK på Löten.
Vi lär väl få spela hemmamatcherna på typ Swedbank Park eller nåt...
Underbar seger igår! Härliga scener när laget firade framför västra! Jag fick nästan en liten Väsby 2006 deja vu...
Grattis er som var där! Grattis Sirius! Underbart att läsa om Nyström, Bergman, Dalle (?) mfl.

Och Bajen... Vilket buskisgäng.
Det här var ju skoj!
Nyström, vilken klippa i försvaret. Kom ihåg när han debuterade i Sirius och matcherna därpå, där han gav ett rätt osäkert intryck. I dag är han robust, snackar mest och tar verkligen för sig. Grym i går, liksom den obeprövade mittbacken Lövgren.

Och Bergman. Pojkvaskern är född 1996 och debuterar med två timmar mot Bajen. Och gör det med fullständig bravur. Dessutom vågade han följa med upp en del, och gjorde smarta avvägningar på den fronten, till skillnad från många andra talanger som tror att de är Zlatan.

Dalle visar prov på underbar teknik och kan göra det där lilla extra. Det finns mycket fotboll i honom, det syns på långa vägar.

En annan mittfältsgigant i går var ju Kimmen. Ja, jag kan namedroppa några till spelare, men det räcker så. Laginsatsen var grym från början till slut, och att vi med en man kort lyckas reda ut det här är så snyggt. På något sätt kändes det som att vi vinner straffläggningen då också, när Bylle eldar i gång oss, vilket vi också rättvist gjorde. Fyra av fyra straffar på i princip samma ställe är så kyligt.

Hjältar! Tack!
Jag måste dock säga att cupupplägget är bra för oss i år. Vi behöver inte lägga fokus något mer i år på den. Klart att matchen på söndag kan bli lite lidande, men vi borde kunna slå Luleå ändå av bara farten. Fanns ändå de som inte lirade två timmar i går. CG och Karl vilade hela matchen exempelvis. Men skönt att cupen inte stör serien senare i år. Annars är jag ju svag för upplägget som det varit. Charmen i att vi kan gå och slå ut lag som Bajen. I turneringsform bör vi inte ha särskilt stor chans att bli gruppsegrare, vilket tyvärr minimerar skrällchansen...
Seriekonkurrenternas cupmatcher:

18:e aug
Frej - Trelleborg
Östersund - Mjällby

20:e aug
Sandviken - Malmö FF

Ja, det är de enda NE-lagen som är kvar.
Frej också vidare till gruppspelet i vår efter 2-1 mot Trelleborg.
från hammarbyfotboll.se:

"Det är sannerligen ingen sprudlande tillställning som de tillresta Bajenfansen bjuds på, matchens behållning är istället munterheten som den fantastiske speakern framkallar på ”Studan”; hans varje utrop tar en tillbaka till pilsnerfilmernas och 40-talsreferatens tidsålder."
När lottas nästa omgång? Europaspel...
December någon gång. Men eller hur, det gäller att blicka framåt!
Jag vill möta Östersund.
De har tyvärr åkt ur.
Det var ju trist.
Kan de inte ta och lotta den där cupen snart.

http://www.unt.se/sport/storsatsning-pa-loten--1956265.aspx

Hehe, storhets...
En "storsatsning" på en Uppsala-arena innefattar alltså 4,5 miljoner. Heja, mäktiga Uppsala kommun...
Lyckas man locka kring 3 000 i försäsongs-"cupen" blir jag impad!
Elfsborg, GAIS och Ljungskile. Europaspel!
Från TV4 Uppland:

"Fotbollsarenan Löten i Uppsala kommer att få en mobil läktare med 250 extra platser, som kompletterar de 900 som finns idag. Det har kommunen beslutat.

För ett par veckor sen kom beskedet att Löten inte kommer att byggas om i den omfattning det tidigare har talats om, utan rustas upp för 1,3 miljoner så att den uppfyller Svenska Fotbollförbundets krav för cupspel, bland annat för Sirius hemmamatcher i Svenska cupen."

tokrustning!!!
Rustning är ett brott.
Mot alla fotbollssvältande
Ja, vad säger man?

http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=2258968

Fast nog borde man hinna?
Brukar ju inte ta evigheter att montera upp ganska många läktare i samband med bandyfinalen.
UNT24 tänker tydligen sända matchen mot Elfsborg.
Kom på att jag inte kan se den matchen. Ska spela in.
Visst lär det bli svårt men tycker ändå att man ska satsa på att vinna gruppen. Lite märkligt att man lagt in en match mot Gefle då mellan GAIS och Elfsborg. Tre matcher på 8 dar låter väl tufft!
Ingen cup i 24UNT:

http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=2279488

Lite märkligt att man lagt in en match mot Gefle då mellan GAIS och Elfsborg. Tre matcher på 8 dar låter väl tufft!

Gefle spelar också cupmatcher så det lär ju bli en B/U21 match.

"Grupp 6
2/3 Gefle - Varberg
3/3 Helsingbo- Assyriska
10/3 Varberg - Helsingbo
Gefle - Assyriska
16/3 Assyriska- Varberg
17/3 Helsingbo- Gefle"
Oavsett hur läktarkapaciteten kommer se ut på Löten, kan man utgå från att det blir trångt.

Kommer det finnas möjlighet för Västra att ordna förköpsbiljetter?
Fan. Man lät sig luras att detta cupuplägg skulle vara mer igenomtänkt, etc. Så spelas sista gruppspelsomgången på en lördag för LSK och IKS, medan Gais och Elfsborg gör upp först dagen efter. Det är som garligur har stått fast vid - en Kalle Anka Cup - om inte detta tillrättogörs omgående. Det är inte seriöst att andra lag kan spela på resultatet på det här sättet. Gör om, gör rätt!!
http://www.youtube.com/watch?v=hiImsCsg1Po
Bangura skadad, skönt ändå att slippa honom till cupen.

Fan. Man lät sig luras att detta cupuplägg skulle vara mer igenomtänkt, etc. Så spelas sista gruppspelsomgången på en lördag för LSK och IKS, medan Gais och Elfsborg gör upp först dagen efter. Det är som garligur har stått fast vid - en Kalle Anka Cup - om inte detta tillrättogörs omgående. Det är inte seriöst att andra lag kan spela på resultatet på det här sättet. Gör om, gör rätt!!

Jag är allergisk mot gruppspel där inte alla möter varandra både hemma och borta. Tycker ändå det är nya upplägget med några matcher av "tävlingskaraktär" under försäsongen känns ok. Cupen är vad den är och lär så att förbli. Det enda glädjande med den är att Sirius, som första lag, kommer lyfta bucklan på Friends. Och det är väl bra att vi får känna på den arenan. Det lär väl bli vår hemmaarena under vinterns Europa League-matcher om inte kommunen går in och rustar upp Löten för ändamålet.
Elfsborg - Ljungskile 5-1
Frej - GIF Sundsvall 2-1
Frej är utslagna efter 0-5 mot Öster.
Fint att Frej kom ner på jorden lite, hoppas inte Sirius går på en liknande smäll i helgen. Skador vill jag inte heller ha.
nån som ska på badsemester till ljungskile?
Säga vad man vill om LSK men dom är iaf ett fenomen i svensk elitfotboll
Borttaget - Fel tråd
Kan man följa matchen Elfsborg-GAIS nånstans i morgon?
På SVT Play tydligen. Det är ju njas.
Hoho, vilken nagelbitare det blir.
Enda smolken i bägaren är att Ellos vet de exakta förutsättningarna för deras match, vilket inte varit fallet om båda matcherna spelats parallellt. Ja, ja kanske kan det bli en fördel också...
Gais lägger sig väl för att slippa skammen att ha torskat seriespel mot ett div 1 lag
Segrare:
Grupp 1: Sirius/GAIS/Elfsborg
Grupp 2: Falkenberg
Grupp 3: Öster
Grupp 4: Örgryte
Grupp 5: Norrköping
Grupp 6: Gefle/Helsingborg
Grupp 7: Göteborg/Kalmar
Grupp 8: Djurgården/Åtvidaberg
Alltså bara bonkegäng kvar i cupen. om nu Elfsborg bara for sitt så är det dags att boka in bortaresa till europacupkval i augusti. jag är så på!
Men först blir det 0-0 i eftermiddag.
Jag tror Elfsborg tar/får det här, ska man öka statusen på Svenska Cupen kan inte svenska mästarna åka ut mot ett div I-gäng.
Ovisst detta. Gais behöver "bara" oavgjort och har hemmaplan. Elfsborg är antagligen inte supermotiverat och dessutom skadedrabbat. Eftersom det är det mest irriterande resultatet blir det 2-4. Synd att bandyfinalen går nästan samtidigt.
Jag trodde det var Elfsborg som hade hemmaplan?
Elfsborg - GAIS 16.00. Så Ellos har hemmaplan.
Ah! Då ser det lite ljusare ut, men det blir säkert 4-2 i alla fall.
Ja, målskillnad är sällan vår vän.
4-2 går väl Sirius vidare på iom inbördes möten och samma målskillnad`?
0-0 i halvlek. Kan bli tufft för Ellos nu. Fast en boll måste in.
1-0! Just nu IKS vidare. 22 minuter kval. Äsch. 1-1 nu.
2-1!
Om ellos fortsätter bränna chanser i denna takt går Sirius vidare...
3-1. Jag är mycket rädd att Ellos klarar det.
komigen nu Gais, kämpa!
detta är ju ett resultat inget av lagen är glada för, kan hända en del nu sista minuterna...
Jag tror Ellos klarar det. Bara ett mål till och då måste Gais göra tre.
Jaaaa!
YYEESS fan va snyggt, tack småknallar!!!
fYFAN VAD GÖÖÖTT!!!!!
Kvartsfinallottningen blir spännande.
Falkenberg, Norrköping, Helsingborg och Öster är som de fyra gruppvinnarna med mest poäng/målskillnad garanterade hemmamatch. Vi får alltså möta något av dessa lag. Lottning i SVT sportspegeln ikväll.
Vilka skumma regler. Får jag välja tar jag nog Öster.
Wohoo...och rättvist! Bästa laget vidare.
Lottningen redan 19.00 i SVT 1.
Nu är det dags för kvällstidningarna att sluta refera till "Div-1laget" i deras "bomben"-rubriker. Dags att inse att Sirius har den tyngsta pungen.
när spelas kvarterna?
Det är både rimligt och orimligt på samma gång.
3:e eller 10:e april. Alltså, lagen får välja vilken dag de vill ha.
Öster!
Om jag fattat det rätt så är det:

Helsingborg-Göteborg
Norrköping-Djurgården

Falkenberg-Örgryte
Öster-Sirius
Klart västra ska till Växjö!
Var det inte Öster som la miljonbud på ante förut?

Bra jobbat IKS
Magiskt!!!

Jag vill till Växjö!
Jag vill till Växjö!
och Solna :)
Falkenber/Öster i semin sen, helt klart det bättre benet mot Mestalla.
Två nagelbitare två söndagar på raken i bandy och fotboll. Båda föll väl ut. Har gudarna vänt andra sidan till och tänkt att det är dags att betala tillbaks....?

Två nagelbitare två söndagar på raken i bandy och fotboll. Båda föll väl ut. Har gudarna vänt andra sidan till och tänkt att det är dags att betala tillbaks....?

O, du naive! Gissa om de laddar för revenge, big time, där uppe bland molnen.
Naiv ???

Vet ni förresten vilken kortsida vi får på Friends?

Jag menar Öster och Falkenberg/Örgryte, hur svårt kan det vara!? ;-)

Sirius hej!
fan blir det nån buss till matchen??
Fast det är inte säkert att vi möter Falken/ÖIS i semin. SVT visade ett träd, men det är fri lottning i semin.
Buss en onsdag kan vara svårt att fylla på en 52 mils enkel-resa med förmodad tidigarelagd avsparkstid.

Men en minibuss borde vara obligatorisk. Jag själv och en handfull till jag surrat med under kvällen har varit sugna!
buss borde väl inte va nåt problem bara man får reda på i förväg
Jag tror som Joint att det blir ohyggligt krångligt att lyckas få 30-35 pers att ta ledigt från jobbet en onsdag. Oavsett om de fått reda på det i förväg.
Nån som vet vilket datum vi får reda på när matchen spelas?
Öster vill spela tors 4:e april. Inomhus.
http://www.smp.se/sport/kronikan-underligt-om-underlag---oster-mot-sirius-i-cupkvart(3695210).gm
Det här med hallar börjar bli lite "too much".
Too extreme.
Länken funkar inte för mig.
Inomhus i april? Känns inte seriöst.
Solen kan ju störa spelarna.
Fotboll hall ett förfall?
Kan vi inte kolla med O'Learys eller nån annan om dom kan sända? För oss som inte kan ta ledigt. Förutsatt att nån SVT-kanal sänder.
Hur som helst så tror jag det är bra att vi får en tävlingsmatch till innan seriestarten, även om den spelas i en gympasal i Växjö. Tror spelarna kan tagga till ändå.
Från Text-Tv:

"Kvartsfinal
17/4 IFK Norrk- Djurgårde
17/4 Öster - Sirius
17/4 Helsingbo- IFK Göteb
17/4 Falkenber- Örgryte "

Jag vill ha ett datum!

Ni lär ju arrangera en bussresa! I alla fall sätta upp en lista och kolla hur många som är på och sen bestämma!
Jag är arbetslös och kan åka! Men jag är också arbetslös och har inte råd att åka! Men det är klart jag ska ner på något sätt och tar gärna en plats i eventuell minibuss/buss.
Vi kan väl kolla bussintresse och titta-på-webbsändning-om-det-blir-nån-intresse.
Jag är mest inne på tåg. Fast då priserna varierar något galet är matchtiden avgörande.
Lite skumt om matchen ska spelas i Tipshallen, den där nya fina arenan de har borde ju vara fullt spelbar vid det laget. Man undrar ju om det är listig småländsk taktik eftersom Öster tydligen är extremt svårslagna i den där hallen. Känns lite småfubbigt isåfall.

Men, trots hallen vore det ju extremt roligt att åka till Växjö. Vilket inte jag kommer att göra, men hoppas verkligen det blir en hygglig Västra-representation. Och ni som åker ska inte missa [link=http://www.alibabavxu.se]Ali Baba[/link], det är en order!

Det börjar förresten bli en schysst lista på lag vi slagit ut ur den här cupen. Det är ungefär så här bra vi alltid borde vara. Kan man tycka.
Jag arbetar och kan inte åka, men jag kan sponsra en plats till Ola.
Kvartsfinal inomhus? Någon måste avgå!

Lite skumt om matchen ska spelas i Tipshallen, den där nya fina arenan de har borde ju vara fullt spelbar vid det laget. Man undrar ju om det är listig småländsk taktik eftersom Öster tydligen är extremt svårslagna i den där hallen. Känns lite småfubbigt isåfall.

Men, trots hallen vore det ju extremt roligt att åka till Växjö. Vilket inte jag kommer att göra, men hoppas verkligen det blir en hygglig Västra-representation. Och ni som åker ska inte missa [link=http://www.alibabavxu.se]Ali Baba[/link], det är en order!

Det börjar förresten bli en schysst lista på lag vi slagit ut ur den här cupen. Det är ungefär så här bra vi alltid borde vara. Kan man tycka.

Det är garanterat listig småländsk taktik! De försöker ju flytta speldatum också, svårt att tro att svt går med på det dock.
Rent spontant känns det ju rätt respektlöst att flytta en cupkvartsfinal till en sketen hall när man bör ha en spelbar plan på sin arena.
Jag kan och vill också åka! Jag tar gärna plats i buss, minibuss, etc.
Jag kanske kan. Det beror ju på vilken dag, vilken tid och om man kan hoppa på i närheten av sthlm.
Den 8:e april möter de Helsingborg hemma i AS och den matchen lär ju inte spelas i gympasalen...
De har AS-matcher 1:a, 8:e och 13:e, förhoppningsvis kör de med ett B-lag mot oss och hoppas att deras magiska hall ska fixa vinsten.
Hur svårt kan det vara att komma överens om ett speldatum?
Kalle Anka!! Bestäm datum då, pappskallar.
Det verkar som det blir utomhus ändå...
http://www.smp.se/sport/gront-ljus-for-osters-gras(3696687).gm
(de går inte att trycka på länken, kopiera den och klistra in den i browsern)
De kanske vill köra i hallen ändå, vem vet. Spara på gräset eller nåt.
För att upprätthålla någon sorts status för cupen borde man verkligen spela på den nybyggda arenan. Inomhuskvart skulle spä på känslan av försäsongsploj. Våga vägra inomhus!!!
Ge mig ett datum!
Kommunala resebiljetter blir inte direkt billigare ju längre man väntar, men förbundet vill väl inte ha supportrar på plats... Nåja, de ska inte få förhindra oss. Vi verkar vara ett gäng som är på, lite beroende på datum, men verkar ju röra sig om en onsdag i april. Läge för en reselista i vilket fall som helst. Listar de i tråden och övriga som jag uppfattat flaggat för reseintresse, rätta mig om jag har fel eller glömt någon nu. Eller fyll på.

1. Joint
2. Bruce
3. Fredrik
4. 70
5. Alexis
6. Hawkeye
7. TT
8. RRR
9. CarlApan
10. Stenhammar
11. Ola
12. Gabbe
Nu verkar det hända lite grejer:

http://www.unt.se/sport/sirius-kvartsfinal-tv-sands-2335911.aspx

13. johann
1. Joint
2. Bruce
3. Fredrik
4. 70
5. Alexis
6. Hawkeye
7. TT
8. RRR
9. CarlApan
10. Stenhammar
11. Ola
12. Gabbe
13. johann
14. Albert
15 Ridmark
1. Joint
2. Bruce
3. Fredrik
4. 70
5. Alexis
6. Hawkeye
7. TT
8. RRR
9. CarlApan
10. Stenhammar
11. Ola
12. Gabbe
13. johann
14. Albert
15. Ridmark
16. Dag
17. niklas
hur svårt kan det vara att få fram en dag och en plats? är Öster ett seriöst lag eller?
Mig veterligen finns bara ett seriöst lag och det framgår klart och tydligt av klubbens namn ;-)
Antar att Nyllet inte syftar på BK Häcken.
4:e april (om det nu blir det) känns som ett bra datum. Öster har match i Allsvenskan 3 dagar före och 4 dagar efter, medan vi har seriepremiär först 10 dagar efter cupfajten. Jag försöker intala mig att det borde gynna oss.
Tack hoff!
Verkar vara spikat till torsdag 4 april klockan 17:30(!!!!!!), precis som Peking - DIF. Cementerar pajasstäpmlen på cupen alltså.

http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/arkiv/cuper-serier/2013/03/cupens-tv-tider/
Bra att den sänds på SVT Play, jag kan fan inte åka fram och tillbaka till Växjö på en torsdag. Även om jag gärna velat det.
Patetiskt. Idioter.
Herregud vilka dårar!!
Ja nej hela dagen kan jag ju inte ta ledigt. Det tar väll ett tag att åka dit förutsätter jag.
Om man åker tåg från Uppsala blir det 12:11 och hemma 01:04. Ganska mastigt. Bil är 5,5h vardera riktning.
Inte så dumt med 17:30 ur ett supporterreseperspektiv eller för den del AW på hak.
Det innebär faktiskt att man är tillbaka åtminstone i Stockholm samma dag. Sj alternativen ser ut som nedan:

Stockholm – Växjö ToR
13:21 – 16:49 471:-
20:07 – 23:40 456:-

Uppsala – Växjö ToR:
12:11 – 16:49 501:-
20:07 – 01:04 565:-

Ska snacka med frugan :)

edit: Lemon hann lite före :)
Lite för dyrt för en annan... Har vi någon chaffis?
Med reservation för förlängning...
...och förseningar. SJ, you know! Mja, njä. Det känns som att det går bort. Men jag vill fortfarande åka. En heldag var väl som väntat. 1,5h hit eller dit gör väl inte så mycket till eller från, även om det förstås inte är optimalt. Pajasförbund, etc.
Förlängningen hinns med. Värre med ev straffar
Vi får försöka styra ihop någon slags sammankomst för de som inte åker. Så vi i alla fall kan se matchen tillsammans.
Är det bestämt om det blir inne eller ute?
Det är en väldig skillnad att jobba halvdag mot att ta tjänstledigt alt. plocka ut semester.

Det är en väldig skillnad att jobba halvdag mot att ta tjänstledigt alt. plocka ut semester.

Ja nu kan jag säga att jag e körd kan inte ta en hel dag ledigt.
OK. Nu behöver vi åka sisådär 10.30 i stället för 12.00, då. Man har lätt att räkna med 6 h enkel resa. Lär ju behövas tankas/pissas/osv så att hinna dit på 5,5 h är gambling på hög nivå.

Sirius mot cupfinalen!
Kan heller inte följa med men om några västringar tänker sig se matchen på något hak i stan är jag på!
Finns det någon lämplig plats för västras stockholmssektion att se matchen?
Jag fick nyss höra att den där tipshallen har en läktare
Där det ryms typ 150 pers!?! Är det nån som vet om det är så?
Äh deras hemsida sa nåt annat.

Fotbollsplan med internationella mått, 65 x 105 meter, erbjuder ett perfekt underlag på konstsandsgräs. 364-meterslöparbana runt planen. Bredden är 3 meter. Hallen har 1500 sittplatser, som kan omvandlas till 3000 ståplatser.
Allt för den tipshallsintresserade: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xj%C3%B6_Tipshall
Nej alltså jag vet i fan om det blir nån resa för mig. Satsar nog på tv i alla fall. Men semin ska jag på alla gånger var den än spelas! (cupen är ojinxbar)
Skiter sig med resa för mig med. Jag har ett oombokningsbart möte kl 14. Apekatt. Lite tröst med TV-sändningen dock, men man hade ju velat vara där och tjoat.
Är det någon annan västring som är bosatt i Malmö/Lund och vill matchladda på tåget söderifrån?
Ni som är bittra över avsparkstiden - spraya en banderoll som vi kan skicka ned. Jag står bakom det fullt ut. Pajastid.
Inte bara vi som undrar vad de håller på med:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article16457221.ab
Skönt att cupcirkusen fortsätter. Var mot bättre vetande på väg att få upp ett litet svagt intresse, trots att jag lovat att aldrig nånsin se en cupmatch om vi så spelare europafinal. Nu hinner jag inte ens se den på TV.
Nån som bearbetar O´Learys så att vi kan se matchen där :-(
Smålandsderby i Turkiet:

http://www.ostersif.se/a/osters-if-ifk-varnamo-2-2-turkiet

Inte bara Djurgårdssupportrar vädrar sitt missnöje om avsparkstiden. Helsingborgssupportrarna uppmanar till tomma läktare i första halvlek till och med: http://t.co/hwTUey9c9x
Mkt bra.
1.
2.
3.
4. 70
5. Alexis
6. Hawkeye
7.
8. RRR
9. CarlApan
10. Stenhammar
11. Ola
12.
13. johann
14. Albert
15. Ridmark
16. Dag

Vilka av dessa är intresserade - och kan - åka på torsdag? Om det blir bil finns plats åt en eller två, då troligtvis med övernattning som följd. Strykte de som har seriösa ambitioner att åka ur ovanstående lista. Pris uppskattas till drygt 300 riksdaler. Vid uteblivet intresse ökar risken för inställd bil.
kan inte
Nej som sagt. Jag hinner inte.
Kan inte tyvärr
Jag och Albert kan tyvärr inte...
Det blir Interpool för mig.
Nej, kan ej