johann
· 2012-04-08 10:42
· 3236 visningar
Alex öppnar 12, tror jag. Låt oss pressa en öl och vallfärda till Löten. Ge våra hjältar en bra spark inför premiären på lördag.
Ses där!
#1 ·
johann
· 2012-04-08 10:42
OBS. Man kan ju alltid dra dit till 11 och hoppas på att bli insläppt. OBS.
#2 ·
Joint
· 2012-04-08 12:13
(Gångavstånd från sunkhaket Trädgår'n annars.)
Jag har pratat med vår heders-grek. Han öppnar först 16:00 men jag har ordnat en specialuthyrning (Lex Egget) så att Västringar kan titta förbi på lite prat och tillbehör från 11:30.
Jag har blivit lovad att några skadade A-lagsspelare skall titta förbi på lite surr. Måndagen är räddad.
Det är en dadel!
Fint besök vid tolvtiden.
Första Sirius matchen för mig på många år, men är taggad till tusen! Syns imorn :D
#7 ·
70
· 2012-04-08 21:53
Jag har barn att ta hand om, men det är väl inte omöjligt att vi dyker upp på Löten i alla fall. (beror på vädret och barnens humör)
#8 ·
Hornby
· 2012-04-09 11:38
Även Petter skadad. Hoppas att det inte är någon fara för premiären.
Det ljusnar för Petter men premiären tycks inte vara bortom fara.
#10 ·
Hornby
· 2012-04-09 14:32
0-2. Jag kan ta en förlust i ett genrep, så länge vi inte åkte på någon ytterligare skada.
#11 ·
Håwe
· 2012-04-09 14:50
Det var väl inte det styrkebesked man hade velat se. Rapportera gärna nån som var där. Följde via Bet 365. Missad straff och spelövertag för Sirius kunde man läsa sig till där. Förra årets ineffektivitet som gör sig gällande igen eller är Eskilstuna inderskattade i förhandstipsen? Huvudsaken dock som Hornby sa att ingen blev skadad.
#12 ·
Joint
· 2012-04-09 14:51
Ingen skadade sig utav vad som syntes i alla fall.
#13 ·
Hornby
· 2012-04-09 14:55
Nu såg jag inte matchen, men är verkligen ett mittfält med Kim, Viktor och Björk det starkaste vi har för närvarande?
#14 ·
Joint
· 2012-04-09 14:57
Sirius lyckades inte förvalta chanserna: Ante fixade straff som Sosseh sparkade utanför, Jocke träffade ribban och Moses stolpen. Bland annat. Och mål avvinkat för offside, som det var gott om. Ingen större match av Sirius. Blottade sig på kanterna många gånger. Samtidigt såg City faktiskt bra ut. De har seriens kanske bästa målvakt i Bergh och en hel del tunga spelare. Jag skulle nog revidera mitt säsongstips och placera dem ett par placeringar upp om jag hade tippat i dag.
Dåligt genrep - bra premiär..?
#15 ·
johann
· 2012-04-09 16:30
petter är småskadad men tillbaks till premiären. det fick vi som gick till alex innan matchen och snackade med clage reda på. trist att så få tog chansen. matchen sammanfattade joint bra. vi var bättre men gjorde inga mål. som det kommer se ut i serien om vi inte skärper oss.
#16 ·
Nyllet
· 2012-04-09 16:49
På sätt och vis bra att komma ner på jorden innan serielunken börjar. Ber till högre makter att vi inte, som brukligt, tappar massa onödiga poäng i början av serien. Varje match ska präglas av vinna-eller-försvinna attityd. Kämpa blåsvart!
Jag tror att Kim fick en försmak av hur det faktiskt är att vara tränare för Sirius nu. Lika bra att öva in hans föregångares catch phrases "Vi var för ineffektiva i dag" samt "Vi gjorde allt rätt förutom det allra sista". Det var jobbigt i dag på Löten eftersom man märkte att Sirius är ett (mycket) bättre lag. Men det är ju så här det brukar se ut.
Jag tror att Kim fick en försmak av hur det faktiskt är att vara tränare för Sirius nu. Lika bra att öva in hans föregångares catch phrases "Vi var för ineffektiva i dag" samt "Vi gjorde allt rätt förutom det allra sista". Det var jobbigt i dag på Löten eftersom man märkte att Sirius är ett (mycket) bättre lag. Men det är ju så här det brukar se ut.
Jag kan inte tänka mig annat än att Kim har ganska bra koll på serien. Han lär ha sett varenda match-dvd som finns tillgänglig med blåsvart från förra säsongen, han bor i Täby och kollade en hel del Frej-matcher förra året, han har en assisterande tränare som förra året tränade ett topplag i serien och han bör rimligtvis ha sett en del matcher i "scouting-syfte" som tränare för BP. Allt annat än att han i det här läget har bra koll på serien vore förvånande och ingenting annat än grovt tjänstefel. Kim har höga ambitioner och tar sitt jobb seriöst. Han vet att Sirius snubblat på mållinjen ett par år i rad och efter sina relativa framgångar som fältöverste för BP i Allsvenskan och SE så lär han veta vikten av att känna sina fiender. Sen gäller det naturligtvis att analysera kunskaperna rätt och omsätta dem i praktiken. En risk skulle kunna vara att han överskattar Sirius förmåga och där tror jag att förlusten mot VSK och kanske speciellt torsken idag kan vara rätt nyttiga. Som sagts ovan är det viktigt att vi får en bättre start än föregående säsonger. Skadorna på mittfältet oroar. Skulle jag vara i Kims kläder skulle jag överväga att flytta upp Blomman ett steg till premiären om inte skadeläget ljusnar.
http://www.vastrasidan.se/web/article/stryk-i-larorikt-genrep/
Håller med om att det var ett lärorikt genrep. Precis som korven tycker jag det är rätt förvånande att man inte de senaste matcherna provat med Blomman på mitten mer. Samtidigt tror jag att man är lite i valet och kvalet där - man behöver också en klok spelare som kan täcka upp för Elliot som lämnar ... ähum ... vissa luckor kring sig.
City är det första laget jag sett hittills som mött Sirius med en taktik. Jag tror inte att de kommer vara de sista, om man säger så. Finns en del att tänka på. Bra att få de frågorna nu.