Skarpt läge! Hoppas att Petter kan spela. Nu kör vi!
Östersund - Sirius lördag 14 april kl 15
Väldigt tacksamt att få en bra start i serien. Jag ser gärna att vi tar poäng, gärna tre. Men Östersund är en nykomling som man inte riktigt vet var man har. Jag våndas lite. Hur som helst, fy fan vad kul att det kör i gång. Jag är mer än lovligt taggad! Faktiskt.
Jag är också svårt päpp! Ska bli riktigt kul att få se fopåll igen! Känns skönt att rivstarta med en rejäl bortaresa också! Tippa får nån annan göra dock, men tre pinnar skulle ju onekligen smaka fläskkorv.
Jag hoppas på följande elva:
Bylle - Linus, Calle, Blomman, Elliot - Kim, Björk, Petter - Jocke, Alle, Ante
Alternativet är att flytta upp Blomman på mitten isf Björk och spela Kalle bredvid Calle, men jag undrar om de är tillräckligt samspelta redan? Moses? Vi behöver någon på bänken som kan komma in och förändra en matchbild.
De andra på bänken bör bli Vedran, Kalle, OZ och Viktor.
Bylle - Linus, Calle, Blomman, Elliot - Kim, Björk, Petter - Jocke, Alle, Ante
Alternativet är att flytta upp Blomman på mitten isf Björk och spela Kalle bredvid Calle, men jag undrar om de är tillräckligt samspelta redan? Moses? Vi behöver någon på bänken som kan komma in och förändra en matchbild.
De andra på bänken bör bli Vedran, Kalle, OZ och Viktor.
Köper den elvan med undantag för Björk som är jag osäker på är en startspelare för seriespelet. Tyckte Moses gjorde det riktigt bra när han startade mot Brage, så jag ser nog hellre han där.
Förhoppningsvis kan vi ha en anfallare på bänken. Alla från start känns inte helt optimalt.
Vad är status på CG tro?
Är inte han borta några veckor till?
Saxat från Siriuswebben 16/3: "Christer Gustafsson har åkt på en stressfraktur och kan bli borta i 6-8 veckor"
2-4 veckor kvar då.
Köper den elvan med undantag för Björk som är jag osäker på är en startspelare för seriespelet. Tyckte Moses gjorde det riktigt bra när han startade mot Brage, så jag ser nog hellre han där.
Om Petter och Kim lirar tycker inte jag det är fel att satsa på Björk. Två gamla kossor och en kalv på vårbete.
Petter väldigt osäker.
Aj, fan! Siriusseger ger för övrigt över två gånger degen ... /2,75 på serieseger...
Fick för ganska länge sen en vision av att matchen skulle sluta med hemmaseger 2-0. ÖFK gör ett tidigt mål, sen är det mest Sirius tills de slår in Tvåan på slutet. Nu visade det sig att det var exakt var som hände mot City så jag kanske ligger en match före, i så fall blir det 2-2 för det trodde jag det skulle bli mot ESK.
Det känns som att Sirius är bättre i år jämfört med förra säsongen men det är alltid nerver i en premiärmatch så det blir tyvärr torsk. 2-1 till snöskoterraggarna.
Sirius kanske är bättre i år men om City-matchen är nåt att gå efter så kvarstår det faktum att om man har ett aggressivt och disciplinerat försvar så har man goda chanser att ta poäng mot Sirius. Gör man dessutom första målet är man nästan garanterad poäng.
Så kallad anekdotisk evidens. Jag har ju bara sett en match...
Det känns lite jobbigt att vi redan nu har en så diger skadelista.
När och hur åker laget upp?
De åkte hundspann i tisdags.
De flygger upp imorgon förmiddag.
Positiv nyhet: Petter är (numera?) väldigt säker.
Jag var ned på Löten och spanade lite, drog en spontanintervju med Kim som jag skulle kunna publicera här på hemsidan i morgon förmiddag om intresse finns?
Jag var ned på Löten och spanade lite, drog en spontanintervju med Kim som jag skulle kunna publicera här på hemsidan i morgon förmiddag om intresse finns?
Självklart! Langa iväg till Västramejlen bara så hoppas jag att någon kan vidarebefordra till mig.
Bra Murvlat, Joint!
Websändning av matchen imorrn!!!
http://www.fotbollz.se/default.asp?sub=fz_news.asp?id=5625&Sektion=2
Bara en sak som gäller vinn, vinn vinn.
http://www.fotbollz.se/default.asp?sub=fz_news.asp?id=5625&Sektion=2
Bara en sak som gäller vinn, vinn vinn.
Bra, Joint! Så ska de tas!
Websändning! Vem styr skönt datahäng?
Websändning! Vem styr skönt datahäng?
Sirius startelva (4–3–3): Jonas Bylund–Linus Smedjegården, Calle Nyström, Daniel Blomgren, Elliot Käck–Kim Skoglund, Petter Österberg , Jakob Björk–Ante Björkebaum, Alagie Sosseh, Joakim Blomquist.
Avbytare: Vedran Bajramovic (mv), Oscar Zettergren, Kalle Larsson, Viktor Lövgren, Moses Ogbu.
Avbytare: Vedran Bajramovic (mv), Oscar Zettergren, Kalle Larsson, Viktor Lövgren, Moses Ogbu.
Varför bara fem ersättare? =)
För att resten är skadade, helt enkelt.
Precis som det är VARJE år i början av säsongen. Är Lötens matta gjord av giftindränkt förhäxad småspik?
enligt clage är det ju typ så
Jag buggade mitt samtal med Kim. Det blir en jävla massa tecken jag plottar ned i detta nu. Stay tuned. :-)
Härligt! Det vill man ju läsa!
Jag gissar i stället på utan att veta ett skit på bloggen. Uppe nu.
Tror ändå ÖFK är en väldigt passande premiärmotståndare.
Jag gissar i stället på utan att veta ett skit på bloggen. Uppe nu.
Tror ändå ÖFK är en väldigt passande premiärmotståndare.
Såååjaaa. Västra, you got mail. ;)
Har inte tillgång till Västramejlen. Någon som har anförtrotts med lösenord får langa vidare texten till mig.
Finns det nån uppfattning om hur många Sirius-fans det blir uppe i Jämtland idag?
Nästan uppemot tio pers, är det väl.
Hur som helst: Kimr också inne på att det är ett passande motstånd.
Hur som helst: Kimr också inne på att det är ett passande motstånd.
12 är vi. Minst!
Dom >12 starka hörs klart i radiosändningen
Godkänt. Absolut inte mer än så.
Fan!
Tippade torsk så jag är rätt nöjd.
Det är okej. Grundat på matchbilden får man köpa en poäng. Det lät som att det var närmare 2-1 än 1-2 nämligen. ÖFK borta känns dessutom som en av de svåraste bortamatcherna. Deras spelarbudget är knappast bland "lag 6-10" i serien, som Multikulti FK själva vill få det till. Haha...
Aldrig lätt att börja borta mot en nykomling. Kryss känns ok.
Initierade i Östersund rankar deras backlinje som en av seriens bästa. Tvek på vår egna. Blomman fick bra med beröm, men Nyström verkade ge ett tveksammare intryck och som tidigare var vänsterkanten hårt ansatt.
Intervju efter matchen med ÖFF:s tränare och med Ante.
http://zport.se/start/mersport/fotboll/1.4613598-zport-tv-oavgjort-for-ofk-i-premiaren
http://zport.se/start/mersport/fotboll/1.4613598-zport-tv-oavgjort-for-ofk-i-premiaren
ÖFK på Jämtkraft är ingen lätt historia. Tack o lov att de inte satte in Bobo på slutet... Det intressanta blir hur tränarna tolkar och värderar insatsen och bristerna.
Carl var bäst på plan. såg 3 meter lång ut, helt annan pondus än förra året.
i övrigt såg det ut som i fjol i stort även om jocke b känns som en spännande injektion.
det blir tufft i år igen...
i övrigt såg det ut som i fjol i stort även om jocke b känns som en spännande injektion.
det blir tufft i år igen...
Tackar för den finfina reserapporten jag fick av TT, den kommer upp i morgon så fort jag hinner. Jointens intervju får vi vänta på tills vår ordförande kommit hem och loggat in på Västra-mejlen.
Den ska bli intressant att läsa!
Reserapport uppe, har också fått Jointens intervju, men jag håller på den godbiten ett par dagar.
Bland det bästa jag läst!
Vackert TT!
Snyggt avklädd berättelse, TT! Flickvänsreferenser och allt. :-)
Oj, vad bra! Högsta Västra-klass!
Verkligt läsvärt!
Högsta tänkbara klass TT
http://www.ostersundsfk.se/?p=6486
Nördläsning. Slutsats, skjut mer och träffa mål.
Nördläsning. Slutsats, skjut mer och träffa mål.