Förhoppningsvis kan vi fortsätta med vår ramstarka defensiv, men också få lite mer fart på offensiven. Jag ser gärna Ian från start.
Sandviken-Sirius Sön 27/5 kl 17
Blommans frånvaro från elvan fortsätter att förvåna - och förbrylla - mig. Inget ont mot OZ eller någon annan, men vad i hela världen gör han på bänken?
Jag är övertygad om att du vet varför.
Efter den grymma defensiva inledningen, med såväl Kalle som OZ, kanske det inte är fog för att byta någon mittback i dagsläget. Däremot förvånade det mig att han visat sig bli fjärdeval på positionen, typ. När jag tänker efter lite hade jag kunnat tänka mig ge Blomman en plats på det centrala mittfältet, i en lite mer defensiv roll, som skulle ge Kim mer utrymme. I så fall hade Petter kunnat flytta ut på kanten igen, då Jocke/Moses visat sig vara svaga startspelare där inledningsvis. Mittfältet kan man ju faktiskt ta och laborera om lite på, då det inte funkat så bra alla gånger.
Efter den grymma defensiva inledningen, med såväl Kalle som OZ, kanske det inte är fog för att byta någon mittback i dagsläget. Däremot förvånade det mig att han visat sig bli fjärdeval på positionen, typ. När jag tänker efter lite hade jag kunnat tänka mig ge Blomman en plats på det centrala mittfältet, i en lite mer defensiv roll, som skulle ge Kim mer utrymme. I så fall hade Petter kunnat flytta ut på kanten igen, då Jocke/Moses visat sig vara svaga startspelare där inledningsvis. Mittfältet kan man ju faktiskt ta och laborera om lite på, då det inte funkat så bra alla gånger.
Kunde inte sagt det bättre själv!!!
Jag är övertygad om att du vet varför.
nej, alltså, det gör jag inte. instämmer med mycket av det joint säger; en insläppt på de fem blomman inte startat talar sitt tydliga språk: försvaret fungerar. däremot finns det andra saker som kan förbättras, och blommans fot, rutin m m borde kunna vara en tillgång där, tycker man ju.
Har inte gett upp hoppet om att få se ett mål i dag!
Om vi vill ha ett snabbare/bättre/bolltempostarkare mittfält så ska Blomman hållas därifrån.
Om vi vill gneta till oss en 1-0 seger på bortaplan ska han hoppa in, mot valfri lättviktare på kanten.
Om vi vill gneta till oss en 1-0 seger på bortaplan ska han hoppa in, mot valfri lättviktare på kanten.
Det gick ju bra! Det viktigaste är att vinna. Målen kommer.
Idag fick ju Blomman komma in, men han var fan inte så bra alltså. Har det sett ut så på träningar förstår jag varför han inte startar.
Riktigt roligt med Ians och Jockes inhopp däremot! Ffa Jocke var ju grym men borde ha gjort nån strut eller två kanske. Alle var blek. Ante är ju bra på huvudet, men han borde fan skotträna..
Överlag en bra insats idag och en väldigt rättvis seger. Det vore ju dock kul om vi kunde göra några fler baljor.
Riktigt roligt med Ians och Jockes inhopp däremot! Ffa Jocke var ju grym men borde ha gjort nån strut eller två kanske. Alle var blek. Ante är ju bra på huvudet, men han borde fan skotträna..
Överlag en bra insats idag och en väldigt rättvis seger. Det vore ju dock kul om vi kunde göra några fler baljor.
Äh, kul att vinna ju!
Äh, kul att vinna ju!
Anar jag en viss ironi?
nej, inte alls!
Alltså. Jag hejar på Sirius, Steffe.
Alltså. Jag hejar på Sirius, Steffe.
Ja, det har jag nästan fattat. ;)
Tänkte mest att det var en sån här långsiktig sak typ "Det spelar ingen roll om vi vinner för det här spelet kommer aldrig att hålla i Superettan.".
Jag säger då det, vilken fingertoppskänsla på bytena. Ian och främst Jocke var grymma. Blomman spelade knappast in sig i elvan de minutrar han deltog. Käcken var väl tyvärr inte helt hundra som yttermittfältare, men jag tycker det var helt rätt att flytta runt lite på mitten för att få fart på mitten, vilket man fick. I går var det anfallarna som inte levererade riktigt. Första halvlek var jämn, kanske fördel SIF, inte alls särskilt bra. Andra halvlek var vi flera snäpp vassare. Effektiviteten sög, men vafan, vi vann ju. Igen. Och är fortfarande obesegrade i det här getingboet som kallas Norrettan.