Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Elitserien 12/13

Hela spelprogrammet ligger ute, även vissa matcher kommer att flyttas p.g.a. TV-sändningar. Finns det någon vettig anledning till att serien ska vara slutspelad redan 12 februari, eller är det bara ännu en i raden av idiotiska nycker från vårt favoritförbund?

Ons 24 okt Motala b
Fre 26 okt GAIS h
Sön 04 nov VSK b
Ons 07 nov SAIK h
Lör 10 nov Kungälv b
Ons 14 nov Vetlanda h
Lör 17 nov Ljusdals h
Ons 21 nov Bollnäs b
Ons 28 nov Vänersborg h
Fre 30 nov Broberg b
Ons 5 dec Villa h
Fre 7 dec Edsbyn b
Ons 19 dec Vänersborg b
Ons 26 dec Hammarby h
Fre 28 dec Edsbyn h
Sön 30 dec Villa b
Ons 2 jan Broberg h
Sön 6 jan Hammarby b
Ons 9 jan Bollnäs h
Lör 12 jan Ljusdals b
Ons 16 jan Vetlanda b
Lör 19 jan Kungälv h
Ons 6 feb SAIK b
Fre 8 feb VSK h
Sön 10 feb GAIS b
Tis 12 feb Motala h
Det har troligtvis att göra med att det är kvalserier istället för direktnedflyttning och "UEFA-kval" i år, och allsvenskan slutar tidigare än elitserien. Kan tänka mig att det är för att de allsvenska lagen inte ska ha ett uppehåll på två veckor i väntan på att elitserien ska ta slut och kvalserien starta.

Serien börjar väl en vecka tidigare i år också.
Även finalen går ju en vecka tidigare än den gjort de senaste 100 åren pga att den var dubbelbokad med en fotbollslandskamp mot Irland? i inomhusarenan med 50000 sittplatser!
Aha, då har det garanterat med finalflytten att göra. Visserligen får väl okval sägas vara ett självklart mål i år, men det skulle ju samtidigt kännas trist att lägga ner säsongen när vintern är som vackrast. Helt värdelös förändring med andra ord, men sådana är man ju van vid.
...och där kom det första konkreta beviset på den marginaliserade ställning bandyfinalen kommer ha i fortsättningen.
Men hallå! Det är ju inomhus! Fatta, inomhus! Inga marginaliserade saker sker inomhus. Allt viktigt sker inomhus nuförtiden. Get with the program.
Så Sirius bangar Svenska Cupen? Okej...
Var har du läst det?
Sorry, Sirius kvalificerade bara inte in sig i år. http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Tavlingochresultat/Cuper/SvenskaCupen/InformationSvenskaCupen2012/
http://www.unt.se/sport/sirius-stalls-mot-ryskt-motstand-1782901.aspx
Spelschemat har ändrats rejält på siriusbandy.se

Vi spelar borta på fredagar mot
VSK 2 nov
Bollnäs 23e nov
Broberg 30 nov
Edsbyn 7 dec

Vi har även Villa borta den 30:e Dec, en söndag, så planera bort familjen redan nu så bokar vi en buss.

Goda möjligheter för roliga resor.

*vi spelar hemma också ibland, tror jag.
[youtube=]uai1IfUxnM0[/youtube]

Vi spelar borta på fredagar mot
VSK 2 nov
Bollnäs 23e nov
Broberg 30 nov
Edsbyn 7 dec

Ajajajaj...
helt jävla underbart!!
Bollnäs 23:e skulle kunna vara aktuellt för min del.

Kan vi undvika tvåsffrigt i baken i någon av de listade fredagsmatcherna tro?
Säsongskort för Västra? KnivJonas?
Annandagsmatchen mot Bajen visas på TV4. Hmm.... typiskt här förlorar Sirius säkert publikintäkter för minst 500 pers. För övrigt ska TV4(sport) visa Bajen i 4 av 7 matcher och dessutom Bajens bortamatcher. Ja men va bra, då kommer ju inte Bajen tappa folk på sina egna hemmamatcher. Yippie (ironi)!
http://bandysverige.se/article/13513608/mycket-hammarby-i-tv-rutan
Jag skriver upp mej direkt på bortamatch mot väners.
Funderade ett tag på var den Jack Danielsdoftande postning bäst passade. Bestämde mig för här.

Efter den vidrigt jobbiga våren, som kulminerade med alla underliga turer, maktkamper och palatskupper på försommaren fann jag mig faktiskt mycket, mycket tvivlande på att vi skulle ha någon bandyverksamhet i år. Det kändes som att all tänkbar djävlighet slutligen hunnit ifatt oss, och att vårt älskade bandylag skulle dö sotdöden. Små glimtar; nån liten notis om ett ispass i Relita-hallen, nåt UNIK-rykte eller ryss-dito, Sjonemark med nån halvkväden förhoppning; men så lite att ta fasta på och så förtvivlat få namn när man räknade.

Igår spöade vi Bollnäs.

IKS, var vi än är!

Idag torskade vi mot Zorkij.

Skit samma.

Sirius 2012. Vilket underbart djäkla rövargäng. Stöttepelare som vågade krita redan i våras. Klassiker som - säkert på goda grunder - velade in i det sista. Nytillkomna insocknes och utsocknes. Andrasortering och förstahandsval omvartannat.

Fasiken vad roligt det skall bli att följa Sirius Bandy i vinter. Vi kanske åker ur. Vi kanske går till slutspel. Vi kanske spöar SAIK borta och torskar mot Vide i DM. Skiter i vilket. Det känns så djäkla bra att det faktiskt finns ett fulltaligt bandylag på isen framför herr Säleby.
Sutra, underbart skrivet! Sirius, för alltid i mitt hjärta.
Jag håller med om vartenda jävla ord! Sutra for president!
Här kommer årets traditionella tvångsmässiga regelförändring:

http://www.svenskafans.com/bandy/Rott-kort-ger-grovre-bestraffning-457936.aspx
Det är bajs ur vårt egna perspektiv. /smal trupp
Gais flyttar väl in i den där Ale-hallen till en början, och Brobban tvingas ställa in sin hemmapremiär mot Byn. En konsekvens av tidigareläggandet av serien. Dock dåliga resurser där. Is borde inte vara omöjligt i detta nu, känns mer som en resursfråga. Men i alla fall. Bandyförbundet startar serien tidigare år för år, allt för hall-hetsjakten...
Jepp. Hallkramarnas ständiga huvudargument är ju att hallar krävs för att garantera bra isförhållanden. Men i den verkliga världen är det ju faktiskt så att en majoritet av elitserielagen fortfarande spelar utomhus. Att då börja serien i oktober när det kan vara 15 plusgrader, för att avsluta den i mitten av februari när det finns bäst chanser till perfekta förhållanden visar ju att det allt det där pratet bara är skitsnack. Det enda viktiga är att Tramsin får sola flinten i glansen av nationalarenans strålkastarljus.
Sorry, jag borde inte vara så gnällig och neggig en premiärdag som denna, och jag ser uppriktigt fram emot bandysäsongen så småningom. Men jag känner mig så arg och uppgiven på hur min favoritsport misshandlas mer och mer inför varenda säsong.
Heja Sirius!
Brukarn skrev bl.a.
Det enda viktiga är att Tramsin får sola flinten i glansen av nationalarenans strålkastarljus.

Hahaha
Dagens hälsingederby lockade hela 1 020 åskådare och den andre matchen i "bandymetropolen" mäktade med 752... Bollnäs ett tusen mer då, men i överlag riktigt trötta publiksiffror.
Väners spelar kul so far. 13 av 16 mål på fasta. Inför igår var det 9 av 12 och jag tänkte då att den statistiken kommer gå mot mer "normala" siffror, men dom kanske kan hålla den sjuka trenden hela säsongen...
Då var ändå Hedqvist avstängd igår, sjukt det med.
Bajen verkar ju otroligt starka för tillfället , 6-1 på Edsbyn ikväll är ju verkligen imponerande. Trodde inte de skulle vara så vassa i år. 16-2 mot två Hälsingelag är ju verkligen imponerande, lika lite som Bollnäs imponerar just nu, 0-7 mot SAIK efter 2-8 hemma mot VSK är ju lika svagt som Bajen är starka. Tror nog att Bollnäs får det tufft med slutspelet i år. Bollnäs utan Hellmyrs är ju en skugga av senaste två åren och även utan Lukkarila. Han verkar ha det tufft där bak libero Westh. Behöver väl snart en livwesth för att inte sjunka allt djupare :-) Härligt för Bollnäs spelar sån himla tråkbandy. VSK verkar ha kommit igång också och 6-2 mot VBG är ju starkt.
Efter kvällens match, där de mäktade med 0 spelmål men 2 på fasta, så har de alltså kvoten 3 spelmål och femton på fasta. Knasigt.
Ja och en märkligare när man betänker att Jocke Hedqvist ej lirat 2 av 5 matcher...för jag antar du menade VBG?

Gillar ju bortatabellen där ju märkligt nog Sirius är enda lag med full pott efter två matcher. Vore en dröm om det kunde fortsätta imorgon.
Galna resultat i år. Skitkul!
För övrigt verkar ju Bajen sjukt bra hemma, tabellraden på Zinken

3 3 0 0 20-3 6p impar ju verkligen!

Har man verkligen så bra lag i år? Ett par bra förstärkningar men har ju tappat PN. Kanske blev LAGET Bajen bättre när storstjärnan försvann? Einarsson pojkarna verkar ju heta, däremot ännu ej Spjuthen, iaf inte poängmässigt.
Är väl ingen hemlighet att stämningen i bajjen va usel med PN i laget. Tror dom har goda chanser att spela på friends i vår.
Hoppas inte bajen går till final. Jag vill att det ska bli publikfiasko.

Hoppas inte bajen går till final. Jag vill att det ska bli publikfiasko.

Ja saik mot vänersborg typ då pratar vi publikfiasko.
Komiskt inlägg från Byns forum efter förlusten mot Bajen:

"Ursäkta men HELVETES JÄVLA SKIT. Kvällen förstörd.

Radera mig gärna men jag bara behövde få skriva det där. Ibland känns det som att hela världen är emot Edsbyn."

De 5 raka gulden blev tydligen snabbt bortglömda,,,
Högt till tak på forumet om man raderar nån som skriver helvete. Haha.
Den där redfarmertypen borde få känna på hur det är att vara Siriussupporter. Then we're talk'n about real depression.
Efter en halvtimme leder Ljusdal borta mot Vtlanda med 3-0. Vad är det som händer? Alla slår alla i år?
[fel tråd]
Du får ju betänka att de är frikyrkliga hela högen..

Högt till tak på forumet om man raderar nån som skriver helvete. Haha.

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.5270289-vasterassupporter-omhandertogs haha

http://helahalsingland.se/bollnas/bollnasc/1.5270289-vasterassupporter-omhandertogs haha

Sjukt tuff kille. Det är ju extra kul att de tog honom hela vägen till Söderhamn också. Tänk att vakna bakis i Söderhamn och själv vara från Västerås. Dubbelt straff, liksom.
Vetlanda fortsätter att imponera med en ny seger samtidigt som Bollnäs verkar fortsatt lika svaga utan Hellmyrs. Samtidigt undrar man ju hur plötsligt Broberg vaknat upp igen med seger borta mot SAIK. Det känns som att många slår många även i år. Vetlanda har ju glidit upp som en outsider och ser ju slutspelsstarka ut verkligen. Vårt slutspelshopp (eller mitt) försvann nog lika snabbt som det började gnaga i skallen.

[quote1352745276=Joint]

Sjukt tuff kille. Det är ju extra kul att de tog honom hela vägen till Söderhamn också. Tänk att vakna bakis i Söderhamn och själv vara från Västerås. Dubbelt straff, liksom.
[/quote1353137844]

Synd att han vill vinna något men annars hade man ju inte sagt nej till en sån förstärkning, som tydligen gurkorna väntar på till nästa säsong

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5350345
"Jag vill vinna någonting" är ju en rätt så rejäl förödmjukning gentemot moderklubben Villa underförstått att de aldrig kommer att vinna något. Som Villafans hade man blivit rätt lack, minst sagt :-( Men han lär ju kosta VSK en del.
och där gled Vänersborg förbi Sirius i tabellen genom två nya baljor av Jocke Hedqvist. Lite synd att det inte var blåsvart som tog hand om Jocke ifjol. Tänk att ha haft hans tio-femton hörnmål plus tio straffmål per säsong.
Lika bra att Motala vann jumbomötet så inte ljusdal knappade in på oss.
Japp! och fina slantar, nästan 5 ggr.
Måste vara längesen sen SAIK fått en så svag säsongsstart. Nio pinnar av arton möjliga, 50%. Lite smått komiskt att detta SAIK är bara fyra pinnar bättre än sargade Siriuslaget med en match mera spelad dessutom. Kommer förstås ändras men ändå. Bella betydde helt klart väldigt mkt för deras spel. Samtidigt imponerar ju Edsbyn enormt.
Efter 10 spelade matcher förra säsongen hade vi skrapat ihop 6p. Efter 13 matcher hade vi 9p. Vi slutade på 21p. Andra halvan av serien var således något bättre men inte mycket.

Denna säsong har vi spelat ihop 2p fler jämfört med förra trots ett på pappret sämre lag. Nu återstår dock 3 mycket svåra matcher och få förväntar sig att vi ska ta poäng hemma mot Villa eller Byn borta. Väners lär dessutom vara revanschsugna så det bli svårt att ta poäng mot dem men definitivt inte omöjligt. Mitt tips är att vi efter 13 spelade matcher kommer att ha 9p alltså lika som förra säsongen.

Tar vi lika många p den andra halvan av elitserien hamnar vi på 18p vilket torde innebära en kvalplats. Men om man bortser från de fyra-fem bästa lagen (och dit räknar jag Bajen, Byn, Villa, Kungälv och SAIK) är de andra lagen rätt så jämspelta med Sirius så jag tror det kommer att krävas mindre p denna än förra säsongen för att hamna på slutspelsplats och även okvalplats. Tror det räcker med 21p för okvalplats d.v.s. vi behöver ta minst 12-13p andra halvan av elitserien.

Ska vi undvika kvalplats måste vi ta poäng mot följande lag: Motala (h), Vetlanda (b), Ljusdal (b), Bollnäs (h), Broberg (h) och VSK (h). Bonus om vi kan ta p mot Kungälv (h), GAIS (b) och Väners (b). Allt annat än torsk mot Villa (h+b), Bajen (h+b), Byn (b+h) och SAIK (b) är bragdartat.
Årets flopp hittills är utan tvekan GAIS. Torsk mot LBK och endast 5p efter 10 omgångar. Tippat som slutspelslag men jag undrar om inte tåget gått för göteborgarna? SAIK utanför slutspelsplats, drömmer man? Fast jag är övertygad om att de i slutändan tillhör topp 5, tyvärr.
Årets flopp tycker jag hittills är SAIK, sämsta starten på 28 år http://gd.se/sport/saik/1.5350683-samsta-starten-pa-28-ar men visst GAIS trodde jag innan säsongen på som ett slutspelslag. Men tycker annars att även VSK på slutet floppat en del, ingen imponerande vinst direkt idag mot Motala. Sirius har ju lite småhäng på slutspel men risken är uppenbar att den lilla chansen försvunnit när nästa tre svåra (omöjliga) matcher spelats av.
Vetlanda är väl hittills en av få överraskningar positivt. Bollnäs har väl småfloppat lite också men verkar på väg uppåt. Broberg tycker jag tagit lite mera poäng eller iaf placering än vad jag trodde. Men helt klart SAIK utanför slutspelsplats efter tio omgångar, vem trodde det? "Vi har kanske trott att vi är bättre än vi är"... lite synd att Sirius tappade de tre hemmamatcherna mot Gais, Vetlanda och Ljusdal. Där skulle man normalt kunnat ta fyra poäng och då hade man helt plötsligt legat på slutspel. Tror dock att Sirius kan bli bättre nu med Nordström, Roos och snart förhoppningsvis är Putte tillbaka. Känns lite spännande ändå. Bättre än vad jag räknade med innan serien.
Hockeyfasoner i SAIK. Tränarna sparkas. Zeke tar över. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=5367861&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
SAIKK....
http://www.bandysverige.se/article/13775030/sandviken-sparkar-tranarduon?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Hur har de råd?
Hoppas Isaksson/Pettersson har en brutalt fet fallskärm.
Ska vi aldrig bli kvitt den där bentacklaren?
Men vad f-n, inte ens halva serien är ju spelad. De tål inte motgångar. Lite desperation över det hela.
Verkligen en hel del desperation. Samtidigt har man inte gjort en sämre start på 28 år så guldsugna SAIK-are är säkert inte glada. Lite märkligt att sportchefen sparkar och sätter dit sig själv. Han har väl ingen tränarbakgrund? Synd, hade gärna sett SAIK deka ner sig. Men finns säkert en del "divor" i spelartruppen, som inte gör allt för laget för de har ingen klubbtradition och -känsla. En del kollar säkert mera på bankkontot.
Lite modigt att sparka pappan till en av de spelare som faktiskt levererar (och en av sveriges största talanger). Vilket spelhumör kommer Erik P vara på i nästa match?
Man får hoppas att det var ett dåligt val.
Nu har de ett par softa matcher mot Motala och GAIS så det var väl bra timing att byta tränare, nu kan de ju börja prata om Zeke-effekten efteråt.
Jo men då ska dom ju vinna med typ 13-1 också.
Tycker Sirius ska ringa Håkan Pettersson och erbjuda honom jobb som assisterande tränare och i förbifarten säga; ta med dig grabben Erik vet jag ;-)
Bella förvånad: http://arbetarbladet.se/sport/bandy/1.5360864-berlin-forvanad-att-saik-sparkade-tranarna-
Från SAIK:s hemsida:
"På onsdag tar våra herrar emot Motala ute på klassiska Jernvallen. Ta med dig kompisgänget och upplev bandy som den var förr! "

Eh, bandy som den var förr? Majoriteten av elitserielagen spelar utomhus men människan kanske aldrig lämnar Sandviken? Hoppas på snöstorm och Motalaseger.
Två före detta spelare, varav ena sportchef och materialaren ska alltså lyfta skutan...
Märkligt att välja motala för den spektakulära utematchen.
Nu ställer dock även de in matchen. SAIK skyller på Motala och vädret i södra Sverige...
Verkar ändå bli hyggliga resultat för Sirius ikväll. Gais och Vänersborg ser ut att torska precis som Vetlanda och Broberg. Okval känns ändå möjligt och rimligt. Känns lite snopet med inställda matchen ikväll då Sirius kunde ha haft en liten chans till en överraskande pinne med David Karlsson borta och lite småtaskig is.
Målvakt Bridholm i Väners verkar ha haft en skön avslutning på matchen. Först Olämpligt uppträdande och 10 minuter i 85:e, men eftersom nån annan fick sitta av straffet hinner han med en till för olämpligt uppträdande och grovt matchstraff i 92:a.
Bra jobbat Bridholm!

Sudden fortsätter göra mål precis som Spjuth, två var.
Har fått intrycket tidigare att Bridholm inte är speciellt klyftig, och det verkar ju stämma bra.
Men Bollnäs har vaknat, och är med där de traditionsenligt brukar ligga. Likaså Vetlanda, men i motsatt håll då, med fyra raka förluster. Och Broberg verkar "som vanligt" befästa sig någonstans kring slutspelsstrecket. En negativ överraskning utöver redan nämnda Gais och Sandviken är ju Väners, som fortsätter ha lite förlorarkultur över sig på något vis.

Kul så länge slutspelet är aktuellt, mindre kul ifall det blir någon sorts transportsträcka framåt 2013...
Väners kickar också tränare....
Nu var det iofs tränarna som avgick i Väners men det var ju väntat att något skulle hända.

Motigheterna fortsätter med lånad buss till Söderhamn:
http://nlt.se/sport/bandy/1.1865518-turbulens-i-vanersborg-aker-villabuss-till-match
Väners verkar onekligen vara en klubb i gungning. Det är nog bra för Sirius om det fortsätter gunga där för Väners är ju onekligen ett lag man måste ha efter sig för att undvika kvalspelet. Kan dem inte också släppa av Fagerström i Uppsala så får han förstärka Sirius :-) Han verkar ju lagom nöjd med läget just nu.
Galna resultaten fortsätter. Motala spöar kungälv. Det hade jag aldrig kunnat gissa. Mest anmärkningsvärt är ändå att Motala gör 9 mål. Innan den här matchen hade man gjort 27 mål totalt.

Kul!
Lång väntan till nästa match p.g.a. kvasilandskamper som ingen bryr sig om. Vad kasst och naturligtvis är det den lille riskkapitalistens fel.
Tramsin
Jobbigt med uppehåll, men säkert bra för Sirius. Lite tid att analysera, ladda om, laga ljumskar och videoblogga t ex.

Den avundsjuka jag känner för att jag inte får se matcherna kring jul på Studan i minus fyra grader är just nu gigantisk.
Dumt däremot att väners får tid att spela ihop sig med nya tränaren.
Ja, jag ser inte heller uppehållet som något positivt. Verkligen inte. Vi är inne i ett så bra stim nu och med bra skadesituation som den är, att endast Väners kan vinna på detta. Stefan Karlsson känns också som rätt man för att lyfta den skutan...
Även om det är en mycker glädjande och lovande säsongsstart så ställer den ju till lite problem för mig som exilsupporter. Jag hade ju tänkt komma hem någon gång i februari, vilket jag behöver börja planera snart. Frågan är nu när jag ska sikta på att åka. För att vara säker på att få se någon bandy så måste jag komma kring slutomgångarna mot GAIS och Motala ett par veckor in på februari. Å andra sidan är ju de matcherna relativt ointressanta i jämförelse med ett kval, som jag absolut skulle vilja se. Isåfall ska jag boka in början av mars istället. Eller tänk om vi skulle skrälla och nå kvartsfinal? Isåfall är det mitten-slutet av februari som gäller. Vilket dilemma!
Tungt för televerket i dag. 6-0 til real villa efter en halvtimma.
7-1 nu. Det verkar som Westh inte spelar idag, åtminstone finns han inte med i laguppställningen. Han betyder nog en del för Bollnäs (kvällens understatement).
Väldigt splittrad är jag vad gäller GAIS-SAIK. GAIS är ju bra att ha bakom oss men vad fan, inte kan man önska att SAIK vinner!
Bra om Bollnäs målskillnad sabbas. Tror det är ett av lagen Blåsvart kan jaga ikapp.

Jag hoppas ALLTID att SAIK förlorar, oavsett motståndare och tabellpositioner.
Haze - The voice of reason.
Jag håller med. Jag kan aldrig hålla på tex SAIK eller Bajen.
Ja en riktig kross igår av Villa mot Televerket. Världens bästa Karlsson fem nya mål i comebacken. Tänk om Sirius fått spela av matchen i snö och utan Karlsson förra veckan. Villa är ju direkt ett par klasser vassare med honom på planen. Samtidigt känns SAIK fortfarande vingligt, 7-5 mot Gais impar ju inte direkt.
Man hade svaga förhoppningar där när GAIS gick upp i ledningen men säg den lycka som varar?
Din bortavaro har föryngrat dig, bäste Bruk. Lyd en vis man och ta alltid det värsta för givet!!!

Jag höll absolut inte på saik igår, men jag ville att gais skulle förlora.....
Jävligt kul för Olle att bli utsedd till veckans tränare på svenskafans också. Heja Olle!

Även om det är en mycker glädjande och lovande säsongsstart så ställer den ju till lite problem för mig som exilsupporter. Jag hade ju tänkt komma hem någon gång i februari, vilket jag behöver börja planera snart. Frågan är nu när jag ska sikta på att åka. ... Vilket dilemma!

Sikta på kvartarna. Jag är helt seriös. Det som kan fälla oss är skador, men den risken har minskats i och med Pirre och Klas N anslutande. Tror Sirius kommer att spela jämnare och jämnare. Bollnäs, Broberg, Kungälv - det kommer att bli svackor; och så djäkla långt efter är vi inte så här långt, vilket är helt fantastiskt. (Dessutom kommer som sagt SAIK att gå i KK runt Trettondagen.)

Kvarten, Brukarn. Kvarten!
Verkligen kul med Olle! Och Putte också för den delen. En Putte i form med sin härliga skridskoåkning är en fröjd att se. Blir otroligt glad om vi klarar en okvalplats. Mycket svåra matcher framöver. Väners borta kanske kan gå men sedan Villa (h), Bajen (h), Byn (h) och Villa (b). Men kanske passar det Sirius bättre att möta offensiva lag? Man kan ju alltid hoppas.

Sikta på kvartarna. Jag är helt seriös. Det som kan fälla oss är skador, men den risken har minskats i och med Pirre och Klas N anslutande. Tror Sirius kommer att spela jämnare och jämnare. Bollnäs, Broberg, Kungälv - det kommer att bli svackor; och så djäkla långt efter är vi inte så här långt, vilket är helt fantastiskt. (Dessutom kommer som sagt SAIK att gå i KK runt Trettondagen.)

Kvarten, Brukarn. Kvarten!

Sirius i kvarten och SAIK i KK-det kör vi på.
Sirius insats mot Edsbyn gav ju verkligen mersmak. Det var väldigt längesedan som jag såg blåsvart spela så härlig bandy. Det var en fröjd att se! Det märks ju även på kommentarerna under matchen och efteråt. Kan man fortsätta på den inslagna linjen så känns inte ett slutspel fruktansvärt långt borta men just nästkommande tunga tunga program blir ju väldigt svårt. 2xVilla dessutom. Försvaret har ju överraskat väldigt positivt tycker jag om man ser till antalet insläppta men som sagt då återstår ju att möta målhungriga Bajen och Villa. Bollnäs är ju väldigt ojämna, Kungälv får förhoppningsvis också en svacka och vad Broberg gör där uppe förstår jag bara inte, borde ju kunna gå på några minor. Men okval känns som en seger i sig och ett väldigt bra resultat men visst känns det lockande att kika uppåt i tabellen efter Edsbymatchen. Klasse borde ju bli bättre, Putte likaså efter skadan, Hellboy kanske även dras med lite eftersviter från hans skada. Nu känns truppen riktigt bra helt plötsligt. Stackars junisarna lär väl inte få så mycket speltid nu. De jag önskar att de lyfter sig ett par snäpp är väl Ilja och Wigren.
Mja ilja hade jag nog lite mer förväntningar på, iaf vad det gäller poängproduktion. Det baserar sig förvisso bara på försäsongen och dom matcherna såg ja inte på plats så jag kan ha helt fel.
Jag tycker Ilja gör mycket rätt men får inte till det riktigt vid den sista passningen. hoppas det släpper, för han kämpar å sliter
Under uppehållet har Sverige förlorat fyra matcher i 30 graders sibirisk kyla på sprucken is. Känns ju inte så meningsfullt, nej.
Så blir det när man inte kör i hall.
Precis dissteffe, usch va kallt om baken det är att spela ute! Skandal!
SAIK tappar 5-2 till 5-5, gör 6-5 på straff och får sen TRE spelare utvisade i slutminuterna på övertid och tappar in 6-6. Rätt bra jobbat av gurkorna ändå. Ljusdal känns bättre och bättre. Edsbyn tappade rätt rejält mot Televerket. GAIS leder mot Kungälv... Känns som topp 8 är rätt klara även om Vetlanda vann med 6-0 idag. Sen blir det nog tufft i botten nu för Sirius, hoppas att man orkar hålla humöret uppe dessa veckor. Det är väl Edsbyn och Villa nästa matcher och sen Bajen igen, känns som risk för noll poäng även dessa. Sex förluster på raken kan ta hårt på självförtroendet. Nu blir det tufft att möta Byn som fick rätt mycket däng idag av Bollnäs. Villa och Bajen borta känns som noll poäng. Tungt!
och där blev det ju genast direkt mera spel om åttonde slutspelsplatsen. Hur kunde GAIS vakna till liv och vinna mot Kungälv borta? Hur många har nu Kungälv förlorat i rad förresten? och hur kunde Väners vända 0-3 till 7-4 och slutligen rätt säker 8-7 seger mot Villa? Det märkliga är ändå att trots tre raka förluster så är ändå Sirius "bara" fyra pinnar från slutspel, men det lär väl grusas de närmaste tre matcherna är jag rädd. Okval är det enda riktiga att hoppas på just nu, även om det också känns jättesvårt. Jag tycker inte Sirius haft någon alls tur med sig i år, behövs lite stolpe in nu några matcher!
Vi lär aldrig få nån stolpe in. Värst är ändå att tvingas träffa på Skägget Fager i två raka.

Tycker vi gjorde en hjälteinsats idag med tanke på hur matchen blev. Kunde lätt runnit iväg till tvåsiffrigt som matchen och skadorna blev.

Sammantaget gör detta att det ser bra ut inför kvalet. Själv har jag aldrig trott på annat, möjligen, möjligen hoppats på okval, men resultaten går inte direkt vår väg.
GAIS piskar SAIK. Helt galet märkligt och det innebär att vi ligger exakt lika va?
Galet resultat SAIK-GAIS. Hur tusan kan SAIK släppa in 8 mål hemma mot GAIS? varav sju i andra halvlek. Nu har SAIK på två hemmamatcher släppt in fjorton mål mot VSK och GAIS. Läge för tränarbyte igen??? Snart är det riktig kris där och säkert är det nog mycket som gror och gnyr i truppen med alla utomböingar. Lär ju vara noll klubbkänsla där iaf. Bara lönekuvertet som räknas och till nästa säsong lär man tappa en hel del lirare tror jag iaf. Sudden tre mål, hur kom den mannen helt plötsligt igång med målskyttet? Precis som spjutet. Båda underpresterade rätt tungt förra året i blåsvart. Okval kommer längre och längre bort nu när förlusterna som väntat radas för blåsvart. Januari blir ju urviktigt nu där det är bara vinster som snart räknas. Samtidigt har Väners, GAIS, Ljusdal kommit igång betydligt mera sista veckorna. Även Motala har blivit bättre. Behövs lite stolpe in nu och framförallt att få domsluten med sig ibland.
Vill inte påstå att Sudden underpresterade i fjol, snarare att han överpresterade här dessförinnan. Lite av en MVP emellanåt. Spjuth tycker jag däremot underpresterade, inget snack om den saken. Det skyller jag faktiskt Berglund på (som inte minst matchade honom fel), men även på Spjuth själv som stundtals såg ut att ha attitydsproblem.

Verkligen galna resultat. Roligt det. Synd bara att vi inte kan galna till det något. En seger på Studan det här kvartalet, inräknat både fotboll och bandy, är nog det sämsta okt-dec på många år, i det avseendet...
Joint, med risk för att vara petig men vad menar du med att någon överpresterar? Rätt vanligt att folk använder det uttrycket men jag blir liksom aldrig riktigt klok på det. Att vara på toppen av sin förmåga kanske är bättre? Underprestera är lättare eftersom det rimligtvis borde betyda att någon presterar under sin normala förmåga. Finns det någon språkvetare på västra som kan reda ut begreppen?
Det finns nog alldeles för många språkvetare i västra.
För mig är det att "prestera" över sin (normala) förmåga. Jämfört med tidigare säsonger i karriären spelade han möjligen bättre än vanligt. Kalla det "toppen av förmågan" (=överprestera..?), om du hellre vill det. Svårt att säga det också, tycker jag, då spelaren ifråga om han vill har många år kvar på bandykarriären. Ett annat sport-ord som språkvetare stör sig på är väl det vedertagna uttrycket "nororisk". Notorisk målskytt, liksom...
Men då är det väl ändå rätt klart att Sudden underpresterade i blåsvart ifjol eftersom han var bättre åren innan och tydligen även denna säsongen i Gais. Förra säsongen såg Sudden mest loj och ointresserad ut och tyngre än vanligt. Spjuth kom tyvärr bort med Berglunds spelstil och han verkade aldrig trivas i Siriusspelet. Han verkade aldrig ha självförtroendet på topp i Sirius. Man såg ju att killen helt klart hade kapacitet men gjorde på tok för få poäng för att vara godkänd.

Har fortfarande svårt att förstå hur SAIK kan ha sunkat ner sig så totalt i år. Från början trodde man det var en liten svacka men nu... Försvaret verkar ju rena sållet och det känns som en gåta hur en av VM-målvakterna kommer från SAIK.
SAIK blöder ekonomiskt, de riskerar att bli utkastade från Göranssons eftersom de inte kan betala för sig
Det där hör man varje år och det kommer inte att hända i år heller.
Eller så kan man jämföra med tiden innan, då Sudden lirade i Selånger och Falu BS. Eller harvade, om man vill vara sådan. Sedan gjorde han ett par bra säsonger här. Lätt att överskatta (språkvetare, ni får ursäkta) hans insatser här också då han hade en förmåga att göra de absolut viktigaste målen här. Till antalet blev det inte så jävla många, men ofta matchavgörande. Därför har man kanske en lite missvisande uppfattning om spelarens prestationsförmåga, beroende på hur man ser på det hela. Jag älskade hans "bäst-när-det-gäller"-känsla. I Gais har han ju redan lyckats nå upp till hans normala säsongskvot av mål. Antar att det är en kombination av Murren, renodlad anfallsposition (haltade omkring på mitten här ett tag?) och en sorts nytändning. Man kan vrida och vända på saker.

Fan vad vackert det vore om Sandviken blev utkastade från Göranssonskan och tvingas spela sina resterande matcher på Jernvallen. Då är jag den förste att skriva upp mig på Sandviken borta.
Det lär inte hända i år heller, kommunen lär pröjsa och kommunskatten höjas, men fasen vad kul det vore.
"The same procedure as last year? The same procedure as EVERY year"
Apropå siffror. Den fjolårs "underpresterande" Sudden gjorde alltså i fjol lika många mål som 2009/10, och bara ett mer året därpå. I ett lag som underpresterade... Hmm. ;-)
Bajen vann mot VSK ikväll. Hoppas de blev ordentligt möra i benen, Bajen alltså.
Muhrén drar på sig grovt matchstraff för osportsligt uppträdande med 30 min kvar och ledning 4-0. Smart kille det där.

Muhrén drar på sig grovt matchstraff för osportsligt uppträdande med 30 min kvar och ledning 4-0. Smart kille det där.

Fast det var mer Kandell än Muhrén, enligt Muhrén på Twitter.

Så här skriver han: "Satan!!!!Helt lugn hela matchen sen reagerar jag på ett domslut och får 10 min sen knackar jag till lite i båset och får rött!! Jag var knappt arg!!! #brakandell #intebra"

Och sen: "Har precis pratat med Kandell. Han erkänner att han inte ser vad som händer i båset bara att han hör att nåt händer!!! #bordehanbliavstängd??"

Twitter när det är som bäst. Den här gången tror jag på Muhrén, faktiskt.
Man undrar vad Muhréns mamma tycker.
Vad Muhrén (och övriga spelare) skriver på twitter direkt efter matcherna ger jag inte ett smack för.
ärligt så skiter jag i vad muhrén skriver, det är vad han säger som han blir utvisad för, munnen går ju i ett på den sladdertackan
Kandell..... Vem är förvånad?
Sådärja, då har jag bokat en Sverigeresa till kvalperioden. Skulle vi lyckas klara okval får jag väl skaffa en ny hobby eller nåt.
Du kan vara lugn, Brukarn, kvalet är mitt i Svenska cupen-tider... Fotboll, fotboll, fotboll!
http://gd.se/sport/saik/1.5452881--magnus-mer-an-valkommen-

Kanske läge för Sirius att göra ett försök? Murren vore väl någon att bygga en framtid även som tränare el ledare i någon form och till att börja med som ASS tränare...

Kanske läge för Sirius att göra ett försök? Murren vore väl någon att bygga en framtid även som tränare el ledare i någon form och till att börja med som ASS tränare...

Aldrig i helvetet. En sån idiot vill jag hålla lååångt lååångt bort från blåsvart.
med känsla skrev ...

Hm... Murren är lite till åren och säkert rätt dyr. Han verkar dessutom rätt labil. Tror vi ska satsa på lite yngre typ Berlin (here we go again!).

NEJ!!!!!
Haha..
Hur kan man föreslå Murren??????????
Murren har ju en gång sagt att Sirius är det sista lag han skulle spela i. Det är ömsesidigt.
Murren har ju en gång sagt att Sirius är det sista lag han skulle spela i. Det är ömsesidigt.

"@MagnusMuhren: Har jag sagt det?? Det var struligt när jag var på väg dit för 20 år sen det är det ända jag kan tänka mig..."
#MammaBestämmerHosMagnusMuhrén?
Ha, skoj att du fick svar! Jag kommer ihåg det mycket väl, det var på en fråga i det numera nedlagda sportmagasinet S som han svarade så. Han motiverade mycket riktigt det hela med tapetgate, och påstod typ att Sirius hade spridit en massa skit om det där. Du får påminna honom.
Är spelarna inne här och läser ofta tror ni (eller kanske vet)?

Är spelarna inne här och läser ofta tror ni (eller kanske vet)?

OK, vilket är Muréns alias? haze? medkänsla? Jag gissar Farbror.
"@MagnusMuhren: Sant!Problemet var att när Sirius skulle fixa till skulle de ta pengarna från överg.sum. från Skutskär & jag skulle bli 1 års fall!"
Farbror.... En ulv i fårakläder!!
För övrigt verkar Trettondag som "bandydag" vara ett minne blott. 1300 i Göteborgsderbyt, förvisso över 4000 i Lisch förstås, inte ens 1800 på Edsbyn-Bollnäs varav ingen buss från Bollnäs Flames, 1800 på VSK-SAIK, 800 på Motala-Vetlanda, knappt 2200 på Bajen-Sirius, och inte ens 800 på Ljusdal-Broberg...
Kan Muhrén läsa? Är inte han från Skutskär?
Känns som att Väners tar sin efterlängtade slutspelsplats i år ändå. Där kan man faktiskt snacka tränareffekt!
Om vi skulle vinna sex matcher av sju - hur långt räcker det då? OBS - hypotetiska resonemang räknas inte som hochmut/jinx som ni ju vet.

Om vi skulle vinna sex matcher av sju - hur långt räcker det då? OBS - hypotetiska resonemang räknas inte som hochmut/jinx som ni ju vet.

Det skulle räcka till okval men knappast mer. Kanske 5-8% att det räcker till slutspel?

Det skulle räcka till okval men knappast mer. Kanske 5-8% att det räcker till slutspel?

Aha. Såpass.
Minst 10 % chans tror jag.
Chansen att vi faktiskt ska vinna 6 av 7 bedömmer jag dock till mindre än 5-8%. Det är väldigt många vinster alltså. Men, vi har ju gjort liknande avslutningar förut så...
Klart vi inte skall bli så stöddiga efter att ha slagit ett Bollnäs i utförsbacken...

Men vi har mött de värsta nu. Kanske kan vi få en fin period medans rätt konkurrenter tappar fart. Kan vi bara slippa skador så nog sjutton kan vi spöa alla kvarvarande. Som sagt, vi har avslutat bra förut. Hypotetiskt alltså.
Inte fan tror jag att vi vinner 6 av 7 men ooooom vi vinner 6 a7 så skulle det teoretiskt sätt kunna gå vägen.
Det är en intressant liten övning i sannolikhetslära! Okej, för att nå slutspel måste vi gå om fyra av de fem lagen Vetlanda, GAIS, Kungälv, Bollnäs och Vänersborg. Tar vi sex av sju segrar landar vi på 25 poäng, och då får de andra lagen på sina kvarvarande sju matcher ta högst (med en uppskattad sannolikhet i parentes):
Vänersborg: 5 p av 14 (10 %)
Bollnäs: 6 p av 14 (25 %)
Kungälv: 7 p av 14 (50 %)
GAIS: 8 p av 14 (50 %)
Vetlanda: 9 p av 14 (80 %)

...baserat på att vi nog tar Bollnäs och Vetlanda, men inte Väners, Kungälv eller GAIS på målskillnad.

För att gå om fyra av de fem lagen får man kombinera alla sannolikheter och landar då på en slutlig sannolikhet på cirka 9,6 % att 25 pinnar räcker till slutspel. Rätt nära både Thomas och Apans uppskattningar alltså. Men i slutänden har nog tyvärr också dissteffe rätt, svårast av allt blir att ta 12 poäng till.
Jag är inte så bra på sannolikhetslära, men tycker mig kunna läsa mig till att det helt enkelt är bäst att ta 14 av 14.
Vilka ska man heja på idag mellan Väners - Kungälv och Televerket - Vetlanda för att dom där 9,6 % ska komma så nära som möjligt?
Skönt att fler än jag är osäkra i denna viktiga fråga. Som jag tänker är det bra om både Bollnäsers och Väners tappar. Skitsamma om det tätar till sig, jag kan inte se att vi tjänar på att några hängs av. Bättre att fler kommer inom räckhåll för ikappåkning.

Men jag har säkert fel.
Ja usch vad svårt. Men om man släpper den extremt naiva drömmen om en slutspelsplats är det väl bäst om både Kungälv och Vetlanda torskar ikväll? Om vi lyckas slå LBK och Kungälv och Vetlanda torskar är vi allra högsta grad med i kampen om en hedersam okvalplats.
Vi skall till slutspel!
Kluven till okval .Tryggt såklart inför nästa säsong men innebär också att det är färdigspelat redan 12 februari vilket är alldeles för tidigt. Man får väl drömma om slutspel så länge det går. I annat fall vidgar jag gärna mina bandyvyer i t.ex Tranås.
Jag är helt på Sutras linje och hoppas nog också på att det tätar till sig. Klart man ska satsa på slutspel så länge det finns en teoretisk möjlighet.
För er som hoppas på en slutspelsplats skulle rekommendera att hålla tummarna för Väners och Vetlanda ikväll. Enligt min kalkyl är det ändå väldigt liten chans att komma ikapp Väners, så då är det bättre om de drar ifrån. Kungälv måste däremot tappa.

Kluven till okval .Tryggt såklart inför nästa säsong men innebär också att det är färdigspelat redan 12 februari vilket är alldeles för tidigt. Man får väl drömma om slutspel så länge det går. I annat fall vidgar jag gärna mina bandyvyer i t.ex Tranås.

Öppnar iofs för fler än en supportermatch om det tar slut så tidigt.
Vi ska till 11e plats!!! Det finns hopp!!!
Kungälv ser ut och tappa. Själv jublar jag mer än någonsin åt VP norra!!
GAIS, Vetlanda och Kungälv torskade. Jag är nöjd!
Bollnäs hörnmål räckte till 1-0-seger hemma mot mäktiga Vetlanda... De är i brygga, liksom Kungälv, medan Väners är stekheta. Förhoppningsvis blir det lite dramatik kring sista slutspelsplatsen i alla fall. Lyckas Sirius komma in i ett stim nu så beblandas man i dramatiken.
Kul med 1-0 liksom. Kommer nog att gnällas mkt om tråkiga Bollnäs på SF. Tja vissa matcher gick väll rätt.

Den här tråden ska jag ju inte tippa matchen i *kommentaren typ flyttad*
Och Nöne vet bäst, fast det visste vi ju redan ;-)
http://nlt.se/sport
6-0 till SAIK mot Edsbyn. Jag hänger fan inte med alls i årets elitserie och verkar inte kunna förutse ett skit.

En sak som är säkert är att stålmännen börjar komma igång på allvar. Jag hoppades verkligen att det inte skulle hända.
Edsbyns tredjemålvakt stod, eller vad man nu ska kalla honom. Inte ens tilltänkt, kan man kanske säga. 17 år. Lånat in 20-årig reservmålvakt från Broberg också, men 17-åringen verkar övertyga. Men ändå, riktig målvaktssoppa...

Och ja, det här var SAIK:s sjätte raka seger. Guldaspirant. Man ska aldrig räkna ut dem...
Jo men även om målvaken var kass borde man ju kunna skapa ett mål framåt.
Sade inte att det var en målvaktssopa, utan en målvaktssoppa... :-) Alldeles riktigt. Och ja, nog är det mer "alla slår alla" den här säsongen än på länge, men så har vi ju också ett patetiskt spelschema som säkert gör sitt i saken. Kolla bara på hockeyns elitserie, där slår ju lagen varandra lite hipp som happ också spelar de ju var och varannan dag som bandyn också gjort den senaste tiden.
Jag var in och kikade lite på målstatistiken för Elitserien och mest anmärkningsvärt där är GAIS med 17% på straffar och Broberg på 12%!!!!!!
Snittprocenten i hela serien på straffar blir 59% och på hörnor 9,4%.
Ok. I dag hejar jag så jag spricker, förutom på blåsvart, även på SAIK och kungälv.

Brrr mådde lite illa bara av att skriva det men vad gör man?
Time out VSK efter 6.42 och 0-3. Humor!
VSK-Broberg 0-8 paus underbart
vackert!
Och Väners gör ingen jättebra andra halvlek i Göranzon...
Kämpa Kungälv så blir det kanske en kanonkväll.

Edit: Fast dom missade visst straffen...
Så fint! Bara fem raka kvar nu!
Ähh skitbollnäs. Vi går om VSK ist som krashar ihop totalt.
Blev lite chockat över vad som hände i Västerås, men men, dom måste har haft en dålig dag helt enkelt och för Sirius är det bra om de har hamnat i en svår formsvacka.

S L
Att ljusdal tar poäng på Zinken är ju rätt ballt. Hata bajen - Heja Ljusdal!
Vad är procenten nu? Fyra poäng upp, fem matcher kvar. Helt djävla sjukt omöjligt kan det väl inte vara?
Visserligen har vi bl a SAIK på bortaplan och det kan bli svårt, men annars har vi andra motståndare.

OBS: Det gäller att inte förivra oss, trots att VSK förlorade stort mot Broberg på hemmaplan så kan vi inte räkna med att det kanske blir en promenadseger på Studan i februari. Det gäller för laget att gå ut 100 % då.

S L
Väners har ett rätt bökigt program kvar. Bollnäs däremot har ett rätt sweet. Kungälv också. VSK har halvklurigt och dessutom verkar formen sådär, om man sås äger. Men om inte vi tänker spöa SAIK i ladan så är det ju en del poäng upp. Det som är lite positivt dock är ju att Väners och VSK möts i nästa match. Det lag som förlorar där har det nog rätt jobbigt mentalt...
Det känns som att det som saknades tidigare med lite "stolpe in" nu äntligen kommer. Fantastiskt starka segrar mot Ljusdal och Vetlanda borta mot bakgrund av att man tappat ledningen sent i matchen men smarta timeouts, säger det igen, klockrena timeouts, han lär sig Olle, och man tar tillbaka matcher som man tidigare på säsongen säkert annars förlorat. Man undrar lätt hur tabelläget hade varit om Pirre och Nordström varit med från i höstas. Dessa båda har onekligen höjt nivån på laget rätt mycket plus att Wigren och Grachev bara blir bättre och bättre och även Eidenert. Jävlligt starkt när man ändå lirar utan två givna som Fall och Åhlén!

Märklig omgång för övrigt med VSK-s raaaasss, vad händer där. Tidigare under säsongen kanonbra många ggr och nu 26 mål bakåt på två matcher! Det var väl typ 1-8 mot Villa i halvtid och nu 0-8. SAIK som vände väl 2-4 till storseger mot Väners. Sirius återstående program är ju inte det svåraste. Åtta poäng till är ju ingen otrolig tanke längre men det lär inte räcka till slutspel ändå är jag rädd för. Men känner stor beundran för laget som tar sig samman igen på slutet! Känns lite onödigt att man inte krigar om en slutspelplats på allvar. Man visar ju ofta att man är däruppe långa stunder. Synd att man haft dessa rätt låga bottnar i vissa matcher. Rätt skönt ändå att inte ha VSK i nästa match. Sannolikheten är ju inte direkt jättestor att man stortorskar ännu en match. Samtidigt tycker jag att VSK inte alls har ett bättre lag än Sirius idag. Man har ju tillsammans med Broberg tillhört överraskningarna hittills innan de sista två stortorskarna. Man måste också fråga sig vad som har hänt med Kungälv? När vann de senast? De låg väl fyra i tabellen längre tillbaka. Nu är det väl en räcka torskar. Otroligt viktig match på lördag. Vet inte om man sen ska hålla på VSK eller Vänersborg. Vänersborg kan ju inte gärna fortsätta att vinna varje match för sååå bra är man väl ändå inte?
Nej, Vänersborg förlorade idag...

Exakt men kolla antalet poäng sen tränarbytet och jag är medveten om deras förlust idag vilket jag ju även skrev. Men det känns som de fått ut mer och lite till sista dryga månaden. Dagens rätt stora förlust kanske gör att de kommer ner på normal nivå igen. Slutspel är ju dessutom ingen Vänersborgs grej historiskt.
Man måste väl dessutom utse Broberg till seriens positiva överraskning. Fantastiskt starkt att Sirius tagit tre av fyra poäng där i år.
Det känns ju dessutom som att detta blåsvarta lag hade kunnat knäppa några lag på näsan i en kvartsfinal om man nu skulle få chansen, vilket jag tror är ett önsketänkande men drömma kan man väl få göra. Är imponerad av årets upplaga och moralen.
Jag tycker att VSK:s program ser rätt knivigt ut. Jag tror också att det är där den största chansen för oss ligger. Det var Bollnäs som skulle torska idag och inte Väners eftersom jag inte tror att väners kommer förlora speciellt många fler matcher.

Nej nu spurtar vi och går förbi gurkorna på målskillnad i sista matchen.
Nu spurtar vi och håller vår placering..... (era önskejinxare).
Om jag ska säga vad jag tror så tror jag att vi kommer nia.
Intervjun är rätt menlös men avslutningen är kul:

http://nlt.se/sport/bandy/1.1907989-tv-for-mig-ar-han-en-mupp-
Jeppe till Sirius! Nu börjar det, han snackar skit om Nöne, då går det snabbt utför för honom i Villa och sen välkomnas han med öppna armar till Sirius som Max har talat gott om. Håhåjaja
Mjaha idag hejar man på Edsbyn, Broberg, SAIK (brrr igen) och tja? Jag vet fan inte om man ska heja på Väners eller VSK. Det får nog bli Väners iaf.
Har vi nån räknenisse (ja, det har vi!) som kan räkna på följande:
A) Sirius till slutspel
B) På bekostnad av VSK
C) På bekostnad av Väners
Vore fint om siffrorna kunde vara klara till matchstart. Vill inte heja fel.

(Förresten; snart kommer nyheten om SAIK:s omedelbara konkurs. Då ligger vi automatiskt en plats högre upp! Men räkna inte in det; det faller under jinx-balken.)
100 % av vi går om båda två. Enkel matte.
Hmm nu skjuter dom upp Bollnäs SAIK pga att det är lite kyligt.

Jävla primadonnor. Allt för att kunna lobba för hallbandy.
Helvete, skrev ett långt inlägg som försvann i cyberrymden. Jag fattar mig kort nu: Bollnäs har ju kommit i gång nu och de betraktar jag som ett slutspelslag nu, så det är väl Väners och Västerås som lär göra upp om den sista slutspelsplatsen. Förhoppningsvis beblandar vi oss in i leken där också, och kanske att Gais kan ha något att säga till om också. Hur som helst, med anledning av VSK:s urusla form måste man ju bara hoppas på att den fortlöper så. Deras återstående spelschema är samtliga mot "streck-lag", så det lär inte vara några promenadsegrar att vänta. Väners har väl dock en sådan i form av Motala hemma och de betraktar jag som ett större hot med tanke på vad de presterat sedan Karlsson tog över. Att de förlorade stort mot SAIK senast ska man inte dra för stora växlar av. SAIK har nu sju raka segrar och vi borde inte ha något att hämta mot dem, därför måste ju vi troligen ta full pott i övrigt och hoppas på lite flyt. Vi ger aldrig upp!
Ikväll håller jag på Broberg. Stirrar på tabellen och funderar på om jag ska hålla på Väners eller VSK. Hm.....jag håller på VSK får då vinner Väners (schy..... det är det jag vill!)

Har vi nån räknenisse (ja, det har vi!) som kan räkna på följande:
A) Sirius till slutspel
B) På bekostnad av VSK
C) På bekostnad av Väners
Vore fint om siffrorna kunde vara klara till matchstart. Vill inte heja fel.

(Förresten; snart kommer nyheten om SAIK:s omedelbara konkurs. Då ligger vi automatiskt en plats högre upp! Men räkna inte in det; det faller under jinx-balken.)

Vi får börja med ett par antaganden; Först får vi utgå ifrån att Sirius slutar med 4 av 5 vinster (Göranzon är nog ingenting att hoppas på). Sedan utgår vi från två alternativa scenarior ikväll, antingen vinner Väners eller VSK.

Om Väners vinner behöver VSK plocka fyra poäng i sina fyra kvarvarande matcher för att säkra slutspel (förutsatt att vi tar 25 poäng). VSK har kvar att möta Sirius - den förlorar de enligt antagandena - och då har de kvar följande matcher (med procentuell chans för varje tecken):
Bollnäs h (vinst 45 %, förlust 45 %, kryss 10 %)
Vetlanda h (vinst 75 %, förlust 20 %, kryss 5 %)
Kungälv b (vinst 55 %, förlust 35 %, kryss %)

Detta summeras till en chans på 63,9 % att de tar de nödvändiga poängen, och Sirius chanser till slutspel således till 36,1 % vid 25 poäng.

Om VSK vinner har Vänersborg kvar att möta Motala h vilket jag räknar som två säkra pinnar. Vidare har de att möta:

GAIS b (vinst 45 %, förlust 45 %, kryss 10 %)
Hammarby b (vinst 10 %, förlust 85 %, kryss 5 %)
Edsbyn h (vinst 45 %, förlust 45 %, kryss 10 %)

Sedan blir det lite klurigare eftersom vi är rätt jämna med Vänersborg när det gäller målskillnad (6 mål skiljer). Om Väners tar tre poäng på dessa två matcher är de säkra, om vi sedan antar att det blir 50-50 mellan Sirius och Väners om de bara tar två poäng på dessa matcher landar den sammanlagda sannolikheten att Väners säkrar slutspel på 55,3 %. Och alltså en chans på 44,7 % till slutspel för Sirius vid 25 poäng.

Slutsats: Heja på VSK ikväll. Med en brasklapp för att även om jag är en bra räknenisse så är jag en kass tippare.

Summa summarum: sjuhelsickes mycket bättre odds än sist med andra ord.
Jo, oddsen har nog förbättrats, men jag får erkänna att jag har räknat lite noggrannare den här gången också.
Bruk: Sutras Stora Statistiker Stipendium -13 (SSSS-13) tillfaller dig.

Två bärs nästa gång vi ses på Alex alt Två piggelin nästa gång på Studan

Tack!
Men nu vann VSK och de är ju helt klart det enda hoppet. Förstår inte om de spelar utan försvar eller målis? 34 mål bakåt på tre sista matcherna är ju skrämmande för ett lag som skall till slutspel. Verkar vara superkris där. Tyvärr kommer väl VM uppehållet lägligt för dem och de kan samla sig och kommer ta nödvändiga poäng. Sirius tappar slutspel pga förlusterna mot Gais, Ljusdal och Vetlanda hemma. Där skulle man normalt ha tagit fyra poäng. Hade man haft dessa fyra poäng så hade man varit en pinne efter VSK nu med en match mindre. Känns lite tungt när man ändå känner att Sirius skulle kunnat skaka en del lag i en kvartsfinalserie. Man hade nog varit där om man haft med Roos och Nordström från början. Ändå rätt fantastiskt av Sirius att trots alla mängder av skador så sitter folk och räknar på slutspelschanserna. Bra iaf att VSK fick ännu sämre målskillnad, skiljer väl bara sju mål nu.
vann VSK?
Bra resultat. Personligen har jag inga förhoppningar om slutspel utan är mest angelägen om att vi klarar en osexig okvalplats. I morgon kan vi spela utan större press. Kungälv är i ett läge som påminner en del om hur det var för blåsvart förra säsongen. De har som mål att nå slutspel och de har all press på sig att vinna. Torskar vi i morgon har vi fortfarande ett bra läge att klara okvalplats i och med att GAIS förlorade ikväll. Tror dessutom att LBK har stor chans att spöa VBK i morgon. Det ser förhoppningsfullt ut för våra vackra blåsvarta krigare.
förlåt, jag skrev fel, givetvis vann Vänersborg, men trötta hjärna lurade mig igen...sorry
Du gillar att älta hemmaförluserna mot ljusdal och vetlanda va med känsla?

Vid vinst i morgon är vi tre pinnar efter VSK. Om vi vinner mot dom behöver vi bara spela in en pinne till på resten av matcherna. Ooooh så spännande.

Kan tyvärr inte annat än att hålla med om att det här värdelösa skituppehållet spelar gurkorna i händerna.
Vem fan ältar inte dom hemmaförlusterna??? Det har jag gjort varje kväll när jag försöker somna och räkna ut hur vi ska slippa kvalspel!!!
Jag är trött på att läsa om det iaf.
Nu har vi ju slagit både LBK och VBK borta så jag lider inte längre. Det jämnar ut sig, sa han som sket i brallan.
Hoppas nu att ljusdals fina form står sig och att man klår vetlanda idag
Så här ser resterande matcher ut för de lag som vi slåss med för att undvika kvalplats.

GAIS: Väners (h), Bollnäs (b), Sirius (h) och VBK (b). Jag gillar att GAIS och Väners möts i första matchen efter uppehållet. Väners slåss ju om en slutspelsplats och kommer ge allt. Om Bollnäs redan är klara för slutspel (vilket de i praktiken redan är) vet man inte riktigt hur pass motiverade de är. Obehaglig match för oss. Fan ta giffarna om de inte vinner! Vi har det svårt mot GAIS så jag tror vi torskar, tyvärr. VBK möter GAIS hemma i sista matchen och den blir troligtvis tokspännande. Tror GAIS tar poäng enligt följande: 2, 0, 2, 0 d.v.s. totalt 4p. Alltså, antingen 2p mot Väners eller 2p mot VBK. Mitt tips är att GAIS slutar på 20p. Får kvala.

Kungälv: VBK (h), Ljusdal (b), SAIK (b) och VSK (h). Har visat dålig form och deras spel på Studan var långt ifrån imponerande men får de ledning i matcherna blir de svåra. Har de maximalt flyt tar 2, 2, 0, 2 d.v.s. totalt 6p vilket gör att de slutar på 24p och hamnar 9:a i serien. Första matchen efter uppehåller är mot VBK. Den som vinner den matchen har ett bra utgångsläge. Den sista matchen är mot VSK och är väldigt osäker den med. Är VSK redan klart för slutspel vinner Kungälv. Sannolikt slipper de kvala.

Vetlanda: Kungälv (b), SAIK (h), VSK (b) och GAIS (h). Ojämn form men peppas säkert av vinsten mot LBK. Jag tycker VBK har det svåraste matchschemat. Tror de tar följande poäng: 0, 0, 0, 2 och totalt 2p vilket gör att de hamnar på 20p. Får kvala. Men om de vinner borta mot Kungälv måste blåsvart ta mer än 3p.

Sirius: SAIK (b), VSK (h), GAIS (b) och Motala (h). Fall och Åhlén tillbaka vilket gör att vi förhoppningsvis kan spela med ordinarie lag de återstående fyra matcherna. SAIK borta låter som en hopplös uppgift. Om vi torskar (vilket vi sannolikt gör) gäller det att hålla nere siffrorna. Målskillnaden kan bli ruskigt viktig i slutändan. VSK hemma är en nyckelmatch för oss. Vinner vi ser det ljust ut. Som redan nämnt tror jag vi får svårt att vinna borta mot GAIS. Hur som helst borde vi mäkta med att ta 1p i mötena med VSK och GAIS. Sammanfattningsvis tror jag vi tar poäng enligt följande: 0, 1, 0, 2 och totalt 3p vilket gör att vi hamnar på 21p d.v.s. 10:e plats.
Men jag tror vi tar sex poäng. För nu ska banne mig GAIS-spöket dö. Och vi piskar antingen VSK eller SAIK. Och Motala tänker jag mig. Men det gör väl ingen skillnad antar jag.
Putte kom med i veckans lag, kul!
http://www.svenskafans.com/bandy/Veckans-elva-vecka-3-467614.aspx?tnl336Click=bandy&tnl336Tab=ArtCom
Fullständigt oväsentligt men trevligt ändå att Sirius ligger på slutspelsplats om man bara räknar bortamatcher (5:a) och andra halvlek (6:a).
Tar VSK poäng idag kan vi i alla fall avskriva alla ev ännu levande slutspelsförhoppningar.
Murphy höll på att få rätt, GAIS vände 1-2 till 3-2 på två min. Turligt nog kvitterade Väners på övertid. GAIS ligger fortfarande efter Sirius. Alltid nåt.
hur skulle VSK kunna ta poäng när de inte spelar idag?

Jobbigt med Max skadad också. Begriper inte hur man kan få så många spelare skadade under en säsong.

hur skulle VSK kunna ta poäng när de inte spelar idag?

Det är klart att de inte kan. Begriper du inte det, eller varför måste du fråga?
Tycker ungdomarna är lite veka nu för tiden. Mer halltid - mer skador!!!

På Westis tid var det bara motståndarna som hade ont!!!
Kom igen nu Bollnäs och heja kryss i Kungälv-Vetlanda!
Det är ju lite spännande att VSK nu har Sirius, Vetlanda och Kungälv kvar...
Längst ner på sidan : http://elitrapport.se/Data/report3123.html

Betyder det att linjerna nästan alltid är otydliga? Alltså när det inte står något om dem.
Att vinna på fredag skulle göra livet fantastiskt i åtminstone 3 dagar.
Ack dessa ungdomar... Det är gais matchen som gäller. 11e plats och jag är lugn (nästan)
Fast med seger mot VSK har vi rätt goda chanser att fixa plats 11 även om det går åt pipsvängen i Götet.

Obesegrade på Studan 2013 - fortsätt så.
Jag kan även tänka mig en 10:e plats, även om jag är medveten om att det är svårt att fixa.
Ahhh jag är så taggad inför fredagen så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Storvinst vill jag se nu - inget annat.
Varför skulle det vara så svårt att fixa en okvalplats? Lyckas vi ta fyra poäng till har vi väldigt goda chanser till det, oavsett hur och när vi tar dem.
Jag tycker att det känns som att vissa försöker att snacka ner Sirius chanser för att verka lite trendigt gubbigt neggiga.
Att ta 4p är inte alls omöjligt (Motala + en match till), min fråga är väl snarare om det räcker med 4p. Det där kan nån som är bättre än mig reda ut.
4 p räcker men vi tar 6 liten chans på slutspel
Det är rätt stor chans att det räcker med 4 p. Även om vi torskar i Göteborg behöver GAIS ta poäng i både Bollnäs och Vetlanda för att nå 22 p. Och Kungälv får det också jobbigt, förutsatt att de förlorar i Göransson så måste de gå rent mot Ljusdal b och VSK h för att hålla oss bakom. Jag beräknar chanserna att 22 p räcker till okval till c:a 73-78 %, beroende på hur vi tar poängen.
oj det här ser sjukt jämnt ut i sluttabellen:
VSK-VBK x
GAIS-Sirius x
SAIK-Kungälv 1
Kungälv-VSK 1
VBK-GAIS x
Sirius-Motala 1

VSK 23
Sirius 23
VBK 22
Kungälv 22
GAIS 22

I ovanstående läget skulle Sirius-Motala bli väldigt avgörande men knappast troligt att Sirius kan hämta in 6 mål på VSK?

Om ovanstående resultat skulle slå in så känns SAIK matchens sista femton minuter väldigt dyra för Sirius.

Så det gäller nog att vinna mot GAIS på söndag.

Vad tror ni andra?

Blir ju grymt spännande och otroligt jämnt mellan åttonde och tolfte plats. Ett enstaka mål kan vara avgörande för att bli åtta eller tolva. Det gäller nog att Kungälv inte kryssar eller vinner mot SAIK, men SAIK vill väl bli fyra och hålla undan för Broberg i slutspelsvalet senare, så de lär gå för fullt. Sen skall väl Kungälv klara att slå VSK hemma i avslutningen. VSK-VBK kan ju gå precis hur som helst men kryss verkar bäst? Eller kanske hellre VBK seger eftersom det då gör att Sirius kan komma förbi VSK på poäng och ändå har lite bättre målskillnad än VBK om även de hamnar på 23p.

Ändå gäller nu att komma nia eller tia som sämst och det känns lika ovisst som att ev kunna ta sig förbi VSK. Men det hade varit kul att se Sirius i ett slutspel. Undrar om Bajen valt Sirius isåfall? Annars hade det nog blivit Edsbyn eller SAIK för Villa väljer väl hellre Väners för publiktillströmningen? ah onödigt spekulera i detta, skön vinst ikväll iaf!
Okej det finns möjlighet till slutspel men jag skulle bli så otroligt nöjd med en okvalplats. Jag vill inte ens tänka tanken om slutspel för det känns så otroligt overkligt. GAIS borta blir naturligtvis svårt men definitivt inte omöjligt. Det är GAIS som har det största trycket på sig.
Nu vill jag ha lite procent.

Nu vill jag ha lite procent.

Utomstående har räknat: http://www.bandysnack.com/artiklar/2013/2/9/kval-ingenmansland-eller-slutspel-frdel-vsk

Finns det någon berörd som kan räkna annorlunda?
27% alltså. Rimmar fint med vision 2027. Och det är ungefä'r en kvarts chans. Siriuskvarten. Såväl lingvistik som nummerologi talar således för kvartsfinal. Vi tar Bajen i tre raka.
Jag är otroligt nöjd om vi tar en 11e plats!!! BASTA!!!!!
Jag blir lite besviken om vi snubblar på okvalslinjen och blir elva. Då får vi möta Motala, Gripen och troligt Kalix. Hemskt - och dyrt. Då tar jag nog hellre Ljusdal, Örebro och ett sunkigt andraplatslag från söder. Fast palla kval. Slutspel vore grymt, men då måste allt klaffa. Ah, well...
Huva, olidligt spännande i morgon och vinst mot Motala är sannolikt ett måste. Om GAIS och VSK vinner sina matcher räcker det med oavgjort mot Motala men det scenariot verkar minst troligt. VBK kommer naturligtvis att göra allt för att vinna hemma. Om det blir oavgjort mellan VBK och GAIS klarar GAIS okvalplatsen oavsett om vi och Kungälv vinner vilket stör mig enormt. Då får vi kvala eftersom Kungälv har bättre målskillnad. Om VSK tar en pinne mot Kungälv och vi vinner klarar vi en okvalplats. Tyvärr tror jag att Kungälv relativt lätt vinner mot ett omotiverat VSK som dessutom måste spela ute. Hoppet står till VBK.
Så länge vi vinner finns det inget att oroa sig för.
Så länge vi vinner finns det inget att oroa sig för.

Jo, för om Kungälv slår VSK och Gais tar poäng av Vetlanda så blir det ändå kval. Men ja, så länge vi vinner där så är det ju lugnt.
Lita på mig vinner vi är det lungt. All otur kan inte drabba oss så är det bara.
VSK kommer väl bakfulla till Skarpe Nord. Hörde den vidriga ramsan "VSK till slutspel gå och Sirius åker ur" i Stadsparken i fredags. Måtte det bara inte bli det sistnämnda. Men jag litar inte ett skvatt på att VSK tar Kungälv. Gais-Vetlanda kan gå hur fan som helst och vill det sig illa kan fan även Vetlanda vinna med ett gäng bollar och gå om oss på målskillnad också, efter att vi med nöd och näppe tagit en uddamålsseger mot Motala. Bandyskräck!
Mmmm när spelas första kvalmatchen då?
Omg 1 ons 27 feb kl 19.00
Omg 2 fre 1 mars kl 19.00
Omg 3 sön 3 mars kl 15.00
Omg 4 ons 6 mars kl 19.00
Omg 5 fre 8 mars kl 19.00
Omg 6 sön 10 mars kl 15.00
Bruk; jag minns inte, hur bokade du till sist in din hemresa? För kval?
Satan vilket långt uppehåll. Hur tänkte man där?

Satan vilket långt uppehåll. Hur tänkte man där?

Tramsin vill inget hellre än att sola flinten i glansen från strålkastarna i Friends Arena. Alltså måste finalen spelas där. Men den råkade vara upptagen under finalhelgen. Alltså måste finalen tidigareläggas med en vecka. Men då blir det svårt att hinna med att spela slutspel innan dess. Alltså måste serien vara färdigspelad redan innan halva februari har gått. Men allsvenskan har inte spelat färdigt sina matcher förrän i slutet av februari. Alltså måste Elitserielagen gå och slå dank i över två veckor i väntan på kvalspelet. Så tänkte man där.

Sutra: Jag kommer att komma hem lagom till kvalspelet. Alla andra möjligheter kändes uppenbart jinxiga.
fre okt 19 2012
Inte otänkbart scenario att vi, i ett kval, kan få ställas mot Vetlanda, Kalix och Tranås. Fatta dyrt. Och svårt, på sätt och vis. ÖSK ser tunga ut annars.

Samtliga ovannämnda lag får i dagsläget kvala, fast i en annan tappning då.

Har noll koll på södra serien. Förväntas Tranås bli bra eller? Det har de inte varit på många år. Gripen känns som enda pålitliga topplaget.

Just nu ligger fakiskt Tranås på den där kvalplatsen, efter att ha slagit just Gripen, som förstås är seriesuveränen.
Brukarn >> Undrar vad friends är upptagen med? Volvomässa? Skönhetstävling?
Tror tillberga går om kalix.
Då måste dom vinna uppe i Kalix... Näe, långresa i kvalet!! Kämpa Vetlanda!!!
Fast de har Kalix hemma också. Seger i en av dem räcker nog för Tillis.

Har de ju inte!
Intressant att Bajen valde Broberg i kvarten men det spar väl en del poliskostnader som uppstått mot VSK. Sen ser väl Tramsin till att stänga av twitterhuliganerna Fryklund/Bratt över slutspelet för säkerhets skull.
Kalenderbitaren lägger märke till att vi slutar på samma tabellplacering som förra säsongen, tar en poäng mer än förra säsongen och slutar på exakt samma målskillnad, -19.
Intressant Johann. Min uppfattning var att det gick mkt bättre i år, men det kanske berodde på att jag hade lägre förväntningar.

Det blir till att heja på Broberg tills man spricker helt enkelt.
Intressant iakttagelse. Dock var fjolårsförväntningarna slutspel. Den här säsongen inga alls, förutom att klara sig kvar.
Villa ökade sitt publiksnitt från förra säsongen med drygt 250 pers och Bajen med 12 pers mer. Resterande lag tappade alltså publik. Inte minst mindre folk på Studan, från 1 347 till 1 181. Ett totalsnitt på 1 476 - att jämföra med fjolårets 1 562. Mycket tråkig läsning.
Känslan är väl att vädret förstört fler matcher i år än förra året. Ingen statistik på det men det är känslan i alla fall. Sen har ju väl det täta spelschemat, en allmänt dålig ekonomi för många samt höjda biljettpriser på de flesta arenor också bidragit.

Tråkigt, snittet är sämre än ifjol men klart bättre än i förfjol. Det går väl i vågor.
Kan inte spelschemat har en del att göra med det också? Att klämma ihop massor av matcher efter jul i fattigaste månaden på året. Blir en hel del om man ska se 5-6 matcher och inte har säsongskort.
Tror definitivt spelschemat är en skurk i sammanhanget.
Jag skyller allt på Tramsin.

[quote1360690849=Erlingmark]

Har de ju inte!
[/quote1360784763]

Illa jag läser då.
Spelschmat är orsaken till publikationer. Vart tog söndag 1315 vägen.
Man förstår ju varför Bajen valde Broberg

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5444081
Ja, kanske för att de hade 15-2 internt mot dem, och ett mindre hot än Vänersborg och Bollnäs, samt slippa polisnotan på 200-250' vid val av VSK... Avstängningen var ju obestämd när valet gjordes, men vi skyller på Ramsin och hans lakejer. För övrigt klumpigt av sviniga Broberg, men lite väl överdrivet och flummigt straff kanske...
Vem är förvånad? Ramsins lakejer, finfina grejjer.
Idioterna i Broberg kan gott ha sina straff.
Ähh jag tycker det var lite överdrivet.
Klart som fan det är överdrivet ett helt horibelt beslut.
Bra beslut tycker jag.
2-2!
Osedvanligt dumt twittrat men knappast allvarligt menat men det finns så mycket idioter därute så man vet aldrig
Det är inne med näthat nu så det var väll väntat att man skulle göra en grej av det. Om två månader är allt glömt.
Man kan väl konstatera att det inte var något vidare smart... Samtidigt kan jag konstatera att hade det funnits twitter och facebook på den tiden jag idrottade aktivt så hade jag varit ständigt avstängd.
Med all respekt i övrigt så är du väl kanske inte normen för idrottsmän... ;) Det finns ju ganska många bandyspelare som klarar av att twittra utan att mordhota folk.
Säger du det Garry?
Nja min bandykarriär var inte mycket att tala om... Däremot i rundbollen sa man väl en del saker..... Och i plastbandyn lyckades jag dra på mig två månader just beroende "sakliga och verbala" kommentarer till randiga herrar :-)
om jag hade blivit mordhotad av Fryklund skulle jag kräva personskydd. rimlig avstängning.
Självklart rätt att stänga av om det är som man läser. Någonstans måste man väl ändå dra gränser till hur folk beter sig! Dessa är ju även "förebilder" för klubbens yngre förmågor.
Fryklunds svar till Expressen dagen efter var också osmakligt. Bratts försvarstal luktar också illa, att han skulle ha råkat RT:at och bara sett hashtagsen. Jag vet inte jag, men bonniga Broberg känns som en ganska svinig förening på flera sätt. Såväl på isen (där man tenderar till att kunna vara rätt fula) som utanför. Jag menar, förra säsongen var det lite samma sak när Hedquist fylleskandal uppdagades. Då hävdade många att man inte kände till förehavandena, och så. Sedan ska de ju dock ha credd för att de spelar utomhus, men ändå inte för att det är inte många som ställer sig bakom det där i Söderhamn. De som är bandyiter där gnäll-suktar efter hall, men när det är ideala väderförhållanden och slutspelspremiär så slutar bara en tusing upp. Och vad gör Söderhamnsungdomarna? Inte spelar de bandy i alla fall. Nej, den där föreningen har mycket att jobba på, även om man som elitbandylag betraktat är sportsligt bra - för tillfället.
Håller med Joint. Broberg gör bort sig i parti och minut. Gissar att Ted Bergström drar nästa säsong. VSK är tydligen intresserade. Varför inte Sirius? Men det blir väl Bajen.
Ja, det hade varit en grym värvning. Dessutom en man med skott. Behövs ju anfallare. Maya kan man nog så gott som räkna bort då han ska plugga i meteropolen Ljungskile, om han kommer in och så då...
I Ljungskile? Wtf!?
Ljungskile Universitet är ju gammalt och ansett
Smart kille...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article16268138.ab
Kanske borde till en ny tråd: Silly Season 2013?

Men ser man på, bra man börjar i tid, hoppas det snabbt blir många namn på listan http://www.unt.se/sport/sirius-forlanger-med-forsvarare-2284795.aspx , samt förstås några nykomlingar också. Bergström har jag gillat sedan länge, han är välkommen!
Mogen kille, den där 28-årige Fryklund. Så jäkla motsägelsefullt att han lirar med galler.

Kul med Åhlén.
http://www.svenskafans.com/fantv/program/422.aspx
Trevligt avsnitt av Bandyhörnan där framför allt Tennisberg briljerar. Även Sirius avhandlas och ja, nog hade man nog gärna sett HEJ i IKS, som var på spåret redan i fjol.
Jag pysslar ihop en liten film från säsongen 2012-13 sett ur supporterperspektiv med bland annat lite rörliga bilder från Broberg (b) och Villa (b) samt efterfesten efter ödesmatchen. Någon annan som sitter inne med lite material, tro?
Guld! Tyvärr inget material. Förutom från ESK borta i fotbollen om det kan användas på nåt sätt.
Jag har lite rörligt från gripen, dock väldigt skakiga bilder.
Tänkte från bandysäsongen som helhet bara, som väl ändå varit helt okej trots visst manfall från klack ändå.

John: Du kanske kan lägga upp det på YouTube tillfälligt eller privat, och langa en länk så kan jag ladda ned därifrån och se om jag kan bädda in det på något sätt! Har några snuttar själv från Alex annars. ;-)
Har några skakiga minuter efter slutsignalen från gripenmatchen.
Mäktigt! Hosta upp på något vis, eller mejla, typ. Försöker bädda in det mesta och det bästa.
Se så. Langa material, så blir det lite av en långfilm. :-)