Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Forward, 3:e juni kl 17:00

Ny spännande match mot svårslagna Forward.
Grundtips: 0-0
Det dröjer väl ännu någon månad innan det går att spela fotboll på Studan, så ja, en repris på Frejmatchen känns ganska trolig.
1-0 av Ante i 83 minuten
889 åskådare
14°C Halvklart till mulet 0% nederbörd
Resultat: 1-1.
Målen: Björkebaum & Walker.
Åskådare: 1 788.
Jag citerar åter en bonusson: "Forward? Ofta ett lag kan heta Forward!"

3-1, faktiskt. Hör och häpna. Ante, Ante, Ian
Torsk 3-0, näfver, näfver, näfver
Livrädd för den här matchen. Forward har ett bra lag och får absolut inte underskattas. Elliot i försvaret eller på mitten? Jocke från start?

Käcken var inte särskilt lyckad på vänstermittfältet. Jocke borde starta där efter succéinhoppet kanske, och då får man nästan singla slant om vem som ska spela vänsterback mellan Käcken/Lövet...
Sirius har förmodligen den bästa bänken i serien och med Ian, Jocke oc Christer också förmågan att ändra matchbild med byten. Jag törs inte tippa matchen men väntar på en ketchupeffekt, nog sagt!!!!
En trygg 2-0 seger till det vackra blåsvarta gänget. Men jesus, hur kommer Studans gräsmatta se ut efter det att 86:ers bökat runt i gyttjan idag?

Studans gräsmatta

Var finns den?

En trygg 2-0 seger till det vackra blåsvarta gänget. Men jesus, hur kommer Studans gräsmatta se ut efter det att 86:ers bökat runt i gyttjan idag?

Oroa dig inte, de spelar på Österängen idag, men förklara varför gräsytan på Studan som inte används på AM-planen eftersom den är smalare är lika dålig?
Enligt annonsen i dagens UNT spelas matchen på Studan.
Den flyttades idag
Och nu kanske Sirius match flyttas också. Planen är vattensjuk.
Då kanske gräset kan få växa till sig lite. Vilken är vår reservarena? Stenhagen? Löten? Utsocknes?
Löten är vår reservarena och kan komma att spelas på. Besked får vi tidigt imorgonbitti tydligen. 86:ers spelade på Österängen, som var dubbelbokad med Vesta, så det var ju lite kaos det också.
Och ja, jag älskar alla!!!!

Eller inte!!! Jag hatar att ha stått i regn i 3 timmer utan tak och fått min kamera förstört!!!

Hata Uppsala kommun, hata Kim, hata allting!!!!!
Hata Uppsala 69:ers. Spelar en pissport i en pisserie. Jag tycker dom kan spela på Fyrisplanerna.
Lallare
Jäkla dumheter om man flyttar matchen, tycker jag. Nu vet jag iofs inte hur jävla illa planen ser ut i detta nu, förmodligen värre än någonsin, men vafan. Precis som man får lov att spela bandy på mjukglass ibland så kan man väl ta och ta sig igenom den här skiten också. Planen blir ändå inte så mycket sämre än vad den redan är.
Amerikansk fotboll är ju dock ingen pissport! Kanske en av världens läckraste sporter! Men på Studan hör de inte hemma.

Jäkla dumheter om man flyttar matchen, tycker jag. Nu vet jag iofs inte hur jävla illa planen ser ut i detta nu, förmodligen värre än någonsin, men vafan. Precis som man får lov att spela bandy på mjukglass ibland så kan man väl ta och ta sig igenom den här skiten också. Planen blir ändå inte så mycket sämre än vad den redan är.

Jag kanske får skit för det här men jag tycker det är stor skillnad på dålig fotbollsplan och dålig is. Sirius skulle spela mkt bättre på bra plan än det vi sett hitills, och nu kommer knivjonas säga att de tränar 7 ggr i veckan och ska kunna spela också på en dålig plan... och det bestrider jag inte MEN, deras självförtroende sjunker drastiskt när de vet att de inte kan spela som de vill på sin hemmaarena, långbollar är inte riktigt sirius stil, ni vet ju själv hur vi älskar kortpassningar, även i straffområdet.

Amerikansk fotboll är ju dock ingen pissport! Kanske en av världens läckraste sporter! Men på Studan hör de inte hemma.

Inte alls. Ibland spelar dom ju till och med lite amerikansk handboll mellan reklampauserna.
Det blev Löten.
Jag vet iofs inte hur mycket folk som faller bort iom att det spelas på Löten, men jag skulle nog ändå tro att det är säkrast att man kommer i jävligt god tid idag, om man vill kunna stå i någon slags sammanhängande klack. Liten jäkla läktare det där.
Får väl se hur vädret blir. Regn och avsaknad av tak skrämmer väl bort en sisådär 1000-1200 pers.
Publiksnittet kommer att få sig en kraftig putsning nedåt.
Det för i helvete tredje juni. Att vi då inte kan spela på vår hemarena är bara för dåligt.

Fotbollen i sig blir kanske mer sevärd idag än den skulle varit på Studan, men åh... blir så trött på detta. Finns det nån specifik chef att bli arg på? Ligger ansvaret för Studans gräs under Stadsträdgårdsmästaren, Jordbruksverket eller finns nån som vet någonting om idrott med i sammanhanget?

Nåja. Färdiggnällt. Önskar er en fin match, tre poäng och en fin efterfest på Esso Motorhotell.
Mindre folk kommer det garanterat, men jag har svårt att tro att det inte skulle komma åtminstone tillräckligt för att göra Lötens läktare mer än överfull.
Jag vill revidera min publiksiffra till 788. Aja... Trädgår'n?
När spelade Sirius senast en seriematch på Löten egentligen?
Den frågan bollar jag över till Brukarn. Jag har sett Sirius spela seriematch på såväl Stenhagens IP som Österängen, men aldrig på Löten, tror jag. Och Löten är så osexig att det nog skrämmer iväg 1 000 pers. Står kommunen för publikbortfallet, om det var deras beslut?
kuken va värdelöst är inte det minsta päpp på att stå i regn i två timmar
Någon som är päpp på att spraya ihop ett budskap riktat mot kommunen? Tyg och färg finns i det svåröppnade förrådet...
[quote]
Det för i helvete tredje juni. Att vi då inte kan spela på vår hemarena är bara för dåligt.

Fotbollen i sig blir kanske mer sevärd idag än den skulle varit på Studan, men åh... blir så trött på detta. Finns det nån specifik chef att bli arg på? Ligger ansvaret för Studans gräs under Stadsträdgårdsmästaren, Jordbruksverket eller finns nån som vet någonting om idrott med i sammanhanget?

Lite ironiskt, en gammal Siriusikon är ansvarig. Mats Benker.

vilka ska till alex?
åh, alex ligger ju så off helt plötsligt.

Räknas det ens som sport? Skitlarvigt.
jag och pagge drar dit om en stund. både buss nr 14 och 110 går utanför alex till löten

Dagens sanning!

Men det är bara att gilla läget. Löten funkade ju ganska bra under försäsongen!
>>johann
Vilken tid hoppar ni på bussen? Jag åker med er om ni är där i god tid. Risk för slutsålt säkert.

När spelade Sirius senast en seriematch på Löten egentligen?

Frågan är om de någonsin har gjort det? Jag kan bara påminna mig cup- och träningsmatcher.
Buss nummer 14 kl 14.12 från bäverns gränd blir bra. är framme vid 14.21 då plus fem minuters promenad
16.12 givetvis
Kan inte tänka mig att vi någonsin spelat seriematch på Löten. Som Joint skriver; 2000 spelade vi en seriematch på Österängen för att det friidrottades på Studan, och 2005-2006 spelade vi hemmapremiärerna på Stenhagen eftersom vintrarna hade varit långa. Innan dess tror jag det var under kommunstrejken 1995 vi senast inte kunde spela på Studan, och då blev det väl Storvreta istället?

Hur mycket har det egentligen regnat de senaste dagarna? Tror aldrig att en match blivit flyttad eller uppskjuten p.g.a. regnsjuk plan förut, under mina 18 år som supporter.

Nåja, tror ändå det är fördelaktigt att flytta matchen. På Löten har det bästa laget mycket större chans att vinna. Hoppas det är Sirius.
I dag har det regnat ytterst lite och solen skiner i detta nu. Dagarna före har det varit rätt konstant duggande á Göteborg, men inget extremt... Avgå!
Studan är vår borg där vi i år är obesegrade. Jag är rädd för en jinx.
Och häromdagen blev Uppsala utnämnd till Sveriges åttonde bästa idrottsstad. Vilket skämt.

Om Studan är vår borg är väl Löten vårat fort? Om plankvaliteten på Studan nu är ännu sämre än den var innan Frejmatchen så kändes det som att en repris på den var det bästa som gick att hoppas på. Nu när matchen spelas på en riktig plan går det iallafall att spela om poängen.

3-1, faktiskt.

Härligt!
Skönt med tre poäng även om det kostade en sisådär 100 000 spänn. I åtta minuter var vi i serieledning, för en stund sedan.
Härlig seger och kul att Elliot och Jocke fick göra mål, men Petter fick sitt tredje gula och är avstängd nästa match.
Entré från höger: Daniel Blomgren.