Hornby
· 2012-06-11 09:01
· 3395 visningar
Dags att hoppa på segertåget igen! Med trion Calle, Jocke och Sosseh avstängda är följande elva möjlig:
Bylle - Linus, Kalle, OZ, Viktor - Petter, Kim, Björk, Elliot - Ante, CG
Med reservation för framför allt Kalles men även Antes skadestatus (åkte på en knäskada i fredags). Blomman och Ian ligger bäst till att ersätta.
Själv är jag i Göteborg och kollar in Utsikten-Odddevold...
Oscar Kindlund, som just gått ut 8:an född -97, är med i a-truppen. Vore grymt om han fick tid. Han är en sjukt stor talang som klubben kan få riktigt bra betalt för om vi förvaltar honom väl.
#2 ·
John
· 2012-06-16 11:03
Med vår tur lär han gå till ESK/VSK om några år.
Nä, det tror jag inte. Men typ alla stockholmsklubbarna rycker i honom, men han går ju på högstadiet. Det är väl vår smala lycka. Gjorde fyra baljor på just Stockholm i Upplandslaget nu.
Viktig match även om det känns som den hamnat i skuggan av bandysoppan. Med EM och eländigt väder också blir det nog tunt på läktarna. Nu sätts iallafall bredden i truppen ordentligt på prov för första gången.
Träffas vi på Alex?
är alex päpp är där 13:20
#7 ·
Joint
· 2012-06-16 13:13
Är tveksam. 1-1 inför blotta 654 personer.
#8 ·
Sutra
· 2012-06-16 13:50
I taxin körde reklamradion "När Sirius går in på plan". Turkiska versionen. Bådar gott!
Startelva:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Kalle Larson, Oscar Zettergren, Viktor Lövgren - Petter Österberg, Jakob Björk, Kim Skoglund, Elliot Käck - Moses Ogbu, Christer Gustafsson
#10 ·
Jerry
· 2012-06-16 14:35
Vad har Blomman gjort egentligen för att ha blivit så petad?
Eller är de andra bättre för tillfället?
Viktig match som sagt tror på vinst 2-0.
#11 ·
Hornby
· 2012-06-16 18:13
Härligt Sirius! Inte heller helt fel att både Frej och VSK torskade. Vilka skötte sig bäst i blåsvart?
Ohotad seger. Tyckte Petter var bra, och i defensiven OZ och Viktor. Publiksiffran mindre bra - det var väl EM baksmälla i kombination med vädret.
#13 ·
70
· 2012-06-16 19:50
"Är du dum i huvudet?!" sade han till domarn och fick rött direkt :D
#14 ·
johann
· 2012-06-16 20:59
OTROLIGT stabilt. Härligt!
Däremot borde folk se sig själva i spegeln och fundera på varför man inte besökte denna match. Väder? pinsamt att stå 15 pers i klacken en lördagsmatch när grabbarna gör en skitbra säsong så här långt. Färre åsiktsbajsande forumskribenter och fler som står och sjunger skulle göra västra gott.
Från första målet och framåt var det kolugnt. Kunde ju blivit mer. Två riktigt snygga mål också. Kul också att Lill-Ogge fick tio minuter. Yngst i Sirius ever? Att det sedan kommer FÄRRE på denna match än till ösregnsmatchen på Löten... Väsbyklass.
#16 ·
Joint
· 2012-06-16 23:52
Jag hyser respekt för åsiktsbajsande forumskribenter, då de i alla fall visar intresse för vårt Sirius. Men Västra, vad händer? Vi kan inte stå lamslagna och säga att vi alltid är så här dåliga, för det är vi inte. Jag upplever det här som ett bakslagsår i Västras historia. Vi som var där i dag gjorde det ju dock okej utefter förutsättningarna. Men var fan håller alla hus? Nästan dumt att klaga på den patetiska Uppsalapubliken när vår uppslutning är sämre än på många år. Går det för bra eller vad är det frågan om?! :-P
Sett till matchen var det stabilt. Tyckte nästan CG spelade in sig i startelvan nu, medan jag gärna ser Ante bredvid i nästa match. Käcken gjorde sin bästa insats i år, tycker jag. Akropolis hade inga direkta målchanser förutom nicken i ribban så credd till försvaret också. Kul med två debutanter på slutet. Se nu till att skriva ett långt kontrakt med Kindlund! :-)
Dagens roligaste var Jeppes kommentar när Damberg kom upp på läktaren bärandes på sitt sovande barn över axeln: ”Är det Egget du kommer med?”
Men mycket annat var trevligt också; Säker vinst, två av de värsta konkurrenterna förlorade, vi visar att vi har seriens bästa bänk, en 15-åring kommer in och får nästan en assist... Det behövdes efter en Siriusprövande vecka. Det enda jag saknar är att vi inte kan göra mer än två mål i år.
#18 ·
Joint
· 2012-06-17 01:14
Brukarn: Sirius-Forward, 3-1.
#19 ·
Tifo
· 2012-06-17 04:29
Ber om ursäkt för frånvaro, men jag är i Kiev och jag såg Egget och Amin här för nån dag sedan så jag misstänker att de var här igår också. Men underbart att läsa om stabil seger!
Oscar Kindlund, som just gått ut 8:an född -97, är med i a-truppen. Vore grymt om han fick tid. Han är en sjukt stor talang som klubben kan få riktigt bra betalt för om vi förvaltar honom väl.
Förbannat kul med Ogge och att han också fick speltid!!! Med tanke på det du skriver Erlingmark så kan man hoppas att Sirius var så smarta att de erbjöd och skrev kontrakt med pojken innan de lät honom spela i a-laget.
Det hänger nog på hur akademin funkar nästa år.
#22 ·
Hornby
· 2012-06-18 16:48
Kul också att Lill-Ogge fick tio minuter. Yngst i Sirius ever?
De enda jag på rak arm kan komma på är Hans-Uno Persson (60-tal) och Tom Nilsson (80-tal) som båda var väldigt unga när de debuterade. Någon som orkar gräva i detta? Brukarn?
Det är väl Brukarns jobb?
Det är möjligt, men det känns väldigt svårgrävt.