← Sirius Fotboll
Luleå-Sirius söndag 24/6 kl 16
Hornby
· 2012-06-20 13:54
· 5520 visningar
Första bortamatchen av tre i rad (lite märkligt) mot Luleå som ligger under nedflyttningsstrecket, men krossade Eskilstuna i senaste omgången.
Sirius får tillbaka Calle, Jocke och Sosseh. Förhoppningsvis även Ante. Kim och Tolle lär få angenäma problem när startelvan ska tas ut.
#1 ·
Sutra
· 2012-06-24 10:59
Är någon på plats, tro?
Måtte detta inte bli nån jobbig E-tuna-grej. Vinn, vetja!
Brukarn och Hurst är där har jag för mig.
Luleå är rätt ok på hemmaplan, inte fan kommer de att göra 7 mål på oss men tyvärr räcker det rätt långt att göra ett mål på Sirius. 1-1?
#3 ·
johann
· 2012-06-24 11:21
Ingen lajv på UNT? Ingen utannonserad iaf. Nån som vet om den "sänds" nån annanstans på webben??
Meisels skryter med att han ska dit så nån form av rapport borde det väl bli.
http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=1718009
Annars får väl Brukarn starta upp ett twitterkonto snabbt som fan.
#5 ·
Joint
· 2012-06-24 13:26
Hittar ni någon lokaltidning eller radio, eller vad fan som helst, så lägg gärna upp länk här då.
Känns väldigt avslaget det här av någon anledning. Må vi inte tappa onödiga poäng nu också. Kämpa, Blåsvart!
#6 ·
Håwe
· 2012-06-24 14:01
Ettan Fotboll http://www.ettanfotboll.se/
De brukar ju ha löpande matchrapporter.
#7 ·
Sutra
· 2012-06-24 15:23
UNT kör lajvpling. http://direktrapport.unt.se/match.aspx?id=1779847
Man kan nog säga en hel del om Kim men han är ingen kärring. Sosseh och Blomman på bänken tillsammans med Calle.
#9 ·
Joint
· 2012-06-24 16:03
Jag tycker petningen av Sosseh var fullt befogad. Att OZ får fortsatt förtroende tycker jag också är rätt. Och mittlåset fungerade bra senast, så varför inte fortsätta så. Jag har inga direkta synpunkter på startelvan, mer än möjligtivs Moses. Det är en liten chansning, samtidigt är ju start-Jocke också en chansning då han blandat och gett lika mycket. Kim imponerar.
#10 ·
Joint
· 2012-06-24 16:14
Bra gjort av Sirius andrestraffskytt (?) Kim S. Håll ledningen nu, Blåsvart!
Yes! Håll i nu för helvete!
Men va faaan!
#13 ·
Joint
· 2012-06-24 16:18
Helvete...
Total bjudning enligt Brukarn. 1-1 målet alltså.
#15 ·
Joint
· 2012-06-24 16:23
Okej. UNT:s målrapport är knapphändig och menar på en frispelning och iskallt avslut. Markeringsmiss som ledde till frispelningen, typ?
Måste vara nåt åt det hållet.
Be gärna Brukarn eller någon annan på plats att skriva några rader här om matchbilden med tanke på hur det är ställt med UNT-bloggarnas fotbollskunskaper
#18 ·
Joint
· 2012-06-24 16:28
Tur att inte hands existerar i Norrettan. Luleå skulle tydligen haft en solklar straff nu. I stället: Gult kort. Heja!
#19 ·
Joint
· 2012-06-24 17:05
Show på UNT-chatten när Blommans flickvän försvarar hans färdigheter som fotbollsspelare...
10 hörnor för Sirius...
#21 ·
Sutra
· 2012-06-24 17:14
Som ni sett har också den desperate turken Murat halkat in på UNT:s chat. Han verkar ha satt en del pengar på att det skall bli minst tre mål... Jag har försökt beskriva lite om matchbilden för honom på min taskiga sjörövarturkiska, samt även försett honom med länk till Tighes mål mot Falkenberg. Murat tycker att det var ett as-snyggt mål, att vi har snygga tröjor och att vi förtjänar att spela i högsta serien. Men framförallt vill han ha fler mål, stackarn.
Kom igen nu Sirius! För Murat!
Sluta släppa till frilägen!
#23 ·
Joint
· 2012-06-24 17:17
FAAAAAAAAAN....................
Då är väl turken nöjd nu.
#25 ·
Sutra
· 2012-06-24 17:25
Då är väl turken nöjd nu.
Njäee. Han betygar att han vill att vi vinner! Men han verkar lite lugnare.
#26 ·
johann
· 2012-06-24 17:30
håller på bajen jag
#27 ·
Håwe
· 2012-06-24 17:35
Först Eskilstuna, sen Luleå, jag tyar inte mer,semester!!
#28 ·
Sutra
· 2012-06-24 17:36
Fan vad surt. Känns som att det behövs nån liten boost av någe slag. Otäckt med VSK nu på lördag.
Trodde vi skulle vara vassare framåt.
Vill inte se nåt sommartapp nu. Kom igen Sirius!
#29 ·
Joint
· 2012-06-24 18:04
Sett till klubbstorlek måste det vara värre att hålla på Bajen...
Sjukt irriterande med två raka bortaförluster. Inte utan att man emar lite...
#30 ·
klang
· 2012-06-25 11:41
Ingen förlust mot Sirius sedan vi gick upp i div 1, ni passar oss bra :-)) Nåja, är inte här för att trolla utan tippsa om en länk med matchbilder om någon är intresserad. Fortsatt trevlig sommar i lärdomsstaden
http://www.kuriren.nu/24norrbotten/#category=5296086&date=latest&clip=6462990&startTime=0m0s
Sirius är lustigt. Ian, Moses och CG krossar som inhoppare, får starta och suger balle.
Inget fantastiskt försvarsspel på Luleås 2-1 enligt de matchbilderna. 1-1-målet verkar kameramannen ha supit bort. Säker straff av Kim. Oh well. Kört är det ju inte. Men det är som vanligt i den här serien, det gäller att ta de "säkra" poängen mot lag som kommer att backa hem och kontra. Vi har inte råd med så jättemånga fler onödiga poängtapp nu, så det är bäst att ta en trea mot Västerås, inte för att det är kört om vi inte gör det, utan för att jag tror att laget mentalt behöver en stark trea mot en toppkonkurrent efter en lite trög period. Jalla!
UNT’s referat sammanfattar det hela rätt bra. Av de matcher jag sett i år är intrycket att spelet är väldigt likt det från ifjol. I Luleå gjorde vi en på många sätt riktigt stark andra halvlek, det var tryck mot Lulemålet, vi kom runt bra på kanterna, matade inlägg till straffområdet – men, det resulterade ju knappt i ett enda avslut på mål. Sen hade försvaret en lite sämre dag än vanligt, Luleå var snabba i omställningarna och våra backar hängde inte riktigt med alla gånger.
Luleklacken var för övrigt intressant. Mycket aggressivitet och manlighet, typ som 15 Lennart Jähkel från Jägarna. Fast med sämre sångröster.
PS: Sakul: Tappade bort ditt SMS, men tyvärr har jag lite för tajt med tid för att prestera ett referat den här gången.
#34 ·
Hornby
· 2012-06-26 14:12
Det är onekligen lite oroande att vi gör så få mål. Ante får väldigt gärna vara tillbaka på lördag.
Jag är mer orolig över att vi börjat släppa in fler mål. Fixa det först, sen anfallet.
Vi släpper ju fortfarande inte precis in många mål (färst av alla lag från division 2 och uppåt). Sen såg försvaret påtagligt sämre ut än vanligt mot Luleå, men jag tror det kan ha lite med Calles frånvaro att göra.
Nej, men första gången vi släppt in två mål i år. Oavsett, jag skulle gärna vilja se lite mer effektivitet, men vad vet jag. Känns bara som att om vi låter trenden fortsätta så blir det D1N 2013 också.