Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Västerås-Sirius Lördag 30/6 kl 16

Innan den pågående bortamatchtrilogin, så tänkte jag att vi bör ta minst 6 poäng. Det kan fortfarande funka, men då måste det bli en trea på lördag.

Jag hoppas verkligen att Ante är tillbaka och även att Calle får starta. Vi gör för få mål och försvaret verkar inte ha varit riktigt sig likt mot Luleå.

Kom igen nu Sirius!!!
Under första halvan av vårsäsongen när vi mest mötte toppkonkurrenterna var känslan att spelet var ganska torftigt, men poängutdelningen var helt OK. Man hoppades ju naturligtvis att vi skulle kunna göra ett ryck när vi mötte bottenlagen på rad, men det känns som det blivit lite tvärtom; vi spelar bättre, men poängen uteblir i högre grad. Jag tror att problemet är detsamma som ifjol, vårt anfall klara inte av uppgiften att möta ett samlat och lågt motståndarförsvar.

Men detta sagt tror jag vi får det rätt jobbigt även mot VSK, eftersom mitt intryck är att de är ett topplag som spelar som ett väldigt bra bottenlag; ett tajt och hårt jobbande försvar med en löpande Emir på topp. Hoppas att vi kan ha tålamod och försöka lura VSK att behöva ta initiativet, annars tror jag det slutar med en ny något orättvis förlust.

Men jag kan ju ha fel också. Inte helt ovanligt när det gäller mig och fotbolll.
Jaaaaa!!!
Vad rättvist och skönt att få spöa gurkorna!
Härliga nyheter att komma hem till
En jobbig trepoängare att förlösa. 1-0 segrar är de värsta segrarna.
Brukarn före matchen: "Hoppas att vi kan ha tålamod och försöka lura VSK att behöva ta initiativet, annars tror jag det slutar med en ny något orättvis förlust."

Kim efter matchen: "Vi ville spela lågt och låta Västerås springa av sig första 20 och vi fick också matchen dit vi ville."

Tur att Kim tittade in på Västra-forumet innan han la upp taktiken!

Eller så kom han på det själv kanske. Men den här matchen verkar varit ännu ett exempel på att bollinnehav är inget som lönar sig i den här serien. Vad säger ni som var där?
Sjuuuukt viktig seger! Bra kämpat!
skönt att jag inte åkte med så det blev seger
en av årets viktigaste matcher att vinna tack blåsvart!
Mäh, jag fattar väl också att det var viktigt, men jag vill ju ha lite djupanalyser och sånt. När vaknar Hundstjärnan till liv igen?
Ska försöka mig på en mindre analys.
Första 20 gav Sirius allt initiativ till VSK, jag tyckte att det såg ut som att de inte alls hade väntat sig det. De skapade inte många chanser.

Resten av matchen var också ganska chansfattig i rätt slött tempo och med en väldig massa gruff.
VSK:s enda riktigt farliga chans är när Haisem skjuter från nära håll, på den gör Bylle en Kanonräddning.
Jag tycker nog annars att Sirius var närmare 2-0 än VSK 1-1 sett till chanser.

F.ö. så är Emir en helt annan spelare än i fjol, starkare, bollvinnare och oftast spelbar.
Jag joggar förhoppningsvis igång Hundstjarnan typ nästa vecka eller så.
Utomordentligt!
Fan så skönt att vi vann detta. Bästa Aros!