Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Dubbelmöte mot Kerburan, första matchen borta måndag 9/7 kl 19

Förhoppningsvis har vi fyllt årets kvot av onödiga förluster borta mot bottenlag. Då Vasalund bara fortsätter att vinna så vore det väldigt trevligt och bra med en ny trea i Västerås.

Forza Sirius!!!

"Daniel Blomgren ?@blomma19
Inte med i matchtruppen imorgon, är tydligen skadad? #jaså? #tellitlikeitis"
Det känns som att Kerburan borta förra året var matchen som gjorde att vi inte gick upp. Vi får hoppas på motsatsen i dag.

UNT antyder att Ante, Sosseh och CG ska spela i kväll. Det blir kul att se.
Håller tummarna! Själv befinner jag mig någonstans i Öregrunds skärgård men ska försöka följa matchen via UNT:s direktrapportering.
Sirius Hej!
Jag råkade komma över en kommentar på UNT.se:
"AVGÅ kim Bergstrand OCH SIRIUS STYRELSE
sIRIUS ÄR INNE PÅ EN LINJE SOM INTE KOMMER ATT LYCKAS, SIRIUS GÅR EJ UPP TILL SUPERETTAN MED DETTA LAG. LÅT MIG FÖRKLARA,NÄR MATTIAS ERIKSSON VAR SPORTCHEF SÅ SATSADE MAN PÅ TALANGER FRÅN DISTRIKTET MED NÅFGON KRYDDA FRÅN nORR TYP ANTE,mEN NU HAR MAN GJORT SIG AV MED GUSTAF SEGERSTRÖM SOM FÖRKNIPPAS MED SIRIUS,SOM DELS KUNDE SPELA MITTBACK, YTTREBACK OCH PÅ MITTFÄLTET HAN VAR OCKSÅ ETT FARLIGT HOT FRAMÅT TYP HÖRNOR, FRISPARKAR OSV, DANIEL FERNBERG, VAR EN EGEN SIRIUSPRODUKT SOM NU SPELAR I FREJ OCH GÖR DET BAR DÄR ÄR EN AV DE BÄTTRE MITTBACKARNA DÄR,MAN TAPPAR DESSUTOM EMIR TILL VSK DÄR HA GÖR VÄLDIGT BRA IFRÅN SIG,DET MÅSTE VARA ÖVERST PÅ DAGORDNINGEN ATT FÅ HONOM TILLBAKA NU N ÄR HANS KONTRAKT HAR GÅTT UT MED VSK, HAN BOR JU HÄR.oCH VARFÖR PLOCKAR MAN HIT DIVOR SOM INTE SKA VARA HÄR.avgå
Nordin, idag kl 13:51"
Jahaja, i höstas krävde samma signatur Brännans omedelbara avgång. Vissa är aldrig nöjda.

Men alltså, jag läser ju Västra-forumet för att slippa fånarna på UNT. Känns onödigt att klippa in eländet här också.
+1, sorry. Ska inte mata trollen... ;-)

Mot "välkommen till Vår Betong" och tre poäng nu!!!
John Junior igen. Upplagt för en repris av fjolårsmötet nu.
2-0. Då blev det iaf ingen repris. Suck.
Tänk att få se en match där Sirius spelar som vi inte har någonting att förlora, där vi är orädda, där vi, där vi kan avsluta anfallen utan att stanna upp och fundera. Och där det är motståndarna som tyngs av förväntningar och måsten, som viker sig för pressen, som begår de enkla misstagen.

Vi får väl som vanigt se det i oktober. När det ändå är kört.
Verkar som att 6-6 hade speglat matchbilden.
Brukarn, tror du var inne på rätt spår för ett tag sen. Fixa en schaman!!
Ja, utan att driva ut de onda andarna kan vi slänga bort hur många Ågerupmiljoner som helst utan att gå upp.

Eller åtminstone skulle det krävas en psykolog för att dyrka upp de svårartade mentala låsningarna som verkar sitta kvar sedan förra säsongen. Ifjol tycker jag vi var det klart bästa laget i serien, men vi förlorade på att vi gång på gång la krokben för oss själva i matcher vi kunde och borde ha vunnit. I år är jag inte säker på om vi är bästa laget (vi har väl fortfarande inte gjort 90 bra minuter), men vi fortsätter iaf att lägga krokben för oss själva. Både i Luleå och idag så spelade vi vackert fram till motståndarnas första mål. Så sjukt onödigt!
För övrigt vill jag meddela att jag ger upp säsongen idag. Hoppas alla andra gör det också så finns det kanske lite hopp kvar.
rent mörker, gonatt.
Fjolårets bortamöte mot Kerburan är ett plågsamt minne, endast obetydligt lindrat av tidens läkande hand. Men frågan är om inte dagens möte var ännu värre - 1:a halvlek en ren skräckupplevelse.
Det var bollkallarnas fel alltihopa. Skandal!

Det var bollkallarnas fel alltihopa. Skandal!

Hur många mål gjorde dom?
En initierad Siriushjälte berättade en en lurig taktik från förra mötet med patrasket: Alla bollar försvann! Bollkallarna hade råkat kasta in alla reservbollar i spelartunneln.
Kerburan är visserligen ohotade svenska mästare i maskning. Men vi kan ju ge fan i att ge dem anledning att maska nästa gång.

En initierad Siriushjälte berättade en en lurig taktik från förra mötet med patrasket: Alla bollar försvann! Bollkallarna hade råkat kasta in alla reservbollar i spelartunneln.

Haha ja fan det var ett patetiskt arrangemang rakt igenom, 6-7 åringar till bollkallar som är som 6-7 åringar är, överallt utom där de ska vara och gör allt utom de ska göra. Finns det inga krav på detta från förbundet?
Sen ingen bår och en domare som var livrädd att kalla in den speciellt med backen som låg och fick massage i ca 5minuter i målområdet i första halvlek, och alla jävla filmande skador.

Tyvärr så förtar det inte Sirius pinsamma insats på alla positioner framför allt i första halvlek mot ett riktigt skitlag som måste ha haft årets utdelning på sina chanser som Sirius bjöd på. Det är det man kommer ihåg mest.
Serien vänder nu och det är sex poäng upp. Självklart är det inte kört. Mycket kommer hända under sommarfönstret med flera av lagen som är inblandade i toppstriden, framför allt brukar det leda till att lag förlorar i styrka snarare än tvärtom. Jag tror inte alls det är omöjligt att ta in sex poäng på Vasa, men det kräver en del grejer som jag inte tycker att jag har sett mycket av hittills. (Men jag har ju å andra sidan bara sett fem-sex matcher...). Men jag saknar lite av en kontinuitet och en röd tråd.

Att man ibland måste byta en massa spelare mellan matcher förstår jag ju, folk kan vara skadade och det ena med det andra. Men jag begriper inte riktigt varför vi ska ändra inte bara formation utan spelsätt hela tiden. Allt känns så jävla stressat och kortsiktigt nu. Kan inte klubbledningen och tränarna bara sätta sig ner under sommarledigheten och komma överens om att ta det lite lugnare, jobba fram en strategi, sätt ett spelsystem, jobba med de detaljer som inte funkar lite mer långsiktigt.

I höstas valde vi ju att byta väg, det vore inte första gången i världshistorien som det tar tid att riva upp och bygga nytt. Särskilt i en rätt råddig organisation. Jag tycker tränarduon måste tydligt ges förtroendet för det långsiktiga arbetet. Kanon om vi går upp i år, men ingen katastrof om vi inte gör det bara vi har använt säsongen till något bra.

Fan, jag tror fortfarande på en bra chans till serieseger, men en hel del med laget och spelet - och spelarna - måste hända i sommar. Och de där jävla 2008-vibbarna (vi är topptippade, har fantastiska förutsättningar, allt kommer gå med automatik) måste bort.
Ja, det var riktigt irriterande med alla fejkskador, maskminutrar och bollkallar som lekte bort extrabollarna i stället för att lägga dem vid stolproten. Men inte matchavgörande. Matchavgörande är att laget, framför allt backlinjen, känns tagna av stundens allvar. 1-0 slår Lövet utan att titta upp, samtidigt som Calle/OZ sover, och 2-0 är också en förvirring i försvaret. I det stora hela var det bedrövlig kommunikation på planen. Inte ens Bylle lyckades få det att kännas samspelt. Spelarna gick på samma bollar, eller trodde att den bredvid skulle ta hand om den, bollar stack förgäves i djupled. Och så vidare...

Kim hade förresten skadebesvär i veckan och startade väl inte därav. Hans halvlek gick nog till historien som hans sämsta i år också. Kalle kom däremot in och styrde upp backlinjen. Borde vara given från och med nästa match. OZ är bra i sina stunder, men börjar ofta att agera osäkert vid underlägen. I övrigt är det ju inget snack om att anfallet måste börja leverera mer. Chanser skapas det rätt så gott om ändå. Sosseh har inte gjort mål sedan hemmapremiären till exempel, och jag vidhåller att han ser seg ut. Ante gör ju typ hälften av våra mål, men kan få ut ännu mer. Han har en för jävla spänts, men gör mer nytta i eget straffområde vad gäller luftrummet, även om han nickade in 3-1-reduceringen.

Deras 3-0 var en frispark signerat en av seriens bästa frisparksskyttar. Tycker att Bylle såg lite felplacerad ut där, men det är ett bra dyk över muren och en bra frispark. Varför i helvete kan vi inte slå sådana frisparkar? Jag har knappt sett någon Siriusspelare slå in en frispark sedan Saleh Sadoo. Jag begär bara att bollen ska gå på mål. För då kan det ju åtminstone bli mål. Eller en retur. Att konstant skjuta bollen över som en sattelit är dock bortkastat. Någon av våra fotbollsspelare som tränar dagligen borde kunna ha kompetens nog att placera bollen på mål åtminstone. Våra frisparksskott har i stort sett alla varit patetiska i år.

Självklart är det inte kört. Det känns öppnare i år. Vasa tror jag inte kommer att hålla hela vägen in i kaklet. Forward har fin form och arbetsro, vilket talar för att de kan bli väldigt farliga. ÖFK kanske försvagas till hösten. Truppbredden i Sirius kan bli värdefull i slutändan. Ser man på dagens motstånd så kom väl de bänkspelarna uteslutande ifrån egna leden/division 4. Men det är klart, de andra gör det ju bra, med mindre resurser...

Ja, det var riktigt irriterande med alla fejkskador, maskminutrar och bollkallar som lekte bort extrabollarna i stället för att lägga dem vid stolproten. Men inte matchavgörande. Matchavgörande är att laget, framför allt backlinjen, känns tagna av stundens allvar. 1-0 slår Lövet utan att titta upp, samtidigt som Calle/OZ sover, och 2-0 är också en förvirring i försvaret. I det stora hela var det bedrövlig kommunikation på planen. Inte ens Bylle lyckades få det att kännas samspelt. Spelarna gick på samma bollar, eller trodde att den bredvid skulle ta hand om den, bollar stack förgäves i djupled. Och så vidare...

Kim hade förresten skadebesvär i veckan och startade väl inte därav. Hans halvlek gick nog till historien som hans sämsta i år också. Kalle kom däremot in och styrde upp backlinjen. Borde vara given från och med nästa match. OZ är bra i sina stunder, men börjar ofta att agera osäkert vid underlägen. I övrigt är det ju inget snack om att anfallet måste börja leverera mer. Chanser skapas det rätt så gott om ändå. Sosseh har inte gjort mål sedan hemmapremiären till exempel, och jag vidhåller att han ser seg ut. Ante gör ju typ hälften av våra mål, men kan få ut ännu mer. Han har en för jävla spänts, men gör mer nytta i eget straffområde vad gäller luftrummet, även om han nickade in 3-1-reduceringen.

Deras 3-0 var en frispark signerat en av seriens bästa frisparksskyttar. Tycker att Bylle såg lite felplacerad ut där, men det är ett bra dyk över muren och en bra frispark. Varför i helvete kan vi inte slå sådana frisparkar? Jag har knappt sett någon Siriusspelare slå in en frispark sedan Saleh Sadoo. Jag begär bara att bollen ska gå på mål. För då kan det ju åtminstone bli mål. Eller en retur. Att konstant skjuta bollen över som en sattelit är dock bortkastat. Någon av våra fotbollsspelare som tränar dagligen borde kunna ha kompetens nog att placera bollen på mål åtminstone. Våra frisparksskott har i stort sett alla varit patetiska i år.

Självklart är det inte kört. Det känns öppnare i år. Vasa tror jag inte kommer att hålla hela vägen in i kaklet. Forward har fin form och arbetsro, vilket talar för att de kan bli väldigt farliga. ÖFK kanske försvagas till hösten. Truppbredden i Sirius kan bli värdefull i slutändan. Ser man på dagens motstånd så kom väl de bänkspelarna uteslutande ifrån egna leden/division 4. Men det är klart, de andra gör det ju bra, med mindre resurser...

Håller med om allt.
Nej, självklart kan vi ta in sex poäng på andra halvan av säsongen. Men det är inte avståndet till toppen som gör mig uppgiven. För om, som joint skriver, våra spelare verkar tagna av stundens allvar i en helt vanlig seriematch så är det svårt att se hur de skulle kunna klara av att genomföra en match som verkligen gäller något.

Det är slående och frustrerande att så fort det närmar sig ett avgörande läge – det gäller både på serie- och på matchnivå – så knyter det sig. Vi får rädda och osäkra spelare, och vi får dumma misstag, bakåt men kanske minst lika mycket framåt. Så såg det ut under Brännan och så ser det ut under Kim. Mental tränare nu, tack.
En annan oroväckande grej var att se hur panikslagen vår backlinje blev utav lite press. Kerburan hade kvicka spelare offensivt. De inledde med en sådan respektlös taktik och kanske var det en anledning till att vi såg lite skärrade ut. Chockstart, liksom. De övriga motståndare jag sett har låtit Sirius backlinje bolla ostört.
Pinsamt?