Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Returmatch mot Kerburan på Studan söndag 15/7 kl 16

Snälla söta rara Sirius, ta och vinn den här matchen, så man kan gå på sommaruppehåll med något slags framtidshopp kvar.

Petter är tydligen skadad, men Blomman är tillbaka i truppen.

Kom igen nu Sirius!!!
Man får tacka Akropolis, som kryssade mot Vasalund i dag. Och faktiskt VSK som gjorde detsamma mot ÖFK. Vinner vi i morgon så kan vi gå på sommarlov med framtidstro.

Jag vill se ett hungrigt Sirius i morgon. Kräver revanschlusta. Först på såväl förstabollar som andrabollar. Visa att vi är ett huvud längre än motståndarna, vilket faktiskt är ett faktum på merparten. Det borde kunna utnyttjas och således borde vi kunna dominera luftrummet. Vill se Ante hänga fint i luften, Sosseh göra mål (det är dags mannen, det är dags...) och ett Sirius som dominerar matchbilden. För att vi är ett bättre. Vi får ta rygg på andra halvlek senast, spetsat med lite finess och effektivitet helt enkelt. Då vinner vi med, typ, 3-0.

Slut upp nu, Västra.
Hoppas så klart på revansch idag men har dåliga vibbar. 1-1 inför 724 pers.
Nä, Kerburan är bara för dåliga. Det händer inte två gånger på en vecka. Blomman, Kalle och Kim från start och tre mål framåt.
Seger blir det.
Jag tänkte gå på matchen idag så risken finns att det blir torsk igen.
Kalle måste starta efter en övertygande halvlek senast. Kalle-Calle som mittlås.

Vill se Ante hänga fint i luften, Sosseh göra mål (det är dags mannen, det är dags...)

Så här långt (25) får du väl vara hyfsat nöjd...
Grämer mig oerhört för bortaförlusten mot detta mediokra lag. Men framtidshoppet återvände idag.
Äntligen fick man njuta av fin blåsvart fotboll! Snygga mål allihop, det bästa spelet jag sett denna säsong. Sen kanske gurklaget med det långa namnet inte var så värst bra men vad gör det? Fortsätter Sirius så här kan det bli en riktigt trevlig höst.
Sju-noll känns helt ok. Men det framstår allt mer som ett mysterium hur vi kunde torska mot detta dynggäng. Herregud vad de var dåliga! Det måste ju vara seriens i särklass sämsta målis.
Väldigt många väldigt bra inlägg i dag. Moses var en fröjd att se i första. Sosseh lökade inte runt som vanligt.
Försäsongen revisited! Stark laginsats av Sirius, men som sagt hur i h-e kunde vi förlora i måndags mot detta lag?
Syrianskas tränare utalade sig i VLT att Sirius var det bästa laget de mött.

http://vlt.se/sport/fotboll/1.1735631-syrianska-krossades-i-uppsala
Kom hem idag från Öland. Vad läser man på mobilen vid ett stopp i Söderköping, 7-0!!! Jag sa till mig själv innan jag kollade resultatet att 7-0, 8-0 hade varit skönt efter förlusten på bortaplan. Hoppas jag inte jinxat inför kommande matcher... Men jag var ju inte heller på matchen mot Assyriska 2009...
Det är stenhård konkurrens om vilka som ska vara sämst i serien. Kerburans inlägg i den debatten var rätt övertygade. Fan vad ointresserade de var. Och så lyfter de den enda snubben som var liiite farlig i halvtid och sätter den andra anfallaren som mittback! Hade de spelat på dyngtorsk? Hindrar dock inte att vi fick se en jäkla massa snygga mål, och en del bra spel. Matchen ger ju inga svar inför framtiden, men en jävla skön känsla inför sommaren. Arbetsro. Bara fyra pinnar upp är ingenting.
En match vinner ingen serie, tyvärr
Jag är mest chockad över herren som vaktade kerburandernas mål. Är det seriöst den bästa målvakt dom har? Han hade fan gjort bort sig i div 4-5 och då spelar det ingen roll om man kan göra en reflexräddning då och då.

Fantastiskt underhållande när han ist för att plocka bollen boxade den åt sidan med nån slags blandning av baseball- och golfsving.

6-0 målet var fö en riktig pärla. Vilket lir!

En match vinner ingen serie, tyvärr

Du är välkommen till Studan när som helst.
Är det nån som lyckats hitta rörliga bilder från matchen igår? Vill gärna se målen igen.

Jag är mest chockad över herren som vaktade kerburandernas mål. Är det seriöst den bästa målvakt dom har? Han hade fan gjort bort sig i div 4-5 och då spelar det ingen roll om man kan göra en reflexräddning då och då.

Fantastiskt underhållande när han ist för att plocka bollen boxade den åt sidan med nån slags blandning av baseball- och golfsving.

Och då var det ändå samma målvakt som i rapporterna från matchen innan sades vara den som räddade Syrianska med en mängd kanonräddningar i andra halvlek. Både det och de olika matchresultaten säger ju något om hur viktigt det är med dagsform/att komma in rätt i matchen och vad betydelsefull känslan man som spelare har under matchen är.
Han kan säkert göra räddningar men jag har svårt att tänka mej att hans luftspel hade något med dagsform att göra. Möjligen hade han ploppat massa extacy i helgen och fick nu jobba med sviterna i form av depression och så pass dåligt självförtroende att han inte vågade sig på att klistra ett fallande höstlöv.

Han kan säkert göra räddningar men jag har svårt att tänka mej att hans luftspel hade något med dagsform att göra. Möjligen hade han ploppat massa extacy i helgen och fick nu jobba med sviterna i form av depression och så pass dåligt självförtroende att han inte vågade sig på att klistra ett fallande höstlöv.

:-)
Här i Norge utreder de "spelskandaler" i de lägre serierna...
Jag har gått på fotbollen sedan -87 och detta är en av de bästa matcher jag sett. Helgjuten insats, även om Kerburan var riktigt usla.
Jo, jag fick vad jag önskade plus lite därhän... Tack för showen. Skillnaden mellan deras målvakts lägsta- och högstanivå är stor.
Jag åkte och campade eftersom jag redan visste att det skulle bli minst 5-0