Har våra kära kämpar vunnit med större siffror i en "skarp" match än den i söndags mot smågurkorna?
Största segern?
Vann vi inte med 8-0 mot typ Boden för ett par år sen?
8-0 är inte så hemskt ovanliga siffror. Förutom mot Boden för två år sedan vann vi med samma siffror mot Robertsfors 2006 och Slätta 2002. Med den frekvensen borde vi ha en ny storseger att se fram emot 2014.
Vår största vinst i seriesammanhang har jag för mig är 12-0 mot typ Norrskedika?
Edit: Mot Verdandi verkar det visst ha varit, år 1966.
Vår största vinst i seriesammanhang har jag för mig är 12-0 mot typ Norrskedika?
Edit: Mot Verdandi verkar det visst ha varit, år 1966.
Tja, som sagt. Sirius Historiska: "12-0 mot Verdandi i division 3 östra Svealand 11 september 1966".
På den tiden vi deltog i Upplandscupen kunde vi ofta vinna med stora siffror också (dock med X antal insläppta bonusstraffar).
Om vi vänder på frågan då. Hur ser det ut på förlustfronten? Har sett många förluster, såväl stora som små, men 8-0 i Häcken är nog i alla fall det värsta jag har upplevt. Dock tycks bottenrekordet vara 0-13 mot Avesta AIK, år 1950. Där emellan då, tro? Glömda förluster eller satt sina spår?
På den tiden vi deltog i Upplandscupen kunde vi ofta vinna med stora siffror också (dock med X antal insläppta bonusstraffar).
Om vi vänder på frågan då. Hur ser det ut på förlustfronten? Har sett många förluster, såväl stora som små, men 8-0 i Häcken är nog i alla fall det värsta jag har upplevt. Dock tycks bottenrekordet vara 0-13 mot Avesta AIK, år 1950. Där emellan då, tro? Glömda förluster eller satt sina spår?
Ett resultat som är värt att nämna i det här sammanhanget och som borde vara den största genomklappningen var 0-0 i halvtid borta mot Vasalund som slutade med 0-7, tror det var 1994. Både Wikman och jag missade varsitt friläge strax före paus. En något missnöjd Lasse P blev sittandes på bänken hela matchen för Rune B ville spela med små snabba spelare på det blöta underlaget. "Det funkade bra med små snabba spelare i dag", sa Lasse högt och tydligt efter matchen...
Bra att du tog upp den Brekkan, var orolig att den genomklappningen skulle vara förträngd...