Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sollentuna - Sirius onsd 1/8 kl 19 (typ)

Det ska bli spännande att se vilket lag Sirius matchar. Får exempelvis Vedran speltid? Blir det debut för Sal?

Europaspel 2013!
Detta kan inte missas!
Jag hoppas Vedran får stå. Måste vara jobbigt att vara permanent parkerad på bänken bakom Bylle.
Håller med. Vedran kan behöva luftas lite.
Åker nog dit. Borde bli Sals första match. Sirius måste verkligen satsa på cupen - man har väl återsamling den 30e va? Skönt att börja med att lira lite tvåmål efter semestern.
Det blir nog ingen match för mej.
Bra match att träna lite anfallsfotboll och hoppningsvis gå vidare till AS-motstånd.
Blir nog ingen match för rallyproffset 70 heller.
Jag ska dit och blir upphämtad vid Pappa Zmajko. Bör finnas en plats över där om någon är intresserad av att hänka.
"Sirius startelva (4–4–2): Jonas Bylund (mv) – Jesper Nyholm, Carl Nyström, Karl Larson, Viktor Lövgren – Moses Ogbu, Jakob Björk, Sal Jobarteh, Ian Sirelius – Christer Gustafsson, Alagie Sosseh.
Avbytare: Anton Hermansson (mv), Linus Smedjegården, Alan Aljaderi, Ante Björkebaum, Daniel Blomgren."

Petter och Kim skadad resp sjuk.
Funderar på att köra också, men det är ju match på Studan med...
och om några veckor är det Utomhusbio på Studan!!!
Äh, väljer damerna i stället. Pallar inte med Sollentuna.
Finns det nån live-uppdaterings-grej?
Det var knappt live där.
3-1 till Sirius efter förlängning.
Ineffektivitet stavas Sirius. En räcka av missade chanser och felpassningar trots gigantiskt spelövertag. 1-0 av Sosseh runt 85:e, skitmål på nick efter kaos i straffområdet, sen får SU göra 1-1 på hörna i 93:e. christer nickar snyggt in 2-1 på frispark i 29:e förlängningsminuten och sen sätter Sosseh 3-1 surekt efter när tre! Siriusspelare är fria med målvakten, först skott i ribban och sen slåss moses och sosseh om bollen innan målet. SU:s målvakt storspelade, det ska sägas men det var ganska uselt från Sirius sida. Behållningen var Sirelius i första. Sak var riktigt blek i första, okey i andra.
Inte Sak utan Sal såklart.
Mycket ska man få vara med om. Undra hur nöjd Sosseh är med sin felpass innan Sollentuna kom på kontring som resulterade i höra som blev mål. Trött man blir...
fantastiskt fin arena, fantastiskt dåligt sirius. men drömmen om europa lever
Nu såg jag inte matchen, men huvudsaken i en sådan här tillställning är väl att vinna och att slippa skador. Jag är nöjd, och nu ska det bli mycket spännnande att se vilka vi får möta i nästa omgång.

Jag trodde alla matcher gick ut på att vinna och slippa skador?
;)
Hade jag inte varit där hade jag också varit nöjd med resultat och skadefrihet. För oss som var där är det lite svårare att känna sig nöjd, ineffektiviteten oroar inför hösten. Inte ens mot ett bonkegäng som SU övertygade Sirius. Det finns för stora brister i skärpan i avgörande lägen. Det här blir en solklar nagelbitarhöst vad gäller norrettan.
Var där - tyvärr.
Man kan konstatera att Sirius har mycket bättre spelare än ett div 2-lag, men att det där med lag inte funkade. Antagligen hade man glömt några dojjor på löten, så att det inte fanns tillräckligt många att ställa ut.
Åsikter:
-Han Nyholm kan nog inte ses som ett realistiskt alternativ på högerbacken än så länge.
- Konstigt att byta ut Sirelius eftersom det var därifrån (i samarbete med cg) målchansena kom.
- Sosseh borde straffbänkas två matcher för att spela korkat under stoppagetime. 3 mot 2 ochh istället för att spela enkelt tillen medspelare eller gp mot hörnflaggan för att vinna tid så försöker han den svåraste passen. Kontring, hörna och kvittering= förlängning av lidandet.
Angående Ian så sa Kim att hans byte var planerat redan innan matchen, eftersom han inte spelat så mycket och tydligen inte var helt redo för 90.
Jag tror man ska se det som en träningsmatch. ordinarie datum var ju i helgen, men man ville ha ett träningsläger då i stället så den flyttades fram. laget har gjort två lama träningar efter sommarsemestern inför matchen. jag är nöjd med avancemang. det är den 13e som gäller.
Lite stort att se moses göra 120 min, inte varje dag
Han sa väl i någon intervju att han skulle träna på egen hand under hela uppehållet. Hur länge får vi behålla honom?
Fast det var ju en tävlingsmatch, som många prioriterade bort för att se damfopåll...

Och det var ingen jättebra tävlingsmatch. Sosseh och tre-fyra målkåtheten Siriusspelare kom ensamma mot en mittback. Sosseh valde då, i 92:a minuten, att ge den ensamme backen bollen. Som i sin tur tjongade upp den, fixade hörna och i sin tur mål när målvakten var i vårt straffområde också. Till historien kan man nämna att två minuter tidigare, i minut 90, körde Sosseh-Moses en korthörna och maskade massa tid. Parodiskt 1-1, men skönt att vi vann till slut!
Och nej, jag tror tyvärr inte heller att Nyholm kommer att blomma ut. Såg valpig ut. Då var Philla betydligt bättre... ;)

Fast det var ju en tävlingsmatch, som många prioriterade bort för att se damfopåll...

Många = tre pers. Lite festligt att man får skäll för att man går på en Siriusmatch förresten.
Okej, men endast 14 var i Sollentuna, varav hälften satt ned... Heja, engagerad cup-klack.

Sirius "Herr" kommer alltid gå före Sirius "Dam" för mig. 105 års historia kontra ett halvårs.
Att folk fortfarande blir överraskade när Sirius spelar dåligt mot sämre lag... :)