Om jag är rätt informerad så är det officiell start för BK:s träning imorgon klockan 17:15. Hängivna bör vara på plats.
Nu drar det igång
Nu har jag av Sjonis blivit ännu bättre informerad. Träningen drar visst igång klockan 18:15.
Fan, Jag sade åt Kyller att träningen började 17:15 men han kanske har 60 minuter försäsong att ta igen??
Fan, Jag sade åt Kyller att träningen började 17:15 men han kanske har 60 minuter försäsong att ta igen??
Räknar med rapport. Hur många spelare? Hur många hängivna?
Två hängivna (far och dotter), unt och lite skribenter! Typ två målvakter samt 12-13 utespelare. Inga Tryout-spelare vad jag kunde se.
Vi behöver nog ingen hall i år. Ytorna på rinken räcker mer än väl för vår lilla trupp!
Shit, Sirius leder med 5-2 mot ett Rodina Kirov med bland annat Sergei Obukhov. Två hörnmål också!
...och just när jag postade det så pangade junis-Wängan in 6-2! (Också det på hörna.) Se på fan!!!
Låter ju helt galet. Jag väljer att inte tro på det.
Haha, de rasade ihop efter det och ryssarna hämtade upp till 6-6 - då klev matchvinnaren Maya fram och gjorde 7-6.
Fantastisk... Härligt Blå-Svart
Kul match att se, ryssarna verkade ha lagböter på att passa hem eller vända ur ( eller inte passa Obuchkov). Främst glädjande var skyttet som gav ett par mål.
Plus för Ilja och putte.
Plus för Ilja och putte.
Ingen ryss och ingen Viktor dock. Blir det nåt med ryssen?
Instämmer med John, fast det vara lite frustrerande att se ryssen hämta in underläge med 2-6. I andra halvlek satte ryssen stor press på Sirius planhalva och blåsvart fick lite problem med uppspelen. Mot denna typ av taktik måste blåsvart hitta ett bättre spel. Men det sista målet visade att man kan hitta en bra kontrataktik då Maya blev ren med målisen efter fint uppspel av (?). Bra jobbat Sirius!
Ingen ryss och ingen Viktor dock. Blir det nåt med ryssen?
Ryssen var borta för att fixa sitt visum enl någon på läktaren, ska vara klar. Broberg vet jag icke.
Sirius kunnat blivit av med ett par man då ryssarna spelade jäkligt fult i andra då Sirius gick ifrån. Ilja fick ett rejält slag på armen så han åkte direkt och bytte, men spelade senare, många fula pååkningar av ryssarna som kunnat slutat illa utan åtgärder från domarna. Lill-Hydas klev av i andra, hoppas det är inget allvarligt. Förövrigt några riktiga jävla skott till mål på hörnor o frislag. Det här blir bra.
För er som inte orkar använda Google Translate själva, här kommer en utmärkt översättning av Rodina Kirovs artikel om matchen mot mittenbönderna Sirius i går:
"Alexander Savchenko, "Sirius" kasseras bollen
I en kommentar till resultatet av en match med "Sirius" mentor "Homeland" Alexander Savchenko sade kompetenta arbete motståndare med bollen, men fortfarande kallas klubben från Uppsala typiska mitten bönder Elitserien.
- Vi gick inte alls "standarder" i första hand, och vinkeln. Kunde göra mål strax efter 10. "Hörn" av matchen. Naturligtvis i slutet trött, har inte tid att återhämta sig. Med poängen 06:06 påverkade fysiska tillstånd av barnen. När allt spenderar vi en tredje spelet i en kort tid, och "Sirius" sedan de senaste fyra dagarna av matchen vilade. Idag motståndare att spela ditt spel, helt riktigt ägs och förvaltas bollen. Klubben från Uppsala - en typisk medelbonden Elitserien. Jag tror att i vår Super League, han också bosatt någonstans i mitten av tabellen."
"Alexander Savchenko, "Sirius" kasseras bollen
I en kommentar till resultatet av en match med "Sirius" mentor "Homeland" Alexander Savchenko sade kompetenta arbete motståndare med bollen, men fortfarande kallas klubben från Uppsala typiska mitten bönder Elitserien.
- Vi gick inte alls "standarder" i första hand, och vinkeln. Kunde göra mål strax efter 10. "Hörn" av matchen. Naturligtvis i slutet trött, har inte tid att återhämta sig. Med poängen 06:06 påverkade fysiska tillstånd av barnen. När allt spenderar vi en tredje spelet i en kort tid, och "Sirius" sedan de senaste fyra dagarna av matchen vilade. Idag motståndare att spela ditt spel, helt riktigt ägs och förvaltas bollen. Klubben från Uppsala - en typisk medelbonden Elitserien. Jag tror att i vår Super League, han också bosatt någonstans i mitten av tabellen."
Bönder...
Bönder?
Bonder!
Bönder :-)
Typisk medelbonde...
"Medelbonde" känns väl bra? Vi vill ju inte inte sticka ut för mycket så här på försäsongen!
@Farbror-Schackexperten: Medelbonden, är det den andra från vänster?
Kan bekräfta att vår "första" (Dynamo-) ryss (ska vi kalla honom Matte?) är klar. Han hade bara typ träningsoverallen med sig hit och var tvungen och åka österut och hämta lite prylar plus visum!
@Farbror-Schackexperten: Medelbonden, är det den andra från vänster?
Kan bekräfta att vår "första" (Dynamo-) ryss (ska vi kalla honom Matte?) är klar. Han hade bara typ träningsoverallen med sig hit och var tvungen och åka österut och hämta lite prylar plus visum!
Hehe, medelbonde? Kan det inte vara den sista Centerpartisten?
Bonde det måste vara Eskhult de menar
Hur går det mot bajen någon?
Inte särskilt bra enligt Elitrapport. 0-4, två mål av Spjuth.
Slut, 3-9... Virre missade straff på slutet. Får se om han blir vår straffskytt i år?
Jaja det va ju inte tvåsiffrigt iaf.
Någon som var där och kan berätta hur det såg ut? Total dominans av Bajen eller?
Vete fan vad som hände, Brajen körde slalom genom försvaret som de ville, kom runt på kanterna, kom fram fan överallt som de ville, jäkligt lojt, dåliga passningar, dålig fart, men Hella stänkte en hörna i krysset, det var bra.Brajen förlorade Nilsson men vann ett jävligt bra lag, sen den där Bergwall i målet på det, de blir svåra i år.
Och Kalle Spjuth öser in mål för sitt Bajen. Tyckte han var rätt tam i blåsvart. Men det var nog Sirius som misslyckades med att utnyttja Kalles potential som målgörare fullt ut. Tråkigt, men man ska ju inte grina över spilld mjölk heter det.
Ljusdal idag? Nån som rapporterar?
0-2 i paus. Det blir en tuff säsong. Ser att Ludvig Jonasson är med i laguppställning. Spelar i Sirius P16 lag om jag förstått det rätt.
Torsk med 4-3. De gjorde 4-3 med matchens sista skott. Jaja, same old Sirius taking the piss...
Nu kanske ungdomarna fattar att det är allvar i år.... Allt annat än kval är ett mirakel!
Jag tror nog på kval ändå. Bollnäs-matchen var en falsk förhoppning som kanske säger mer om Hellmyrs-lösa Bollnäs än oss.
Hoppas dock på okval. För även om man inte åker direkt ur som jumbo (så ska sport egentligen vara) så kan ett kval bli läskigt i år, trots allt. Jumbo blir nog dock Motala. Har jag fattat det rätt så är det geografiskt kval och därmed väntar hårdsatsande Örebro/tunga resor till Norrbotten... Norr håller ju bättre kvalité än söder i Allsvenskan.
Å andra sidan: Det var INGEN som trodde på semifinal häromåret...
Hoppas dock på okval. För även om man inte åker direkt ur som jumbo (så ska sport egentligen vara) så kan ett kval bli läskigt i år, trots allt. Jumbo blir nog dock Motala. Har jag fattat det rätt så är det geografiskt kval och därmed väntar hårdsatsande Örebro/tunga resor till Norrbotten... Norr håller ju bättre kvalité än söder i Allsvenskan.
Å andra sidan: Det var INGEN som trodde på semifinal häromåret...
Kan inte annat än hålla med garligur och Joint. Efter de lyckosamma säsongerna 08-11 fick man upp hoppet om en ljus bandyframtid. Därför känns det mentalt jobbigt att tillhöra bottenskrapet igen. Något nytt under à la 08\09 är bara en våt dröm Joint.
Ännu en förlust. 3-6 mot Rodina Kirov blev det i dag.
Såg rätt ok ut till Obuchov fick lite fart och ytor i början av andra. Fall tillbaka på isen men Hellboy och Maya saknades. Grachev var bra och Eidernert såg het ut. Sälen lite släpphänt.
Herregud, bara en vecka kvar till elitseriestart mot Motala. Inte nog med att man går omkring i ständig oro för fotbollslagets öde, nu ska man dessutom börja bekymra sig för bandylaget. Men om man intalar sig att allt går åt h-vete kan det ju bara bli bättre. Eller?
Ytterligare träning mot Rodina Kirov på lördag 1845?
Jag var på kvällens genrep. Åhlén är ju ingen Pirre (som återigen var med i Rodina Kirov) och försvaret kändes lite virrigt. Framåt fanns det inga direkta intentioner. Eskhult såg bra ut och lyckades klampa igenom ett par gånger, men inte så mycket mer än så. Att man blir nollade säger allt. I första halvlek höll man dock nere siffrorna, medan man i andra inte var tillräckligt resoluta framför mål och gav skarpskyttar som Obuchov ytor. 0-7... Dåligt genrep, bra premiär? Tja, vi möter ju seriens sämsta lag i premiären så det kan man ju ändå tro på.
Läste precis om matchen på UNT. Det känns rätt pirrigt inför premiären minst sagt. En bra start på serien är nog rätt så viktig för detta "nya" Sirius. Det känns som de "äldre" Sälen, Fall, Eskhult och Viktor har rätt tung börda på sina axlar nu när det drar igång. Väldigt ovisst att möta nykomlingen borta i premiären också, sen ett hungrigt GAIS i hemmapremiären. Oroligt att nu även Maya verkar ha ljumskproblem. Kanske inte så jättebra att man mött så svårt motstånd hela försäsongen? Ett nytt Sirius hade kanske behövt vinna några matcher för självförtroendet. Men man får hoppas på devisen dåligt genrep - bra premiär!
Är faktiskt livrädd att dom goda åker ur i år :(
Ja, fast det är många träningsmatcher fram till kvalet. Ekonomiskt kan det bli tufft för Sirius. Tippar att man kommer att ha klart under 1000 i publiksnitt. Ingen spänning samt stortorskar i parti och minut och endast de sista entusiasterna kommer. Ursäkta min domedagsprofetia men detta är ett högst sannolikt scenario.
Sirius fyllde igår bänken med galler som har spelat turnering hela helgen. Dom pallante. Snart kval!
Spelarna har fått det dom vill nu är det bara att prestera.
SM-guld!