Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Bunkeflo-Sirius

Dax att skapa matchtråden nu. Det lär ju bli ett reservbetonat mittfält. Hoppas vid gudarna att Kim tillfrisknar, annars kan det verkligen vara befogat att tala om mittfälstskris. Annars blir det väl Kim-Daouda-Ante-Palmqvist, och det vet vi ju sedan FFF att det fungerar bra. Särskilt så tycker jag att Daouda har vuxit för varje match. Men det här blir tufft igen, och sett till skadeläget så skulle jag inte gnälla över ett kryss.

Gaffa: Håller du oss oroliga uppdaterade angående Gallos och Manis status?
Jag hörde något om att Gallo skulle under kniven på Måndag.

Automan kanske får ytterligare en chans på mitten?
Ja, om Olle är redo så kan det vara ett alternativ.
will do, bruk
Tja, det kan kanske funka även med Christos och Hochen på topp.
Är det någon som vet varför olle verkligen inte spelar, är det som sagt utåt, att han inte kommit ikapp, eller beror det helt enkelt på att han inte presterat?
Om det skulle vara det senare (vilket jag inte säger) och det skulle skrivas här så skulle väl det vara samma sak som att säga det utåt misstänker jag.
Det är väl lätt att tro att han ligger lite efter med träningen?
Till Bunkeflo borde han vara redo tycker man:)
Man kan hoppas, han är ju grym på att hålla bollen och sedan fördela den klokt
Olle fick ju en lillskada i andra fossingen när han var på väg tillbaka. Han var vad jag förstår aktuell för truppen mot Peking, men man valde vänta. Det borde innebära att han kan finnas i Limhamn på torsdag.

När det gäller mittfältet så tycker jag att Antou är ett alternativ på ena kanten.
Gallo spelklar om fyra veckor enligt Unt. Jävligt skönt besked. Men kommer vara lite tunt på mittfältet fram tills dess. Har Dauda två varningar? Hur ligger Musse till?
Yes, fan vad bra. Då slipper vi oroa oss för mittfältssituationen, och då kanske vi kan förstärka lite på anfalls- eller backsidan istället (hoppas på att Danny bara mörkar när han säger att nyförvärv inte är aktuellt).

Men det är ju sant att det blir jobbigt fram till dess, Daouda står mycket riktigt på två gula, och känner jag honom rätt så lär det inte dröja särskilt länge innan han är avstängd. Musse frågade jag efter Peking om han kunde hoppa in och rädda mittfältet, men han lät inte speciellt hoppfull.

Stalltipset tror jag fortfarande är att Olle kanske inte är den som man ska bygga upp sina förhoppningar kring framöver, men vem vet. Han tog oss till Superettan och det är onekligen mer än gott så.
Ett Sirius utan Gallo, Mani, Fredrik och Olle. Då bör väl startelvan bli följande:
Jon - Luggen, Hjalmar, Gurra, Tighe - Kim, Daouda, Ante, Palmqvist - Antou, Hochen
På bänken: Garcia, Linus, Christos, Periera och Adam/Eldin

Det är klart att Antou skulle kunna ta ena kanten på mitten och Christos starta på topp, men det känns som ett något svagare alternativ.
Ett måste är att Kim och Palmqvist kliver fram och visar vad de kan.
Hoppas att Hochen är lika laddad som mot Peking.
Försvaret bör kunna hålla tätt mot ett Bunkeflo som ju inte visade så mycket framåt mot ESK senast.
Erlingmark: Har du återvänt ifrån Jordanien och kan skriva inför matchen? Annars kanske jag kan fixa det.
Jag är tillbaka från Amman och ämnar göra "införgrej" i morgon. Antar att du kan göra matchrep?

Eftersom jag ännu inte har pratat med Mille om startelva och övriga resenärer på morgondagens bussresa kan jag ju kosta på mig att spekulera lite a la Hornby.

Jag tror att Hornby har den troliga startelvan, men det är nog definitivt så att det finns en del alternativa tankar kring detta. Backlinjen skulle det förvåna mig mycket om man rubbade. På mittfältet känns Daouda och Ante givna centralt. Varken Kim eller Palmqvist gjorde något vettigt i U21 igår, men det är klart att de är aktuella. Jag tror dock att det vore bättre att starta med Hochen och Christos på topp och dra ner Antou på ena kanten och hålla Palmqvist på bänken. Palmqvist på bänken ger fler alternativa bytesmöjligheter än Christos som egentligen bara kan komma in på topp. Kim kommer att vara på plan för att han är den enda av samtliga elva som kan ta fasta situationer utan att göra bort sig helt.

Mot Bunkeflo ska man se upp med deras fasta. Det känns som om hälften av deras mål har gjorts på hörnor. De spelar stabilt och fysiskt och kommer säkerligen att köra med sin 4-5-1 mot Sirius. Spelmässigt tror jag att även Sirius b-mittfält kommer att stå upp väl mot deras femmannamittfält. Den man ska se upp med är Erol Bekir på mitten. Deras anfallare Jens Nordström verkar också vara vass. Tufft lär det bli, men ändå hyfsad poängchans; 30-40-30.
Jag hoppas på att Palmqvist nu får det att lossna. Det vore ett fantastiskt tillskott om vi kom till åtnjutande av Palmqvists potential. En annan dagdröm är att Ante tänder till mot Bunky och blir den Fältherre han var i första kvalmatchen på Studan.

Tror nog mest på Antou och Hoch på topp till att börja med. Skulle gärna se att någon av dem petar in ett mål. Länge sedan Antou gjorde ett och viktigt att hålla Hochen igång. Christos snabbhet känns som vanligt bättre att ha på slutet. Med anfallet spikat känns resten ganska givet, i alla fall i startelvan.

En sak som jag gillar med Mille är att han inte är rädd för att göra ganska stora förändringar i matchen. Nästan lite förvånad över att aktivt coachande är så pass ovanligt.
Jag röstar på Hornbys elva rakt av. Varken Antou eller Palmqvist har precis imponerat ifrån kanten, men Palmqvist har verkligen potentialen där. Och förr eller senare lossnar det!
Erlingmark: En liten rättelse till inför-rapporten är att matchen spelas på Limhamn och inte på Brovallen. Så att ingen åker fel, det vore ju tragiskt.
Jag ändrar! Och om det är någon som skulle gå fel är det väl bara några hundra att knata...
Nu finns en införtext på officiella. Bussen har redan rullat iväg mot Skåneland. Fernberg överraskning i truppen.
Får de inte flyga när de ska åka så långt, stackarna?
Buss är kul. Typ 200 mil i den bussen på mindre än en vecka.
Svenskaspels experttips om Bunkeflo-Sirius:
"Sett till tabellen ska tvåan vara självklar men jag är inte så säker på om den är det. Bunkeflo är mycket bra på hemmaplan och där har laget till och med pratat med serieledande IFK Norrköping."

OK att Peking är bra, men 2-6 är väl knappast ett argument för att Bunkeflo är hemmastarka? Och vad betyder egentligen pratat med? Typ "Hörni, kan ni inte lugna ner er lite nu, 6 mål räcker väl"?
Ha ha, en del experter kan verkligen.
Kullinger är påväg tillbaks. Frågan är bara när och om Mille med läkarteam ger han förtroeendet.
Jag skulle gärna se Olle som en joker, plocka in han sista kvarten om spelet låser sig.
Olle sitter inte på bussen till Malmö och han lär inte vara med i Göteborg heller. Däremot tror jag på Mani mot ÖIS.
Hoppas det inte ser ut så här imorgon:

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=627878,00.html[/link]

Olle sitter inte på bussen till Malmö och han lär inte vara med i Göteborg heller. Däremot tror jag på Mani mot ÖIS.

Antar att du har en anledning till varför du låter så säker men hoppas verkligen att Olle är tillbaka snart. Definitivt en måltjuv och spelartyp vi behöver.
Med anledning av att det fortfarande regnar i malmö och att det har gjort det i några dagar nu så finns det väl viss risk att det ser ut just så och kanske lite värre.
Känslan jag har inför kvällens match är väl ungefär densamma som inför Falkenberg; poäng och jag är mer än nöjd.

Men jag tycker nog att det finns fog för aningen mer optimism nu, vi har Hoch på planen ikväll och kan han visa samma glöd som mot Peking så känns Sirius klart farligare framåt än mot Falkenberg.

Men som sagt, poäng och jag är mycket, mycket nöjd.
Känner i stort sätt precis som Hornby. Men av någon anledning tycker jag inför varje match att bara vi plockar poäng i den här matchen så har vi verkligen visat vad truppen går för...
Nu har jag dåliga vibbar, vänner. Tror att det kanske är nu det vänder. Torsk i dessa tre raka och hösten kan bli precis så otäck som jag förväntade mig, innan Milles Mojäng överrakade mig så ruskigt positivt.

Sitter en ond på min ena axel och väser att vi är för många som glatt oss för mycket, för tidigt.

Låt mig ha tokfel, snälla.
Sutra: Du utstrålar negativ karma, lägg av med det. Eller finns det någon speciell anledning att ta ut elände i förskott?

Forza Sirius
Tja, Sut - vem har inte umgåtts med slika tankar. Torsk mot Bunk och ÖIS och vi är nere i mitten. Några avhängda lag finns inte, och det stör mig.

Men, det positiva är att det är sjukt bra självförtroende i laget fortfarande. Bänken har visat sig hålla bättre än väntat och grundspelet finns ändå där. Dety grundspelet tvivlar jag inte över att det är bättre än Bunkys.

Startelvan kan man väl släppa så här dags i alla fall:

Jon
Luggen Gurra Hjalmar Tighe
Kim Daouda Ante Christos
Hoch Antou
Aha, det var intressant placering av Christos och Antou. Är det någon superetta match på Sportexpressen ikväll där man kan följa pling i rutan?
OM vi får tre poäng på denna bortaturné mot Bunkeflo och Öis så är det bra. Och då ska väl de poängen komma ikväll? Å andra sidan är två poäng också bra, oavgjort mot Bunkeflo samt Öis. Över tre poäng är drömscenariot på dessa två matcher.

Nåväl, GE ALLT !!! Det avgör saken i hög grad. Slarvar vi på en boll, bjuder på en hörna (särskilt mot Bunkeflo) eller missar ett friläge så kan det vara skillnaden mellan succé och fiasko.

Leve Sirius!!
fem minuter kvar

kom igen nu blåsvart
Tanken med Christos placering är att han ska komma i djupled förstås. Själv är jag lite skeptisk. Bunky kör förmodligen 4-5-1 och Christos och Kim är ju inte kända främst för sitt starka hemjobb. Det kan bli en tuff runda för Tighe och Luggen detta. Jag hade kanske hellre i så fall sett att Mille flyttade upp Luggen ett steg i banan och spelade Linus som back. Nåväl, det kanske var ett genidrag. Låt oss hoppas!

Tärningen är kastad...
Går det att lyssna på radion?
Direktuppdateringar?
Men tjena!
Bunkis verkar köra 4-3-3. Stämmer det kan det bli stort siriuskalas...
LSK har redan dunkat in 1-0 borta mot FFF...
sr.se malmö kommer några rapporter
Var hittar du informationen? Har du kontakt med någon på plats?
Länk till förbundets livescore tack, hittar den inte på svenskfotboll.se
Det man kan läsa från unt:s uppdatering verkar inte lovande... hoppas det vänder snart.
0-0 efter en kvart 19 Siriusfans på plats!
Om man klickar på "allsvenskan" på SFF:s hemmis hittar man deras livescore. Det ser inte bra ut hittills...
Här finns lite liveuppdateringar vad gäller mål

http://www.sr.se/radiosporten/resultat/index.asp
Idiotiskt att lägga superettans livescore under allsvenskan....
Erlingmarks tips var bra
ca 30 min mycket bunkeflo, Jon stor i målet
Erol Bekir slår frispark direkt i mål. 1-0.
Jag gillar att svenskfotbolls livescore förkortar Bunkeflo med "BUK"...

Stor och mjuk!
Skit. Mål av bekir på frispark.
ajaj 1-0
SKIT! Kan inte Daouda stämpla honom
HELVETE! 2-0 =(
Vad fan 2-0?
Vad är detta? Hörna, Offside, Frispar, Mål hela tiden för Bunkeflo. Finns det några blåsvarta på plan?
Frispark igen?
Två frisparkar direkt i mål inom två minuter. Shit!!
Skärpning nu
Bara för att jag tittade bort och hällde upp en whisky, fan också
Det var väl själva fan!
Kom igen Tighe, på mål nästa gång!
Piss. Ut med Christos, även om man skulle behöva honom i slutet. Flytta upp Tighe (som spelade offensiv mittfältare i MLS), och in med linus på backen.
Fan vad UNTs rapportering är pessimistisk, är det Leguanen som dissar?
Kämpa på Svart o blå!
Jag stängde av UNT´s rapporter. De tar sån evig tid med uppdateringen. SvFF rockar
Paus?
Synd på Luggens chans, men detta ser ju inte direkt bra ut. Svårt dessutom att hitta lösningen på bänken. Palmqvist?
Jepp. Paus.

Fluff: Jo UNT och radion är fett sega. Men är skönt att få lite mer målande beskrivningar om vad som hänt.
Sirius värdelösa första halvlek utom sista fem minuterna. Andra målet får domaren ta på sig. Jon tog bollen en halvmeter in i straffområdet men domaren dömde frispark trots det för att han var "utanför", gav Jon ett gult och Bunkeflo ett målskott.
"Efter två mål av rajalakso"

Kul att ni har koll UNT.
han e sjukt snabb rajalakso:)
Hur funkar det med beräkningen av bollinnehav? Är det någon stackare som sitter med en klocka?
BOllinnehav mäts bara i Allsvenskan vad jag vet... Antar att någon sate sitter med klocka där.
Låter som en vansinnigt trist uppgift!
Palmqvist in... men vem ut?
Palmqvist in, Lundin ut. Det var väl det enda möjliga bytet. Fan, Palmqvist! Detta är din stora dag!
Jasllow ut???
Ha, dombrowski upp på mitt. nu jävlar! antou och lundin ut. linus och palmqvist in.
Tighe upp på mittfältet nu jävlar

Ta dom Daouda!
Jag kom ihåg en bandymatch för ett gäng år sedan som vi följde vis text-tv på Maggans-O´Learys. Jag tror det var JS som började gå runt kvarteret för att ändra på spelbilden och det funkade. Han tittade in lite då och då å Sirius gjorde mål.

Jag testar något liknande nu. Jag går och rengör akvariet i rummet bredvid. Jag tittar in lite då och då.
Kom igen nu Marcus!
Spring runt snabbare Fluff!
Okej, det där är i alla fall aktiv coachning. Ante på topp med Hoch känns rätt intressant. Tighe och Daouda på innermitt känns inte så kreativt, men finliret skippas väl nu. Jalla Sirius!
Jalla jalla
Kom igen nu blåsvart....
Kan inte i alla fall Sylvia göra ett
KOM IGEN NU SIRIUS!

Sirius vi ger aldrig upp!
Just nu är faktiskt Sirius utanför den allsvenska platsen för första gången sen, tja har vi varit utanför förut?
Nu verkar matchen död
Är du kvar i mellanöstern Erlingmark?

På måndag börjar semestern!!!
Daouda får i alla fall en varning
Nä. nu fan går jag och lägger mig.

Mitt tips som jag hade lämnat in gick rätt sånär som på en match. Äckelvästerås torskade mot gärdsgårdsgänget gröndal.

Sirius spelar skit, och samtidigt vinner både GIF och Åtvid.

Väck mig den 6:e.
Varning på Dauda. Då e han avstängd mot öis...tunnt börjar mittfältet att bli
Skönt att VSK torskar
I övrigt bara skit
Tio min kvar
JAAAA. hjalle
Kolla skottkartan hos livescore, Sirius borde göra mål snart
Såja Hjalmar!!!!!!!!!! Kom igen nu!!
Där kom det, ett till nu
Gud vad deppigt! Kunde vi inte fått hoppas lite i alla fall.
3-1
Jävla surt, köp Bekir, Frydman!
FAAAAAN också.
tre mål i baken när hände det sist
I onsdags...
Det är i alla fall bandy som räknas :-(
Jag önskar jag höll med dig.
Men sätt skotten PÅ mål då
Radion är helt lost
På gräs eller is ja det spelar ingen roll
För vi står på västra när Sirius lirar boll
Motståndarlagen dom har ingen chans
När blåsvarta stjärnor bjuder upp till dans
Sylvia kvitterade i alla fall. lite tröst
skönt att sylvia kvitterat mot bönderna. en ljuglimt i mörktet
Sylvia fick in en i alla fall
Vss folket på plats i Malmö skriker som fan i alla fall

Sirius vi ger aldrig upp!
Nästan så man tycker synd om Öster, dags för tränarbyte
Tränarbyte i Enköping snart? Tråk-Bosse slutar
slut 3-1 till BUK
Fan...

Var rädd att detta skulle hända. Åkte på knock resultatmässigt mot Norrköping. Det gjorde ingenting men jag tror att den här matchen kan sätta sig värre i skallen på spelarna. Nästa match är väldigt avgörande. Då måste vi bärga en seger, annars tror jag att den oövervinnerliga "anda" som funnits i laget kan vara bortblåst och man landar på fötterna igen och insar att man faktiskt "bara" är nykomlingar.

jag hoppas jag har fel, men om det blir 3 förluster i rad så kan det börja spöka i de orutinerade spelarna.
Mmm... 1 poäng på de 3 senaste, kanske "vändningen" som vi alla väl anade skulle komma redan har kommit? Vinst i nästa match är nog ett måste annars får man nog börja hålla koll på det trista strecket i stället för det roliga. Fast inte ska vi väl ge upp redan? Så länge vi är bäst i Uppland är allt bra.
mao, ALLA till studan den 6:e och heja fram blåsvart mot Herr Nordin & Co. Oavsett resultat i götet.

Önskar att jag hade kunnat åka på ÖIS-matchen också =(
Ja, nu jävlar. Ser tungt ut på mittfältet. :/
Daouda avstängd, snack som vanligt...

Hoppas vi lyckas få iaf ett poäng mot rödblått!
Hur ser ett kommande mittfält ut nu egentligen? Skoglund, Eriksson, Dombrowski, Jallow?
Lite o-hållamed ska jag nog. Det är inte nästa match som är oerhört viktig, det är matchen mot J-Södra som är typ avgörande för hur hösten ska se ut.

Det är okej att göra något enstaka bottennapp, och det har varit väldigt få denna säsong. Särskilt med såpass många viktiga kuggar borta. Förutsättningarna inför matchen mot ÖIS rubbas knappast av detta resultat, ÖIS är stora favoriter hemma på konstgräset hur man än vänder och vrider på det och en förlust där är ingenting att skämmas för och oavsett hur det går i den kommer Sirius fortfarande att vara med i toppen.

Hemma mot J-Södra är det dock en riktig måstematch. Man måste bevisa att man ÄR bra hemma, man kommer att vara stora favoriter och man kommer att tvingas föra spelet. I synnerhet om man har tre raka förluster i kappsäcken kommer detta att vara tungt. Tappade poäng mot J-Södra och blicken hamnar mot botten i stället för mot toppen. Jag har redan ångest inför den matchen.
Håller med Erlingmark i allt. En "onödig" förlust får alla lag, snart även Norrköping, men sådant händer. Poäng mot ÖIS borta vore en jättebonus, men förlust där gör inte så mycket.

J-Södra hemma är förstås viktig, men eftersom vi har ett kapital att ta av är jag inte speciellt orolig. Visst, drömmen om AS redan i år var ett skönt rus ett tag, men det är ingen som egentligen tycker att det är bra så tidigt. Mycket roligare dock att Sirius spelar bra och kan matcha de bästa lagen.
Jo, nån form av kapital att ta av har vi väl. Vi har fiskat in nästan så mycket poäng som jag hade hoppats få ut av våren redan nu. Det stora problemet i årets serie är dock att inga lag har hakats av. Jag litar inte ett dugg på att Öster och Degen kommer att hålla sig där nere. Tabellen är helt enkelt alldeles för jämn.

Det som jag är mest rädd för om vi skulle förlora mot J-Södra är inte de tappade tre poängen. Det värsta med det är det förlorade självförtroendet. Mille har under hela serien hittills haft förmånen att träna ett lag i medgång där alla, nåja, är glada och fyllda med vilja och självförtroende. På denna nivå är alla vinnarskallar och man behöver inte vara raketfysiker för att inse att det kommer att grymtas och muttras en jäkla massa på träningarna, i synnerhet om det finns spelare i truppen som är lindrigt aktiva på träningarna.

Jag har ingen aning om hur Mille funkar i motgång och hur bra han är på att stävja konflikter och skapa god stämning i truppen och jag vill helst inte veta det. En rejäl seger mot J-Södra skulle råda bot på sådant. Ett par värvningar som höjde nivån på träningarna och konkurrensen om platserna vore inte heller fel.
Nu är finns rapport från den mediokra tillställningen.

http://www.siriusfotboll.com
tråkig läsning med roligt skrivet :).

En reflektion inför kommande säsong: Låt oss hoppas att Sirius håller sig kvar detta år, värvar lite försiktigt i julifönstret, och sedan förstärker inför nästa säsong. Är det inte då ett bra tillfälle för avancemang? Norrköping och ett par lag till försvinner till AS, medan det enda tillskottet till SE är ett stukat BP. Ser inte ut som hyperfarligt motstånd...
Problemet är ju att det är en svår serie hur man än vänder och vrider på det. Man går inte direkt upp på beställning. Ängelholm och Assyriska blir vassa nykomlingar och BP blir en starkar nynedflyttad än årets tror jag. De är fortfarande ett ruggigt vasst superettalag även om de råkar spela i allsvenskan i år och det finns inget som talar för att de inte skulle vara det nästa år. Lägg därtill ett sjukt revanschsuget Öster och BoIS samt kanske Häcken (även om jag fortfarande tror att de går upp). Visst, Sirius kanske kommer att slåss på över halvan i det gänget, men det läge som är just nu kan mycket väl vara det bästa vi har på jävligt länge.

För övrigt en bra rapport sopm vanligt. Bruk! Du tar ÖIS också va?
håller med Erlingmark. Ett sånt läge som vi har nu (hade nyss) får man kanske vart femte år i en jämn serie som Superettan. Och ärligt talat, om fem år kan vi lika gärna ha ramlat ur igen.

Minns hur många år vi hade ett av tvåans/ettans starkaste lag utan att lyckas ta klivet.
Sirius är ju som bekant sämst när det gäller.
Fan vad negativa alla e kan nån med handen på hjärtat säga att dom hadde trott på en 4 plats vid den här tidpunkten inför säsongen. Jag trodde det eftersom jag har en 500 ligger på serieseger :)
Obotlig kniv-jonas, obotlig ;)
Underbart Kniv-Jonas. Du lyckas ensam neutralisera ärkegubbar som Farbror och Garligur :)
Ungdomlig optimist, vänta tills han sett tillräckligt mycket givna vinster gå i kras osv.
Va fan RRR grubbla inte njut av superettan vi vet att en dag kommer hela världen känna till den vackra stjärnan, dvs när vi med en underbar totalfotboll har krossat chelsea i champions league final med 4-1 år 2027. Mål skyttar kan jag tyvär inte komma med redan nu men njut.
Det var händelsevis ingen som såg om jag glömde en svart jacka i den fina bortaburen på Limhams IP?