dissteffe
· 2012-08-19 09:58
· 3641 visningar
Ok, vinst är som vanligt ett måste. Ska bli kul att se vilka som startar.
Har jag en satans tur så kan jag se nåt av matchen, vågar dock inte hoppas på det.
Tror Sirius fortsätter rida på vågen och vinner denna av bara farten. 3-1
#2 ·
Lemon
· 2012-08-19 12:21
Vinst känns rimligt. Jag skulle vilja se:
Bylle
Linus-Kalle-Calle-Käck
Blomqvast-Sal-Kim-Ian
Dalil
Ante
Kan väl vara värt att påminna om att vi inte slagit Luleå på tre försök sedan de gick upp till ettan. Innan folk blir alldeles för segersäkra.
Vinst känns rimligt. Jag skulle vilja se:
Bylle
Linus-Kalle-Calle-Käck
Blomqvast-Sal-Kim-Ian
Dalil
Ante
Moses går in där du satte Jocke men i övrigt prickade du dagens formation enligt källa!
Kan väl vara värt att påminna om att vi inte slagit Luleå på tre försök sedan de gick upp till ettan. Innan folk blir alldeles för segersäkra.
You're living in the past, man. Quit living in the past.
#7 ·
Nyllet
· 2012-08-19 19:09
Ser ju bra ut det här :-)!
Sirius Hej!
Är det en medveten strategi att "Tolle" sköter mediakontakterna i första hand? Kim har i vissa klipp inte sett överdrivet road av att vara med i intervjun.
Såg bra ut till slut. Inte för att Luleå verkade särskilt intresserade av att lira boll en sådan här dag, men för utom att det var lite slappt i första så var det ju bra tålamod och bra nötande tills bollarna till slut började trilla in. Jag hoppas vi kan fortsätta med den här typen av uppställning ett tag framöver med Moses eller någon i en hyggligt fri roll på ena kanten och Ian/Blomqvast på den andra och Ante och en fw till i ganska klassiska nia och tia-roller. Bättre balans så än i den där knasiga varianten med Ante på mitten.
#11 ·
Hornby
· 2012-08-20 08:36
Det känns bra just nu. Det bästa är att vi i nuläget har en sådan tuff konkurrenssituation i truppen, framför allt på mittfält och i anfall. Trots att både Petter och Clage är skadade så har vi ett antal bra alternativ på i stort sett alla positioner.
Fantastiskt fin vecka av Sirius. Det börjar kännas som att man är där som de flesta tycker att vi skall vara. Bredden i truppen är ju imponerande och det borde kunna ge positivt utslag under en höstsäsong. Alternativen är ju många vilket syntes inte minst mot Bajen. Hoppas man fortsätter i samma spår nu så kanske det kan gå vägen i år. Bara man skippar dikeskörningarna som man hade i våras.
Inte för att Luleå verkade särskilt intresserade av att lira boll en sådan här dag, men för utom att det var lite slappt i första så var det ju bra tålamod och bra nötande tills bollarna till slut började trilla in.
Mot Bajen fick vi ytor och idag har vi tillräckligt snabba och bollskickliga spelare för att utnyttja det. Tycker vi är väl rustade att kunna stå upp väl mot mer spelande motstånd. Sirius har dock haft en del svårigheter med lagen på undre halvan. Lag som vi egentligen "ska" slå. Det är inte alltid lätt att slå hål på lag som murar igen med 8-9 man i eget straffområde så fort bollen är i närheten. Innan det förlösande 2-1-målet i går var det ruskigt trångt i Luleås straffområde. Om bollen kommer en decimeter för långt från foten är svärmen där och hugger direkt. Nu har jag bara sett fyra seriematcher (plus Bajen-matchen) i år. Men att döma av det jag sett tycker jag att vi har utvecklat anfallsspelet på ett bra sätt. Tycker det går lite rakare och snabbare framåt, vilket ställer till större problem även för tjocka försvarsmurar. De senaste tre åren tycker jag vi har haft en tendens att försöka komma runt för mycket på kanterna. Vilket ofta lett till att man, framför allt mot svagare motstånd, spelat runt försvaret på ett handbollsliknande sätt och haft svårare att komma till avslut. Men nu upplever jag det som mer varierat.
Bredden på truppen tycker jag känns bättre än någonsin. Nu har vi inte bara en bra stomme. Tycker det är bra konkurrens på, i stort sett, alla platser. Bylle lär sitta säkert, Nyström i nuvarande form flyttar man inte på i första taget och Ante är väl också i stort sett självskriven. Största problemet för tillfället tycker jag är att vi målmässigt är lite för beroende av Ante. Det vore inte roligt med en skada på honom så länge ingen av de andra nätar mer kontinuerligt.
Annars tycker jag det ser lovande ut. Jag är övertygad om att truppens bredd är betydande för seriens slutspurt. Matchen mot Bajen tycker jag är ett bevis på att även spelare som inte fått så mycket speltid tidigare är väl införstådda med sina roller och vad som förväntas av dem på planen. Och har kvalitet nog att gå ut och leverera.
När vi gick till kval mot J Södra för ett par år sen, så kändes det som vi slog ur underläge redan innan första matchen. Med den här truppen tycker jag inte att vi behöver vara rädda för att gå in i ett eventuellt kval. Grabbarna verkar bestämda och jobbar metodiskt utan att stressa. Jag tror att det kan vara vår tur i år.
Bör kanske korrigera mig själv en aning. Ytterbackarna lär också vara självskrivna i startelvan. Fast det känns ändå som vi har ok alternativ. Och appropå ytterbackar; någon mer än jag som fått för sig att Linus skulle varit avstängd mot Luleå?
#17 ·
Sakul
· 2012-08-20 14:58
Nej, det var bara UNT som svamlade om avstängningen.
#18 ·
Hornby
· 2012-08-20 16:11
http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=1821340
Sirius har vunnit de tre senaste seriematcherna med 14-2. Det är så klart väldigt bra men det rör sig om tre hemmamatcher mot lag på den undre halvan. Vi har tagit nödvändiga poäng och bättrat på målskillnaden betydligt men vi har knappast genomfört ett mirakel.
Tror det kommer att bli betydligt tuffare redan på lördag. Sirius har en alldeles utmärkt hemmastatistik (7-1-0) men ganska beskedliga 3-2-3 borta. Jämför även målskillnaden 23-4 (hemma) mot 7-7 (borta).
#20 ·
Lemon
· 2012-08-20 19:18
Matchen mot Akropolis (lördag?) är just en sådan match vi dumt nog brukar förlora.
#21 ·
Joint
· 2012-08-20 21:44
Jag tyckte att Sirius visade ett tålamod och trygghet i spelet som jag inte sett tidigare Norrettan-säsonger. 1-0 i arslet efter en minut brukade skapa oro, ångest och ängslighet. Tyckte att vi förde den här matchen på ett imponerande sätt. Sjukt skön fotbollsvecka det har varit.