Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Akropolis - Sirius

Jaha, lördagens festligheter i Akalla då. Ska vi ses innan på pizzerian på torget? Alla ska med!
Den som nämns i Bortaguiden? Ja, varför inte.
Spännande match det här, undrar om den kontroversielle Mirza kommer att lira nåt?
Ni som känner att Akalla ligger alldeles för långt och krångligt bort får släpa er ner till Studan kl 15 istället och kolla på damerna mot Kvarnsveden. Nån Siriusmatch ska ni se på lör.

undrar om den kontroversielle Mirza kommer att lira nåt?

Jag kan tänka mig samma startelva som senast, och så får Mirza komma in i andra halvlek och käka upp det som är kvar av Akropolis.

Skämt åsido, detta är en riktigt läskig match, och som någon nämnde någonstans precis en sådan match som Sirius brukar förlora.

Dags att vända den dåliga bortatrenden (3 förluster på de 4 senaste) och visa vilket av lagen som har bäst och mest kvalitet.

Usch, jag är nervös inför varje match. Vad skönt (fast lite tråkigt kanske) det hade varit om vi i detta läge av matchandet ledde serien med typ 12p. Bara liksom gå ner till Studan och njuta av den ena överkörningen efter den andra. Eller åka till Akalla och garva lite över motståndet.
>>Nyllet
Du får bli Barcaälskare i stället. ;)
Annars finns ju det här gänget, de uppfyller alla dina krav:
http://www.ostersif.se/
Förutom att de så sällan lirar på Studan.

Om man ska bli lite seriös för en sekund så håller jag med Hornby om att det här är en riktigt svår match och Sirius bortastatistik är ju inte lovande alls.
Tycker det känns som allt fler bitar börjat falla på plats de senaste matcherna. Hoppas att den tendensen gäller även i bortaspelet.
Jag kör till Akalla från Uppsala i dag (och tillbaka). Om det är någon som vill åka med går det bra (jag har plats för fyra passagerare).
Samma startelva som senast.
Det här är en match som i våras hade resulterat i poängtapp, nu vinner man med 3-0 utan att övertyga. En helt ok första halvlek men andra lämnade en hel del i övrigt att önska, mycket bolltapp och dåliga passningar. Sirelius kanske bäst idag. Hoppas Mirza inte är allvarligt skadad, Ante såg också ut som han hade ont i ett knä mot slutet. Största skillnaden mot tidigare i Sirius är att man mer konsekvent väler att spela bollen framåt istället för i sidled eller bakåt.
Den sämsta matchen på länge, därför extra strongt med seger. Hoppas att vår nykomling är OK, svår mirzräkning annars.
Ingen särskilt underhållande match och väldigt lamt/bakfullt på läktaren. Minnesvärda prylar: Antes fina mål, Bylles kanonräddning och Ians galna nick i egen ribba. Tre poäng ändå. Förbannat starkt.
Trist som fan med Mirza också så klart.
Vi gick fel också. Det var minnesvärt.
Jag förstår egentligen inte kritiken. Vi åkte dit, gjorde det vi skulle och åkte hem med tre poäng. Att vi sedan vinner med 3-0 utan att övertyga är ju ett annat styrkebesked. Det var verkligen en kollektiv bakisklack på den mentala bollplanen.
Vilken kritik?

Jag minns vad jag tänkte (och möjligtvis sa högt) efter förra årets match på Akalla BP: Sirius är nästan som ett topplag, vi vinner utan att spela bra - förutom att vi inte vinner. I år känns det som vi har rättat till den där lilla detaljen med att vinna, och det är ju perfekt om man tänkt sig att gå upp till Superettan. (bara som en jämförelse: vi har förlorat en match mer än i fjol vid den här tidpunkten, men vi har också vunnit tre fler)

Förbannat synd på Mirza bara, hoppas att det inte är något allvarligt.
Tja, nu vimlade det ju inte av inlägg men "den sämsta matchen på länge" till exempel... Jag tycker att vi gjorde en minst lika bra match som mot Luleå. Akropolis var bättre än dem, och det kan nog lätt bytas en hel del chanser och bollinnehav när planen är så pass liten...

Mirza magnetröntgas i morgon klockan 09.40, håll tummarna!