Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Eskilstuna City sönd 2/9 kl 17

Efter förlust både under för- och vårsäsong är det hög tid för revansch mot City. Med Mirza oturligt skadad så finns det ingen anledning att ändra på en vinnande elva. Kanske kan Petter vara på gång och ta en plats på bänken?

City är inne i ett bra flyt. Fyra raka segrar och på de sex senaste matcherna i ettan har det blivit fem vinster och ett kryss.

Varning utfärdas!

Ptja, vi har också fyra raka segrar med målskillnaden 17-2.
Eskilstuna har för övrigt mött följande lag senaste fyra: Luleå (10), Syrianska (13), ESK (14) och Väsby (11). Målskillnad 8-3. Vi har mött Akropolis (12), Luleå (10), VSK (8) och Syrianska (13). Inget av dom programmen är ju direkt skrämselhickaorsakande.
Men "traditionens makt" är alltid skrämselpropaganda. Två av två möjliga förluster mot det ränderförflutna laget.

Hemma är vi dock så pass bra att det inte bör bli någon ny förlust, utan snarare en "tredje gången gillt". På Studan har vi sammanlagt bara släppt in tre mål i seriesammanhang. I tre olika matcher. Och jag tror helt klart att vi förmår att göra minst ett mål hemma mot City. Kasst vore annars.

Ränderna går aldrig ur våra blå-svarta hjältar!
kul med fotboll!
Inshallah.
Kan inte riktigt formulera hur jag menar, men i och med gårdagens för oss positiva resultat handlar ju dagens match inte bara om att vinna och ta poäng, utan också om att visa att Sirius tänker ta tillfället i akt att trampa vidare. Och därför finns det såklart en inte så liten grågrön klump av oro i magen.

Sammanfattningsvis; jag blir enormt glad om de vackra gör jobbet och vinner i eftermiddag. Önskar all västringar en härlig eftermiddag, fint väder, gott kaffe, stor publik och en bra match.
Dagens match är viktig. Nu gäller det att visa att man kan hantera favorittrycket och göra ett litet ryck gentemot ÖFK och Forward.
Från UNT:s fotbollsblogg:

"Sirius ställer upp med följande lag mot Eskilstuna i dag:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Karl Larson, Carl Nyström, Elliot Käck - Sal Jobarteh, Kim Skoglund - Moses Ogbu, Dalil Benyahia, Ian Sirelius - Ante Björkebaum.

Bänk: Martin Karlsson, Oscar Zettergren, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Joakim Blomquist, Christer Gustafsson, Alagie Sosseh.

Som väntat ställer Bergstrand/LAgerlöf upp med samma lag som förra veckan och veckan innan. Och det är klart, varför ändra på ett vinnande koncept?"

Alltså!!!!!!!
Brorsan, det är vårt år!!!
Helt osannolikt, Calle Nyström av alla människor! Fattade knappt vad som hänt och sen stirrade jag bara på domaren för att se vilket tecken han skulle ge. Totalt lall-jubel från min sida.
Segern kom på tilläggstid!

Förra- och förrförra året skulle det här resulterat i oavgjort, eller att Citys stolpskott skulle gått stolpe in och vi tomhänta. Jag antar att sådant här är signifikativt för topplag, och något som verkligen talar för oss. Starkt, Sirius. Tack för euforin! We're going ...

City var helt okej. Bortaklacken röststarka trots allt.
Skulle gå in och läsa referatet på officiella. Blev länkad till en träningsmatch med F17 från i mars.
PS. Sirius vann med 7-0.
Kul med fotboll!!! Flög upp så snabbt vid 2-1 att jag nästan tuppade av.
Tänk att en gubbe som jag kan hoppa och skrika av glädje över ett mål i fotboll. Nästan lika stor glädje som när Sudden gjorde mål mot Edsbyn 2:a semifinalen 08/09. Så satans skönt!
SIRIUS HEJ!
SiriusFotboll.com <3 Sirius F17. /Ursäkta röran
Ja vad säger man. Vet inte om jag pallar att man vinner matcherna på det här viset i fortsättningen men gud vilken eufori efter Calles mål. Jo förresten det gör jag, bara man vinner. Oskarpa avslut gjorde det dock onödigt spännande. Den där femman i City Victor Sundberg tyckte jag var riktigt bra, fantastiska inkast, bra skott och säker som mittback. Honom kan vi värva om vi går upp.
Ja hemsidan gör lite vad den vill ibland. Inte alltid helt lätt att jobba med.

MEN FAN VAD SKÖNT! Så. Tack. Höll på att bryta ihop efter målet.
Deras 23:a var livsfarlig.
Deras 23:a, Celsing, var som sagt vass. Lite av en Emir-kopia. Men han har måltorka och har tydligen inte noterats för ett ynka mål i år. Men jäklar vad bra han var på att springa, både med och utan boll.
Håller med Lemon, deras nr 23 var nog den bästa motståndaranfallare jag sett i år, stor, stark, snabb, där hade hjälten Nyström händerna fulla.
NYSTRÖM

ren magi
Man missade alltså något när man var tvungen att dra i halvtid? sjukt tung seger att plocka!
Lungt. Jag var tvungen att gå in nittionde men inte fick jag se nåt mål ändå. Jag hörde det dock när jag gick genom stadsparken.
Helt underbar seger! Det känns bra för närvarande, vi har både lirare och vinnarskallar i laget.

En av de skönaste segrarna någonsin. Om en normal seger är som ett vanligt tjackrus så var det här 100% ren kola rakt upp i synapserna!

Charmig motståndarklack också. Påminde inte så lite om oss själv (bortsett från repertoaren).

Charmig motståndarklack också. Påminde inte så lite om oss själv (bortsett från repertoaren).

Hade de med megafonen?

Det här var tredje gången vi släppt in ett tidigt mål på hemmaplan i år, och tredje gången vi vänt till vinst. Tålamod, självförtroende eller vad det nu är, det är iaf den där sista pusselbiten som har saknats de senaste åren.

Första gången vi gjort ett poänggivande mål på övertid sedan Forward borta för drygt två år sen också.