Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Forward-Sirius lörd 8/9 kl 15

Ruggigt viktig match! Då både Vasalund och Östersund har förhållandevis lätta matcher i helgen så bör vi nog inte förlora.

Hoppas att Sal är fräsch efter landskampsäventyret och att Petter är redo för comeback.

Forward har en nedåtgående formkurva, medan vi varit som maskinister. Det finns nog ingen risk att det här kommer bli en avslagen historia. Ska BKF vara med och fajtas om seriesegern kan de ju inte gå och torska denna. Jag tror på en het match. Måtte Sal vila från lunchmatchen på Midgårdsvallen, som sagt.
Kul för Sirius med alla tillresta. Tror på en bra match.

Hösten känns f ö lång!
Äh full fart bara så fixar det sig
1-3 till de goda inga konstigheter.
Fotboll! Fotboll! Fotboll!
Som vanligt släpper vi in ett tidigt mål av taktiska skäl och vinner med 2-1
Och traditionsenligt citerar jag Kevlar-sonen: "Forward. Ofta ett lag kan hete Forward."
Nån som tänkte sig Alex? I så fall är jag med.
Åh jag tycker det är lite nervöst det här alltså.. Men det ska bli kul med match igen! Och buss!
buss är kul
Från dagens UNT:
"Sirius skyttekung Ante Björkebaum klev av torsdagens träning på grund av en ömmande hälsena, men förväntades vara tillbaka på fredagsträningen och spel är sannolikt om vi ska tro Siriustränaren."

Det där känns lite oroande.
Men Ante ska ju på Kulturnatten i alla fall. Källa: UppsalaTidningen...
Måtte han vara frisk och fräsch i dag. Nyckelspelare de luxe!
Från fotbollsbloggen:

"Sirius mönstrar följande lag mot BK Forward i dag:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Carl Nyström, Karl Larson, Elliot Käck - Sal Jobarteh, Kim Skoglund - Moses Ogbu, Dalil Benyahia, Jakob Björk - Ante Björkebaum."

Ian är skadad och ersätts av Björk. Känns sådär...

Det gör ont att hålla på Sirius!!
Surt. Kalles mål förra veckan ter sig allt viktigare.
Saknade Ian, fanns inget kantspel alls... Och CG måste sätta sina chanser, makalöst vad han har bränt fria lägen, det är för dåligt helt enkelt. Kämpa Sirius.
Tack Syrianska Kebab!!!
Bussresan var roligare än matchen. Fan vad surt! Vi hade ju gjort ett fint ryck i tabellen vid vinst. Låt oss hoppas att detta var höstens plump. Och låt oss hoppas att Ian är tillbaka snart. Förbaskat surt att vi bjöd in Forward i toppstriden igen.
Edit: fel tråd.