Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Sandviken sönd 16/9 kl 17

Jag tar direkt sikte på nästa match. Forwards tränare snackade efter matchen igår om att varje återstående match måste ses som en VM-final, och det är väl den inställningen som gäller nu.

Linus är tyvärr avstängd och kanske betyder det att unge Bergman får en ny chans på högerbacken. Jag hoppas verkligen att Ian är tillbaka, annars tycker jag att det är läge för Jocke att starta. Han gjorde det ju onekligen bra mot Bajen.

Kom igen nu Sirius!

Om Ian inte är tillgänglig:
Bylle
Lövgren - Calle - Kalle - Käck
Moses - Kim - Dalle - Blomkvast
Sosseh - Ante
Sal?
För hög felpassprocent mot Forward. Han kan sitta på bänken ett tag.
Vi får verkligen hoppas att att Ian är OK till nästa match.
Sandvikens Björn Berglund verkar stekhet. Ännu ett hattrick igår och 12 mål sammanlagt av killen som tillsammans med Jocke Blomquist utgjorde en giftig anfallsduo i Strömsberg för några år sedan.

Se upp!
Jag tror Sirius vinner. Det som talar för det är att Sirius nästan aldrig torskar poäng 2 matcher/rad + att jag verkligen hoppas att många är spelare revanschsugna efter den slätstrukna insatsen i Örebro.
Det som talar emot det är väl att Sandviken är riktigt bra just nu...
Ja den där Berglund har väl gjort 4 hattricks nu?
Jag är lite skärrad av detta Sandviken, faktiskt. Men som dissteffe påpekar så torskar ju vi sällan två raka matcher och dessutom aldrig i Uppsala, som det har vart i år. Det talar ju för poäng, men vi ska ha tre poäng. Sandviken å sin sida har tagit 20 av 32 poäng på Jernvallen. Tittar man på de fem senaste matcherna är de dock seriens bästa lag och "den där Berglund" är ju som sagt stekhet.

Jag vill inte se att vi släpper in ett baklängesmål inledningsvis av matchen, som vi har gjort de senaste matcherna. Jag vill se att vi tar kommandot från början och sätter press på dem. Mår Ian bra bör han starta. Han har fin form och var fantastisk i inhoppet mot just Sandviken i våras. Blomkvasten har inte levt upp till de förväntningarna han kom med från Frej, men kan få förtroendet från start om inte Ian visar sig okej. Sosseh är ett mysterium. Med tanke på att han varit i frysboxen de senaste matcherna lär han inte få starta nu heller, men jag ser gärna att vi byter in honom i stället för exempelvis Lövgren vid underläge och ett byte kvar (tänker på senaste matchen)... Aja, krossa Sandviken!
På sätt och vis bra att SIF går bra så att de kan sno sponsorer från SAIK. Men på Studan ska de få stryk. 3-1 till de goda inför 1230 pers.
Saxat från Tolles träningsrapport:

"Ian är dock tillbaka igen och har sett löjligt pigg ut"

Låter bra!
http://www4.idrottonline.se/SandvikensIF-Fotboll/Nyhetsarkiv/Nyheter/TuffuppgiftvantarforSIFSerieledarenpabortaplan/

Känslan är att det blir en riktigt svår match imorgon. Sirius måste vara på tårna från start!
Om vi kommer undan med tre poäng imorgon kan vi glädjas åt att ÖFK, Vasa och Forward har Sandviken kvar att möta. Sandviken lär knappast förlora alla de matcherna.
OM ja.
Ständigt detta jävla "om"...
Svårt att spekulera utan att använda ordet "om"...
Ohm
Mm, vore faktiskt extremt onödigt att förlora idag. I så fall har ju Sandviken fått chansen att hänga på toppen de också. Minst kryss, tack!
Lite förenklat verkar ju Sandvikens taktik i dag bygga på att Sirius är kassa första kvarten så då ska de försöka göra så många mål som möjligt. Undrar vad som händer om Sirius (mot förmodan) gör första målet?

Lite förenklat verkar ju Sandvikens taktik i dag bygga på att Sirius är kassa första kvarten så då ska de försöka göra så många mål som möjligt. Undrar vad som händer om Sirius (mot förmodan) gör första målet?

Undrar också vad som händer om Sandvikarna inte gjort mål efter första kvarten. Byter de taktik då? Slutar de försöka göra så många mål som möjlligt?
Petter på högerbacken! Ja jävlar
Säker och stabil seger. Inget att snacka om. Härligt Sirius!

3-1 till de goda inför 1230 pers.

Fast publiksiffran var 1565...
Faktiskt den näst bästa bubliksiffran i år.
Inte helt hundra, men jag befarar att Kim fick sin tredje varning igår, och därmed är avstängd mot Frej.