Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Champions Cup 2012

Vi går på ikväll, möter Bollnäs 21:30. livestream här http://www.estream.se/bandytv

känns ruskigt spännande, bandypäppen smyger sig på
Tre enkla vinster tre dagar i rad. Det här ska bli gött!

Btw hela säsongen är ojinxbar enligt mej med tanke på förutsättningarna.
Helt rätt CarlApan! SM-guld SM-guld SM-guld...... i att skrämma skiten ur sina fans under sillyn. Vinner man en av de fyra matcherna är lyckan total.
Sirius Hej!
Ryssarna visar att de definitivt blivit den världsledande bandyligan. Två tvåsiffriga ryssvinster so far. Bra dock att Ljusdal ser svaga ut. Och Motala vet vi sedan tidigare är svaga. Så vi ska väl förhoppningsvis slippa ett kostsamt och krångligt kval, det är ungefär på den nivån mina förväntningar ligger på den här säsongen.

Sägs att Sirius står i nio gånger pengar mot Bollnäs i kväll... Sååå ojämnt borde det inte bli, men jag räknar med att Bollnäs vinner med 3-4 kassar.
Har fattat det som om de fyra sista kvalar för att hålla sig kvar ?
Klarar vi okval i vinter är jag också nöjd.

Ska bli intressant och se hur vi står upp mot bollnäs ikväll. Hoppas Fall är skadefri snart, kommer nog bli viktigare än vanligt i vinter.
Hade glömt bort det här med match på senkvällen och när man går in på rapporteringen så leder de goda med 4-2. Trevligt, men jag antar att det trillar in ett par snabba sista 9 för de fula.
Där kom det första. Fast "bara" ett par minuter kvar. Oavgjort kanske kan klaras.
Var visst ganska mycket övertid men då de var IKS som gjorde nästa mål efter 93:59 så borde det väl kunna räcka till vinst va? Jag säger ja.
Fint! Nyförvärven levererar direkt. Dock var ju fjolårets försäsong väldigt fin stundtals, gick ju sådär ändå
Det blir bra det här
Känns ju riktigt nice även om inga växlar kan dras osv. Men det lär ju vara bra för självförtroende och stämningen i truppen! Kul också att de nya killarna får kliva in direkt och leverera!
Nu fick jag upp förväntningarna helt plötsligt. Sjukt imponerande. När slog vi Bollnäs i Hälsingland senast? Någon (Brukarn)?
:-) :-D :-) :-D :-)
Kul med två hörnmål och att Bollnäs brände 11 st.
Låten er icke förledas, av försäsongens bräckliga skimmer ungdomar!!! Gör bot, gör bot, medan tid är!
Hörnsökargänget Sirius.

Låten er icke förledas, av försäsongens bräckliga skimmer ungdomar!!! Gör bot, gör bot, medan tid är!

Är ju enbart Joint som möjligtvis kan anklagas för detta, alla andra har lagt in brasklappar av olika slag.
Jag kände att jag måste stävja, innan fler drogs med i hans undomliga iver....
Zorkij, med surkartet PN, väntar kl 13.

Nu fick jag upp förväntningarna helt plötsligt. Sjukt imponerande. När slog vi Bollnäs i Hälsingland senast? Någon (Brukarn)?

Vi enades väl om att det var 1983 tror jag. I seriespel då alltså, om vi kan ha slagit dem i någon träningsmatch eller World cup eller nåt har jag ingen aning om.

Brukar inte dra några växlar av försäsongsresultaten i bandy öht. Men i år, när vi har en helt nybyggd trupp med precis allt att bevisa, så känns det faktiskt ganska så bra att börja med ett par fina resultat.
Varför dribblar vi i eget straffområde, eller strax utanför, hela tiden?
0-3 efter 13 min. Undvika tvåsiffrigt?
Hörnpyts av Grachev med imponerande precision och hastighet.
1-6 efter första känns lite tungt att hämta upp..
Undvika tvåsiffrigt kan vi nog glömma.
Hmm, tre ryssmål på mindre än åtta min.
Huvaligen, sådan slakt! Säg den glädje som varar länge. Är det någon som ser eländet?

Huvaligen, sådan slakt! Säg den glädje som varar länge. Är det någon som ser eländet?

Ja, fast jag tittar inte längre så intensivt.
Inga ryska lag i elitserien...
Jag vet inte hur bra Zorkij är men de lär väl nästan hålla samma klass som de bästa svenska lagen (SAIK, Villa, etc)? Så resultatet är väl inte så förvånande.
De förväntningar som hann byggas upp lite i går fick sig en törn direkt i alla fall...
Positivt dock att vi spelar lika sista halvtimmen av matchen. Och att vi fortsätter leverera på hörnor.
Man ska komma ihåg att Zorkij är grymma: Esplund, Nilsson, Pettersson och idell bra ryssar. Tror faktiskt att Dynamo Moskva och Kazan, Zorkij samt Jenisej är lite bättre än exempelvis SAIK, Villa, Bollnäs och Edsbyn i år.
Jajaja. Zorkarna spelar ju i ett annat land. Ska man torska mot några med tio kassar så är det dom.
Vinst mot Broberg i dag och vi möter Dynamo i morgon. Förlust eller oavgjort = Sibselmash.
Hade varit roligare att möta ett till svenskt lag men Edsbyn var för bra och Ljusdal för dåliga.
Det såg inte så pjåkigt ut i dag mot Broberg. Virre var inte med (och inte Fall heller). En hel del fina sekvenser och bra framspelningar till målen. Jag tyckte nog att det verkade fungera ganska bra i defensiven också. Sälen limmade en straff och var inte så långt borta från att hinna på petstraffen som blev 4-3. Det såg på det hela taget bättre ut än i vinstmatchen mot Bollnäs, faktiskt, trots torsk. Förlust med mersmak, som det ju heter numera.

... fina sekvenser...

Eller som Hydas The Mighty uttryckte sig på sin tid: "Vi är bra med i frekvenser av matchen".
Det känns som att Sirius bandy kan ha något på gång. Det känns som en positiv vind dragit in och att man verkligen gjort några fynd bland nyförvärven. Joel Wigren verkar ju leverera direkt bland annat. Imponerande när man för några veckor sen inte ens hade fullt lag. Det känns som det lovar gott och vindarna blåser numera åt rätt håll utan Berglund. Jag tror att nu utan MB så vet inte motståndarna riktigt hur blåsvart spelar. Tidigare senaste två åren var de väldigt lättlästa men nu...dessutom utan Fall och Broberg, tillsammans med Eskhult de tre mest värdefulla spelarna (plus Sälen förstås). Det kan nog bli ändå riktigt bra det här, kul att man fått så många UNGA nyförvärv! Heja!
Med tanke på omständigheterna (en kaotisk silly och halva truppen ny) och att Fall inte kunnat vara med samt att Viktor vilade de två senaste matcherna, ger jag våra blåsvarta krigare betyget; med beröm godkänt. Säsongen kanske inte blir så pjåkig trots allt?
Ja verkligen med beröm godkänt tycker även jag då ju hela laget nästan är nytt och kul att de nya presterar redan från början! Lite hörnmål också ger energi, samt kul att även Maya hittar målet direkt och ser att även Putte smällde in två pytsar, där har vi ett sparkapital tycker jag från ifjol. Kanske Maya kan ta över en hel del av Mickels mål från förr.
Det är likabra att sluta drömma
Det går åt helvete i alla fall
Om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall