← Västra Sidan-relaterat
Vårt revir
Carling
· 2007-06-24 21:16
· 11915 visningar
Ja, trots tappra försök har det varit ganska svårt att fösvara våra ståplatser i dom senaste två hemmamtcherna. Avgränsningarna med tejp var en bra idé, men (iaf dom neråt) försvann ganska snabbt, och in välde arga sittplatsgubbar.
Vore det inte bra om man kunde typ spänna upp ett rep mellan stolparna där tejpen hängde förra gången, och på den hänga Grande e Pessante-banderollen?
Banderollen kommer till större rätt (för den syns ju knappt alls nu bakom oss och i skuggan av taket), och dessutom får vi en tydligare barriär mot sittplatsfolket.
Ta inte vår ståplats! :(
(Om man får frömma vore det ju trevligt med ett räcke istället för ett rep...)
#1 ·
RRR
· 2007-06-24 21:25
Problemet om man spärrar av för mycket så vågar inga "nya" komma dit och liksom "smyga" in i klacken
Sant, men om man skippar sidomarkeringarna? Det behöver ju inte stå "reserverat" heller, utan "Ståplats" kanske är mer passande?
Men om vi avgränsar lite mer i alla fall så kanske vi slipper såna som heilar i klacken och kallar Daouda för apa. Och det är inget skämt. En annan grej kan ju vara att till stora matcher komma en timme i förväg för att verkligen visa att här ska vi stå. Klacken ska väl egentligen vara först på plats? När jag stod med gul väst på Pekingmatchen och sa till såna som löst biljett till sektion F att här ska klacken stå så frågade många "Jaha, var är dom då?". Sen tycker jag att alla som kommer ger fan i att ställa sig i en klump på fem pers i mitten utan sprider ut sig i kanterna så man i början står i en fyrkant. Det visar verkligen att här står man.
Carling: Det kan stå KLACKSEKTION eller liknande.
#5 ·
Joint
· 2007-06-24 23:23
Håller helt klart med, det är inte bra som det är.
I dagsläget är det ju: folk somstår på bänkarna och folk bakom, så det blir svettigt och trångt.
Räcken borde införas på vår "ståplats", så att man kan luta sig och hänga banderoller och att vi slipper en massa slipspublik.
Bigbadda har en bra poäng, men det vore väl lämpligast att alla som kommer går så nära platån (där "barnklacken" håller till) så att man får in så mycket folk som möjligt.
För övrigt, tycker jag detta borde tas upp med Sirius.
Bigbadda: Var det någon som betedde sig så senast? Isåfall ska de kastas från läktaren med huvudet före!
Bigbadda jag skulle gärna vilja veta vilka som skrek apa åt daouda accepterar mkt men ger man sig på våran hjälte på det sättet ska man aldrig mer vara välkommen.
#8 ·
Markus
· 2007-06-25 09:05
Det är allas vår plikt att reagera om något sådant inträffar...
#9 ·
Tobbe
· 2007-06-25 12:21
Nu var jag inte på Peking, men var det nån som heilade? Nån annan som hörde/såg nåt?
Jag hörde inget. Hoppas vi inte fått nå nassar ibland oss. =(
#11 ·
Tobbe
· 2007-06-25 17:56
Inget sånt pack i Västra, tack.
Det var en yngling som tyckte att det var ett bra sätt att roa sig på. Han fick en skarp tillsägelse. Han och hans polare flyttade sen på sig och jag såg inte till dom längre. Men jag misstänker att det var dom som jag hörde förolämpa Daouda.
För framtida tillfällen tycker jag att de som ser olämpligt (och faktiskt olagligt) uppträdande i klacken vänder sig till sina närmaste grannar för att gemensamt kasta ut vederbörande.
Jag tycker också att det är imponerande att det kan stå 200 pers i klacken men att man bara kan hitta en som kan dra på sig en gul väst. Jag hade varit på läger och gått och stått och sovit i tält i fem dagar, otroligt roligt då att stå i ytterligare två timmar på en match där jag helst hade stått i klacken.
Bedrövligt och sorgligt att höra. Helt rätt att det inte räcker med en tillsägelse i ett sånt här fall, en sån person ska aldrig visa sig på Västra igen. Det är ju mycket riktigt brottsligt (och även enligt SvFF's regler, sådant ska väl kunna bestraffas med poängavdrag). Händer det igen är det bästa om vakterna tillkallas så kan de sköta avvisningen. Är det någon som hört/sett det här och känner igen snubben i fråga?
Beklagar också att matchvärdsrekryteringen fungerat så dåligt, solidariteten i klacken har visat sig ha en del i övrigt att önska.
Jag stod precis bredvid honom. Jag kanske känner igen honom om jag skulle se honom igen. Sen håller jag fullständigt med. Jag tycker att den som hör eller ser något genast ska säga till någon av publikvärdarna som kan hämta vakter. Om vi vill fortsätta vara en öppen klack så behöver vi se till att såna här personer blir bemötta på rätt sätt.
#15 ·
Tobbe
· 2007-06-25 20:35
Jag tror att vi alla är överens om att sånt inte ska förekomma. Nu är det upp till samtliga (inte bara guljackorna) att se till att vi slipper rasistpack i klacken. Är man tyst så håller man med!
OCH
Visa solidaritet med varandra och dra på er guljackan! Anmäl er på publikvärdstråden eller till mig via maila som ni hittar på kontaktsidan.
#16 ·
70
· 2007-06-25 22:13
En bra idé skulle kunna vara att göra iordning ett kraftigare rep som man kan spänna upp i god tid innan folk strömmar in på arenan. Matchvärdarna t ex är väl på plats en timme innan? Hur som helst kunde man ha ordentligare skyltar (typ laminerade A4-papper) fäst på repet med ett par meters mellanrum. På skyltarena strår det förslagsvis "STÅPLATS - Inga rasistiska eller politiska utrop accepteras. Här stödjer vi Sirius, inget annat".
#17 ·
Tobbe
· 2007-06-26 09:42
Ett förtydligande: Publikvärdarna ska vara på plats 90 minuter innan match.
#18 ·
OG
· 2007-06-26 11:11
Inte för att vara negativ, men att vara där 90 minuter innan var bland det mest meningslösa jag gjort i mitt liv. Iofs så är det större publiktillströmning nu än när jag stod, men 60 minuter borde räcka gott och väl. Vi fick bara order om att vänta ändå de första 30 minuterna medans Trolle gjorde annat och sen kom tillbaka till oss.
Jag tror rekryteringen skulle gå lite lättare om man kunde komma och vara Västhitler lite senare....
Jag tror att det är lite mer flexibelt med tider numera...
#21 ·
Tobbe
· 2007-06-26 13:42
Ok. Vi får kolla med Trolle om det är ok med lite senare. Återkommer.
#22 ·
RRR
· 2007-06-28 17:07
Vad fan är det jag hör, nu får vi FAN se till att folk sköter sig. Rassar göre sig icke besvär på Sirius matcher, basta!
#23 ·
John
· 2007-07-02 10:39
Kan någon förklara hur det nya biljettsystemet, som Einar skriver om i dagens insändarsida i UNT, kommer att påverka oss? Han skriver att de övre platserna skall bli numrerade sittplattser men där står ju vi.
#24 ·
Fluff
· 2007-07-02 13:22
Det var nog bara två lektarsektioner som det gällde. Men det var lite luddigt skrivet om biljettpriset (sittplats) 100:- som förköp men 40:- extra om man köpte sittplats vid läktaren. Förstod inte riktigt om det då gällde de numrerade platserna längst upp.
#25 ·
RRR
· 2007-07-02 16:59
Dessutom förstod jag inte om man fortfarande får stå? Uppsalaborna hade ju blivit sura för att några stod på sittplats vad jag förstod?
#26 ·
Fluff
· 2007-07-03 08:13
Nä, det som de är irriterade på är de som står framför läktaren runt löparbanan.
#27 ·
RRR
· 2007-07-03 08:28
Ska de sitta där?
#28 ·
Fluff
· 2007-07-03 10:43
Nä, de ska hoppa i sandgropen och studsa på hoppmattan
#29 ·
RRR
· 2007-07-03 11:57
Är inte sandgropen för barnen?
Jag är glass-sugen.
Jordgubbar?
#30 ·
Lars
· 2007-07-05 06:56
Som säkert fler än jag har sett i dagens UNT så har Sirius en annons om det nya biljettsystemet. Det verkar enligt mina ögon som om alla ståplatser på östra ska försvinna. Vi ska höra med Sirius under dagen vad det betyder för oss, det verkar onekligen som om vi är tillbaka på västra igen men vi vet inte.
Ja, jag såg det i dag. Lite märkligt faktiskt. Det är olikt Sirius att göra något sådant utan dialog med Västra, vi får hoppas att det var ett så kallat olycksfall i arbetet.
#32 ·
Lars
· 2007-07-05 07:24
Tobbe har pratat med Sirius nu och vi blir flyttade, men inte till Västra utan till NORRA DELEN AV HUVUDLÄKTAREN. Man kommer behöva ett sittplatsbiljett eller ett medlemsskort i VästraSidan för att komma in där. Det är nu alltså ännu mera gynnsamt att bli medlem i VästraSidan. Detta gäller redan i morgondagens match mot Jönköping
#33 ·
Lars
· 2007-07-05 07:39
Tilläggas kan är att det är på prov så det är inte definitivt.
#34 ·
olle
· 2007-07-05 07:43
Hmm... Förstår att de känner att de måste lösa problematiken med platserna men det här känn ganska kasst för oss. Om någon vill vara med i klacken måste de nu alltså börja med att lösa medlemskort. Visst finns det fördelar med att klacken blir mer koncentrerad men nu blir det plötsligt lite en känsla av en exklusiv skara för endast inbjudna. Dags att ta tillbaka namnet VIP-Västra kanske…
Jag har inte varit inblandad i någon dialog med klubben men hittills har ju samarbetet funkat väldigt bra som jag förstått det och framför allt upplevt det. Tror inte heller att de har någon ambition eller tanke att göra det svårare eller sämre för oss. Men det här tycker jag i alla fall på pappret låter som skit. Om folk vill prova stå i klacken eller om någon i klacken vill ta med sin respektive eller en kompis borde det inte vara något problem. Är övertygad om att det här går att lösa utan att det ska bli några sura miner och jag har inte sett hur det funkar än så kanske dumt att måla fan på väggen. Men just nu längtar jag tillbaka till västra faktiskt. Enklare och något charmigare, men skulle vara synd att gå miste om närheten till resten av publiken.
Jag hoppas att det blir en fortsatt dialog om detta i det fall att det visar sig behövas.
#35 ·
olle
· 2007-07-05 07:44
På prov lät bra. Jag han inte läsa det innan jag skrev förra inlägget.
#36 ·
Anna W
· 2007-07-05 08:11
Jag påbörjade en ny tråd med anledning av annonsen innan jag sett att ni redan pratat om saken här... har Sirius sagt något om varför detta inte nämndes i annonsen? Det känns ändå som rätt viktigt att Västra Sidan finns med i sådana sammanhang. Minsta sagt.
Sen håller jag helt klart med om att det känns kass om man måste vara medlem för att stå med klacken.
#37 ·
Anna W
· 2007-07-05 08:17
Tittade tillbaka på annonsen igen...norra sidan av huvudläktaren, är inte den numrerad och onumrerad sittplats (G) i annonsen? Eller tänker jag fel?
#38 ·
Lars
· 2007-07-05 08:23
Jo det är den sektionen som blir våran. Detta betyder inte att vi behöver sitta ner. Men som sagt det är bara på prov, vi får se hur det funkar och prata med Sirius om det inte fungerar.
De som inte är medlemmar men som står med oss ändå har ju möjlighet att köpa förköp till samma pris som de betalar idag om de inte är medlemmar och då kan de stå på våran sektion.
Tilläggas kan att Einar skulle fundera på om de skulle spärra av en del av sektionen för oss.
#39 ·
Anna W
· 2007-07-05 08:28
Fast problem uppstår om det är så att folk köper sittplatsbiljett där på samma plats som vi ska stå. Och då blir det ett inte så litet problem heller.
Att de måste spärra av en del av sektionen för Västra sidan är väl således en självklarhet? Ärligt talat, de kan ju inte tänka att de ska hänvisa oss till en plats på läktaren och till samma plats sälja sittplatsbiljetter? Då kan man ju lugnt tala om kaos...
Låter som läge att göra en hel sektion på Västra igen. En anledning bakom flytten var ju att komma närmare publiken. Nu är vi ju faktiskt ändå i det välsignade tillstånd att det är lika tjockt, om inte ännu tjockare på västra sidan. Det är säkert lättare att få med sig "ståplatspubliken" än gubbhyllan.
Men jag ska inte uttala mig, eftersom jag sitter och knappar på en jävla handdator - varför skulle jag ta detta jobb??? - hela matcherna sitter jag ju uppflugen på sistnämnda plats. Nästa år räknar jag dock helt kallt med att förena mig med västraminorerna på södra västra.
#41 ·
Lars
· 2007-07-05 09:05
Man kan inte köpa sittplatsbiljett på de platser som vi ska stå på eftersom det ska vara onumrerat där. Köper man en såndan biljett så får man sitta på sektionen som är längst i norr eller den längst i söder så de med biljett borde inte kunna klaga på oss. Fast det bästa är förstås om vi kunde få det avspärrat.
#42 ·
Joint
· 2007-07-05 09:15
Kasst system!
#43 ·
RRR
· 2007-07-05 09:24
Jag fattar inget, ska vi flytta nu igen? Fullständigt förvirrat.
Det låter som detta är en uppmaning att ta på allvar:
KOM I TID!
#44 ·
Anna W
· 2007-07-05 09:27
I annonsen står det att det är onumrerade sittplatsbiljetter på nedre delen av G-läktaren. Övre delen (Där jag trodde det var meningen att vi skulle stå nu då) har nummer 1-200 och 303-624 enligt annonsen. Detta innebär att står vi på den numrerade, övre halvan av G-läktaren, kommer folk att klaga på att vi står på deras sittplatser.
Står vi på den nedre delan av G-läktaren kommer folk att klaga dubbelt: Dels att vi står på deras sittplatsläktare, dels att vi kommer att skymma sikten för de som har numrerade sittplatser och sitter över oss.
Det blir således kaos.
Avspärrning - det vill säga reserverade platser - måste ju vara ett absolut minimikrav från vår sida. Återigen, säljer de biljetter på samma platser som de tänker att västra sidan ska stå på kommer det hela att sluta i totalkaos.
#45 ·
Lars
· 2007-07-05 09:39
Som jag förstod det så ska vi stå på den nedre halvan av läktare, den onumrerade.
#46 ·
Anna W
· 2007-07-05 09:44
Då skymmer vi sikten för de som betalat för sittplats över oss, samt kommer få problem med de som vill sitta ner på den läktaren där vi står eftersom den ju faktiskt annonseras som sittplats, om än onumrerad...
Det känns inte som de tänkt alls.
#47 ·
John
· 2007-07-05 09:54
Jag anmäler mig frivilligt att spika ihop en ny bortaläktare på en kortsida så vi kan återvända till västra...
Men, men, med lite (o)tur så blir det inte fullt mot södra så alla får plats där de vill iallafall.
Det bästa vore ju om sektion F delades upp i F1 och F2 så kan vi få en egen sektion längst norrut.
Jag håller med om att det är väldigt feltänkt att ställa klacken längst ned på läktaren, och det får vi diskutera med Brekkanbröderna. Men det kommer knappast några sex- eller åttatusen imorgon, och platserna på vår sektion lär heller inte bli de mest eftertraktade, så jag tror inte det blir något problem just imorgon.
#49 ·
gaffa
· 2007-07-05 10:21
klargörande: västra får den yttersta (nordligaste) delen av F, hela vägen uppifrån och ner.
#50 ·
gaffa
· 2007-07-05 10:22
einar säger att man kommer att behöva västrakort för att komma in på klacksektionen. dock kommer dom att vara mildare den här gången. till nästa hemmamatch (degen) är det medlemskort som gäller, är det tänkt.
#51 ·
Anna W
· 2007-07-05 10:29
När ni pratar med klubben igen så vore det schysst att påpeka ett önskemål att även Västra sidans plats-reservation pekas ut i annonsering, precis som bortalagens sektion gör. Framförallt är det viktigt för att folk som inte vill sitta/stå nära klacken ska veta vart vi finns. Sedan vore det ju rent allmänt schysst av Sirius (något även klubben i sig skulle tjäna på...) att ha med Västra i annonseringen. Dels för att rent konkret kommunicera att de är glada att västra sidan finns och att vi är något man är stolt över vid matcherna. I den andan vore det också bra om de i annonserna även berättade att medlemmar i västra sidan har rabatterat pris i entrén...
Som det är just nu, då de inte berättar om västra i annonsen, flyttar på klacken utan att meddela styrelsen och dessutom placerar klacken på en plats som bäddar för konflikter med den vanliga publiken - ja då känns det inte direkt som att klubben och klacken är i nivå med varandra.
#52 ·
John
· 2007-07-05 10:33
Detta låter helt ok, bra att vi får hela vägen ner så vi slipper konflikt med övrig publik.
#53 ·
Joint
· 2007-07-05 10:35
Ja, det var bra att de har delat av en sådan "sektion" till oss, så vi slipper sittandefolk framför/bakom oss.
Lite synd att man måste vara medlem i VSS för att få stå i klacken numera bara, men det kanske är bra också. Vem vet.
#54 ·
Anna W
· 2007-07-05 10:48
Det låter helt ok som plats om det är uppifrån och ner. Problemet är ju om de säljer biljetter till de platserna. Gick in snabbt på Ticnet och kollade biljetter till matchen imorgon. Markerade "bästa plats" i prisläge 140 pix. Ticnet vill då sätta mig på *tadam* Sektion F, rad 1, plats 32 och 33. Låter i mina öron just som de platserna som Västra enligt Brekkan ska få stå på?
ok, detta är skit men en match är väl ingen match typ.
Till omstarten efter uppehållet måste vi dock kräva
1. en egen sektion, som givetvis ska ligga högst upp på östra och
2. att man ska kunna komma in där utan medlemskort eller dyr biljett.
Jag är nämligen övertygad om att minst hälften av de som stått i klacken de senaste matcherna inte är medlemmar och jag vet själv många som inte kommer att ta tag i det och bli det. Ofta testar man väl först att stå i en klack ett par matcher innan man tar steget fullt ut och blir medlem. Om den möjligheten försvinner tror jag att den nyrekrytering som just nu verkar vara på gång riskerar att stanna av.
#56 ·
Joint
· 2007-07-05 11:16
Instämmer med fullo till Hyderabad.
Håller verkligen med. Eftersom Västra-sektionen fungerar som ståplats borde det väl gå att sälja 100 kr-biljetter dit också?
Bra sagt hyderabad!
En (eventuellt) nyrekrytering
Vad e det här nu kommer vi gå tillbaks till 20 pers som står o sjunger för så många kommer skita it nu. Alla klubbar har ståplats biljetter som är billiga och förstås ännu billigare för medlemmar i supporterklubben. Kan inte vara så svårt att fixa. Sen ska jag inte gnälla innan jag har sett hur det ser ut men låter konstigt att vi ska stå på rad neråt kommer inte se så mäktigt ut.
#60 ·
Foley
· 2007-07-05 19:05
Tycker också att det verkar dumt att stå på led längs staketet. När klacken redan är förhållandevis liten blir det ju inte bättre tryck av att sprida ut den.. Men kul med egen sektion iaf :)
#61 ·
Joel
· 2007-07-05 19:06
Fan vad less jag är på sura sittplats gubbar!Går det att läsa om det nya biljettsystemet någonstans på internet?På mitt västrasidan säsongskort står det: Sektion F fri placering på stolsnr 558-757
Är det någon som har koll på vilka nya stolsnr vi blivit tilldelade?(vss alltså)
#62 ·
RRR
· 2007-07-06 06:13
Jag förstår fortfarande inget, är det norra delen av östra läktaren vi ska stå på?
Börja inte med en massa G resp F det förstår jag nada av.
Så vitt jag kan förstå så är det den allra nordligaste delen av Östra ja. PÅ en (smal?) remsa hela vägen nerifrån och upp.
#64 ·
Josef
· 2007-07-06 07:58
Så för att vara säker på att man får stå med Västra Sidan och sjunga idag så ska man inhandla en onumrerad sittplatsbiljett till sektion F nedre halvan?
Dags att bli medlem!
/Josef
Lite lustigt då, för de som köpt säsongskortet som gavs ut för Västra. Gäller sektion F, plats 558 - 757.... Således gäller detta inte längre ens i teorin?
Jag må vara gammal och gubbgnällig, men det är lite trist att stå längst ute i hörnet
Jag ryggar direkt på den gubbigheten!!
#67 ·
OG
· 2007-07-06 09:47
Jag ryggar direkt FÖR den gubbigheten!! ;-)
#68 ·
Hoff
· 2007-07-06 10:55
Jag rygger direkt med den gubbigheten (trots att jag inte ens är 30).
#69 ·
70
· 2007-07-06 11:28
Jag tror det blir bra det där. Jag menar hur smal kan en sektion vara? Fyll på uppifrån och ner bara så löser det sig.
För övrigt är jag vidrigt förkyld och kommer inte ikväll. Att skrika på Valhalla var mindre hälsosamt än jag trodde...
Allvrligt talat? vi ska ju stå någorlunda kvadratiskt, ser ju helt sjukt ut om vi står fyra man i bredd över hela läktaren =S
Snacka om klassiskt gnäll. Vi får väl se hur det blir när vi kommer dit. Vi fyller på uppifrån och ner så brett det ser ut som att vi kan. Snälla nån...
#72 ·
RRR
· 2007-07-06 21:34
Blev ju helt OK, förutom att en nitisk vakt inte släppte in Brukarn?
#73 ·
70
· 2007-07-06 21:53
Hur brett var det då?
Några kompisar fick inte komma in på klacksektionen, så de ställde sig på gamla västra sektionen och härjade en del enligt uppgift.
#74 ·
Foley
· 2007-07-06 22:01
En vän till mej blev också nekad... Inte så kul, men det kanske blir bättre till nästa match.
#75 ·
RRR
· 2007-07-06 22:03
Aha, så det var därför som det helt plötsligt fanns en klack på västra läktaren.
Vore ju roligare om alla ställde sig på VÅR klacksektion
RRR pratar i nattmössan.
Kommunikationsmiss mellan Brandur och matchvärden uppenbarligen, det var meningen att alla skulle få komma in på klackläktaren. Det styrde väl upp sig till slut, fast några kanske gav upp innan dess.
Och det ska ordnas bättre till nästa match på något sätt, Brandur talade om någon sorts specialbiljetter för klackfolk.
Jag tycker vi stod bra där. Mycket lättare att avgränsa. Ofoget med flera rader sittande personer längst ner i klacksektionen behöver stävjas dock.
Kan vi inte göra så att personer utan VSS-kort får komma in om en medlem tar in dom? Det låter väl som en fungerande kompromiss mellan totalt korttvång och totalt fritt?`
#79 ·
Joint
· 2007-07-06 23:33
Det fungerade väl helt okej får man lov att säga, lite överdrivet det där med obligatorisk uppvisning av medlemskort.
Tycker man borde släppa in alla på vår "ståplats", men informera om att det ej är sittplats, nedre delen av läktaren satt faktiskt väldigt många. Vill man sitta finns det ju sittplatser att köpa, inte sant!?
Klacksektionen blir bra med en del ändringar! ;)
#80 ·
John
· 2007-07-07 00:32
Jag tycker man skall flytta bordet med den övernitiska damen ca 5 m söderut där räcket till ""vår" sektion tar slut så de som vill kan kila upp till oss och kontrollen av de övriga kan börja efter där vi står. Vår sektion bör vara som hela västra läktaren dvs reserverad som ståplats.
#81 ·
Joint
· 2007-07-07 00:35
Bra tips av John.
Håller med, det måste väl räcka att informera om att det är ståplatssektion. Om det sedan smyger sig in några snikna sittgubbar så får vi huta åt dem.
#83 ·
RRR
· 2007-07-07 07:48
Sittgubbar göre sig icke besvär?
#84 ·
70
· 2007-07-07 15:39
http://stadsparksvallen.se/gallery/albums/album81/aad.jpg
Det ser ju ut att vara en grymt bra lösning om ni frågar mig! Precis lagom stort för oss och ingen som tycker vi är i vägen.
Jorå det var en kanonlösning! Men att kräva medlemskort för ståplats låter skrämmande. Ståplats/klack och medlemskap i Västra sidan är skilda saker. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Speciella ståplats-plåtar är det som gäller!
#86 ·
70
· 2007-07-07 18:13
Som jag fattar det så får vem som helst stå där, men om man inte är medlem så kostar det 40:- extra. Eller om man så vill, medlemmar får 40:- rabatt. Har jag rätt?
#87 ·
Joint
· 2007-07-07 18:22
40:- extra för sittplats, inga extra kostnader på ståplats (som bara skall vara för Västra Sidan?).
Så uppfattade jag det iaf.
#88 ·
RRR
· 2007-07-07 21:49
Klart man ska va medlem om man ska stå i klacken
Om och om, tycker inte det ska vara något villkor. Men man gör ju Sirius och sin egen plånbok en tjänst ifall man blir det, men som någon skrev ovan kommer vi ju aldrig få nytt folk i klacken om dom måste bli medlemmar innan dom får stå med oss. Hellre en stor klack med många som sjunger och där hälften är medlemmar i VSS än en liten klack där alla är medlemmar.
#90 ·
RRR
· 2007-07-08 06:29
Inget villkor men en uppmaning
#91 ·
Joel
· 2007-07-08 10:01
Självklart ska man inte behöva vara medlem för att stå med klacken!I så fall blir det nog en separat klack på västra.
#92 ·
Foley
· 2007-07-08 12:33
Har aldrig hört om en ståplatssektion där man behöver medlemskort för att komma in. Verkar korkat då det är ett säkert sätt att både förminska klacken och dessutom se till att den aldrig växer mer. Men jag tror att Sirius har koll på det så det är nog ingen risk att det blir av.
#93 ·
RRR
· 2007-07-08 15:03
He he glömde visst ;-) värst vad folk blir upprörda? Det är väl bara att betala medlemsskapet? ;-)
Håller med ovanstående, men å andra sidan så borde det väl vara naturligt för de allra flesta som står i klacken mer än 2 ggr att lösa medlemskap. En hundring borde man kunna skaka fram av ren välvilja.
#95 ·
Foley
· 2007-07-08 16:09
Självklart är en hundring inga pengar för de allra flesta, men jag tror att själva grejen att gå med i en klubb som man kanske inte riktigt vet vad det är, eller vad den ev står för, kan skrämma. Man måste ge folk möjlighet att bara få stå och hoppa och skrika utan att behöva lösa medlemskap. Jag ser gärna fler medlemmar i Västra Sidan, men än hellre ser jag att klacken växer. Det är en smaksak hur man ska tackla det helt enkelt. Går alltid att prova att tvinga folk att bli medlemmar, men jag tror bara det kommer resultera i att övrig publik ser västra sidan som ett kompisgäng där bara utvalda får vara med.. Tråkigt nog.. Det bästa nu skulle ju vara att stå på västra läktaren där folk enkelt och snabbt kan ställa sig upp bredvid klacken. Det är ju det enda problemet med östra, det är så "stor skillnad" på att sitta ner och stå i klacken att många nog väljer att sitta ner ist.
#96 ·
RRR
· 2007-07-08 16:12
Vi är ju redan ett kompisgäng, där alla får vara med om de ger tusan i rasseramsor och annat skit
#97 ·
Joint
· 2007-07-08 16:16
Man får ju rabatter via Västra Sidan (entré och resor) så man värvar ju folk genom det sättet. Att stänga ut nya medlemmar genom att köra VIP-läktare känns bara dumt.
#98 ·
Tifo
· 2007-07-08 17:25
Jag håller med. Bort med kravet på medlemskap för att stå i klacken. Folk kommer att bli medlemmar tids nog ändå, om de tycker att det känns kul och bra att stå med oss.
Skulle bara vilja få en grej utredd en gång för alla: Varför står vi på östra i år?
#100 ·
RRR
· 2007-07-08 17:59
För att motståndarsupport står på västra och man ser helst från förbundets sida att supportergäng inte står brevid varandra
Varför illustrerades väl ganska tydligt mot Jänköping, vare sig det var grönt eller blått som började käftandet.