Det gick ju bra mot Sandviken senast, trots att de var det formstarkaste laget i serien sett över senaste fem matcherna. Sett över de åtta senaste matcherna har Frej tagit nästflest poäng, en poäng efter oss och lika många som ÖFK. De är således också formstarka och har dessutom stått upp rätt bra mot toppkvartetten, inte minst senast då man rubbade Forward. Vi har en "tradition" av att kryssa mot farbror Frej. 1-1, 0-0, 0-0 ... Kanske bäddar för ännu ett oavgjort resultat på lördag, vilket jag skulle kunna köpa, men jag ser givetvis helst att vi fortsätter plocka tre pinnar. Krossa Kyrkråttorna!
IK Frej - IK Sirius (lör 22/9 kl 16)
Håller med om allt Joint skrev (svårt att inte göra det då det mesta är fakta...).
När Sirius spelar som bäst så slår vi alla lag i den här serien. Punkt. Tyvärr är det sällan vi kommer upp i den där högstanivån på bortaplan känns det som, 4-2-4, 10-8 är vår tabellrad borta. Att jämföra med vår sjuka 9-1-0, 28-6 hemma.
Ok, det är bara två lag (Vasa och ÖFK) än oss som har bättre bortastatistik men det är ändå en viss skillnad på Sirius i Uppsala och Sirius nån annanstans.
Kryss känns rimligt och helt ok.
När Sirius spelar som bäst så slår vi alla lag i den här serien. Punkt. Tyvärr är det sällan vi kommer upp i den där högstanivån på bortaplan känns det som, 4-2-4, 10-8 är vår tabellrad borta. Att jämföra med vår sjuka 9-1-0, 28-6 hemma.
Ok, det är bara två lag (Vasa och ÖFK) än oss som har bättre bortastatistik men det är ändå en viss skillnad på Sirius i Uppsala och Sirius nån annanstans.
Kryss känns rimligt och helt ok.
Typ så här ser det ut då.
Hemma, topp-5:
Sirius 10 9 1 0 28-6 28
Forward 10 8 1 1 18-9 25
Östersund 10 7 2 1 24-10 23
Vasalund 10 6 2 2 20-8 20
Frej 9 6 2 1 17-6 20
Borta, topp-5:
Vasalund 9 5 2 2 15-8 17
Östersund 10 4 4 2 16-8 16
Sirius 10 4 2 4 10-8 14
Västerås 10 4 2 4 19-19 14
Frej 10 4 2 4 15-18 14
Hemma, topp-5:
Sirius 10 9 1 0 28-6 28
Forward 10 8 1 1 18-9 25
Östersund 10 7 2 1 24-10 23
Vasalund 10 6 2 2 20-8 20
Frej 9 6 2 1 17-6 20
Borta, topp-5:
Vasalund 9 5 2 2 15-8 17
Östersund 10 4 4 2 16-8 16
Sirius 10 4 2 4 10-8 14
Västerås 10 4 2 4 19-19 14
Frej 10 4 2 4 15-18 14
Jag tror att vi vinner.
Linus och ev Kalle tillbaka, men Kim avstängd. Borde kunna ge följande elva:
Bylle - Linus, Calle, Kalle, Elliot - Moses, Sal, Petter, Ian - Dalil - Ante
Vinst vore kalas, men jag kan nog leva med ett kryss.
Bylle - Linus, Calle, Kalle, Elliot - Moses, Sal, Petter, Ian - Dalil - Ante
Vinst vore kalas, men jag kan nog leva med ett kryss.
2-0 till blåsvart!
Sirius Hej!
Sirius Hej!
ÖFK-Luleå är avgjord innan Frej-IKS blåses igång. Kan resultatet där spela roll för våra blåsvarta hjältars mentala styrka på planen?
Imorgon tänker jag vara nöjd med det lilla.
Kan du specifiera det lite mer?
Saxat från Frejs hemsida: "Vi kommer göra allt i vår makt för att göra livet surt för Uppsalaiterna. Även om vi har en hel del skade- och avstängningsbekymmer så är vi väl rustade"
Det där med skade- och avstängsningsbekymmer låter bra.
Det där med skade- och avstängsningsbekymmer låter bra.
Fast enligt samma källa saknade de 5 pers mot Forward också och det gick ju bra ändå.
Serien känns så djäkla lång! Efter denna pärs, så väntar nästa etc. Gaaaah.
Önskar er en fantastisk eftermiddag i Täby. Heja Sirius! Och jag tippar 1-1.
Önskar er en fantastisk eftermiddag i Täby. Heja Sirius! Och jag tippar 1-1.
Man måste stryka pärs-erkatten medhårs.
Vinst 4-0 i en avslagen match.
Från fotbollsbloggen:
"Den officiella startelvan landade precis i sms-korgen från tränare Bergstrand. Det blir samma lag som jag spekulerade om i går efter träningen, nämligen:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Carl Nyström, Viktor Lövgren, Elliot Käck - Sal Jobarteh, Petter Österberg - Moses Ogbu, Dalil Benyahia, Ian Sirelius - Ante Björkebaum.
Bänken: Martin Karlsson, Oscar Zettergren, Karl Larson, Jakob Björk, Joakim Blomquist, Christer Gustafsson, Alagie Sosseh"
"Den officiella startelvan landade precis i sms-korgen från tränare Bergstrand. Det blir samma lag som jag spekulerade om i går efter träningen, nämligen:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Carl Nyström, Viktor Lövgren, Elliot Käck - Sal Jobarteh, Petter Österberg - Moses Ogbu, Dalil Benyahia, Ian Sirelius - Ante Björkebaum.
Bänken: Martin Karlsson, Oscar Zettergren, Karl Larson, Jakob Björk, Joakim Blomquist, Christer Gustafsson, Alagie Sosseh"
Uff! Nära ögat idag, aldrig kul med poängförlust men ändå ett helt ok resultat. Blir spännande att följa Forward och Vasalunds äventyr i morgon. Plus den där förbannade hängmatchen på ons.
Kan du specifiera det lite mer?
Jag är nöjd!
Vi hängde väl definitivt av Frej i toppstriden i alla fall. Jag kunde köpa ett oavgjort resultat i förväg, och med tanke på hur matchen utvecklade sig med Frej-ledning, samt kryss i ÖFK-Luleå så får man vara hyfsat nöjd ändå.
Förbannat nervöst. I morgon får Vasa bättra sig, för vi har kvar att möta dem hemma och Forward har nog det bästa återstående spelschemat. Alltså ser jag BKF som största hotet just nu...
Förbannat nervöst. I morgon får Vasa bättra sig, för vi har kvar att möta dem hemma och Forward har nog det bästa återstående spelschemat. Alltså ser jag BKF som största hotet just nu...
Jag vet inte vad som händer med mittfältet i andra men plötsligt så är vi sena på varenda andraboll och antingen loosar dom eller passar fel direkt efter. Tycker att Sal, Dalle och Petter skulle lösa det bättre. Frej var klart hetare i andra.
Inte ofta man får se en domare där båda lagen är skogstokiga efteråt, undrar hur han sover inatt. Första 85 känns det som att han har två olika bedömingsskalor för Sirius och Frej där Frej tillåts spela mycket hårdare, sen sista fem svänger han plötsligt. Bäst idag var kommentaren om domaren från Västra "-Det finns utrymme för förbättringar"! Klockren kommentar och västra när de är som bäst, i frustrationen fälldes det väl en och annan kommentar idag som mer hör hemma hos Stockholmsklackarna.
Inte ofta man får se en domare där båda lagen är skogstokiga efteråt, undrar hur han sover inatt. Första 85 känns det som att han har två olika bedömingsskalor för Sirius och Frej där Frej tillåts spela mycket hårdare, sen sista fem svänger han plötsligt. Bäst idag var kommentaren om domaren från Västra "-Det finns utrymme för förbättringar"! Klockren kommentar och västra när de är som bäst, i frustrationen fälldes det väl en och annan kommentar idag som mer hör hemma hos Stockholmsklackarna.
Men en riktigt viktig kvittering var det. Jag satt lätt bedrövad och tittade på tabellen kring 89:e minuten, och konstaterade att vi visserligen skulle hålla en tvåpoängsledning, men att vi sannolikt skulle ha fyra lag i hasorna två poäng bakom inför nästa omgång. När jag tittade tillbaka på UNT hade vi kvitterat och allt kändes plötsligt väldigt mycket lättare.
i frustrationen fälldes det väl en och annan kommentar idag som mer hör hemma hos Stockholmsklackarna.
The boys are out tonight...
sjukt tung poäng idag!
i frustrationen fälldes det väl en och annan kommentar idag som mer hör hemma hos Stockholmsklackarna.
Man får så klart visa känslor och härja och leva om, men jag vantrivs när folk skriker "Jag hatar dig!" till en division 1-domare.
"Du är så jävla dålig!" och andra tillmälen av typen konstruktiv kritik är mycket trevligare och passar oss från lärdomsstaden bättre.
[quote1348352165=Håwe]
Man får så klart visa känslor och härja och leva om, men jag vantrivs när folk skriker "Jag hatar dig!" till en division 1-domare.
"Du är så jävla dålig!" och andra tillmälen av typen konstruktiv kritik är mycket trevligare och passar oss från lärdomsstaden bättre.
[/quote1348408052]
Ord.
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte riktigt fattar skillnaden mellan "Jag hatar dig!" och "Du är så jävla dålig!" i fråga om att det ena skulle vara mkt värre än det andra.
Det ena är en känsloyttring som är en personlig attack på en medmänniska. Det andra ett sakligt påpekande syftande på en "tjänstemans" brist på kompetens. Är inte du jurist?
Vad kallade du mej?
Håller med 70 till punkt och pricka.
Jag tycker också det är trevligare att stå i en klack och någon ropar att dommaren är en sopa än att man hatar den. Och även om det kan vara svårt när man är skitarg, så är det nog mer konstruktivt.
Jag förstår inte riktigt heller varför man var sur på eller ropar glåpord till t ex Fernis som ju ville spela kvar i Sirius men inte fick (om jag minns det rätt).
Jag förstår inte riktigt heller varför man var sur på eller ropar glåpord till t ex Fernis som ju ville spela kvar i Sirius men inte fick (om jag minns det rätt).
Förlåt Advokat
Apropå domarkontroverserna i lördags så var det inget vidare förtroendeingivande svar herr Särnebrink gav i den här enkäten:
- Varför dömer du?
- Det är betald motion.
http://fogis.se/domare/utbildning/varfor-domer-vi/
- Varför dömer du?
- Det är betald motion.
http://fogis.se/domare/utbildning/varfor-domer-vi/
Normalt sett en div2:domare alltså.
Fanns fler godbitar där,
"Det är betald motion. Det är ett ledarskap som kräver oerhört mycket av domaren. Man måste fatta snabba beslut och är under ständig bevakning och granskning. Det är oerhört utmanande att klara av det."
Då måste han ha gillat matchen i söndags då han var under ständig bevakning och granskning. Som sagt var -Det finns utrymme för förbättring!!!.
Fanns fler godbitar där,
"Det är betald motion. Det är ett ledarskap som kräver oerhört mycket av domaren. Man måste fatta snabba beslut och är under ständig bevakning och granskning. Det är oerhört utmanande att klara av det."
Då måste han ha gillat matchen i söndags då han var under ständig bevakning och granskning. Som sagt var -Det finns utrymme för förbättring!!!.