Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Dalkurd sönd 30/9 kl 17

Dags att ta revansch för 1-2 förlusten på Studan för ett år sedan. Inga avstängningar gör att konkurrensen är stenhård. Främst när det gäller mittback och centralt mittfält. Får tex Petter starta, och i så fall på vems bekostnad?

Gratis inträde = storpublik!?
4-0 till de goda!
Vi vinner för att vi gör fler mål än dom andra. Det kommer nog lite fler folk än vanligt då det är gratis. tack för mej.
Det lär i alla fall vara dubbelt så många Dalkurd-sympatisörer på plats än när de spelar på sin hemmaplan...
Fri entré, tydligen, men dåligt marknadsfört än så länge.
Hur som helst tror jag att vi vinner med 3-2 inför 2027 åskådare.
Viktor eller Kalle som mittback?
Jag lägger min röst på Kalle, även om Viktor inte gjort bort sig på något sätt.
3-0 eller mer inför 1745 åskådare
5-1 4300 åskådare uppsala ställer upp
Vilken ohejdad optimism det var här! Dalkurd har visserligen inte gått så bra i år, men jag har en klar känsla att när de får till det så är de betydligt bättre än vad tabelläget visar. Tror på en mycket tuff och svår match, där bortalaget kommer att få ett stort publikstöd.

Vilken ohejdad optimism det var här! Dalkurd har visserligen inte gått så bra i år, men jag har en klar känsla att när de får till det så är de betydligt bättre än vad tabelläget visar. Tror på en mycket tuff och svår match, där bortalaget kommer att få ett stort publikstöd.

Precis. Den här ungdomliga entusiasmen måste stävjas innan matchen helt jinxats sönder. Vi har fortfarande fem möjligheter att köra i diket och kommer väl att göra det minst en gång. Dalkurd eller Väsby är troligast. Jag får fortfarande kalla kårar när jag tänker på förra årets match.
Den här matchen måste vi nästan vinna om vi ska ha ett fortsatt bra läge. Även om det inte är en lätt match så är det nog den enklaste av de vi har kvar. Vasa och ÖFK är bättre lag än Dalkurd och Väsby och ESK är ju bortamatcher.

Viktor eller Kalle som mittback?

Jag antar att det blir Kalle...

http://www.unt.se/sport/sasongen-over-for-siriusback-1875735.aspx

Surt! Tur att Kalle finns disponibel i alla fall. Då var den frågan utredd.
Nån som ska ner till Alex i dag? Vi kan snacka om akademin och grejer.
Jag kommer.
Kommer vid två.
MOSES SHOW
Bylle!
Carl show!
Jag tackar KnivJonas.
Bylle var ju bara för grym idag. Hade blivit eh helt annan match om de t.ex. fått in 1-1 innan paus.
Enhandsräddningen nära klykan var vacker.
Moses/Carl/Sirius - the best show in town! :-)
Det går att problematisera allt i all evighet - men faktum är att jag älskar den här upplagan av IK Sirius FK.
Oj, dubbelpost
Det var värt att sägas två gånger.
Underbart! http://www.youtube.com/watch?v=4SgnQbTYfi0
Kung Bylle!