← Sirius Fotboll
Väsby-Sirius, 8:e okt
dissteffe
· 2012-10-04 10:36
· 10912 visningar
Vinner vi här så har vi ett bra utgångsläge inför slutstriden, det går inte att skämta bort. Tre poäng vore även rätt skönt i det korta perspektivet eftersom de andra topplagen antagligen kommer att plocka treor. Omgången är alltså: ÖFK-S'viken (lör), Forward-Kerburan (lör), Vasa-Dalkurd (sön). Det är väl Sandviken man kan hoppas på (som vanligt) men ÖFK på Jämtkraft känns lite svårt.
I grund och botten är väl Sirius mycket bättre än Väsby men bortaplan är ju alltid svårt. Sen vet man ju inte om Väsby är desperata efter poäng och satsar på att vinna eller om de är svinnöjda med 0-0. Det återstår väl att se. Tippar drygt 100 trötta Väsbybor och ca 30 Siriussupportrar. Och 1-1.
seger med 2-0 i en ganska trist match.
Det är väl Sandviken man kan hoppas på (som vanligt) men ÖFK på Jämtkraft känns lite svårt.
Visst är det så. Samtidigt så kommer det ge en fingervisning om hur starka ÖFK är mentalt. De spelar före Sirius och Vasalund och måste därmed utgå från att toppkonkurrenterna kommer att vinna sina matcher. En poängförlust här för ÖFK kan dra ner rullgardinen för dem en bit. Får de inte in bollen hyfsat tidigt kan det nog bli rätt nervöst. I synnerhet om Forward, som spelar samtidigt, tar ledningen hemma mot Syrianerna. Men, men, nu går jag händelserna allt för långt i förväg.
En intressant match är Forward-Syrianerna. Vinner Forward klättrar de upp obehagligt nära de svartblå hjältarna i tabellen. Skulle däremot Syrianerna klämma till med en liten "kniven-på-strupen-skräll" så sätter de en rejäl blåslampa i röven på Väsby. Vilket inte är riktigt bra inför vårt besök på Vilundavallen.
Jag tycker dock att vi borde ha ganska goda chanser mot Väsby. Jag får för mig att de är ett mer spelande lag än de flesta lagen som slåss i botten, vilket borde passa Sirius bättre. Förhoppningsvis har de också några frustrerade eller likgiltiga spelare som hade hoppats på mer än en bottenstrid. I ett lag som köpts ihop någon månad innan säsongsstarten, som ingen bryr sig om och som har fallit platt efter en lovande start, borde inte moralen vara på topp. Eller så borde den det. Jag har haft fel förr.
#3 ·
Hornby
· 2012-10-04 14:04
Det är väl Sandviken man kan hoppas på
Jag litar på Björn Berglund...
#4 ·
Joint
· 2012-10-04 19:12
Väsby sparkar återigen tränare. Ryssen är trött på svenska tränare. Måtte det inte bli någon kortsiktig jävla "tränar-effekt" av detta...
Vinner vi här så har vi ett bra utgångsläge inför slutstriden, det går inte att skämta bort. Tre poäng vore även rätt skönt i det korta perspektivet eftersom de andra topplagen antagligen kommer att plocka treor. Omgången är alltså: ÖFK-S'viken (lör), Forward-Kerburan (lör), Vasa-Dalkurd (sön). Det är väl Sandviken man kan hoppas på (som vanligt) men ÖFK på Jämtkraft känns lite svårt.
I grund och botten är väl Sirius mycket bättre än Väsby men bortaplan är ju alltid svårt. Sen vet man ju inte om Väsby är desperata efter poäng och satsar på att vinna eller om de är svinnöjda med 0-0. Det återstår väl att se. Tippar drygt 100 trötta Väsbybor och ca 30 Siriussupportrar. Och 1-1.
Jag tror man kan hoppas på Dalkurd också, tyckte de imponerade en del på Studan. Åtminstone offensivt
#6 ·
Joint
· 2012-10-04 21:05
Och således också Kerburan, som tagit poäng mot liknande lag tidigare och försöker greppa det berömda halmstrået. Likväl som vi kan tappa poäng mot Väsby. Lite ovisst.
#7 ·
Hornby
· 2012-10-05 11:09
Förhoppningsvis är det ingen fara, men det här känns inte bra att läsa:
"Såg sista halvtimmen av träningen och det var ganska stor spelarbrist på grund av skador på Kalle Larson, Linus Smedjegården, Ante Björkebaum och långtidsskadade Viktor Lövgren då. Dessutom fick Ian Sirelius linka av med kvarten kvar på grund av känningar i sin häl"
#8 ·
Sutra
· 2012-10-05 22:40
Förhoppningsvis är det ingen fara, men det här känns inte bra att läsa:
"Såg sista halvtimmen av träningen och det var ganska stor spelarbrist på grund av skador på Kalle Larson, Linus Smedjegården, Ante Björkebaum och långtidsskadade Viktor Lövgren då. Dessutom fick Ian Sirelius linka av med kvarten kvar på grund av känningar i sin häl"
Mäh. Mörksens makter.
Heja Sirius!
#9 ·
Hornby
· 2012-10-06 11:15
http://www.vasbyfotboll.se/0/1517/user/group/article/show/1342.html
Men beskriv länken också då för helvete.
Headcoach ju.
#12 ·
johann
· 2012-10-07 11:17
Va?
#13 ·
Håwe
· 2012-10-07 11:51
Oavgjort mot både Vasalund och Östersund är förmodligen bättre än att vina mot Vasa och torska mot Östersund, simpel logik. Det är sxepoängsmacther vi spelar mot topplagen.
Flåset i nacken från de andra lagen känns obehagligt just nu.
#14 ·
Håwe
· 2012-10-07 12:38
Felpost, ska vara under norrettan.
#15 ·
Nyllet
· 2012-10-07 12:53
Jag har ångest. Det här är inte bra för hjärtat. Det går säkert åt helvete.
Tycker det suger att vi spelar match dagen efter alla andra i ett så här sent skede av säsongen. Samlade omgångar tack!
Med det klagat så tror jag inte att vi kan räkna med någon mera hjälp från övriga lag nu, det här blir helt upp till oss. Men i år känns det faktiskt som vi kommer att fixa den pressen. Det är dags för bästa laget att vinna i år.
#17 ·
Hornby
· 2012-10-07 17:03
Dags för OZ?
"I Siriustruppen saknas inte mindre än tre försvarare, förutom knäskadade Viktor Lövgren tvingas även Karl Larson avstå matchen på grund av problem med framsida lår, medan Jesper Nyholm är sjuk. In i truppen kommer Jakob Bergman."
ha ha, Brukarn är optimist!
Föröl?
Man måste våga pröva något nytt! Det gamla har ärligt talat aldrig fungerat något vidare.
Du har förtärts av ondskan Bruk.... Vi måste driva ut djävulen ur dig!!!
I bandyn är jag iaf jättepessimistisk i år!
#22 ·
Alexis
· 2012-10-08 00:20
fick ju oväntad hjälp av Dalkurd, känns som det bara är två lag kvar i det här, imorgon blir det tre nya poäng i väsby
bandy kommer nog bli kval iår igen
#23 ·
Landau
· 2012-10-08 11:57
Vi utflyttade får iallafall höra matchen på webbradio!
http://sverigesradio.se/sida/extrasandningar.aspx?programid=3756
#24 ·
70
· 2012-10-08 12:09
Jag är sugen på bärs och mat i Väsby innan. Var när hur?
#25 ·
olle
· 2012-10-08 15:44
Jag är också sugen på bärs och mat. Herman sa att ha siktar på 17.30 så det gör jag också. Vet inte var man gå dock...
Även om vi möter Östersund och Vasa så kan vi fan inte tappa många poäng. Forward är inte långt efter och möter inte direkt några topplag i de sista omgångarna.
#26 ·
Joint
· 2012-10-08 15:56
Det här stället kanske kan vara något för er: http://www.hitta.se/wäsby+stekhus/upplands+väsby/zMj_nb77uc?vad=Olsve
Edit: Farbror & Co på Dragonvägen har tydligen bytt namn och bytt ned sig: "Betyg: 1 den heter olivhouse har ingen bra mat, sist fick jag en fisk som gud måste ha glömt, jag hade fått sparken om jag serverade denna fisk." Verkar finnas en del alternativ vid Centrum i alla fall...
Till matchen då: Tror att OZ går in bredvid Calle. Annars inga radikala förändringar. Hoppas att Zeta kan visa vårformen, spetsat med lite till, så man slipper vara nervös för grodor. Han imponerade på träningen i veckan sägs det ju.
#27 ·
70
· 2012-10-08 16:24
Magasinet vid stationen är kanske bra. www.magget.nu
Eller är det långt från Vilundavallen?
#28 ·
70
· 2012-10-08 16:39
Är The White Horse fortfarande ok? Ligger närmre?
Vad synd på Farbror!
Magasinet ligger vid stationen och White horse mellan stationen och Vilunda. Det är en bit att gå men om alla ändå kommer med tåget spelar det väl ingen roll? Jag tror Magasinet är fräschare.
Let me know vad det blev så ska jag uppdatera bortaguiden med era omdömen.
Fräscht är ju inte alltid bra.
Har ni betämt er? Checka annars in på fejjan sen så man vet vart man ska.
#32 ·
Hornby
· 2012-10-08 17:02
Det som känns lite osäkert med OZ, är att han inte har spelat match sedan början på juli (Syrianska borta). Bergman kan vara ett alternativ och Kim brukar ju inte dra sig för att ta ut unga spelare.
Sirius får inte förlora ikväll!
#33 ·
70
· 2012-10-08 17:32
Vi sitter på White Horse nu.
Ok cool. är där strax innan sex.
Det blev Bergman på mittbacken.
Hu så nervöst. Tror inte jag pallar att vara optimist längre (inte p.g.a. Bergman alltså, bara i allmänhet).
Nu är det kanske mindre nervöst?
3-0 på 13 minuter är ju ok.
#37 ·
Landau
· 2012-10-08 20:32
viktiga 3 poäng, viktiga mål!
#38 ·
gaffa
· 2012-10-08 20:56
härligt!
Starkt!
#40 ·
Hornby
· 2012-10-08 21:31
Underbart!
#41 ·
Jerry
· 2012-10-08 21:32
Fantastiskt
#42 ·
johann
· 2012-10-08 21:35
Det här kan ju fan gå vägen
#43 ·
Håwe
· 2012-10-08 21:44
Way over mina förväntningar, enda trista är att jag var tvungen att följa matchen via mobilen under bordet då jag var tvungen att sitta i ett möte.
Det var svårt att inte skrika rätt ut första tjugo.
imponerande första 21 minuter! Verkligen starkt när man måste ha haft mycket press på sig efter Östersunds och Forwards storvinster i helgen! Grattis till er som var där och fick se härligheten! Hoppas på Dalkurdskräll nu i helgen då.
#45 ·
Tifo
· 2012-10-08 21:52
Ännu en bra kväll i Väsby!
White Horse hade en jävligt söt och trevlig servitris och helt ok käk, men lite åt det dyra hållet för att vara ett hak. Saknade burgare på menyn också.
Sa i bussen dit:
Jag tror den här matchen blir svårare än Vasa hemma.
Tar tillbaka:
Det jag sa.
Nä, man behövde inte vara nervös så länge idag. Tack för det!
Moses verkar hyggligt het nu. Snyggt att inom en dryg vecka göra fyra mål och sajna ett treårskontrakt.
#48 ·
Sakul
· 2012-10-08 22:22
Moses vinner skytteligan!
dissteffe: Det finns annat du kan ta tillbaka också:
"För en gångs skull tror jag uttrycket "jogga hem serien" känns befogat. Men kvalplatsen är inte paxad än."
dissteffe den 3 Maj om Väsbys säsongsstart.
/ Gräv-Brukarn
#50 ·
Nyllet
· 2012-10-08 22:34
Osannolikt, ljuvligt underbart. +3p, +5 mål och fler gjorda mål än ÖFK.
White horse var bedrövligt. 200 pix för en planka är ju inte annat än galet.
Matchen var ju rena promenadsegern inte mycket att säga om den. Dagens underhållning var annars tomten som sålde burgare i halvtid.
#52 ·
Joint
· 2012-10-08 22:40
Moses "Tvåmålsskytten" Ogbu, efter den berömda Nigeria-flaggan med texten "Moses Show". ;-)
SATAN vad bra vi var tills jamaicanen gick av. Passningsspelet var fantastiskt. Blev lite avslaget sedan, men kontrollerat fram tills halvtid. I andra halvlek tog Väsby sig samman och spelade för hedern, vilket de gjorde rätt så bra, men vi fortsatte visa trygghet och stabilitet. Extra plus till mittlåset. Bergman imponerade återigen. Och till HELA laget, i synnerhet i matchinledningen. Det här gänget är sammansvetsat. Vi är ett gäng i harmoni.
Fotbollsvänner-Sirius:andet satt sig fint på slutet. Vinna serien, vinna serien, Sirius!!!
#53 ·
Joint
· 2012-10-08 22:47
Magget hade en burgare med det fantastiska namnet Fetto Superstar. :D
"För en gångs skull tror jag uttrycket "jogga hem serien" känns befogat. Men kvalplatsen är inte paxad än."
dissteffe den 3 Maj om Väsbys säsongsstart.
Äsch, gräva upp såna gamla ungdomssynder. Dålig stil!
D
#56 ·
Albert
· 2012-10-08 23:40
Detta var min första bortamatch som Siriussupporter, Västra Sidan var fantastiska och laget likaså, bra jobb!
#57 ·
Joint
· 2012-10-08 23:43
D
Dagen?
Detta var min första bortamatch som Siriussupporter, Västra Sidan var fantastiska och laget likaså, bra jobb!
Välkommen!
#58 ·
Sutra
· 2012-10-09 06:12
Välkommen, du förde tur med dig! Nu måste du åka på alla bortamatcher i fortsättningen!
Haha, ja kanske det! Telefonen gör inlägg på egen hand, skumt. Sjukt skön seger iaf!
#60 ·
Nyllet
· 2012-10-09 09:04
Underbart att man på plats får uppleva en bortamatch som den mot totalt meningslösa Väsby. Våra blåsvarta hjältar förnedrar motståndaren (åtminstone de första 20 min) och man får garva med västra :-D.
Sirius Hej!
Vi älskar Upplands Väsby! (inte laget men allt annat).
Märkligt inslag i UNT24. Två och en halv minut som typ bara handlar om hur dåliga Sirius var mellan 21a och 76e minuten. Ja, det kan man ju också fokusera på.
http://www.unt.se/24unt/?id=1895480#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Ja, de kunde ju ha frågat om vad som händer när Ågerup plötsligt slutar sponsra istället.
#64 ·
70
· 2012-10-09 14:21
Vilken begravningsstämning
#65 ·
John
· 2012-10-09 16:16
hatar att vinna med 1-6
Märkligt inslag i UNT24. Två och en halv minut som typ bara handlar om hur dåliga Sirius var mellan 21a och 76e minuten. Ja, det kan man ju också fokusera på.
http://www.unt.se/24unt/?id=1895480#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Fast känslan är ju att det är lika mycket Sirius själva som fokuserar på det som att det är 24UNT. Kanske tom mer Sirius och då är det ju rätt logiskt att 24UNT förmedlar den vinkeln.
Fast märkligt var det hur som helst.
Fast det beror ju på vad journalisten har ställt för frågor. Jag misstänker starkt att vinklingen kom från snubben med mikrofonen.
#68 ·
johann
· 2012-10-09 19:34
Fast ändå betryggande att t.ex Calle är pissed off över baklängesmålet. Tv-puckhög över 6-1 vinst i det här läget hade känts oroande faktiskt
#69 ·
Joint
· 2012-10-09 19:54
Men även om Väsby inte var "där" första halvtimmen så var ju Sirius spel suveränt. En av den bästa halvtimmen på hela säsongen.
Oj, det tyckte verkligen inte jag. Tyckte det var mer normalt Siriusspel. Skillnaden var att varje målchans verkligen satt.
Nja vi brände nog iaf tre klara målchanser första tretti så jag kan inte hålla med om att allt satt.
#72 ·
Joint
· 2012-10-09 23:32
Spelet klickade ju... Passningarna satt, vi kom runt på kanterna, anfallsvåg efter anfallsvåg. Väsby hade knappt ett anfall.
6-1 borde ju vara svårgubbat i en så viktig match.
#74 ·
Joint
· 2012-10-10 12:12
Ja och även om Kim inte är överväldigad, så bör övriga betraktargrupper hylla match och resultat. Gör man vinklingar utefter Kim så får man nog sällan några positiva rubriker, då han har oerhört höga krav (vilket i sig är bra). Hade det varit samma klang- och jubeltillställning mellan minut 21-93 - som från minut 0-21 - så hade det slutat typ 18-0, men hur ofta inträffar det på hög nivå? "Fotbollslogiken" i mig sade något om att det kanske skulle slås ned lite på takten och lugna ned sig efter den sjuka rivstarten. Sedan ska Väsby ha credd för andra halvlek, där man verkligen kämpar och står upp. "Vitingen" Miller från Sydafrika (hear, hear, Bosse Hansson...) imponerade faktiskt. I våras i Sala FF, division 4, och nu i ettan. Kan kanske vara en framtida värvning för oss, då han har sikte på allsvenskan.
Magget hade en burgare med det fantastiska namnet Fetto Superstar. :D
Helt plötsligt slog det mig att det där såklart är en pastisch på Ghetto Superstar. Det tog mig bara drygt fyra år.
Helt plötsligt slog det mig att det där såklart är en pastisch på Ghetto Superstar. Det tog mig bara drygt fyra år.
Ännu mer imponerande att du kommer ihåg 4 år gamla trådar.
Jag hittar i forumet som i min egen ficka.
#78 ·
Joint
· 2016-12-20 15:25
Haha. Bläddrar man tillbaka en sida (bättre fart på trådarna på den här tiden!) så grävde du även upp ett halvår gammalt dissteffe-inlägg.
Roade mig med att kolla upp laget i denna match: 16-årig Bergman skötte sig bra i denna match, som kanske var hans första seriematch från start..? Han, Kim, Ian, Ante och CG återfinns i dagens Blåsvart fem säsonger senare!