Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Vasa, sön 14:e okt

Nu börjar det närma sig. 3p här och vi börjar ta ett litet grepp på serien inför avslutningen. Får väl tippa 1-1 igen då. Över 2000 på läktaren?
Intressanta matcher på lördagen också; Luleå-Forward (kl. 14) samt Dalkurd-Östersund (kl. 15).
Det verkar finnas ett litet frågetecken för Dalle. Men vi har ju Alagie, CG och Petter redo att ta hans plats i så fall. Kalle eller Bergman på mittbacken? Hoppas att inte TV-sändningen snor för många åskådare.
Vinst för oss och poängtapp för ÖFK så kan vi avgöra serien om vi vinner i Enköping om jag har räknat rätt. Hjälp oss igen Dalkurd!
Vore ju fantastiskt.
I Enköping, ja, möjligen. Jag vill inte ropa hej på söndag ifall det inte är definitivt klart.

Tror som Steffe på oavgjort i och för sig. Och sisådär 2027 lajvåskådare.
kommer att dra dit hela pojklaget (redan känt från fb). siriuskultur är viktigt! ser man det som fostrande verksamhet så ska vi ju såklart torska den här. men tänk att växa upp med sirius som ett lag som infriar förväntningar! luktar generationsväxling i det avseendet på söndag.
På söndag kommer jag garanterat, går sällan på fotbollen numera, trots att jag alltid föraktat medgångssupportrar... Bara så svårt att älska fotbollslaget när omsättningen av spelare är så stor. Jämfört med hur det var för 20-30 år sedan då i princip samma trupp körde säsong eftr säsong... :)
Leve Sirius!
Fast ... va!? Så jävla stor spelaromsättning har det inte varit, om man jämför med bandyn exempelvis. Jag rådiggar denna upplaga av IKS!
Markus, klart att du ska gå mer ofta på fotbollen! Spelaromsättning är ju en del av tjusningen med lagidrotter. Fotbollslaget förändrades väl en hel del från säsong till säsong även på 80- och 90-talen. Jag håller med Joint, årets upplaga är en av de bättre på riktigt länge!

Det finns ju ändå kvar trotjänare som Bylle, Petter och Clage. Samtliga med massvisa blå-svarta år bakom sig. Kim och Smedjen är ju sådana som var med senast vi gick upp också. Sedan spetsat med sköna nyförvärv och en del lokalförankrat samt - faktiskt - några egna talanger.
Det handlar också om att hela tiden skapa en kärna.
När Sirius mötte Djurgården i div 1 norra någon gång på 90-talet. Minns jag att Djurgårdsfansen sjöng "Djurgår´n vi går upp i år, Djurgår´n vi går upp i år" osv.

Vågar vi sjunga samma sak i dag?

Mvh
Mr Skrockfull
Bara vid ledning och tidigast 10 min kvar.
Det där får ni sjunga utan mig.
Bara det faktum att det går bra behöver inte betyda att det är läge för optimism. Vi kan i dagsläget missa kvalplats om det går illa.
"Superettan, här kommer Sirius!" är det ju som gäller. Det är sedan "gammalt" (-06). Men först ska vi ta oss ett steg närmare dit. ;)
vilken kanal kör matchen? streaming?
"Sirius väljer att ställa upp med följande lag mot Vasalund:
Jonas Bylund - Linus Smedjegården, Carl Nyström, Karl Larson, Elliot Käck - Kim Skoglund, Sal Jobarteh - Moses Ogbu, Dalil Benyahia, Ian Sirelius - Ante Björkebaum.

Bänken: Martin Karlsson (mv), Jakob Bergman, Oscar Zettergren, Petter Österberg, Joakim Blomquist, Jakob Björk, Christer Gustafsson"

Kom igen nu Sirius!!!
&%#"¤&(((
Surt värre men inte helt oförtjänt. Fan vad svårt vi har mot topplagen.
Bajs. Alla jinxade allt. allt är kört.
Fotboll är tortyr.
Nu måste det bli vinst mot ESK och för att det ska bli vinst måste det bli mycket bättre. ESK slår oss om vi tänker spela så här om en vecka.
"Sluta jogga, skriker tränaren Bergstrand till sina spelare."
Kul med en spännande avslutning på serien!
Meh! Gah! Åh!
Hur allvarlig var Moses skada?
Faaan, det ända lilla positiva med den här skiten kan väl vara att Vasalund nu verkligen har nåt att spela för mot Östersund nästa omgång. Kuken.
Det här var ju jävligt onödigt. Tråkigt att så många var tagna av stunden och gömde sig. Kim S och Kalle N var de tuffaste, som gillade läget.

Nu jävlar gäller det att kliva fram och visa att man vill spela högre upp.
Trist så många viker ner sig när man nästintill kunnat säkra seriesegern vid vinst. Taffligt försvarsspel också vid målet. Oroväckande minst sagt att det går så dåligt mot de andra topplagen. Inte många poäng som har vunnits där. Stark oro för sista matchen mot Östersund. Enköping SKA man bara klara av. Sen släppte man in Forward nu rejält, vilket kanske är det allra värsta med dagens förlust. Trodde personligen att båda Forward och Vasa var borta från seriesegern men så fel man hade. Sen skapade man ju nästan ingenting alls framåt, ingen spets på anfallen.
När man sen lyssnar på tränarna så undrar man om de såg samma match? Fanns ju inte mycket som fungerade så varför inte testa något byte tidigare i matchen för att ändra matchbilden. Det tidigare fina kantspelet fungerade ju inte och det måste ju då finnas en plan 2.
Sal Jobarteh väljer att när Vasalund har omställningsläge att chansa på att Vasakillen ska vända hemåt och rusar uppåt i planen varpå killen går åt andra hållet och blir sopren rättvänd framför backlinjen. Pang. 0-1. Så jävla enkelt att ta reda på åt vilket håll det egna målet är och säkra upp den farliga ytan. Alibispelare. Så minns jag det. Säg att jag har fel. Orkar inte med att se reprisen.
Helt rätt Erlingmark, Sal tokchansade framåt och det blev vidöppet.
Denna match väckte den slumrande domedagsprofeten inom mig. Vi kommer inte ens att hamna på kvalplats som vi spelade idag. Forward vinner sina matcher och vi torskar hemma mot ÖFK. Saurontider. Fast det är det väl nästan jämt för oss Siriussupporters?
Det som skrämmer nu inför sista hemmamatchen är det dåliga facit man har mot de tre övriga topplagen. Tabellraden 5 1 2 2 4-3 5 skrämmer ju inte direkt motståndarna. Tre av fem matcher mot topplagen har man inte gjort något mål ens. Inte ett mål mot Vasalund i år ex vis.Nu såg ju även Östersund att det går att vinna på Studan.

Ni som sett nästan alla matcherna, är det någon som har en förklaring till att man inte verkar klara att ta dessa viktiga poäng i matcher som ofta kallas "sex poängs matcher" ? Lite osvenskt. Svenska lag brukar ju ofta gilla att spela mot bra lag och gör sina bästa matcher då medan man ofta har svårt att föra matcher mot sämre lag. Nu har Sirius bara gjort fyra mål på dessa ovan fem matcher medan man gjort hela 46 mål på de andra 19 matcherna, ett snitt på nästan 2,5 per match.

Inte säkert att Forward går fullt dessa två sista, Eskilstuna hemma (lite derby) och Sandviken borta, är inga lätta matcher direkt.

Östersund-Vasalund kan ju också gå precis hur som helst. Det enda bra ikväll var ju att Vasalund säkert går för fullt nästa omgång för kvalplatsen.

Logiskt sett så borde tre poäng mot Enköping och en pinne mot Östersund räcka. Det gör 53 poäng och det kan då även Forward nå men där har Sirius idag tio plusmål tillgodo också, Östersund skulle isåfall komma på max 51 poäng och Vasa på max 51 poäng.

Det känns som att en pinne mot Östersund är ett minimum och frågan är om man klarar det som man spelade idag och stora delar av matchen mot Väsby?

Pressen ligger på Sirius som har allt att förlora tyvärr. Usch fy, varför kunde man iaf inte tagit en pinne ikväll. Då hade man teoretiskt kunna torska sista matchen mot Östersund och ändå vinna på målskillnad. Jäkla schabbel att släppa in det där jäkla målet ikväll!
Jag vet inte om jag kommer överleva ens två veckor med bara tanken på att Emir Smajic teoretiskt sett kan bli den som skjuter bort Sirius från Superettan.
Såg jag och Kim B samma match?
"Vi träffar deras målvakt 20 gånger tror jag och då göra man inga mål"
Nej jag reagerade också på den kommentaren. Jag måste erkänna att jag inte så ett enda riktigt skott från blåsvarts sida.
Jag fick Makacha-vibbar av Sal. Alibipassningar bakåt, seg i tanken och tokchansningen innan 0-1 borde ge en bänkning nästa match.
Jag tycker att de enda som kom upp i något som påminde om normal nivå var Bylle, Calle och Kim. Övriga underpresterade.
Jag gillar Calles svar på UNT24:s fråga om hur man ska komma igen efter förlusten igår: "Träning imorgon, ny dag och nya möjligheter".