Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

ESK - Sirius månd 22/10 kl 19

Dags att vinna på Enavallen!!!
Det som talar för Siriusvinst:
Sirius är ett mycket bättre lag än ESK. Kolla tabellen om ni är osäkra.
Sirius gör sällan två plattmatcher (resultatmässigt) i rad.
Sirius har mycket mer att spela för.

Det som talar mot Siriusvinst:
11 avsågade bönder som kan lira helt avslappnat och som ser fram emot att få jävlas med Sirius.

(Argument i stilen "Enavallen är en övernaturlig plats laddad med mörk anti-Siriusmagi" håller inte.)
Extremt svårt att komma över torsken mot meningslösa Vasa igår. Går omkring och är förbannad mest hela tiden. Vinner man inte mot ESK nästa måndag har man inget i SE att göra, svårare är det inte.
Kom igen Sirius!
Det här ska bara gå. ESK har ju släppt allt vad ambitioner heter, allt under 3 poäng är oacceptabelt
Ja alltså. Stryk nu med 5-1 mot Väsby.. Inte skitimponerande direkt.
Jag hann glädjas i några minuter åt Sveriges bragd i Berlin innan jag kom att tänka på konsekvenserna. Nu kan jag inte vara lugn på måndag ens om vi har 4-0 på Enavallen. Tack för den, Sverige.
Ha ha!
Om jag får fylla på "Det som talar mot Siriusvinst" med ett till argument så skulle jag säga historiens makt. Det kan låta som hallelujah, men det brukar råda en sådan inom idrottsrörelsen. Sirius har inte vunnit på Enavallen på 20 år, och så vidare. Men, i år bör sviten brytas. För Sirius är jättejättemycket bättre än ESK i år. Annars är min spontana känsla att det varit ganska så jämnt lagen emellan när man möts. I år är det klasskillnad. Vill man vara värsta västringen kan man ju lägga på "Jinx-faktorn" som motargument också... :-)
Jag är redan nervös inför den här jävla matchen. Jag vill ju att Sirius bara ska köra över bönderna, men jag har ju varit där ett par gånger innan och känt likadant och ändå fått 0-1 i arslet.
Den är en stor skillnad det är mellan lagen denna gång. Så stor har det aldrig varit.
Jo men ändå. Jag går hellre in i matchen övertygad om att allt kommer skita sig än att jag tror vi vinner så gör vi inte det... Då kan man bara bli positivt överraskad.
Jag försöker det också, men den här gången går det helt enkelt inte, då lurar jag bara mig själv.
Tippar seger med 4-0 i en trög match
Jag aldrig påstått att det är en enkel match som vi vinner lätt men förlorar vi kommer jag att bli så förbannad att jag blir katatonisk.
Vill bara att säsongen ska vara över så man kan gå vidare med sitt torftiga (bandy)liv.
ÖFK och Forward har vunnit sina matcher och ESK leder med 1-0 i paus. Man mår illa, vill skrika ut sin förtvivlan och världens undergång känns nära. Men sen vänder det, 1-1 i 59:e min och det lossnar rejält för våra blåsvarta krigare. 2-1 till Sirius i 74:e och 3-1 i 89:e min.
Om Östersund och Forward vinner på lördag ligger vi trea inför denna match. Jobbig tanke.
På måndag får det se ut precis hur som helst på planen, bara det blir 3 poäng.

Det ska komma 500 personer från Uppsala på måndag, är det en realitet eller är det en uppskattning, det är info jag fått från en källa på Sirius kansli, kanske någon här har ett tydligare svar detta är en seriös fråga?
Det lär väl vara en uppskattning. En realitet kan det inte bli förrän på måndag.
Vi kan bara svara för hur många som kommer i vår buss, det är ca 70 st. Om Sirius kansli vet att 430 andra Uppsalabor tar sig dit på egen hand så får det stå för dem. Säg att det sammanlagt kommer 200 från Uppsala då?
Det kanske kan bli publikrekord på Enahanda i år. Vi har haft bra följen är tidigare. En dubbeldäckare i Västras regi rullar, sedan lär några ta UL-bussen och jag, med flera, ta bilen...

Skramlar ESK ihop en klack nu helt plötsligt, eller varför denna fråga om Uppsala-uppslutningen?
Det har ju inte gått så bra för ESK (dagens understatement) så vad har de att glädjas åt genom att slå Sirius? Jo dels att spöa lokalkonkurrenten och dels, och framför allt, att medverka till att Sirius inte går upp i SE. Det kallas skadeglädje och är, för vissa, den största glädjen av allt.
bara 500 pers? avgå
Antalet Uppsalabor på Enavallen kan nog bero en del på resultaten i Östersund och Forwards matcher i helgen.

Det lär väl vara en uppskattning. En realitet kan det inte bli förrän på måndag.

:)
Är sjukt nervös
ESK brukar vara med bra första halvlek, det är i slutet de brukar tappa matcherna. Sirius måste ha tålamod.
Det här är inte roligt. Jag är också sjukt nervös. Tänk om killarna i laget är lika nervösa? Då går det åt h-vete. Och om lyckan står oss bi och vi vinner ikväll, ja då väntar en ny ångestvecka och mitt i alltihop spelar bandykillarna borta mot Motala.
Livet som supporter...
Önskar er en Väsbyafton! Skrik! Sjung! Njut! Bjud varandra på korv ni snattat i ESK:s kiosk! Jubla! Åk hem med tre poäng!

Önskar er en Väsbyafton! Skrik! Sjung! Njut! Bjud varandra på korv ni snattat i ESK:s kiosk! Jubla! Åk hem med tre poäng!

Snygt sagt!
Jag har ångest inför ikväll... Ingen vinst på 20 år, måstematch, etc. etc.

Hoppas vi ställer upp med ett lag med mycket fart som kan springa sönder bönderna. Dom lär ju ändå ha stövlar på sig. Jag vill ha Linus/Käck och Moses/Ian på kanterna och Sal på bänken.
Nä nu jävlar! SIRIUS HEJ, HEJ HEJ HEJ!!!!

Jag har ångest inför ikväll... Ingen vinst på 20 år, måstematch, etc. etc.

Hoppas vi ställer upp med ett lag med mycket fart som kan springa sönder bönderna. Dom lär ju ändå ha stövlar på sig. Jag vill ha Linus/Käck och Moses/Ian på kanterna och Sal på bänken.

Precis, bänka Sal och in med ett stort Siriushjärta som Petter de två sista matcherna. Här gäller det att fightas till sista blodsdroppen utan alibipassningar.

Snatteriuppmaningen skall dock ses symboliskt. Vill inte uppmana till tjyvnad. Men ta gärna sjukt mycket ketchup.

Vi komma, vi komma från Upplands enda stad. Vi hejar, vi hejar på seriens bästa lag. Så spana nu in vårat blåa-svarta gäng. Ge bönderna från Enköping så TOKIGT mycket däng!

Ses utanför Vallen snart...
Jävla sjunger jag
streamar matchen och kan i halvtid konstatera att backlinjen har oerhört svårt med Ian, men å andra sidan har Ian oerhört svårt med inspelen. 4-5 gånger har han väl kommit runt, och inspelen har samtliga varit ofarliga. Salle och Kim utsätts för hög press, men löser det oftast bra. Men stor fara vid grögölingarnas omställningar. Det märks att Kimmen varit aktuell för blåsvart, han gör det bra. Så även de andra offensiva pjäserna, vet ej vilka de är. Det har varit jäkla svettigt ett par sekvenser.

Likväl, dags för överkörning i andra. Mal nu ner dem ordentligt, snälla Sirius...
JJAAAAAA!!!
O, vad skönt att det gick vägen. Det är verkligen inte så att det bara flyter på nu, och avslutningen mot Östresund lär ju bli hur läskig som helst.

Men ändå, förbannat fint att de löste uppgiften och tog de tre poängen.
Hoppas det var nerver som gjorde spelet så krampaktigt och avslutningarna så usla. Nu är vi alla fall där vi har chansen. Men spelet måste bli betydligt bättre. Fan, det måste bli hela studan matchen igenom på söndag!!!
hu, så viktigt! allt eventuellt skönspel sparas med fördel till nästa helg.
Tack för det Sirius, usch så nervöst. Den här seriefinalen känns jävligt otrevlig. Men jag försöker intala mig att vi har en sjukt bra form egentligen och att vasa var en plump och parentes och ESK var en typisk derbymatch.
Vi kommer torska på söndag och komma trea på målskillnad, så enkelt är det tyvärr.
Enavallenspöket är fördrivet och begravet, men jag hade nog väntat mig att det skulle kännas skönare än det gör. Den här segern kändes mer orolig än rolig.
Torskar vi på söndag så kan vi aldrig komma trea på målskillnad för vi har ju två poäng upp till Forward och vinner dem så har de en poäng mera än Sirius (53 mot 52) men oavgjort skall normalt räcka, även om Forward vinner men de måste ta igen nio plusmål mot Sirius, vilket inte skall gå egentligen. Men efter Tyskland-Sverige så finns det inga gränser mera. Frågan är väl bara om Sirius orkar ta den där pinnen mot Östersund? Någon måste vilja kliva fram! och tordas kliva fram! Ante verkar hämmad av sin skada och framåt ser det plötsligt väldigt tunt ut. Ett mål framåt på två matcher mot Vasa och ESK ser tunt ut.
Så skönt att Enavallenspöket är väck. Det satt hårt inne ändå. Längesen vi gjorde ett spelmål nu.
I alla fall: Vi leder serien och Grönsvart åker ur, hej! Sämre har man mått... :-) Nu är man dock nervig inför seriefinalen på söndag. Måtte det gå vägen!

På måndag får det se ut precis hur som helst på planen, bara det blir 3 poäng.

Precis.
Följde via Norrstream. Helt ok kvalitet på sändningen men lite lustig kommentator. Får man ta. Västra hördes för lite. Förstod att ni sjöng tappert, men ni låg alldeles för lågt i ljudmixen; på söndag hoppas jag ni mickats upp ordentligt. Hemlängtan är svår dessa tider.

Sirius Hej!
Halvtrött matchrapport sett ur grönsvarta ögon: http://www.esk.nu/web/article/esk-sirius-0-1/