Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

P-18/P-20, 2012/2013

Ny tråd för den här säsongen kanske. Både P18 och P20 går bra i Svenska cupen i helgen.

P18
Helenelund/SBBK–IKS 1-9
IKS -Tillberga 8-1
Hammarby-IKS spelas 20:45 i kväll

P20
Helenelund-IKS 1-8
IKS-Motala 2-2
KVBS-IKS 2-4
Hammarby-IKS 2-3
Trevlig läsning bandyibollen! Hoppet väntar bakom hörnet.
Sirius Hej!
P-18 och P-20 klara för finalspel i svenska cupen! Bra jobbat killar!
Finalspel kommande helg för både P18 o P20. P18 spelar i Uppsala fredag 2/11 o lördag 3/11, P20 spelar i Sandviken söndag 4/11.
Finalspelet i SvC har inte gått så bra för P18. 0-3, 2-7, 3-4, 4-4 (2-3 på straffläggningen).
P-18 spelade tydligen med killar från förra årets P-16 vilket förklarar att de hade det lite motigt.
P-20 torskade mot SAIK. Sirius ledde med 3-0 innan en viss Erik Pettersson klev in i handlingarna. SAIK vann med 6-4. Kan inte Sirius värva den där Pettersson?
Premiärförluster: 0-6 och 5-7. Och vissa snackar om att kasta in junisarna?! Wängan gjorde förvisso 1+2, men medan Engan inte ens fanns med.
P20 spelade oavgjort mot SAIK och vann mot Katrineholm förra helgen. I helgen möter både P18 o P20 Bollnäs. P20 borta imorgon lördag och P18 hemma på söndag.,
6-1 mot Bollnäs för P20-gänget. Det går att vinna på Sävstaås.
Och P18 gänget spöar Bollnäs med 9-4. Vi ser ut att vara klart starkare än Bollnäs på juniornivån i alla fall. Känns bra.
och även här så gick det ju bra för de som i framtiden skall ge en fin stomme i A-laget
http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Bandynyheter/Senastenytt/LillaAllsvenskanSiriustredjerakaseger/

Dags ikväll igen. P18 möter Bajen på Zinken kl 19.00.,
och det gick också bra!
Efter 7-0 mot Bajen i onsdags spelar P18 borta mot Edsbyn imorgon lördag. Betydligt svårare motstånd.
P20 möter Kungälv hemma på söndag.
Lirar dom i relita eller?
Relitahallen 11.15.
Dom borde lira på studan.
Sturpen verkar ha koll på ungdomsbandyn, kanske någon annan också. Har en fråga: Är de två Askelöf:arna i Sirius P16, den ene född 2000 (!), barnbarn eller dylikt till Siriuslegendaren Carl-Eric "Askis" Askelöf? :-)

Sturpen verkar ha koll på ungdomsbandyn, kanske någon annan också. Har en fråga: Är de två Askelöf:arna i Sirius P16, den ene född 2000 (!), barnbarn eller dylikt till Siriuslegendaren Carl-Eric "Askis" Askelöf? :-)

Barnbarn. Sonen Håkan är tränare i P97.
Kul! tack för det initerade svaret, Bandyibollen. Sedan tidigare vet vi ju att Engstrand har gamla bandygener i sig också. Kul att det är så!

Kul! tack för det initerade svaret, Bandyibollen. Sedan tidigare vet vi ju att Engstrand har gamla bandygener i sig också. Kul att det är så!

Minsta Askis spelar med minsta Engstrand i P99 där dessutom Peter E är tränare. Det finns gott om flergenerationersspelare i de yngre lagen. 2027 är säkrat.
Askis barnbarn säger ni. Låter onekligen väldigt intressant. Askis kallade sig själv för isens Pelé så barnbarnet får väl kalla sig isens Messi :-)
Äldsta bandybarnbarnet, isens Messi, gjorde flest mål i förra matchen så... ;-)
P18 spelar ikväll igen mot Bajen. Hemma i Relitahallen kl 20.15. Revansch för förlusten mot Edsbyn förra söndagen?
Alltid lika trevligt att spöa Bajen. 8-2 till de blåsvarta P18-junisarna.
Snyggt! A-laget kan få kopiera detta om 2 veckor.
I helgen spelar både P18 o P20. P18 åker idag till Bollnäs för match och P20 möter imorgon söndag Edsbyn i Relitahallen kl 19.30.
Bra helg för junisarna. P18, div 2, slog Bollnäs borta med 3-2. P20 spelade oavgjort mot Edsbyn, 4-4. P18,div 3, vann mot Kalix med 8-2 på studenternas.
Även P18 är i farten ikväll igen. I div 2 Pojkelit möts lagen tre ggr och det är dags för säsongens tredje möte mot Bajen. Match på Zinken kl 19.00 ikväll.
Alltid ett litet ljus i mörkret. 10-0 mot Bajen för P18 ikväll!
Härligt!
Fantastiskt!
Johannes Camilton, född -97, åtta mål och två assist i kvällens 12-3-seger!
P18 elit vann borta mot Falu BS med 15-3. Tobias Engstrand gjorde 7 mål. David Thorén (född 97) 2 mål och 5 assist. Gillar't.
Trevligt!
Och så fortsätter P18-killarna att vinna. Förnedrar Bollnäs genom att vinna med 15-5. Lite tröst efter storförlusten mot Bajen idag.
Tidigare nämnda duo gjorde en handfull mål var och 97:orna Camilton och Rönnqvist gjorde fyra respektive fem poäng. Well, vissa junisar verkar ju riktigt tongivande i alla fall. Också Edberg som lovordats.
Ytterligare en liten tröst är att IK Sirius bandy leder serierna i ålderskullarna P10, P12, P13, P14 och P15. Snart 2027!

Smålagen spelar också mot Bajen:
https://www.youtube.com/watch?v=xSdJC3-iUW8
https://www.youtube.com/watch?v=VPCcPQLSaRU
Bandyibollen: Är det mycket killar i dom äldre juniorlagen (gymnasieålder) som kommer utifrån, eller är det mest Uppsalakillar? Det verkar ju hur som helst finnas en massa duktiga tränare/Ledare för killarna
Jag tror de flesta är Uppsalakillar, men det kom någon från GT/76 (det lag som vann P16-SM i våras) till Sirius när han skulle börja plugga på Celsiusskolans bandyinriktning. Vet inte om han är kvar.

Hälsingelagen är duktiga på att få Stockholmsungdomar att flytta upp dit. Flera spelare i P17-landslaget med klubbadresser i Hälsingland är ursprungligen från Stockholmslag.
Vet att det var snack om 3-4 st från GT76 till Sirius men kollar man övergångarna så verkar det bara ha blivit 1, nämligen Clarence Wahman.
Har en väldigt lös fundering på att kolla P20 idag, men hur vet man egentligen var de spelar nånstans? Antar att det är Relita men det skulle vara kul att kunna bekräfta det nånstans. På Elitrapport skrivs det ju inte in förrän tätt inpå matchstart och på Sirius hemsida saknas info helt.

... och på Sirius hemsida saknas info helt.

Ungdomslagen har sina sidor på laget.se. Här är U18/U20: http://www.laget.se/siriusbandyu18
Skall P18 Elit fortsätta segerraden? Match ikväll kl 19 i Relita mot Falun.
30 januari kl 18.30 spelar p18 hemma mot Sandviken på STUDAN. Iaf om man ska tro förbundets hemsida. kul isf!
Det borde vi premiera och förgylla!
Ja 11-1 var ju inte kattpiss. Fan va bra dom är!

30 januari kl 18.30 spelar p18 hemma mot Sandviken på STUDAN. Iaf om man ska tro förbundets hemsida. kul isf!

Trevligt för kidsen att få lira på riktigt och anledningen är väl att UNIK har hemmamatch i Relitan. Blir nog bli ett besök på Studan om man nu kan slita sig från den superduperovissa matchen mellan Sverige-Norge i bandy-VM.

Ikväll spelar både P20 o P18 Elit. P20 möter Hammarby på Studan kl 18.30, vilket kanske glädjer några.
P18 Elit åker till Sandviken för match kl 19.00.
P20 vann mot Bajen med 4-1. Tyvärr stortorsk för P18 mot SAIK. Vad jag ogillar de där kolsäckarna.
P18 Elit åker på en liten road trip fredag - lördag. Falun borta ikväll kl 19.00 o Ljusdal borta imorgon kl 13.00. Dags för revansch för förlusten mot SAIK i onsdags.
Resultat från helgen: Oavgjort mot Falun 2-2, vinst mot Ljusdal 6-2. Dessutom så har Sirius P16 i år igen tagit sig till final i Newbody Cup, spelas den 9/3 i Västerås.
Har vi två P18-lag som spelar i två olika serier? Jag hänger inte riktigt med.
Ja det har vi. Ett elitlag och ett typ reservlag. Sturpen kan säkert nyansera lite.

Dessutom så har Sirius P16 i år igen tagit sig till final i Newbody Cup, spelas den 9/3 i Västerås.

Det har ju nästan blivit en tradition att se 16-åringarna åka på taskiga finalförluster. Vilka möter de denna gång?

Ja det har vi. Ett elitlag och ett typ reservlag. Sturpen kan säkert nyansera lite.

Kanske inte riktigt korrekt uttryckt. Det finns ett s k P18 Elit som spelar i Div 2 Pojkelitserien samt ett P18 Bredd som spelar i Div 3 Pojkallsvenskan. I P18 Elit spelar killar från träningsgruppen P20/18 och i breddlaget spelar killar från träningsgruppen P18/16.
Det var P18 elit som spelade två matcher i helgen.

Enligt tabellen för elit P-20 ligger Sirius rätt skralt till. Men studerar man hur det har gått mot topplagen ser det inte så pjåkigt ut. Visserligen torsk mot både VBG (1:a) och VBK (2:a) men inte med några stora siffror. Bajen ligger 4:a och mot dom förlorade IKS borta men vann hemma. De spelade 3-3 mot SAIK (3:a) hemma och mot 5:an Edsbyn har de två oavgjorda. Målskillnaden är förnärvarande -5, en låg siffra för att ligga i botten. Jag får intrycket att de verkar bättre än vad tabellen visar och förhoppningsvis visar man detta i matcherna som kommer.
Hehe, de speglar A-laget. Inga poäng mot ettan eller tvåan, men väl mot Edsbyn (3:a), Broberg (5:a), Bollnäs (6:a), VBG (7:a), VSK (8:a), återstår att se om man tar poäng av tabellfyran.

Trevligt för kidsen att få lira på riktigt och anledningen är väl att UNIK har hemmamatch i Relitan. Blir nog bli ett besök på Studan om man nu kan slita sig från den superduperovissa matchen mellan Sverige-Norge i bandy-VM.

[/quote1359535678]

Ikväll är det dags! P18 Elit mot SAIK på Studan kl 18.30.
Ja och TV4 verkar skita i att sända bandy i dag så då kanske man skulle dra till Studan då?
Seger för P18 Elit mot Sandviken ikväll med 5-4. Bra Sirius.
Suveränt med revansch mot kolsäckarna.
Sirius P18 Hej!
I helgen är det långresa för P20 killarna. Matcher i Lidköping idag mot Villa kl 15.00 och imorgon mot Lidköpings AIK kl 13.00.
4-4 mot Villa.

Och tyvärr torsk mot LAIK med 6-4.
Dags ikväll för revansch mot SAIK. P20 möter dem borta ikväll kl 19. Blir inte lätt, men chans finns.

Dags ikväll för revansch mot SAIK. P20 möter dem borta ikväll kl 19. Blir inte lätt, men chans finns.

Inte lätt? 6-1 till de goda med ca 7 min kvar. Snyggt!
Vilken tråkig bandy SAIK verkar spela. Bara göra ett mål och torska stort mot "skitlaget" Sirius och dessutom på hemmaplan. Vart tog den härliga offensiva publikfriande bandyn vägen?
Underbart Sirius P20!
Liten revansch mot SAIK. 7-1. Bra Sirius.
Lite kul klipp när Bremler säger att Sirius U20 "är väl sådär". http://youtu.be/IvcKPNfKkos Verkade som att Berglund fick bandyfilosofin djupgrundad redan i ungdomslagen.
Både P20 o P18 Elit är i farten i helgen. Båda lagen spelar hemma i Relita. P20 imorgon lördag kl 17.45 mot Västerås och P18 söndag kl 13.15 mot Ljusdal.
7 - 4 vinst mot Västerås för P20.
Alltid lika trevligt att spöa gurkorna. Sirius P20 klättrar i tabellen. Förstod det.
P18 följde upp med 9-3 seger mot Ljusdal.
Härligt!
P20 vann mot Helenelund igår kväll med 7-1. Klättrar upp på slutspelsplats.
Jo, såg det på Elitrapport. 27 av dina 28 inlägg här kretsar kring P18/20, Sturpen, så du verkar väldigt intresserad i ämnet. Så pass intresserad att jag kan tänka mig att du kikar lite matcher. Vore intressant med lite talanganalyser. Edberg och Bremler verkar ju vara den nya Wängan-Engan.
Slutspelsplats? Hur många lag går till slutspel? Alltså, då tror jag P20- laget kan bli en obehaglig överraskning för många lag. Håll i nu P20 så vi siriusnördar kan få se slutspel i år.

Jo, såg det på Elitrapport. 27 av dina 28 inlägg här kretsar kring P18/20, Sturpen, så du verkar väldigt intresserad i ämnet. Så pass intresserad att jag kan tänka mig att du kikar lite matcher. Vore intressant med lite talanganalyser. Edberg och Bremler verkar ju vara den nya Wängan-Engan.

En mig närstående tillhör P18/20-gruppen, vilket förklarar mitt intresse för dem. Ser en del matcher, men bor inte i Uppsala. Det är väl de som redan har provats i A-lagssammanhang som sticker ut mest. Sedan finns det några killar födda 96 som säkert har talang/inställning för att testas nästkommande år.
P20 blev nollade och förlorade hemma mot nästjumbon i dag. Då spelade ändå Bremler, Edberg, Wängelin, Engstrand och så. Spelare som kan komma att representera oss i ett elitseriekval snart. Inte så bra konserverat för de två förstnämnda efter mini-succén mot Motala.
Aj aj aj! Underskattning?
Ikväll möts Sirius o SAIK i P18 Elit på Studan kl 18.30. Matchen har betydelse för vilket lag som kommer att komma 2:a eller 3:a i serien, som styr vilken motståndare man får möta från södra serien i slutspelet.
Man kanske ska gå och kolla. Någon annan som är intresserad?
Hata inte för mycket, Nyllet. Tänk på att de är kids. Och man kan inte rå för var man kommer ifrån, etc.

/Nyllet - forumets största SAIK-lover!
Vägrar kolla på svart/vita filmer, alla ser ut om de har SAIK-kläder.
Det är lugnt Joint tänkte mest på att stödja våra blåsvarta junishjältar. Och förresten, hata är ett starkt ord och eftersom jag anser mig vara en belevad man föredrar jag uttrycket; hysa stark motvilja mot ;-).
4-4 mot SAIK igår för P18 Elit. Blir troligen en 3:e plats i serien, en match återstår. Ljusdal borta söndag kl 13.00.
Enligt tabellerna ska Sirius P18 möta Tillis i slutspelet men det kan också bli Nässjö.
Både P20 o P18 är klara för slutspel. P20 möter Bajen o P18 möter Nässjö. Matcher hemma o borta kommande vecka. Det är kvartsfinaler för båda lagen.
Enl spelschemat på förbundets hemsida spelar P20 hemma den 28/2 19.00 och P18 hemma den 1/3 21.00. Båda matcherna går i Relita.
Returmatcher lördag den 2/3 för P20 15.00 på Zinken och söndag den 3/3 kl 18.00 i Stinsen Arena för P18.
Grattis P20 och P18! Så det blir Bajen i kvarten för P20. Utmärkt! Väners och VBK hade blivit svårare.
Sirius Hej!
Så här skriver Andreas Wängelin på twitter:

"Drömmen är att få se och höra @VastraSidan i Relitahallen på torsdag kl 19.00 då vi spelar vår första kvartfinal mot Bajen! @VastraSidan <3"
satan att man ska upp till Sälen i helgen då
Kanske låter patetiskt i vissa öron, men jag hade reppat om matchen var på Studan. Nu: Nja...
Jag hade absolut gått om jag hade haft möjlighet. Men jag sitter fast i Kramfors på torsdag.
Uppmaning från P20:

http://www.laget.se/siriusbandyu18/News/2857688/IKVALL-FYLLER-VI-RELITA!
Någon som ska dit?
Kanske lite mastigt med 4 dagar i rad...?
P20 vann mot Bajen med 2-1. Efter det som hänt idag har jag lite svårt att känna glädje, tyvärr.
Och om jag fattat rätt åkte P18 ut i kvarten mot Nässjö, som lyckades göra sin avgörande balja i 86e med tre man kort...