Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Motala-Sirius

Vi behöver en bra start så jag tippar seger med 4-2 hoppas några kan åka själv kan jag inte och skäms.
Känns konstigt att bandyn drar igång nu när man enbart har fotboll i huvet. Jag tror också vi vinner med 4-2 faktiskt. Hoppas Maya kan spela.
6-1 islossning direkt. Woho bandydandybandy!
Senast vi hade premiär i Motala blev det torsk med 7-2 och sen blev det semifinal på vårkanten.

Den här gången torskar vi bara med 4-3 men spelar inte semi i vår.
Hoppas Motala försöker spela och vi köra lyror på dålig is. Kan bli vinst då.
En bil rullar från musikens hus kl 15. Vi är 4 st så det finns en plats kvar.
Det blir torsk. 12 man i laguppställningen + kanske en halvskadad Maya - det kan bara sluta på ett sätt. Inga förväntningar således (men jag kommer ändå bli sur om de torskar).
En av få matcher vi har chansen i, så jag lägger kepsen på hyllan och tippar 5-3 till de goda.
Bandy! 5-5.
Maya ska vara med enligt hans blogg. Mitt tips står fast.
hmm det känns väldigt osäkert vad detta Siriuslag kan prestera. Är det bara 12 man + Maya? Är det inte läge att ta med ett par junisar? Borde väl ändå tillföra mera än att spela med kort laguppställning? Det känns som att det börjar med en måste-match och seger vore ju mumma. Tippar 3-3 dock. Vore jättekul om Joel, Grachev och Åhlén kunde få en fin start, ryssen också förstås som jag tappat namnet på. Alltid svårast möta en nykomling i början på serien.
Det är 2 målvakter och 12 utespelare, en av dem är Maya.
Dåså det är ju två avbytare. Lätt som en plätt.
Det blir inte lätt, men jag blir åtminstone glad av att läsa kommentarerna från Olle och Maya inför matchen. Helt rätt att tänka krigarmatch och att regnväder passar bra. Hoppas man får läsa Motala skylla på isen imorgon.

Men det är fortfarande snett med premiär i oktober.
Det känns svårt att gå i gång på detta. Bandyförbundet våldtar bandyn allt mer och bandyomgångar mitt i vår fotbollsslutspurt känns för tidigt. En 26 matcher lång transportsträcka till kvalet i år?

Hur som helst. Motala är sämst, det verkar alla vara överens om, och vi bör således vinna denna match. Vår trupp är kanske tunnast i serien, så det lär kunna bli kännbart framöver. Men med Maya och en i stort sett kurant trupp ska vi bara slå detta nykomlingsgäng. Jag tror på seger med 6-3.
Nog för att vår trupp är tunn, men varför fyller vi inte på med fler juniorer om vi bara har två på bänken? Låter ju helt galet vid ev. skador mm.
Svårt att gå i gång? Pff jag är superdupertaggad!
Kanske svårt för junisarna att skippa skolan? Kul att någon är superdupertaggad i alla fall.
Vi är taggade som fan. Nu bli det Siriuslåtar med ett par mil kvar till Motala

Nog för att vår trupp är tunn, men varför fyller vi inte på med fler juniorer om vi bara har två på bänken? Låter ju helt galet vid ev. skador mm.

Bremler är med i Motala. 15 man i matchtruppen.
Nu är det avslag på Plustjänster Arena. Herregud...
haha
Positivt!
Broberg kan man lita på. Han bränner inte straffarna han.
Det kan fan gå det här.
Kanoners! Vilken perfekt start! Så nöjd Sirius!
Nu är det äntligen igång nu krossar vi gais på fredag vidrigt taggad!!
Kommer du till Alex på fredag kniv-jonas? Tänkte köpa årskort.
Fan va kul det ska bli på fredag. Längtar så satans jäkla mycket!
Instämmer CarlApan. Länge sedan jag kände sådan sinnesro inför en bandymatch. Rätt läge att krossa GAIS. De fick "bara" 2-2 mot Vetlanda och är långt ifrån omöjliga. Ursäkta, fick kanske för mycket hybris nu. Tar tillbaka det där med krossa och säger spela jämt mot GAIS istället.
Härlig start Sirius och som vanligt imponerar Virre. Plats nr 3 efter första omgången får man ju gärna hålla hela säsongen :-)
Tack laget och alla runt omkring. Stort och viktigt!
Så otroligt trevligt!!!

Härlig start Sirius och som vanligt imponerar Virre. Plats nr 3 efter första omgången får man ju gärna hålla hela säsongen :-)

Fast efter första omgången leder vi ju men bandyförbundet vill ju inte att lagen ska ha spelat lika många matcher.
Nyllet säsongskort finns att köpa från 17:00 på alex
Skönt att den väntade segern kom... Kung Virre!

Gais (h) på fredag borde bli en jämn match. De kryssade "hemma" mot Vetlanda i dag.
Gais, vilket löjligt jävla poplag :)
Otroligt kul med seger i premiären. Känns viktigt inför fortsättningen. Hoppas att vi kan följa upp med en tvåa mot Gais på fredag, så att vi startar säsongen med bra känsla och full pott...
Att bandyförbundet sedan gör allt för att förstöra vår sport med alldeles för tidig seriepremiär och matcher på märkliga dagar och tider (inte bara onsdag och fredag klockan 19 och söndag 13.15) är en annan story...
Eftersnack i Motala. Sirius spelar fuskigt bra försvarsspel enligt sura Motalaspelare. Kapten Fall är glad. Heja Sirius!

http://mvt.se/sport/sportblogg/1.1457858-sportblogg?blogPostAction=view_post&postingId=19.900542
Haha ja jäklar va bittra dom var. Inte en millimeter självrannsakan där inte.
En jäkligt trevlig premiär på plustjänstarenan. Ser ut att vara hög mysfaktor i laget med Olle som tränare. Viktor stekhet och kunde satt ett par till. Kul att se Hörnrusar-Hydling igen som på egen hand käkade upp ett par Motalahörnor.

Klent motstånd såklart och Motala får det tungt..Deras klack höll dock igång hela matchen och inramningen blev helt ok. Negativt med högtalarmusiken i spelavbrotten när det finns två klackar.

Halvvägs genom Siriusveckan utan poängtapp. Den får gärna fortsätta så.
En uppmaning är också att lyda rådet i bortaguiden om Motala: ta med öronproppar. Man lär sig av sina misstag...
Maya är flitig med videobloggandet. Killarna ser ut att ha skoj. Man mår genast bra.