Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vsk-Sirius

Försöker dämpa ångesten med en resa till västerås på fredag anmäl er om ni är sugna typ
1. Kniven
Snackade med swintos igår om VSK-matchen. Ren och skär ångesthantering. In i skiten igen bara.

1. Kniven
2. haze
3. dr_swintos
Dags att gå tillbaka till den gamla klassiska kravspecifikationen: Mer än noll mål framåt och mindre än tio mål bakåt är godkänt. 1-9 alltså.
ja man minns ju med tunga tankar förra årets utskåpning, blev det inte 1-10? Nu är väl VSK sämre än ifjol inbillar jag mig men även Sirius är ju (på pappret iaf) svagare. Tror på 2-6. Försvaret såg ju rätt dassigt ut i fredags. Dessutom måste herrar Wigren och ryss hålla sig och inte ta onödiga utvisningar. Vill även se betydligt mera av Eskhult, Fall och Putte. De har ett stort ansvar.
Garanterat stortorsk! Mörkrets krafter härskar och de vill Sirius väldigt väldigt illa. Kanske följer jag med, måste kolla att det inte krockar med annat.
Just nu vill jag inte ens åka...patetiskt men sant. Jag tror det blir svårt. Torsk med 7 - 3 om inte nåt drastiskt förändras från i fredags.
Hoppas vi kan få ihop ett gäng i alla fall.

Att de troligen blir en berg- och dalbana spelmässigt visste vi väl alla före säsongen. Förmodligen också en lång transportsträcka mot ett kval men Sirius var ju som bekant med och röstade igenom detta halvstängda och pissiga seriesystem. Med tanke på antalet nya ansikten i laget är det asviktigt att vi visar upp oss på bortamatcherna och Västerås är ju nära (Gurkburken till trots). Glädjen och uppskattningen från spelarna efter Motalavinsten gick inte att ta miste på.
Jag hatar den där jävla gurklådan värre än pesten, jag hatar dessutom att jag inte får gå ut och röka i paus. Sen hatar jag att vi kommer förlora med 8-2. Men likförbannat kommer jag vara där och kolla
Kör en bil från Knivsta om nån vill åka
Vi tarom. 4-5.
Bra haze att du skrev upp mig.. Jag e på.. Dock har jag inte hunnit fixa min bil å det e lite stressigt att få ihop den.. Men kanske imorn ev.
Vi kanske kan åka kolektivt i värsta fall..
Florida tippa 7-2 till de onda!
Är i Norge... hade åkt annars. Det är dags för bandysäsongen och även om jag inte är världens största fotbollsfan så lider jag fortfarande med fotbollslaget. Men som Siriussupporter är man ju van vid det här laget. :-)
jag åker men kör troligen bil om jag hinner få på vinterdäcken
Kan inte hänga med till Gurkburken på fredag. Mitt tips; 7-2 till gurkorna.
Jag vet inte, men, senaste resultatet: VBK-VSK, 3-2. Vetlanda som överpresterade eller Västerås som underpresterade? Någonstans däremellan kanske. Formdipp nu eller ren och skär revanschlusta? Tja, hur som helst lär ju gurkorna vara rätt mycket bättre än oss. Tyvärr. Så det blir väl en torsk med typ 5-1. Bara det inte blir det dubbla, så som förra året. Det var vidrigt...
Jag kommer aldrig att se på bandy i hall. So count me out!
intresset verkar lågt men jag åker iaf bil med mackan. Om det inte blir många som åker lokalbuss ihop
Men visst brukar vi spöa VSK lite halvöverraskande då och då? Är det bara jag som tror på vinst?
Stefan, jag o swintos åker från UKK 17.45. Finn plats för 1-2 till där.

Klart vi har chans mot VSK men då får vi till att börja med skippa korkade utvisningar som i senaste matchen.
jag tänkte åka dit. det är ju ändå en av årets viktigaste händelser för mig personligen. någon som har plats kvar i bil som går från uppsala?
Jag kan tänka mig att åka via uppsala om det är dåligt med bilar
0736381805 har jag om man vill ha med mig i en bil! ring eller messa vilken tid och vart jag ska stå för upphämtning!
Hmm... Trodde inte det för ett par dagar sedan, men nu känner (eller nått?) jag för att åka. Bil eller UL(öl?)-buss, det är frågan?
får nog räkna bort mig idag. fotboll igår och idag har jag trasiga ljumskar. om jag tar mig nånstans idag så blir det akkis för att kolla om nått gått sönder ordentligt. i bästa fall kommer jag med bussen
Fan TT du bad ju till ljumskguden å allt.
Överraska oss blåsvart, med en seger i surgurkornas hangar! Ja det är en fåfäng önskan men större mirakel har skett.
Sirius Hej!
Men vaffan min Sirius-kalender påstår att matchen är i morgon.
Min me, jäkligt förvirrande eftersom jag laddade ner kalendern från Sirius hemsida. De om några borde ju veta :-)
Såg att matchen sänds webbradio http://sverigesradio.se/sida/extrasandningar.aspx?programid=3756

Såg att matchen sänds webbradio http://sverigesradio.se/sida/extrasandningar.aspx?programid=3756

fint! tackar!
Har också deras kalender och man blir ju orolig att fler datum är fel. Har ju liksom börjat planera runt bandyn ju!
Och jag tror vi skräller ikväll! 3-1 till de goda!
Såg på VSK-forum att Joneby troligtvis inte spelar ikväll. En viss försvagning får man hoppas men de har ju ett bra material i övrigt så det har säkert inte så stor betydelse.
Sirius Hej!
Joneby var ju grymt bra förra året borta mot VSK vill jag minnas.
Avbräcket vägs upp av att ett par gurkor gör comeback, till exempel Olsson och Rintala...
1-0 till de goda! Därmed var första delmålet avklarat. Nu gäller det bara att inte släppa in fler än nio.
Rintala lirar väll inte?
Den ena spelar, men den tidigare skadade av de två verkar fortfarande vara skadad.
obehagligt skitspännande!
Fy satan va jävla bra. Det trodde jag verkligen inte efter gais-matchen.
Tack.
Vad otroligt bra! Ocg vad skönt att VSK missade en straff på övertid. Sirius visar att laget är bra när man presterar på max. Nu gäller det att vi alla sluter upp bakom laget. En del verkade ju misströsta redan efter den bedrövliga hemmamatchen mot Gais. Lite tålamod... Vi har fyra av sex poäng so far...

Men visst brukar vi spöa VSK lite halvöverraskande då och då? Är det bara jag som tror på vinst?

Yes!
Så fantastiskt vackert!!!!!

Men låten er icke förledas ungdomar. Skönheten är förgänglig!!!
Sirius hej, hej hej hej! Jag är så lycklig!
Snacka om plåster på såren. Oväntad seger. Tack för det! Alltid lika skönt att slå gurkorna - på gräs eller is - ja, det spelar ingen roll.

Östra Aros - Bästa Aros!
Så sjukt starkt!!! Fredagsmys!
JAAAAA!!!!!!!
fantastiskt bra presterat! kanske det finns ett hopp om en rätt juste vinter ändå? Underbart att han missade straffen på slutet, hade varit tungt att tappa en pinne då.
Hjältar!!! Ljus i mörkret!!!
Märkligt i tabellen just nu. Sirius före SAIK trots en match mindre spelad, SAIK bara 3 av 8 poäng på fyra matcher. Känns som att Bajen, Villa och Edsbyn kommer att dra ifrån i toppen, ev om SAIK kan haka på senare. Om serien var jämn förra året så verkar den bli än jämnare i år. Hur kan ex. vis först Broberg slå Edsbyn i veckan och sen få stryk med 10-1 mot Bajen och sen Edsbyn slår Villa med 11-7. Det känns som att Sirius jobbat hårt och bra med försvarsspelet på försäsongen. Det som man kände kunde bli den svagaste lagdelen. Kul att Eskhult och Fall producerar i samma match, de är ju oerhört viktiga poänggörare för Sirius om det här skall gå bra och förstås härliga Viktor. Vill även få igång Putte som borde kunna göra väldigt många fler poäng än vad han gör väl? Likaså vore det kul om Joel får göra lite poäng snart så han kommer igång. Men härlig seger verkligen! Grattis till er som var där!
Som sagt, plåster på såren. Tack Sirius!
Underbar förklaring av Eskhult varför han var så bra i andra. Nu vet vi hur vi ska få igång honom!

http://www.unt.se/sport/sirius-basta-laginsats-pa-flera-ar--da-kom-segern-1940695.aspx
Och Viktor fyller 32 år idag. Ett stort GRATTIS Viktor på födelsedag och till vinsten! SAIK på onsdag. Längtar redan dit. Fy fan va härligt!
Finns ju få saker som går upp mot att spöa gurkor i deras jävla hangar! Så jävla skön seger!
Ska vi skrika "Bonnjävel" så fort han kommer in på planen fortsättningsvis?
Medelbonden!

Det här är ju sånt man vill höra: "– Det är små marginaler igen där. Hade det varit i fjol hade vi aldrig kommit tillbaka, då hade 3–3-målet sänkt oss. Men vi har ett helt annat go i laget nu, säger Andreas Eskhult."

Fortsätt så, Svart och Blå!
Jag bara går runt och hånler här hemma...
Nu ska jag supa till!!
Under "sillyn" och när det stod klart att Eskhult inte hade något kontrakt skrev jag här på forumet att Magnus Berglund kunde dra åt.......vilket jag senare ångrat. Men min förtvivlan var stor eftersom Eskhult var den spelare som Sirius behövde allra mest i krisläget som uppstod. Visst Eskil gör plattmatcher som alla andra, exempelvis nu senast hemma mot GAIS, men han kan också avgöra matcher med overkliga dribblingskonster och vackra framspelningar. Nu såg jag inte matchen mot VSK men enligt hörsägen var Eskil enastående vilket t.o.m. en VSK- supporter erkände på deras eget forum. Kung Eskil!
Kommer ni ihåg hur illa det såg ut förra säsongen? Nyllet kollade lite i statistiken och fann att vi spelat ihop 4p efter 8 omgångar! Vi hade samlat ihop blott 2p efter 7 omgångar och så kom matchen mot Tillis som vi vann med 10-4. Redan nu d.v.s efter 3 omgångar, har vi kommit upp i 4p. Vi kan alltså torska 5 matcher i rad och ändå tangera fjolsäsongens resultat. Den bra inledningen stärker självförtroendet och minskar pressen på killarna. Bra jobbat hittills blåsvart!

Vi kan alltså torska 5 matcher i rad och ändå tangera fjolsäsongens resultat.

Här snackar vi målbild!
Ja Sutra den meningen blev lite lustig och reflekterar min domedagprofetsattityd (oj, blev det rätt?). Tveklöst har blåsvart högre ambitioner än 4 p efter 8 matcher. Det jag egentligen ville säga var att man nu har fem chanser att förbättra fjolårets poängskörd. Man ska möta i tur och ordning: SAIK (h), Kungälv (b), Vetlanda (h), Ljusdal (h) och Bollnäs (b).
Fem ganska enkla matcher dessutom... ;-)
SAIK lär ju bli en munsbit.
En Andreas Eskhult!
SM-gööööld!
SAIK är ett bonkegäng. Vi ligger ju mil före dem i tabellen.
Ungdomar, ironin är död!!! Jinxning är det inte!!!

Ungdomar, ironin är död!!! Jinxning är det inte!!!

Om, säger om, det osannolika skulle inträffa att vi torskar mot gärdsgårdsgänget SAIK, så är det skönt att veta att det var jinx-relaterat den här gången.

Jag tror kanske på typ 12-1, eller så. Till oss. Tänk på att vi har två raka segrar, om man glömmer bort GAIS-matchen. Skäl att vara försiktigt optimistisk alltså.
Glöm inte bort att vi är ett stryklag hemma på Studan nu. På gräs eller is - ja, det spelar ingen roll. Ett Studan som andas höst går det skit på i år.
Med tanke på att SM-finalen inte spelas på hemmaplan längre så ser jag hellre en bra bortaform inför resan till "Friends".
Det som väl även är rätt intressant är att "årets" Sirius bandy verkar spela med mera glädje än tidigare. Jag känner stor glädje för att vi numera inte lirar Magnus Berglund-bandy och framförallt tycker jag mig höra och läsa om mera glädje i år. Det blev lite som jag själv trodde och hoppades att Sirius bandy blir bättre utan MB. Jag tycker att Olle verkar ha gjort ett kanonjobb hittils med den (lilla) trupp han har och även den ringa tid han fått. Kan nu Eskhult och Fall fortsätta på inslagen linje och kanske att även Putte J börjar producera lite mera, så är mycket vunnet. Att Viktor är skarp det såg vi redan ifjol då jag anser att han oftast var bättre (på den relativt lilla speltid han fick av MB) än Mickel. Hoppas att Joel kan blomma ut och även Grachev. Lillhydas verkar redan ha gjort stora framsteg och han är ju nästan ett nyförvärv i år som var borta så mycket ifjol. Försvaret har ju faktiskt imponerat hittills. Med liiite flyt hade ju Sirius ju faktiskt kunnat ha haft full pott nu.

Det som väl även är rätt intressant är att "årets" Sirius bandy verkar spela med mera glädje än tidigare. Jag känner stor glädje för att vi numera inte lirar Magnus Berglund-bandy och framförallt tycker jag mig höra och läsa om mera glädje i år. Det blev lite som jag själv trodde och hoppades att Sirius bandy blir bättre utan MB. Jag tycker att Olle verkar ha gjort ett kanonjobb hittils med den (lilla) trupp han har och även den ringa tid han fått. Kan nu Eskhult och Fall fortsätta på inslagen linje och kanske att även Putte J börjar producera lite mera, så är mycket vunnet. Att Viktor är skarp det såg vi redan ifjol då jag anser att han oftast var bättre (på den relativt lilla speltid han fick av MB) än Mickel. Hoppas att Joel kan blomma ut och även Grachev. Lillhydas verkar redan ha gjort stora framsteg och han är ju nästan ett nyförvärv i år som var borta så mycket ifjol. Försvaret har ju faktiskt imponerat hittills. Med liiite flyt hade ju Sirius ju faktiskt kunnat ha haft full pott nu.

Vad skiljer den bandy vi spelar i år från den vi spelade under Berglund anser du? Taktiskt tänker jag då.
Rakare spel och framförallt tycker jag mig känna mera spelglädje hos spelarna. Viktor får all den speltid han förtjänade redan förra året men inte fick.

Dessutom gör man (iaf hittills) bättre resultat med en avsevärt tunnare trupp, framförallt om man ser till antalet spelade elitseriematcher i truppen.

Jag anser fortfarande att MB inte utnyttjade den trupp han hade på rätt sätt.

Men det är historia nu, jag är jätteglad att det börjat så bra hittills och vi kommer naturligtvis att gå på en del smällar på vägen. Men en bra start var extra viktig i år tror jag.
Alla spelstilar är bra utom de dåliga och dålig är den (spelstilen) om vi förlorar!
Det rakare spelet har inte synts till av det lilla jag sett, men inte heller enligt andra som sett fler matcher än mig.
Jag tycker vi fortfarande spelar Berglund-bandy, men ser inget fel med det.
Bortatabellen är ju en underbar läsning http://elitrapport.se/stat.asp?gamesectionID=10008&type=tabell_all

fantastiskt fint speciellt som Sirius bandy under flera år haft svårt att ta poäng på bortaplan. Det var väl för två-tre säsonger sedan som man tog nästan alla poäng hemma. Vann det mesta på hemmaplan men förlorade det mesta på bortais.

Det rakare spelet har inte synts till av det lilla jag sett, men inte heller enligt andra som sett fler matcher än mig.
Jag tycker vi fortfarande spelar Berglund-bandy, men ser inget fel med det.

Har samma uppfattning och som Thomas säger ser inget fel i att fortsätta det spelet som Berglund har byggt upp.
Bättre att spela efter sina resurser än att spela ett spel man inte klarar av. Tycker för övrigt att snacket om "rakt spel", både i bandy och fotboll, är ganska fjantigt. Ofta finns det en tanke bakom att spela runt i backlinjen eller byta kant ofta, t.ex. för att dra isär försvaret. Ska man bara så bollar i djupled mot ett uppställt försvar så kommer man inte ha så mycket boll till slut.
Rätt tänkt Badda.

Och sen kan ju vi gamlingar upplysa om att det var inte många år före Berglund, som det var ett jävla gnäll på folk om att vi bara spelade lyrbandy, aka Totta Sköld bandy.
Farsan visade mig ett gammalt satiristiskt tidningsurklipp där man hade tio blåsvarta i målburen och en ensam Bengt på topp med pratbubbla: "Ge mig en långboll", typ, så snacket om deffbandy (eller om det var fotboll?) har definitivt existerat förr...
Det är lite intressant hur man inom bandyn anser både långa bollar och långsamt, kort uppbyggande passningsspel vara dålig, destruktiv bandy. Alla ska spela någonstans i mitten på skalan, inte för långt och inte för kort. Jävla dumheter.
Fast att vända om, om, om OCH om och söka hörna, på hörna, på hörna, PÅ hörna ÄR inte kul för den som är ute efter underhållning...
...och underhållning är typ vad bandy är om man ser till den moderna bandyns prägling med Norman i spetsen.
Jag gillar mångsidig bandy och det taktiska, men ska också erkänna att jag svurit över den gångna säsongens försiktighet och tålamod in absurdum.

Ett klapp-klapp-spel komponerat av Eskhult eller en 60-meterslyra av Werner (vem står för dessa nu?) som Virre tar ned på volley och dunkar dit, eller för den delen en Ubbe-variant på en hörna? Hugget som stucket vad som är sexigast. Det är nog som sagt variationen som tilltalar mig. Men det blir för förutsägbart om lagen i underhållningsindustrin Bandy-Elitserien bara ska gasa på utan tanke på taktik.
Folk kollar ju på fotboll hela tiden och herregud va långsamt det går ibland. Fattar inte varför bandyn får all skit. Men det är väll lätt att heja på villa och ha det spelunderlaget och klaga på de som spelar efter sina resurser.
Villa är plast...

Gais-tränaren Holgersson är rolig. Bleklagde sig i premiären och nu senast mot självaste Bollnäs: "Dom var Sveriges mest defensiva lag förra säsongen och vill spela ännu mera defensivt i år". Han lämnade vår spelstil okommenterad säkert, då hans lag ju vann... Och ärligt talat, hans egna lag gick ju ned på rena rama handbollsmanér och praktiserade försvarsspel under sin ledning mot oss. Inget fel med det, men ...
Onekligen larvig snubbe det där. Det är alltid jobbigt när man får smaka på sin egen medicin.
Rakare spel eller inte så är det iaf vad Virre säger i intervjun idag att man vill försöka spela. Skitsamma, bara de vinner och tar poäng :-) Trevlig kille förresten! Härligt att han blev kvar, stort hjärta och en kille som alltid ger järnet för laget, kanonkul att han lyckas även i år. Många glömmer ju att han gjorde flera poäng än Mickel ifjol (eller minns jag fel?)
Det va ett jävla tjat om Broberg. Va det inte du som tjata om hur bra han va på att slå straffar dessutom?
Jag lyssnar gärna på tjat om Broberg. Han är grym!
Då föreslår jag senaste avsnittet av Ståplats. Ett målsnitt på ett mål/match känns som en bra och realistisk målsättning som han satt upp. Känns som att man vet att man får ~20 mål/säsong, alltid oavsett. Virre är fan kung!
Mackan, har du problem med att jag gillar Viktor Broberg eller vad är ditt problem? Ja trist han missade två straffar mot Gais, helt klart inget bra resultat men hur många missade inte Mickel ifjol? Bruun missade ju också ex vis i fredags. Men visst var väl Viktor mer eller mindre klockren ifjol på de få straffar han fick slå eller minns jag fel?
Jag tycker precis som Carl Apan att Viktor är grym och det står jag för! Heja Viktor! Tack att du ville köra en säsong till. Antagligen hade väl Sirius haft noll poäng nu annars.
Men nu vill vi ha igång Maya, Wigren och några fler i målskyttet. Men gillar skarpt att Eskhult, Fall och Viktor producerar för det är extra tvunget just i år.
Och SAIK å sin sida har också bara satt 1/3 straffar.

Känns dock som att det är lika bra att ge en straffskytt fortsatt förtroende. Åtminstone köra på Virre de nästkommande sju. Skulle det vara så att han bara slagit dit fyra-fem stycken då kanske man får omvärdera. Men det var inte så bra att gå runt på Mickel, Werner, Pirre och allt vad det var ett tag så fort någon hade bommat en stralle...