Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Träningsmatcher 2013

Bara 3 månader kvar...

http://www.siriusfotboll.se/web/truppen/?modVID=9350205&modID=530
6-1 mot AFF...
Bara 10 dagar till första träningsmatchen mot Jernberg & co.

Allt fokus på cupen.

http://www.siriusfotboll.se/web/article/installda-matcher/

Känns inte som en helt optimal uppladdning inför norrettan att vi förutom Frej bara har mött lag från högre divisioner under försäsongen.
Nä, det är inte alls bra. Men eftersom jag är kortsiktig så ser jag hellre att vi möter Öster i kvartsfinal än lirar träningsmatcher mot Strömsberg och Skiljebo. Förhoppningsvis har vi fått in lite tempo i spelet i alla fall.
Point taken.
Farhågan är att vi behöver få in ett spel mot lågstående lag också. Tycker att Gais stod förvånansvårt lågt och det låste det sig mer än väl... Nåja. Orkar inte noja över detta just nu.
Ljugskile och Degen? De sög ju så de måste lira i en sämre serie

Känns inte som en helt optimal uppladdning inför norrettan att vi förutom Frej bara har mött lag från högre divisioner under försäsongen.

Mycket relevant farhåga. Samtidigt hade vi mest problem med toppkonkurenterna förra året, vilka försökte spela fotboll i något högre utsträckning än de lite sämre lagen. Men Kim och Tolle har alla skäl i världen att fundera över hur de ska ta sig an motståndare som mer eller mindre parkerar i eget straffområde.
Faktiskt. Att vi exempelvis åkte och torskade mot Kerburan och City berodde inte på att vi inte kunde föra matcherna, och så, utan jag tror det var mentalt. Stora delar av säsongen gick det ändå bra att föra matcher mot lag från samma nivå, men ibland låste det sig. Jag tror det är vettigare att kolla varför det låste sig just då. Vad gick fel mentalt? I förberedelserna? Man kan köpa en plump per säsong, där allt studsar fel, etc. Men flera gånger är inte okej. Det behöver riskelimineras. Kanske ta professionell idrottspsykologisk hjälp. Uppenbarligen går man inte upp om man torskar mot Kerburan.
Vi hade kunnat ta några tappade poäng mot bottenlagen om vi hade hållit ett högre poängsnitt mot topplagen. Marginalerna var små och en poäng till, i vilken match som helst, hade tagit oss till Superettan. I mina ögon var det främst mot topplagen det sket sig. Att man går på ett par oväntade minor får man nog räkna med, men generellt låste det sig när vi stötte på de bästa lagen i serien. Jag tror att det främst berodde på underskattning. Inte från spelarnas sida, men firma Bergstrand/Lagerlöf trodde nog att vi skulle nå hela vägen på det egna spelet. Utan att behöva någon större anpassning efter motståndet. Ganska typiskt Bergstrand, har jag fått för mig. En kollega som följer BP minutiöst berättade, innan han tillträdde i Sirius, att KB alltid vill hålla bollen längs marken. Jag ser gärna att man spelar så, men man måste samtidigt vara beredd att anpassa spelet efter motståndet om det behövs. Det var Sirius dåliga på förra säsongen. Den här säsongen måste vi ha koll på var motståndarens sko ömmar som mest och klämma till lite hårdare där. I varje match.