Hallå alla som beställt jubileumströjor! Sätt in pengar på PG 44 63 13-9 på en gång så kan du få den på onsdag i samband med matchen!
Sirius - SAIK ons 7 nov
Om man kollar på tabelläget så borde vi vinna det här. Om jag skulle tro på seger så kommer vi torska så jag säger 3-6 inför 1321 pers.
Hata saik!
Hata saik!
Riktigt dåligt om det inte kommer minst 1 500 åskådare. Krockar varken med hockey, basket eller innebandy. Då måste man fundera på biljettpriset. Serieinledningen är ju över förväntan så medgångssupportrar och marginalpublik borde inte lysa med sin frånvaro. Svårtippad match, skiter i tipset. Eller säger 5-1-förlust, som senast...
Verkar som om Vetlanda lyfte en hel del mot ett osäkert SAIK-försvar senast och det kan nog vara en taktik att ta efter.
Tror som Joint att marginalpubliken tycker priset är lite högt. Kostade 120 i Gurkburken och 100 (har jag för mig) i Motala.
Tror som Joint att marginalpubliken tycker priset är lite högt. Kostade 120 i Gurkburken och 100 (har jag för mig) i Motala.
Även jag tycker att priset är för högt. 120 för studenter är skandal.
Prissättningen är verkligen inte vettig. Det handlar ju inte bara om vad som är mest lönsamt för säsongen, utan också om att locka publik i det långa loppet. De här priserna skrämmer bort många tror jag.
Vad fan är det här för jävla matchtråd!?
SAIK har ju inte börjat jättebra direkt och gillar inte att spela ute. Det gör väl iofs inte Sirius heller, men vi har större vana. Jag tycker vi kan fortsätta på den inslagna vägen och överprestera mot förväntade topplag! Hoppas Maya kan vara tillbaka i spel. Minst en pinne till de goda!
SAIK har ju inte börjat jättebra direkt och gillar inte att spela ute. Det gör väl iofs inte Sirius heller, men vi har större vana. Jag tycker vi kan fortsätta på den inslagna vägen och överprestera mot förväntade topplag! Hoppas Maya kan vara tillbaka i spel. Minst en pinne till de goda!
Hoppas att saiks svacka håller i sig och att vi skräller med en 4-2 seger.
Jag tippar på 6-2 till de goda. Helt seriöst och allvarligt.
Kan man skönja en viss hybris bland västringarna? Om Sirius "mot alla odds" tar poäng är det en bragd. Glöm inte att det är Saurons lakejer vi möter! 4-2 till SAIK inför 1575 pers.
Nu vänder det! 9-2 till SAIK.
Jag skiter i vilket. Jag vägrar att tippa Sirius som förlorare längre. Trött på mentaliteten. Sirius kommer alltid vinna. Gör man inte det, så gör man det nästa gång. Punkt.
I så fall tror jag att Sirius vinner nästnästnästnästa match.
Jag tror Sirius vinner alla matcher i framtiden, oavsett sport, tidpunkt eller motstånd.
Jag VET att Sirius vinner på onsdag
Ser ut som om Badda och Jonas blivit tvillingsjälar :-)
Jag är optimist och tror på en hedersam förlust, 3-6.
Jag är optimist och tror på en hedersam förlust, 3-6.
Äh, förresten. Det är nog dags för en rejäl påminnelse ikväll. 1-10.
Arbetarbladet om dagens match
http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.5266699-saik-vill-vanda-pa-morka-perioden
tror tyvärr SAIK vinner rätt lätt, inte lätt för Sirius att få möta SAIK ikväll som borde vara fulla av revanschlusta efter bara 3 pinnar av 8 möjliga.
Tror tyvärr på 1-7, men hoppas jag har lika fel som mot VSK!
Risken är att det blir riktigt jobbigt ikväll för Siriusförsvaret med Edlund, Löfstedt, Pettersson, Säfström och alla.
Men vore underbart med en repris på 5-1 från förfjol var det väl i hemmapremiären. Det måste för övrigt varit en av Sirius allra bästa matcher på 2000-talet. Underbar bandy i den matchen.
Kanske blir samma för Sirius som Almtuna hade för en tid sedan, vinster borta och förluster hemma.
http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.5266699-saik-vill-vanda-pa-morka-perioden
tror tyvärr SAIK vinner rätt lätt, inte lätt för Sirius att få möta SAIK ikväll som borde vara fulla av revanschlusta efter bara 3 pinnar av 8 möjliga.
Tror tyvärr på 1-7, men hoppas jag har lika fel som mot VSK!
Risken är att det blir riktigt jobbigt ikväll för Siriusförsvaret med Edlund, Löfstedt, Pettersson, Säfström och alla.
Men vore underbart med en repris på 5-1 från förfjol var det väl i hemmapremiären. Det måste för övrigt varit en av Sirius allra bästa matcher på 2000-talet. Underbar bandy i den matchen.
Kanske blir samma för Sirius som Almtuna hade för en tid sedan, vinster borta och förluster hemma.
Arbetarbladets matchguide
http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.5266698-matchguiden-sirius-saik
http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.5266698-matchguiden-sirius-saik
Virre har gjort lika många mål som Erik P. ;-) Edlund har gjort ett mindre och inte riktigt gått att känna igen va, så han kommer ju inte hit med sitt livs bästa form. En bra möjlighet dock att göra ett par baljor, och vända formkurvan. Löfet har ju dragits med skada också.
Alltså, om vi säger så här; SAIK brukar vara vassare när de kommer till Studan...
Alltså, om vi säger så här; SAIK brukar vara vassare när de kommer till Studan...
Othén kändes som en av Sveriges mest spännande målvakter för ett tag sedan. Fick bara tre skott mot sig i den senaste halvleken. Räddade tydligen bara ett. Hoppas att han kan vara så ofokuserad i kväll. Sälen har ju å sin sida inlett säsongen suveränt. Endast ett hörnmål vardera hittills.
"1) Anfallen blir för korta.
2) Det fattas för många individuella beslut som inte gynnar laget i speluppbyggnaden."
1) Sätt press på dem då. Låt de inte få ha så långa anfall. Ligg tätt på. Lill-Hyddas säger i Sirius-TV att de inte snackat om att förändra något taktiskt, men det kanske är dumt med lågt försvar då med anledning av detta? Eller så var det exakt så VBK spelade, vad vet jag, och dumt att ändra på en vinnande taktik kanske...
2) Ska väl inte uppmana till punktmarkering, men man ska inte ge deras Stålmän särskilt mycket utrymme heller...
2) Det fattas för många individuella beslut som inte gynnar laget i speluppbyggnaden."
1) Sätt press på dem då. Låt de inte få ha så långa anfall. Ligg tätt på. Lill-Hyddas säger i Sirius-TV att de inte snackat om att förändra något taktiskt, men det kanske är dumt med lågt försvar då med anledning av detta? Eller så var det exakt så VBK spelade, vad vet jag, och dumt att ändra på en vinnande taktik kanske...
2) Ska väl inte uppmana till punktmarkering, men man ska inte ge deras Stålmän särskilt mycket utrymme heller...
Fan sliter mitt hår och skäms över att vara en värdelös supporter för att jag missar den här matchen också.
Hoppas att jag för otur med mej så att blåsvart kan skrälla igen. Hoppas att jag missar världens match, det förtjänar jag.
Hoppas att jag för otur med mej så att blåsvart kan skrälla igen. Hoppas att jag missar världens match, det förtjänar jag.
Men då för du väl isåfall TUR med dig CarlApan, för Sirius alltså :-) Hoppas på det!
Tror för övrigt att det är skitsvårt att punktmarkera mot SAIK, det skulle man ju isåfall gjort mot Gais och Murren. Men SAIK har för många så punktar man en så har man tre till. Fattar inte att VBK kunde ta poäng mot dem borta, göra fem mål på dem dessutom, bara hoppas att försvarspelet deras är lite fortsatt taffligt. 20 insläppta på fyra matcher impar ju inte direkt mot ex vis Sirius 9 på tre matcher. Då har ju iofs SAIK mött tuffare motstånd i form av Villa och Kungälv borta men har ju även haft Ljusdal och VBK hemma där man släppt in åtta pytsar på två matcher. Iofs gjort fjorton på dessa två. Usch jäkligt svår match.
Tror för övrigt att det är skitsvårt att punktmarkera mot SAIK, det skulle man ju isåfall gjort mot Gais och Murren. Men SAIK har för många så punktar man en så har man tre till. Fattar inte att VBK kunde ta poäng mot dem borta, göra fem mål på dem dessutom, bara hoppas att försvarspelet deras är lite fortsatt taffligt. 20 insläppta på fyra matcher impar ju inte direkt mot ex vis Sirius 9 på tre matcher. Då har ju iofs SAIK mött tuffare motstånd i form av Villa och Kungälv borta men har ju även haft Ljusdal och VBK hemma där man släppt in åtta pytsar på två matcher. Iofs gjort fjorton på dessa två. Usch jäkligt svår match.
Fast det var ju exakt vad vi gjorde mot Murren. Sedan att han ändock var en av matchens gigant säger mer om honom. Han gick ju ut och gnällde om punktmarkering då också, men det är ju lika självklart som att Holgersson gnäller på deffbandy. Gnäll-Gais...
Punkta dom som punktas bör säger jag bara. Man ska vinna med dom medel som finns tillgängliga. Allt annat är bara korkat.
men vem punktar man i dagens SAIK? Löfsted? Edlund? Juniorpettersson?
Det gäller väl också att hålla sig på planen ikväll, inga onödiga utvisningar tack!
Det gäller väl också att hålla sig på planen ikväll, inga onödiga utvisningar tack!
Punktmarkeringar slår tyvärr ofta tillbaka på det egna spelet. Vi försökte ju punkta Hellmyrs i kvarten mot Bollnäs härom året men det ledde bara till att Hellmyrs körde slut på överrockarna och vi tappade vårt eget spel fullständigt.
Ä va fan känns bra idag ändrar till seger med 9-2
5 - 4
svettigt på slutet!
svettigt på slutet!
Tråkigt CarlApan, och jag som hade sett fram emot att få smaka din pikanta kanelwhiskey.
Alltid trevligt att följa matcher där vi har allt att vinna. Och ännu bättre att vi lyckas ta ledningen - bara det överträffar alla förväntningar jag hade inför säsongen.
Kanelwhiskey låter väldigt intressant för övrigt.
Kanelwhiskey låter väldigt intressant för övrigt.
Synd att Öhrlund ger SAIK så mycket handicap. Tre raka Siriusutvisningar på 25 minuter. Kanske rätt dömt... men jag räknar inte med det.
Kändes solklart att vi blev bortdömda. Har iofs inget mer än UNTs liverapport att gå på, men det verkar helt orimligt att vi ska få så många utvisningar samt stralle mot oss. Vi är ju de goda!
Broberg är verkligen årets Mickel - grym på att göra mål, kass på strallar. Dessutom exakt samma scenario som ifjol när vi också missade chansen att putsa siffrorna mot SAIK på några brända straffar.
Grymt ändå att skaka SAIK så här. Lät på direktrapporten som att vi tvingade dem till att spela på säkerhet i andra.
Grymt ändå att skaka SAIK så här. Lät på direktrapporten som att vi tvingade dem till att spela på säkerhet i andra.
SAIK-äcklen imponerande inte på mig. Sirius kämpade tappert och det är klart att utvisningarna tar på krafterna. Eskhult skulle haft frislag i momentet innan SAIK fick sitt hörnmål. Ett felaktigt domslut som kostade Sirius ett mål i baken. Virres straffmiss betydde inte något (det sista som hände i matchen) men det är kanske dags att byta straffläggare?
Kändes solklart att vi blev bortdömda. Har iofs inget mer än UNTs liverapport att gå på, men det verkar helt orimligt att vi ska få så många utvisningar samt stralle mot oss. Vi är ju de goda!
Spontant känner jag så här att jag är tveksam på att gå och titta på bandy något mer när domarna uppträder på detta viset. Sirius har SAIK i gungning i första halvlek när de randiga bestämmer sig för att ändra på matchbilden. SAIK ser att de kan smälla på hårdare utan åtgärder och tex unge Pettersson får göra två fula efterslängar inom några sekunder utan något händer förstod man vad som skulle hända. SAIK är ju inte dummare än så att utnyttja detta.
Edlunds nedtagning till 2-3 är ju så hög klubba att det är löjligt, bara som jämförelse på Mayborns nedtagning som blev avblåst och att se ett helt lag bli skogstokig vid straffen förstår man att något inte är rätt, jag stod för dåligt att se riktigt.
Men det bästa med förlusten är ju att se att SAIKs storhetstid är över, de var inte bra och utan de randiga hade Sirius haft en chans till poäng.
Avslaget. Bortsett inledningen. SAIK vann lätarmatchen, vilket säger en del... Vi förlorade inte på grund av domarna, ärligt talat.
Bortdömda mot SAIK alltså... kan inte säga att jag känner mig chockad över det beskedet.
ska nog bara läsa bortatabellen i fortsättningen, den toppar ju blåsvart ännu :-)
Nickar du "Anders" på UNT-chatten, med känsla?
Team Öhrlund brukar väl sällan döma bort någon. Däremot har den gode Peter numer lite svårt med tempot. Men jag har också bara läst UNTs rapport....
Att torska mot stålmännen är ju ingen missräkning direkt. Synd att vi missar straffar igen. Kanske dags att rulla runt lite på straffarna?
Är så trött på domarna så länge du är ett topplag får du allt tveksamt med dig. Samma sak för oss när vi har varit med i toppen är så less på skiten.