Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Ljusdal - Sirius 12/1 2013

Ute i god tid här men detta är en av vinterns trevligaste bortaresor. Dessutom på en lördag.

Tåg dit avgår 8.46 – framme 11.47. Kostar 95 Kr
Matchen startar 15.00 så gott om tid till värmning i klassisk bandymiljö.
Tåg hem avgår 19.25 – hemma 22.04. Kostar 95 Kr

190 spänn totalt för resan känns svårslaget, direkttåg båda vägarna.
Bara att boka!
Jag stannar nog kvar i Ljusdal mellan lördag - söndag och känner på pulsen på statt. Oslagbart.
billigt!!
Grymt pris, men skulle vi inte ta en hel helg
Tjo, det verkar ju som toppen! Blåsvart specialvagn?

Apan på kravallar på "Statt"? Det måste man ju nästan stanna och beskåda!
Alla ska me!
Det låter ju helkul det här. Vill följa med men måste kolla lite saker först.
Jag tette och en polare ska iaf sova över på statt lör - sön. Nån annan som är sugen på tokröj? Rusningen till ljusdal bör ju vara galen så det kanske är bäst att vara i god tid gällande hotellbokning.
Kan inte låta bli att svara i en gammal tråd eftersom det var ett tag sedan jag var inne.....Men jag trodde faktistk på en seger i denna match. Träffade en man vars son spelar i UNIK och förra säsongen i Falun, enligt hans son så har Ljusdal några riktiga fartkanoner om man använder mannens ord.

S L
Fast matchen är inte spelad än. Tråden handlar om matchen som ska spelas i Ljusdal 12/1-2013.
Ja vafan. Om dom har spelat matchen i smyg tänker iaf inte jag åka upp.
Jag har köpt biljetter till dessa tåg för 95:-. Vagn 3 plats 76 ner
obokad sittplats upp till Ljusdal
Hur har det bokats och bestämts? ska Apan fortfarande gå bananas på statt? Åks det tåg upp?
Bananaaas! Ja det är planen även om vi inte bokat hotellrum än.
Nu är rummen bokade. Galet tryck i bandymetropolen så det fanns bara enkelrum kvar på statt.
De har väl bara ett rum numera, åt Apan, i källaren, med betongväggar.... ;-)
Därför vi fick de så billigt kanske?
Finns det några siffror på hur många som åker upp? 10? 15?
Tror siffran ligger på 15+ från Västra. Ryktas om att "Västra på Västra" ska upp också.
-12, sol och svag vind på lördag enligt yr. Bandy på riktigt med andra ord.
Låter fantastiskt!
Grymt sugen men födelsedagsmiddag sätter stopp för resa till Ljusdal.
Har varit sänkt sen nyår men börjar bli oändligt päpp på resan nu.
Var hängs det innan matchen då? Vi på tåget kommer upp runt elva har jag för mig. Gott om öltid mao!
Yes vi ska dra till statt och hänga av oss våra grejer och hämta nycklar först men sen gör vi stan. Folk är alltid välkomna att hänga på våra rum under dagen om förfriskningen blir för frisk.
Grymt avundsjuk på er som får åka, och man blir inte mindre det när man kolla in vad som händer på Statt:

RnR Night på Stadt
Rock ´n roll night på Stadt!
Klä ut dig till din rockidol och kom till oss och njut av nya och gamla rockklassiker.
Vi har rockerbjudande i baren och lottar dessutom ut ett presentkort till den som bäst imiterat en rockkändis.
Rockburgare inkl en öl eller alkoholfritt alternativ 109 :-

http://www.stadtljusdal.se/
Nämen det där har jag helt missat!

Lyckan är helt jävla total!
Då kan vi ju sammanstråla på tåget redan!
Jag räknar med att Västra kommer hem med ett presentkort från Ljusdal. Vilka klär ni ut er till? Pinks?
Alla klär ut sig till 70. Äppelkarters!
Jag funderar på Cheer,
70 är taget! Nu kööööör vi!
Åh vad sorgligt det är att missa denna begivenhet! Jag skulle nästan kunna tänka mig med att dra till med ett könsord för att understryka min bitterhet, men bara nästan. Eller nej. Snoppen också!
Jag firar hemma redan i förväg och gratulerar mig själv med en 5-3 seger till de goda. Och hoppas att resten av kvällens resultat står sig.
Vi har förvisso haft lite svårt för Ljusdal, men i dag vinner vi, känns det som. 4-2 till de goda inför 789 personer och fem trummor.
Hmm trodde jag redan hade tippat men har kanske skrivit i fel tråd?

Aja just nu tippar jag 6-4 till de goda inför 1200 bönder och 18 västringar.
Hoppas vi står pall utan Fall och Åhlen men det gick ju bra sist även fast försvarsspelet de första 5 min mot Giffarna var kaotiskt. Tät defensiv och snabba omställningar får man hoppas på. Vi har torskat två raka mot LBK så nu är det vår tur att vinna. 4-3 till blåsvart.
Sirius Hej!
Inga skador! Inga skador!

Vi tar detta med hela 7-2. 1022 åskådare. Fyra Västringar avhyses efter missfirmelse av lokal ordningsmakt.
Härligt att vända på underläget! Viktigaste matchen hittills i år skulle jag vilja påstå.
Sirius hej, hej hej hej!
Jinx?
Men det gick ju vägen till slut! Hurra, fira på Stadt nu!
F-n vad jag gillar detta blåsvarta gäng! Ni som stannar där uppe i hälsingeskogarna, ha det jävligt kul. Nu jinxar jag inte - Sirius hej, hej hej hej!
Jävligt starkt! Kändes tungt med kvitteringarna men riktigt starkt att ro hem det!
Sanslös match i fulländad bandymiljö!
Knappa in på de två klubbarna med sexton poäng, Sirius har en poäng efter nu och revansch för förlusten på hemmaplan.

S L
Vill ha fotodokumentation på bara överkroppar i Ljusdal

Jinx?

Här jinxas det inte! Det var ju starkt att vända på underläget, även om det var en halvlek kvar när jag skrev.

Sjukt skön vinst, för första gången i år var jag lite nervös på allvar. Vi verkar ha fortsatt lite svårt mot Ljusdal, men desto viktigare just därför att vi kunde ro matchen i land. Nu är jag bara sur att jag inte är med och firar på Statt.
Järnvägs!!
Fan dom fick slita mej ur baren när dom stängde. Man måste ta vara på småstadscrunken. Helvete vad dåligt mår men fan va underbart med två fräsiga pinnar.